Η ΥΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΕΙ

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

 

Του Παντελή Σαββίδη

 Πως η ευχή, ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ , ξαναγίνεται επαναστατική μετά απο 1700 χρόνια.

Όταν πρωτοεμφανίσθηκε ο Χριστιανισμός, πριν 2000 χρόνια, ήταν ένα επαναστατικό κίνημα. Εδιώχθη απο τα συστήματα εξουσίας της εποχής του αλλά άντεξε. Πέρασε διάφορες αμφιλεγόμενες φάσεις και στην εποχή μας αμφισβητείται, όπως όλες οι θρησκείες, κυρίως, στη Δύση. Αλλά στις μέρες μας, με τον επιταχυνόμενο κοινωνικό εκφυλισμό, μπορεί να αποτελέσει εστία αντίστασης. Φθάνει να βρεθούν οι κατάλληλοι κήρυκες.

Η ευχή ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ κι όχι ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ είναι μια συμβολική ευχή κατά των καθεστωτικών τάσεων που αποδομούν την ανθρωπότητα.

Δόθηκε τόση δημοσιότητα στο θέμα της ροζ σημαίας που και να μην ήθελες κάπου θα εστίαζες. Κατέγραψα τρείς, grosso modo,  προσεγγίσεις.

Η πρώτη ενοχλήθηκε τα μάλα από την έκθεση στο όνομα ενός κρατικού και εθνικού συμβόλου που αλλοιώνεται.

Η δεύτερη θεωρεί ότι η αλλοίωση της σημαίας είναι μια καθημερινή πρακτική (παρουσίασε, μάλιστα, και φωτογραφίες με την σημαία σε μαγιό), οπότε κάθε αντίδραση θεωρήθηκε υπερβολική και υποκριτική. Η τάση αυτή θεωρεί ότι η αμφισβήτηση των συμβόλων ενός κράτους και ενός έθνους μπορεί να συμβαίνει και στο εσωτερικό του σκληρού κρατικού πυρήνα.

Υπάρχει μια τρίτη την οποία υποστήριξα και εγώ πως ο/η καλλιτέχνης (ή ο έμπορος, στην περίπτωση των μαγιό) μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα αλλά η έκφρασή του δεν είναι a priori δεδομένο ότι θα πρέπει να εκτίθεται σε κρατικούς χώρους όταν αποκλίνει από τα αναγκαστικά στερεότυπα της αντίληψης ενός κράτους.

Αν ξεφύγουμε από το θέμα της σημαίας η διαπίστωση στην οποία θα καταλήξουμε είναι πως υπάρχουν δύο τάσεις στην ελληνική κοινωνία.

Η μια βιώνει τις παραδοσιακές αξίες, την ιστορία του έθνους και των κρατικών μορφών στις οποίες έζησε και η άλλη που θεωρεί την εμμονή σε αυτές τις αξίες παρωχημένο συντηρητισμό. Ίσως, δεν γνωρίζει τι θέλει αλλά αμφισβητεί την κυρίαρχη, μέχρι το 1990, αντίληψη.

Οι δύο αυτές τάσεις λειτουργούν ελεγχόμενα συγκρουσιακά.

Την ιδεολογική κυριαρχία, όμως, έχει, πλέον, η δεύτερη τάση αυτή που αναζητά μια προσαρμογή στα σημερινά δεδομένα που διαμορφώνονται παγκοσμίως.

Η τάση αυτή δεν είναι σίγουρο ότι πιστεύει στα κοινά χαρακτηριστικά μιας κοινότητας που ιστορικά ονομάστηκε έθνος. Οποιαδήποτε αναφορά στην έννοια «έθνος» καθιστά το υποκείμενο που την εξέπεμψε εθνικιστή. Ο εθνικισμός ήταν ένα κίνημα την εποχή που ξέσπασε η ελληνική επανάσταση και δημιούργησε τα εθνικά κράτη. Σήμερα οποιαδήποτε εμμονή σε αυτήν την αντίληψη είναι καταδικαστέα.

Όλο το πολιτικό φάσμα κυριαρχείται από αυτήν την νέα αντίληψη όπως φάνηκε από την θέση που πήραν τα κόμματα στο θέμα της σημαίας (ΠΑΣΟΚ, Συριζα). Η Νέα Δημοκρατία, που μόλις είχε ψηφίσει στη βουλή την τροπολογία για τους μετανάστες είχε ανάγκη να αλλάξει ρότα και δια του υπουργού εξωτερικών ζήτησε την απόσυρση της έκθεσης από το ελληνικό προξενείο της Νέας Υόρκης. Μια τέτοια έκθεση, αλλά και οποιαδήποτε δραστηριότητα ενός προξενείου, δεν γίνεται χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση και άδεια από την κεντρική υπηρεσία. Ο Υπουργός Εξωτερικών που ζήτησε την ακύρωση της έκθεσης γνώριζε ότι θα διεξαχθεί. Και έδωσε την άδεια. Η υπαναχώρηση ήταν συγκυριακή. Άρα και τα τρία μεγάλα κόμματα στην ουσία συμφωνούν στην νέα πρόσληψη της έννοιας του έθνους, του κράτους και των συμβόλων τους.

Είναι αυτό κακό;

Πέραν του καλού και του κακού, όπως θα έλεγε και ο Νίτσε, το θέμα είναι ότι έχουμε εισέλθει σε μια νέα εποχή όπου η τάση που εμμένει στην παραδοσιακή πρόσληψη του έθνους και του εθνικού κράτους δίνει μάχες οπισθοφυλακής. Δεν μπορεί να ανακόψει τη ροή η οποία έχει ως καταλύτη τις νέες τεχνολογίες που διαμορφώνουν ένα περιβάλλον συνύπαρξης ανθρώπου-μηχανής.

Το περιβάλλον αυτό απαιτεί υπέρβαση των συνεκτικών κοινοτήτων που ιστορικά συγκροτούσαν την έννοια του έθνους, υπέρβαση των κρατικών τους μορφών (του εθνικού κράτους, δηλαδή) και διαμόρφωση ενός υποκειμένου που θα αρχίσει να υπερβαίνει την κλασική διάκριση φύλου, ως πρώτη φάση υπέρβασης των φυσικών ανθρωπίνων χαρακτηριστικών.

Όλη η παγκόσμια ιδεολογία της δύσης διαμορφώνεται γύρω από αυτό το σκεπτικό.

Οι δυνατότητες που έχουν τα κέντρα που την επεξεργάζονται και την προωθούν είναι πολύ περισσότερες από τις μάχες οπισθοφυλακής των αντιδρώντων. Τους οποίους αντιδρώντες έχουν περάσει στη σφαίρα του γραφικού.

Όσοι αντιδρούν αναζητούν σε εθνικό επίπεδο κεντρική έκφραση η οποία αυτήν την στιγμή εστιάζεται σε ορισμένα μικρά κόμματα της βουλής που το κυρίαρχο σύστημα χαρακτήρισε ακροδεξιά, ή ακόμη, και φασιστικά. Και σε διεθνές επίπεδο στην Ρωσία του Πούτιν και στην Αμερική του Τράμπ.

Στην Αμερική, το σύστημα, ενόψει και των εκλογών, επιχειρεί να απαγορεύσει στον Τράμπ να διεκδικήσει την προεδρία και με πρωτόδικη απόφαση της πολιτείας του Κολοράντο το έχει πετύχει, αλλά το ζήτημα είναι ανοικτό σε ανώτερα δικαστήρια. Η ένταση, όμως, της διαμάχης δείχνει την αποφασιστικότητα των δύο πόλων που διαμορφώθηκαν διεθνώς και αντιμάχονται.

Η έκβαση τέτοιων αντιπαραθέσεων, ιστορικά, γέρνει πάντα υπέρ του νέου που διαμορφώνεται και αυτήν την στιγμή το νέο είναι οι υπερβάσεις που προανέφερα. Πέραν του έθνους, του κράτους και των συμβόλων τους. Είναι οι δύο κόσμοι για τους οποίους μιλά συχνά ο Μπάϊντεν αλλά τους διαχώρισε με σαφήνεια και ο Πούτιν σε εκείνη την ιδεολογικού χαρακτήρα ομιλία του η οποία ερμηνεύθηκε από τους κήνσορες του δυτικού συστήματος ως προπαγάνδα για να συσπειρώσει τους φιλικά διακείμενους προς την Ρωσία καθώς διεξήγαγε έναν πόλεμο, αμφιβόλου, τότε, καταλήξεως. Σήμερα, όχι.

Αυτή η αντιπαράθεση στο εσωτερικό των συστημάτων δεν θα εξελιχθεί ομαλά. Η σύγκρουση, σήμερα, περιορίζεται στην ιδεολογική αντιπαράθεση αλλά τίποτε δεν προμηνύει ότι θα παραμείνει εκεί. Ορισμένοι, μάλιστα, φθάνουν στο σημείο να μιλούν για αναδιαμόρφωση του διεθνούς συστήματος, των κρατών και των επιρροών με αμφισβήτηση, έσωθεν, της κρατικής ενότητας, ακόμη, και των ΗΠΑ.

Βρισκόμαστε, δηλαδή, στην αρχική φάση μιας παγκόσμιας ανακατάταξης που ξεκίνησε με την κατάρρευση του κομμουνισμού (1991) και με καταλύτη την είσοδο στην ψηφιακή εποχή αναδιαμορφώνει τον κόσμο. Θα είναι η εξέλιξη αυτή ειρηνική ή θα έχει και πολεμικά επεισόδια; Και πόσο έντονα;

Πολεμικά επεισόδια του είδους των δύο παγκοσμίων πολέμων του 20ου αιώνα, πιθανώς, να αποφευχθούν διότι άλλαξαν και τα μέσα που διεξάγεται ο πόλεμος και υπάρχει ο κίνδυνος αν φθάσουν οι αντιμαχόμενοι στην αντιπαράθεση των δύο προηγουμένων πολέμων η ανθρωπότητα να εκλείψει από την χρήση πυρηνικών όπλων.

Αλλά πόλεμοι που οδηγούν στην νέα παγκόσμια ισορροπία και στην αξιακή αναδιαμόρφωση του κόσμου, ήδη, γίνονται.

Είναι ελεγχόμενα επεισόδια αλλά με πολλούς νεκρούς. Αυτή η ερμαφρόδιτη κατάσταση πολέμου και μη πολέμου θα είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό μέχρι τη νέα ισορροπία, αν υπάρξει. Διότι τίποτε δεν εγγυάται ότι θα υπάρξει ως σταθερή κατάσταση της ανθρωπότητας.

Σε αυτήν την παγκόσμια δυναμική, η Ελλάδα δήλωσε δια του πρωθυπουργού της-και συμφωνούν και τα άλλα, κυρίαρχα, κόμματα του πολιτικού φάσματος- ότι είναι δεδομένη στη Δύση. Αν και δεν έχει τα κλασικά δυτικά χαρακτηριστικά, (ούτε τα ανατολικά), η Δύση δείχνει προς το παρόν ότι την θέλει στους κόλπους της. Την θέλει με μια διευρυμένη αντίληψη της ταυτότητάς της που υπερβαίνει την κλασική πολιτισμική.

Η Ευρώπη, στην οποία η Ελλάδα θέλει να ενταχθεί ως ταυτόσημη οντότητα, στις περισσότερες προσεγγίσεις των ιστορικών της δεν θεωρεί την Ελλάδα μέρος της. Ετεροπροσδιορίζεται, η Ευρώπη-και η δύση γενικότερα, όπως φάνηκε και από το εμβληματικό βιβλίο του Σάμουελ Χάντιγκτον για τον πόλεμο των πολιτισμών-  σε σχέση με το Βυζάντιο (του οποίου η ονομασία είναι μεταγενέστερη, Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία ονομαζόταν) και την Ορθοδοξία. Κυρίως, όμως, από την ρωσική ορθοδοξία. Ο Χάντιγκτον έθετε την Ελλάδα στη ρωσική σφαίρα ιδεολογικής επιρροής αλλά η έμφαση που έδινε στην δυτική αντίθεση ήταν η ρωσική-όχι η ελληνική- ορθοδοξία.

Νεότεροι δυτικοί μελετητές, όπως ο Ρόμπερτ Σπένσερ με το βιβλίο του: «Η Αυτοκρατορία του Θεού. Πως το Βυζάντιο έσωσε τον πολιτισμό» υποστηρίζουν ότι ο χριστιανικός βυζαντινός πολιτισμός κράτησε ζωντανή τη μάθηση και την πίστη της Αθήνας, της Ρώμης και της Ιερουσαλήμ και προστάτευσε τη Δύση από την επίθεση του Ισλάμ στην Ανατολή.

«Υπήρξε μεγάλη προκατάληψη κατά της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας τους τελευταίους αρκετούς αιώνες»- υποστήριξε ο συγγραφέας του βιβλίου σε μια συνέντευξή του- «με αποτέλεσμα μια γενική έκπτωση της σημασίας και της συνεισφοράς της. Αυτό οφείλεται κυρίως σε ένα φαινόμενο που είναι επαναλαμβανόμενο θέμα της Αυτοκρατορίας του Θεού: το Μεγάλο Σχίσμα μεταξύ των γνωστών σήμερα ως Ρωμαιοκαθολικών και Ανατολικών Ορθόδοξων Εκκλησιών το 1054, και η αποξένωση που προκύπτει μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Αντί να βλέπουν τους Βυζαντινούς ως Ρωμαίους και εκφραστές του δυτικού πολιτισμού, έστω και στα άκρα του, οι Δυτικοί έτειναν πολύ συχνά να τους βλέπουν ξένους όσο και άβολους, με συγκεχυμένες («βυζαντινές») πολιτιστικές και κοινωνικές πρακτικές και μια μορφή Χριστιανισμού που εμφανιζόταν τόσο ξένη όσο και ανεξερεύνητη στα δυτικά μάτια».

Το ζήτημα, πλέον, της δύσης δεν είναι να πειστεί αν η Βυζαντινή, ή Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, είναι κοντά στον δυτικό πολιτισμό ο οποίος προσδιορίσθηκε από τον Ρωμαιοκαθολικισμό, την Φεουδαρχία, τον Μεσαίωνα, την Αναγέννηση, την Μεταρρύθμιση και τον Διαφωτισμό.

Το ζήτημα είναι πως η δύση θα εντάξει στους κόλπους της τον μουσουλμανικό κόσμο που κατακλύζει την γηραιά ήπειρο, χωρίς να χάσει την ταυτότητά της.

Είναι, όμως, σίγουρο ότι η δύση θέλει να διατηρήσει κυρίαρχη ταυτότητα;

Όχι. Η τάση που περιγράφηκε παραπάνω ως κυρίαρχη, θέλει να διαμορφώσει έναν πολυπολιτισμικό και πολυεθνικό πολτό με την σταδιακή εξάλειψη των ταυτοτικών χαρακτηριστικών των ανθρώπων ως συλλογικών ομάδων.

Το 2024 θα δούμε πιο σαφή μηνύματα από αυτήν την τάση.

Ετοιμαστείτε για τον νέο κόσμο.

Καλά Χριστούγεννα, όσο, ακόμη, έχει νόημα η ευχή. Η υποστολή της σημαίας ξεπερνά ένα τυχαίο γεγονός. Η νοηματοδότησή της έχει παγκόσμιες συνέπειες.

 

 

 

 

spot_img

23 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο ΜΗΔΕΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΡΙΝ 2023 ΗΤΑΝ ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟΤΕΡΟ ΛΑΘΟΣ. ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΛΑΘΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΤΑΙΟΔΟΞΙΑ, ΟΝΕΙΡΩΞΗ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΠΟΥ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΚΑΙ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΩΝ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΥΠΕΡΟΠΛΙΑ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΓΓΥΗΘΟΥΝ ΤΗ ΝΕΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

  2. Πόσα τέτοια άρθρα και πόσες συζητήσεις σαν αυτή του σημερινού ”πρωινού σας καφέ” -αγαπητέ κύριε Σαββίδη – έγιναν τότε που το ελληνικό κράτος -χωρίς να ερωτήσει τον λαό -αποφάσισε να το αποχριστιανοποιήσει με θεσμούς σαν τον πολιτικό γάμο και τις παρεμβάσεις για αποβολή της Εκκλησίας από όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης και να το αποιστορικοποιήσει με την αναθεώρηση της Ιστορίας μας ιδίως για το ”σκοτεινό Βυζάντιο ”, -όπως τότε το χαρακτήριζε η πολιτικά και ιδεολογικά αυτοκρατορία της Αριστεράς κάθε αποχρώσεως- , η οποία επειδή έκτοτε το συνεχίζει ιεραποστολικά κατέλαβε και μεγάλο μέρος και της πάντοτε ”σκοταδιστικής ” γιαυτούς αλλά και ”ευπώλητης” Δεξιάς , και εάν γράφονταν τέτοια άρθρα και γινόταν τέτοιες τηλεοπτικές συζητήσεις πόσα θα είχαν προληφθεί ;;;.
    Πόσοι στήριξαν τον αγώνα του Μητροπολίτη τότε και από το 1998 Αρχιεπισκόπου Μακαριστού Χριστοδούλου εναντίον του Χάντιγκτον , γιατί ο ανιστόρητος ενέταξε την ΕλληνοΟρθοδοξία στην Ανατολή με την Ρωσία και όχι με την Δύση σε Ελλάδα και στους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ενώσεως

    • Εκ παραδρομής και ηλεκτρονικής απειρίας μου ”έφυγε” το σχόλιο προώρως. Απολογούμαι και συνεχίζω.
      Τώρα σαν τις κουκουβάγιες -όσοι αγαπάμε την Ελλάδα και τον Χριστό -ΚΛΑΙΜΕ επί των ερειπίων ,τα οποία ή δημιουργήσαμε , ή δεν τα προλάβαμε, ενώ μπορούσαμε έστω με την ψήφο μας .
      Πάντως-ας κοιταχτούμε στον καθρέφτη- αν κάποια πολιτική δύναμη , μπορεί να εμπνεύσει και να τολμήσει την αναστροφή έστω και με μικρά βήματα λόγω της επικρατούσης καθεστωτικής νοοτροπίας αυτή είναι το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας -υπό άλλη έστω ηγεσία-, αν η σημερινή δεν μας συγκρατήσει στον κατήφορο .
      Ο κόσμος είναι ζωντανός, οι άνθρωποι έρχονται και παρέρχονται , οι δε Χριστιανοί ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΑΠΕΛΠΙΖΟΝΤΑΙ .
      Καλά Χριστούγεννα , ο Θεός μαζί μας .
      Σταύρος Αθαν.Ναλμπάνντης

    • Δεν διαβάζω τα σχόλιά σου, αλλά τούτο έτυχε να πέσει στην αντίληψή μου κι έχοντας διαβάσει παρόμοια, ειλικρινά απορώ τι θες να παραστήσεις. Εδώ και κανέναν χρόνο σ’ έχει καταλάβει η μανία με τον Χριστιανισμό, ως συμπλήρωμα προφανώς τής ΝΔ.

      Για να τα δούμε τα θέματα: “αποφάσισε να το αποχριστιανοποιήσει με θεσμούς σαν τον πολιτικό γάμο και τις παρεμβάσεις για αποβολή της Εκκλησίας από όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης”

      O πολιτικός γάμος … αποχριστιανοποιεί την Ελλάδα; Εγώ τον θεωρώ μία από τίς σωστές πράξεις τού Α. Παπανδρέου, ο οποίος με ευφυή τρόπο τον συμφώνησε “κομψά” με τον Μακαριστό Σεραφείμ, ήτοι να είναι ισόκυρος με τον θρησκευτικό. Έτσι έλυσε το πρόβλημα τού γάμου αλλοθρήσκων, αλλά και ετεροδόξων, ο οποίος δεν αναγνωριζεται από την ορθόδοξη εκκλησία. Δεν έχουν, δηλαδή, δικαιώματα οι άνθρωποι αυτοί; Πόσο “χριστιανός” είσαι αλήθεια; Ως θαυμαστής και υπέρμαχος της Ευρώπης “μας”, όπως λες, δεν γνωρίζεις ότι εκεί πάντα υπήρχε ο πολιτικός γάμος και μάλιστα υποχρεωτικός (νομίζω τον καθιέρωσε η Γαλλική Επανάσταση), άλλως δεν αναγνωρίζεσαι σαν παντρεμένος από το κράτος; Ποιος σού δίνει εσένα το δικαίωμα να απαγορεύεις π.χ. σ’ έναν χριστιανό και μία μουσουλμάνα να παντρευτούν; Επιβάλλεις την θρησκεία με την … αστυνομία; Το πας για θεοκρατικό/εκκλησιαστικό κράτος; Είσαι στα καλά σου; Πισωγυρίζεις 40 χρόνια την χώρα, ή τι υποστηρίζεις ακριβώς; Και το μάθημα των θρησκευτικών, αν αυτό εννοείς, καλώς το έκαμαν προαιρετικό. Οι γονείς έχουν κάθε δικαίωμα να ανατρέφουν τα παιδιά των όπως εκείνοι θέλουν. Έτσι είναι και στην αγαπημένη σου Ευρώπη.

      Εσύ έχεις υποστηρίξει ότι πρέπει να επανέλθει το θρήσκευμα στις ταυτότητες, το οποίο καλώς κατήργησε ο Σημίτης, διότι καθάπτεται των ευαισθήτων προσωπικών δεδομένων. Το θρήσκευμα μπήκε στις ταυτότητες στην Κατοχή, για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένο σκοπό, ο οποίος εξέλειπε μετά την Απελευθέρωση. Η ταυτότητα είναι κρατικό έγγραφο ταυτοποιήσεως προσώπου και δεν χρειάζεται να ξέρει ο καθένας, αν εσύ είσαι χριστιανός, μπουσουλμάνος, ή μάρτυς τού Ιεχωβά. Μήπως τα διαβατήρια ανέγραφαν ποτέ το θρήσκευμα; Γιατί όχι; Επειδή κι αυτά είναι έγγραφα ταυτοποιήσεως, που απευθύνονται όμως σε ξένες αρχές, τις οποίες ευλόγως δεν ενδιαφέρει το θρήσευμά σου, ή τα πολιτικά σου φρονήματα. Αν εσύ θες να φάινεσαι Χριτιανός Ορθόδοξος, κρέμασε μία ταμπέλα στον λαιμό σου, ή πήγαινε να σού χαράξουν στο κούτελο ένα “Χ.Ο.”, ‘όπως κάνουν οι Τεξανοί γελαδάρηδες στον πισινό τής αγελάδας.

      • Χαμένος κόπος να σας πείσω ,αλλά έχω επιβεβαιωθεί στην πρόβλεψή μου ότι ο αείμνηστος Ανδρέας Παπανδρέου , ήταν το ίνδαλμά σας, όπως πολλών εκατομμυρίων που διασκορπίσθηκαν μετά το 2010 .
        Κανένας Έλληνας δεν έμεινε χωρίς γάμο και προ της καθιερώσεως του πολιτικού .
        Και το Αστικό και το Θρησκευτικό Δίκαιο τα προέβλεπαν όλα.
        Απλώς με τον πολιτικό γάμο αποφεύγεις και για την τέλεσή του και για την διάλυση του, τον ”αγαπημένο ”όλων των αριστερών παππά .
        Οι δημοκράτες όμως Ανδρέας και Σημίτης -δεν περίμενα να τον έχετε και αυτόν σε τέτοια υπόληψη- απέφυγαν να θέσουν τα θέματα αυτού του γάμου και των ταυτοτήτων σε δημοψηφίσματα γιατί θα τα έχαναν .
        Ευτυχώς όμως δεν υπερηφανεύονται όπως ο κ. Τσίπρας για την Συμφωνία των Πρεσπών.

        • Δεν μού κάνει εντύπωση η ανοησία σου και η ανικανότητά σου να “μυριστείς” τι καπνό φουμάρει ο άλλος και απορώ τι σε είχαν κι έκανες στην χωροφυλακή, εκτός τού να βάζεις σφραγίδες και να κολλάς γραμματόσημα.΄

          Από όσα έχω γράψει για το ΑΛΗΣΤΟΥ ΜΝΗΜΗΣ, όπως συνηθίζω να τον χαρακτηρίζω, Παπανδρέου (εσύ τον θεωρείς “αείμνηστο”), αλλά συμπεράσματα θα έπρεπε να είχες βγάλει, αν δεν έδινες συνεχώς ρεσιτάλ βλακείας. Κακή η ώρα και η στιγμή που μπήκες εδώ μέσα με τα κομματικά σου και με την ελπίδα ότι θα ψαρπέψεις οπαδούς για το κόμμα σου. λες και αποτείνεσαι σε ανώριμα παιδαρέλια.

          Ερώτηση: Μπορούσαν να παντρευτούν εκκλησιαστικά δύο αλλόθρησκοι; ΟΧΙ! Τι προέβλεπαν λοιπόν για πάρτη των “Και το Αστικό και το Θρησκευτικό Δίκαιο”; Αλλά και οι ετερόδοξοι χριστιανοί ήσαν υποχρεωμένοι να κάμουν ορθόδοξο γάμο, για να τούς αναγνωρισθεί από το ελληνικό κράτος (βλέπε Χουάν Κάρλος και Σοφία, που τέλεσαν υποχρεωτικώς δύο γάμους, ορθόδοξο και καθολικό). Προ πολλού θα έπρεπε να έχει επέλθει πλήρης διαχωρισμός εκκλησίας-κράτους, ώστε να μην μπερδεύονται οι ρόλοι τους.

          Η τελευταία παράγραφος είναι το ω τής μαλακίας, όπως κι εσύ καταλαβαίνεις, αλλά δεν βρήκες τίποτε εξυπνότερο να γράψεις. Πώς να το βρείς, άλλωστε;

          • Θα σας γράψω τώρα και άλλο ωραίο για το ”αλήστου μνήμης” ίνδαλμά σας -από αυτά που διάβασα στην προηγούμενη απάντησή σας- Ανδρέα Παπανδρέου. Καθιέρωσε τον πολιτικό γάμο και νυμφεύθηκε την κυρία Δήμητρα Λιάνη με θρησκευτικό γάμο το 1989 στην Παναγία την Ελευθερώτρια (δεν θυμάστε εσείς γιατί δεν ζούσατε τότε) .
            Συνεχίζω με την επιτομή της συνεπείας λόγων και έργων τον κ. Τσίπρα-και αυτόν αγαπητό σας-ο οποίος υποστήριζε το ΟΧΙ στο Δημοψήφισμα του Ιουλίου του 2015 και μόλις νίκησε το ΟΧΙ του με ποσοστό 62% το γύρισε στο ΝΑΙ του 38% .
            ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΔΕΞΙΟΥΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΗΓΕΤΩΝ ΜΑΣ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ”ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΚΑΘΟΣΙΩΣΕΩΣ”.
            Ε… αφού εσείς -και όσοι άλλοι- θεωρείτε φυσιολογικές αυτές τις πράξεις των συγκεκριμένων πολιτικών μας λογικά θα διαφωνούμε και θα εκνευρίζεστε, με εμένα και με όσους άλλους δεν θέλουν για τις τόσο προκλητικές ”κωλοτούμπες” τους ούτε παρέα να τους κάνουν .

  3. Πόσα τέτοια άρθρα και πόσες συζητήσεις σαν αυτή του σημερινού ”πρωινού σας καφέ” -αγαπητέ κύριε Σαββίδη – έγιναν τότε που το ελληνικό κράτος -χωρίς να ερωτήσει τον λαό -αποφάσισε να το αποχριστιανοποιήσει με θεσμούς σαν τον πολιτικό γάμο και τις παρεμβάσεις για αποβολή της Εκκλησίας από όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης και να το αποιστορικοποιήσει με την αναθεώρηση της Ιστορίας μας ιδίως για το ”σκοτεινό Βυζάντιο ”, -όπως τότε το χαρακτήριζε η πολιτικά και ιδεολογικά αυτοκρατορία της Αριστεράς κάθε αποχρώσεως- , η οποία επειδή έκτοτε το συνεχίζει ιεραποστολικά κατέλαβε και μεγάλο μέρος και της πάντοτε ”σκοταδιστικής ” γιαυτούς αλλά και ”ευπώλητης” Δεξιάς , και εάν γράφονταν τέτοια άρθρα και γινόταν τέτοιες τηλεοπτικές συζητήσεις πόσα θα είχαν προληφθεί ;;;.
    Πόσοι στήριξαν τον αγώνα του Μητροπολίτη τότε και από το 1998 Αρχιεπισκόπου Μακαριστού Χριστοδούλου εναντίον του Χάντιγκτον , γιατί ο ανιστόρητος ενέταξε την ΕλληνοΟρθοδοξία στην Ανατολή με την Ρωσία και όχι με την Δύση σε Ελλάδα και στους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ενώσεως (υπάρχουν οι λόγοι του);;;.
    Τώρα ας μη κλαίμε σαν τις κουκουβάγιες επί των ερειπίων όσοι αγαπάμε Χριστό και την Ελλάδα . Να απολογηθούν και δημοσίως μάλιστα όσοι ενήργησαν για την δημιουργία ή παρέλειψαν να ενεργήσουν για την αποτροπή αυτών των δυσμενών αποτελεσμάτων .
    Σε κάθε περίπτωση οι Χριστιανοί δεν απελπίζονται, η δε Ελλάδα και ο Χριστιανισμός είναι καράβια που τρεις χιλιάδες χρόνια ”σκυλοπνίγονται” ,αλλά δεν βυθίζονται.
    ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ . Σταύρος Αθαν.Ναλμπάντης .

  4. Απολογούμαι για τις ”αταξίες” μου και για τις επαναλήψεις στα σχόλια μου και επαναλαμβάνω την ίδια ευχή προς όλους
    Καλά Χριστούγεννα .

  5. Συγχαρητήρια για την ακριβή και ολοκληρωμένη συνολική περιγραφή των παγκόσμιων ιδεολογικών τάσεων.

  6. Παντελή οι Βυζαντινοι δεν ονομαζαν το κρατος του “Ανατολική Ρωμαίκη Αυτοκρατορία”, αλλά χώρα ή επικράτεια Ρωμαίων, Ρωμανία καποιες φορες, αλλά οχι με το επιθετο ¨΄Ανατολική¨’. Επισης οσο αφορα την εκθεση της σημαίας στο Προξενείο του κρατους των Αθηνών στη Νεα Υορκη, ισως δεν ειναι γνωστο αλλα το εν λογώ προξενειο εδώ και χρόνο φιλοξενεί εκθέσεις. Δεν ειναι η πρωτη φορα που το προξενείο εχει γινει και γκαλερί, καλώς ή κακώς.

  7. Απομονώνω τό ερώτημα: εθνικισμός η διεθνισμός;;!!… Οκ νά αγαπάμε τό μέρος πού γεννηθηκαμε καί που ζούμε – πού έχει καί μεγάλη ιστορία- αλλά ήμαστε κράτος 11 εκατομμυρίων καί ό πληθυσμός τής γης έχει φτάσει 8μιση δις
    αυτό δεν θά τό λάβουμε υπόψη μας;;!!… καί μόνο πού συνειδητοποιείς τήν αναλογία ζαλίζεσαι ….
    Καί νά θέλεις λοιπόν δεν μπορείς νά κάνεις ότι δεν τό βλέπεις… Δεν τρομάζουμε αλλά προσπαθούμε να πλασαριστουμε στην άμιλλα μεταξύ τών λαών για νά μήν γίνουμε ουραγοί ….
    Εξ ανάγκης λοιπόν πρέπει νά μπολιαστουμε και με άλλες εθνότητες γιατί μόνοι μας δεν θά μπορέσουμε σίγουρα – αλλά νόμιμα καί με πρόγραμμα καί όριο απορρόφησης πού δεν πρέπει νά υπερβούμε – . Άρα καί ό διεθνισμός είναι μέσα στο παιχνίδι αρκεί να υπερβούμε τίς αγκυλώσεις μας… η αντιλαμβάνεσαι τά σημεία τών καιρών η σέ ξεπερνάει ή ιστορία!!!…

    • Προσπαθείς με φθηνά επιχειρήματα να κάμεις το δικηγόρο τού διαβόλου (seitan, στα τουρκικά, για να ξέρομε και τούς εντολοδότες σου), χρησιμοποιώντας, μεταξύ άλλων ανοησιών, και το επιχείρημα τού πληθυσμού, το οποίο είναι εντελώς έωλο.

      Το ότι κάποιο έθνος είναι ολιγάριθμο, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να ξεχωρίζει και να υπάρχει και ότι οι προερχόμενοι/ανήκοντες σ’ αυτό, δεν μπορούν να έχουν εθνική συνείδηση/ταυτότητα. Aντιθέτως μάλιστα, για να μην χαθεί το άτομο στην κοσμοπλημύρα, αυτή η συνείδηση/ταυτότητα τού δίδει πνοή ζωής.

      Χρησιμοποίησες το επιχείρημα τού πληθυσμού για να μάς “τρομάξεις” (sic) και με την εντολοδότριά σου Τουρκία (ξανά sic). Δεν έλαβες υπ’ όψιν σου, επειδή δεν είσαι Έλληνας, ότι από την αρχαιότητα τούτος ο λαός πολεμούσε και νικούσε άλλους πολυαριθμότερους π.χ. Πέρσες-Μήδους, Οθωμανούς, Ιταλούς στην Αλβανία κλπ. Ο αριθμός και μάλιστα τώρα με τα σύγχρονα όπλα, δεν παίζει απολύτως κανέναν ρόλο. Πόσοι ήσαν οι Ισραηλινοί, όταν σε τρεις συνεχείς πολέμους (1948, 1956 και ιδίως 1967) νίκησαν πολλαπλασίους Άραβες, χωρίς καμμία βοήθεια και μάλιστα τις ΗΠΑ ευνοϊκά διατιθέμενες προς τούς τελευταίους; Αυτή τους η τελευταία νίκη, ο πόλεμος των “6 ημερών”, έγινε αιτία και οι ΗΠΑ στράφηκαν οριστικά προς αυτούς. Κέρδισαν την αμερικανική υποστήριξη με το σπαθί των.

      Πάψε, λοιπόν, να μάς τα πρήζεις με τα διεθνιστικά κηρύγματά σου, τα οποία σκοπό έχουν την διάβρωση τού ελληνικού (και κάθε άλλου) εθνικισμού και τράβα πες στους εντολοδότες σου, ότι το επιχείρημα που σού έδωσαν είναι εντελώς άχρηστο, να σού βρουν άλλο.

      Κατά καιρούς, μάς επισκέπτονται και σε τούτη την σελίδα κάποιοι ελληνόφωνες τζουτζέδες, σα κι εσένα, που όμως γρήγορα απομακρύνονται. Λάθος σελίδα διάλεξες.

      ΥΓ προς τις ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ: Προσοχή στα τρολ.

      • Για το όνομα μόνο!!.. Υπάρχει ελληνικότατο όνομα Πόντιου ΣΕΙΤΑΝΙΔΗΣ!!!.. Τούρκος καί αυτός;;!!…. Χαχα με τό νά ρίχνεις χαζές ρετσινιες δεν τήν γλιτώνεις!!!… Τά άλλα θά στα πω σιγά σιγά γιατί δεν μπορείς νά τά χορέψεις εύκολα….. Καί δεν θέλω νά σέ βαριστομαχιασω…

        • Βεβαιότατα το όνομα ενέχει την τουρκική λέξη seitan. Πού το περίεργο. Μήπως είναι το μόνο; Το τρολάρισμα δεν περνά εδώ μέσα.

  8. ῾Υπάρχουν αὐτές οἱ τάσεις σέ κάποιους κύκλους ἀλλά οὔτε ἡ Γαλλία, οὔτε ἡ ᾿Ιταλία, οὔτε ἡ Γερμανία, ἡ ᾿Αγγλία, οὔτε τά μικρά κράτη δέν ἔχουν ὑποστείλει τά ἐθνικά τους χαρακτηριστικά σύμβολα, οὔτε ἡ Ρωσία, οὔτε οἱ ΗΠΑ. Μόνο στήν μικρή μας χώρα γίνεται προσπάθεια νά ἀπεκδυθεῖ τήν ᾿Ανατολική της πλευρά καί τά ἰδιαίτερα χαρακτηριστικά ὅπως γλώσσα, ᾿Ορθοδοξία, σύμβολα, ἱστορική μνήμη καί νά προσαρτηθεῖ, χαριστικά καί ὄχι ὡς ἱστορικός φορέας πολιτισμοῦ τουλάχιστον οὔτε ὡς ἰδιαίτερη ὕπαρξη, σέ Δυτικότροπες δυνάμεις.
    Ὁ κ. Σ.Α.Ν. σέ κάποιο σχόλιό του ἔγραψε ¨το μικρό έστω όχημα που λέγεται Ελλάς και το οποίο μεταφέρει τους σημερινούς Έλληνες¨, ὅμως δέν εἶναι ὄχημα καί δέν μεταφέρει γιατί ῾Ελλάδα εἶναι οἱ Ἕλληνες μέ τήν ἱστορική τους συνείδηση. ῾Η ρίζα τους εἶναι ἐδῶ στόν χῶρο τῆς σημερινῆς ᾿Ελλάδας, ἐδῶ ἐπαναστάτησαν οἱ ἥρωες τοῦ 1821, ἐδῶ ἦρθαν νά πολεμήσουν οἱ Ἕλληνες καί οἱ Φιλέλληνες ἀπό τά ἄλλα κράτη. Ἄν ἔρθουν καί μείνουν σ´ αὐτόν τόν χῶρο ἄνθρωποι ἀπό ἄλλους λαούς καί οἱ Ἕλληνες εἶναι κάπου ἀλλοῦ, δέν θά ὑπάρχει συνείδηση ῾Ελλήνων σέ αὐτόν τόν χῶρο, παρά μόνο τά μνημεῖα προηγούμενων γενιῶν.
    ῾Ο Χριστιανισμός ἁναφέρεται στήν συνείδηση τοῦ κάθε ἀνθρώπου καί ἔτσι ἀφορᾶ τήν ἀθανασία. Τό Merry Christmas ἠχεῖ παγκοσμίως ἀλλά πιό πολύ ὡς εὐχή ἑορταστική σέ ἕναν καταναλωτικό κόσμο καί καθόλου μέ τό πραγματικό νόημα. Ὅμως τό πραγματικό νόημα ὡς πρός τήν ἰσότητα ἔχει ἐπιτευχθεῖ. Τά θέματα ἀθανασίας χρειάζονται ἄλλο πνεῦμα γιά νά προσεγγισθοῦν, χρειάζονται πίστη καί ὄχι σκοπιμότητες ἐξουσιαστικές. Οἱ ρυθμοί τῆς ἐποχῆς καί ἡ ταχύτητα δέν βοηθοῦν στήν κατάνυξη πού χρειάζεται γιά νά προσεγγισθοῦν αὐτά τά νοήματα.
    ῾Η ᾿Ορθοδοξία τῶν ῾Ελλήνων δέν ἀγγίζει ὅλους τούς Χριστιανούς γιατί δέν εἴμαστε ὅλοι ἴδιοι. Ἄν γίνει κατανοητό αὐτό τότε ἴσως θά ἀναζητηθεῖ ἀλλιῶς ἡ ἀλήθεια καί ὄχι ὡς τεχνητή ἐξίσωση.
    Στά κείμενα τοῦ Φώτη Κόντογλου θά βροῦμε χνάρια αὐτῶν τῶν νοημάτων σέ ἐποχές πού ὑπῆρχαν διαφορετικές προσεγγίσεις καί νεωτερισμοί.

    Φώτης Κόντογλου – Ἡ Μοναδικότητα τῆς Παραδόσεως τῆς Ὀρθοδοξίας

    http://users.uoa.gr/~nektar/arts/tributes/fwths_kontogloy/h_monadikothta_ths_paradosews_ths_or8odo3ias.htm

    Μπορεῖ νά ἀναζητηθοῦν οἱ ἔννοιες αὐτές στό μέλλον ἀπό ἀνθρώπους πού θά θελήσουν νά ἐμβαθύνουν ἤ ἀπό ἀνθρώπους πού θά καταφέρουν νά ἀνανεώσουν τό πνεῦμα αὐτό.

    • Τό ξαναβάζω χωρίς τόν σύνδεσμο γιά νά διαβάζεται.

      ῾Υπάρχουν αὐτές οἱ τάσεις σέ κάποιους κύκλους ἀλλά οὔτε ἡ Γαλλία, οὔτε ἡ ᾿Ιταλία, οὔτε ἡ Γερμανία, ἡ ᾿Αγγλία, οὔτε τά μικρά κράτη δέν ἔχουν ὑποστείλει τά ἐθνικά τους χαρακτηριστικά σύμβολα, οὔτε ἡ Ρωσία, οὔτε οἱ ΗΠΑ. Μόνο στήν μικρή μας χώρα γίνεται προσπάθεια νά ἀπεκδυθεῖ τήν ᾿Ανατολική της πλευρά καί τά ἰδιαίτερα χαρακτηριστικά ὅπως γλώσσα, ᾿Ορθοδοξία, σύμβολα, ἱστορική μνήμη καί νά προσαρτηθεῖ, χαριστικά καί ὄχι ὡς ἱστορικός φορέας πολιτισμοῦ τουλάχιστον οὔτε ὡς ἰδιαίτερη ὕπαρξη, σέ Δυτικότροπες δυνάμεις.

      Ὁ κ. Σ.Α.Ν. σέ κάποιο σχόλιό του ἔγραψε ¨το μικρό έστω όχημα που λέγεται Ελλάς και το οποίο μεταφέρει τους σημερινούς Έλληνες¨, ὅμως δέν εἶναι ὄχημα καί δέν μεταφέρει, γιατί ῾Ελλάδα εἶναι οἱ Ἕλληνες μέ τήν ἱστορική τους συνείδηση. ῾Η ρίζα τους εἶναι ἐδῶ στόν χῶρο τῆς σημερινῆς ᾿Ελλάδας, ἐδῶ ἐπαναστάτησαν οἱ ἥρωες τοῦ 1821, ἐδῶ ἦρθαν νά πολεμήσουν οἱ Ἕλληνες καί οἱ Φιλέλληνες ἀπό τά ἄλλα κράτη. Ἄν ἔρθουν καί μείνουν σ´ αὐτόν τόν χῶρο ἄνθρωποι ἀπό ἄλλους λαούς καί οἱ Ἕλληνες εἶναι κάπου ἀλλοῦ, δέν θά ὑπάρχει συνείδηση ῾Ελλήνων σέ αὐτόν τόν χῶρο, παρά μόνο τά μνημεῖα προηγούμενων γενιῶν.
      ῾Ο Χριστιανισμός ἁναφέρεται στήν συνείδηση τοῦ κάθε ἀνθρώπου καί ἔτσι ἀφορᾶ τήν ἀθανασία. Τό Merry Christmas ἠχεῖ παγκοσμίως ἀλλά πιό πολύ ὡς εὐχή ἑορταστική σέ ἕναν καταναλωτικό κόσμο καί καθόλου μέ τό πραγματικό νόημα. Ὅμως τό πραγματικό νόημα ὡς πρός τήν ἰσότητα ἔχει ἐπιτευχθεῖ. Τά θέματα ἀθανασίας χρειάζονται ἄλλο πνεῦμα γιά νά προσεγγισθοῦν, χρειάζονται πίστη καί ὄχι σκοπιμότητες ἐξουσιαστικές. Οἱ ρυθμοί τῆς ἐποχῆς καί ἡ ταχύτητα δέν βοηθοῦν στήν κατάνυξη πού χρειάζεται γιά νά προσεγγισθοῦν αὐτά τά νοήματα.
      ῾Η ᾿Ορθοδοξία τῶν ῾Ελλήνων δέν ἀγγίζει ὅλους τούς Χριστιανούς γιατί δέν εἴμαστε ὅλοι ἴδιοι. Ἄν γίνει κατανοητό αὐτό τότε ἴσως θά ἀναζητηθεῖ ἀλλιῶς ἡ ἀλήθεια καί ὄχι ὡς τεχνητή ἐξίσωση.
      Στά κείμενα τοῦ Φώτη Κόντογλου θά βροῦμε χνάρια αὐτῶν τῶν νοημάτων σέ ἐποχές πού ὑπῆρχαν διαφορετικές προσεγγίσεις καί νεωτερισμοί.

      Φώτης Κόντογλου – Ἡ Μοναδικότητα τῆς Παραδόσεως τῆς Ὀρθοδοξίας

      Μπορεῖ νά ἀναζητηθοῦν οἱ ἔννοιες αὐτές στό μέλλον ἀπό ἀνθρώπους πού θά θελήσουν νά ἐμβαθύνουν ἤ ἀπό ἀνθρώπους πού θά καταφέρουν νά ἀνανεώσουν τό πνεῦμα αὐτό.

      • Στον μικρό ιστορικό που ζήσαμε , ζούμε και θα ζήσουμε Έλληνες κατά μεγάλη πλειοψηφία ήμασταν ,ήμασταν και θα ήμαστε ε επιβάτες του οχήματος ΕΛΛΑΣ , που πρέπει να βλέπουμε συχνά-πυκνά προς τα πίσω τις καταβολές μας ως Έθνος και Θρησκεία.
        Παλιά είχαμε και άλλους στο όχημά μας ,αλλά τότε δεν είχαμε ”στριμώξει” -πλην της περιόδου της Εικονομαχίας -την Χριστιανική Θρησκεία και Εκκλησία με πολιτικό γάμο και τόσα άλλα και με ”Αμερικανιές” ή ”μπόλια” από την Ινδία , που συνεχίζονται από το 1981 .
        Κανένας Κόντογλου ,Παλαμάς Παπαδιαμάντης και τόσοι άλλοι σπουδαίο Ελληνοχριστιανοί -τους οποίους αγνοούν τα 2/3 των Ελλήνων -δεν μπορεί να μας συνεφέρει ,γιαυτό αδίκως να τους αναφέρετε , σαν τον σπουδαίο κ. Γιανναρά ,που πιστεύει ότι θα αναγεννηθεί ο Έλληνας ,χωρίς την συμμετοχή των πολιτικών -τους οποίους και απαξιώνει συλλήβδην,(εκτός του κ. Τσίπρα το 2015), ενώ και η Ελλάδα και όλα τα άλλα κράτη προοδεύουν ή καταστρέφονται από τους πολιτικούς τους .
        ΠΑΝΤΩΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΗΜΑΣΤΕ Η ΨΩΡΟΚΩΣΤΑΙΝΑ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΟΣ.

        • Η πλήρης επιβεβαίωση των όσων σού έγραψα στο προηγούμενο σχόλιό μου. Ενώ σού έχω αποδείξει (μόλις πριν λίγες ημέρες) ότι ο πολιτικός γάμος ούτε την εκκλησία στριμώχνει, αλλά και απαραίτητος και σωστός είναι, εσύ επανέρχεσαι στα ίδια. Δεν συζητάς, θέλεις να επιβάλεις απόψεις και η ιστοσελίδα τούτη δεν είναι ο τόπος που μπορείς να κάμεις κάτι τέτοιο. Πιστεύω ότι γι αυτό ούτε στο καφενείο σε θέλουν, διότι ποιος θέλει κάποιον που δεν ανέχεται τον αντίλογο και δεν κάνει διάλογο; Συνέχισε στην απέραντη αυταρέσκειά σου, να γράφεις ό,τι θέλεις χωρίς να συζητάς. Νοοτροπία χωροφύλακα 100%!

          • Δεν σας περνάει από το μυαλό σας ότι βρήκατε τον άνθρωπό σας και δεν περνάει πια η μπογιά σας;;;.
            Θα συνεχίσω .
            Πάψτε να ενοχλήστε όπως δεν ενοχλούνται ή τουλάχιστο δεν με ”βρίζουν” όλοι οι άλλοι ,που με διαβάζουν .
            Αν δεν μου επιτίθεσθε προσωπικά και απαξιωτικά θα σας αγνοώ ό,τι και να γράφετε και σε όποιων την γνώμη θα μας παραπέμπετε για να ισχυροποιήσετε τις αδύναμες απόψεις σας.
            Δεν είμαι ο μόνος που διαφωνώ διαχρονικά στις κυβερνητικές ”εκσυγχρονιστικές” παρεμβάσεις στο οικογενειακό μας δίκαιο ,ακολουθώντας και την Θρησκεία-εκκλησία μας . .Απαγορεύεται να διαφωνώ ;;;.
            Υ.Γ Υπηρέτησα στην Χωροφυλακή -όχι ως χωροφύλακας-αλλά μη φοβάστε ούτε ”μυρμήγκι πείραξα” ,αλλά τους ”μπαγαμπόντηδες” -εξαιρείστε εσείς-τους καταλάβαινα από μακριά . Καληνύχτα.

        • ᾿Επιβάτες εἶναι ὅσοι κατοικοῦν σέ μία χώρα ἀλλά ἀνήκουν σέ ἄλλο ἔθνος. ᾿Εδῶ εἶναι ἡ ρίζα, τά κλαδιά δέν ὑπάρχουν χωρίς τήν ρίζα.
          Παλιά οἱ ἄνθρωποι ἔλεγαν στά παραμύθια ὅτι τά μωρά τά φέρνει ὁ πελαργός. Τώρα προγραμματίζουμε ταξίδια σέ ἄλλους πλανῆτες.
          ᾿Από ἀρχαιοτάτων ἐτῶν στήν χώρα αὐτή ἡ πολιτική, ἡ ποίηση καί ἡ θρησκεία-φιλοσοφία ἦταν ἀλληλένδετες. Καί ἡ Δημοκρατία καί ὁ Χριστιανισμός προετοιμάζουν ὑπεύθυνους ἀνθρώπους.
          Καί τήν ψωροκώσταινα τοῦ 19ου αἰώνα τήν συνέφεραν ὅσοι ἀγωνίσθηκαν γιά τά μάρμαρα ´πού γι αὐτά πολεμήσαμε ´ ὅπως εἶπε ὁ Μακρυγιάννης, οἱ κλασσικοί συγγραφεῖς πού δημιούργησαν πολιτισμό καί διασώθηκε καί διαδόθηκε τό ἔργο τους, ἡ Ἐκκλησία, τά ἴχνη τοῦ πολιτισμοῦ αὐτοῦ πού εἶχαν ριζώσει στίς ψυχές τῶν ἁπλῶν ἀνθρώπων τοῦ λαοῦ πού ἀγωνίσθηκε. Δέν ἀγωνίσθηκαν μόνο γιά τήν γῆ τους, ἡ γενιά τοῦ ’30 ἀγωνίσθηκε γιά νά διασώσει τόν πολιτισμό. Κι ἐγώ τώρα ἔχω τήν δυνατότητα χάρη στο διαδίκτυο καί τόν χρόνο, νά γνωρίσω αὐτούς τούς σπουδαίους δασκάλους.

  9. Για το όνομα μόνο!!.. Υπάρχει ελληνικότατο όνομα Πόντιου ΣΕΙΤΑΝΙΔΗΣ!!!.. Τούρκος καί αυτός;;!!…. Χαχα με τό νά ρίχνεις χαζές ρετσινιες δεν τήν γλιτώνεις!!!… Τά άλλα θά στα πω σιγά σιγά γιατί δεν μπορείς νά τά χορέψεις εύκολα….. Καί δεν θέλω νά σέ βαριστομαχιασω…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,600ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα