Ελευθέριος Τζιόλας: Η ακύρωση του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης: γιατί έγινε και τι πραγματικά πρέπει να γίνει.

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -
Ελευθέριος Τζιόλας
………………………………………………………….
Η εύκολη απάντηση που έδωσε ο κ. Μητσοτάκης για την ακύρωση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ότι ”το λιμάνι θα πρέπει να παραμείνει κρατικό, ως ένα περιουσιακό στοιχείο πολύ πολύτιμο για να το εγκαταλείψει (το ελληνικό κράτος)”, ασφαλώς και δεν πείθει…
Πέρα από τη συμφωνία μας στην παραμονή υπό Κρατική ιδιοκτησία του Λιμανιού, καθώς και άλλων κρίσιμων και στρατηγικών υποδομών της Χώρας, θα θέλαμε να επιμείνουμε στην ανάπτυξη του Λιμανιού -κυρίως αυτό, την ανάπτυξη του!… Όμως, πρέπει να επισημάνουμε ότι εδώ υπάρχει κάτι πιο ουσιαστικό που εκτυλίσσεται στο παρασκήνιο, όπως πολλά άλλα αυτήν την περίοδο, το οποίο μάλλον σχετίζεται με βαθύτερο αμερικάνικο ενδιαφέρον για το Λιμάνι και την περιοχή, παρά για αλλαγή πολιτικής της κυβέρνησης με πρόταξη του στρατηγικού οικονομικού-εθνικού συμφέροντος και την αλλαγή στάσης της στα περί Δημόσιας περιουσίας. Αμερικάνικο ενδιαφέρον, το οποίο έχει αναπτύξει -και συνεχίζει -στην Αλεξανδρούπολη την 5η σημαντική βάση του στην Ελλάδα. Ίσως τη σημαντικότερη απ΄ όλες. Ασφαλώς, εφάμιλλη της Κρήτης, η οποία επίσης έχει αναδιοργανωθεί και επεκταθεί γεωγραφικά και επιχειρησιακά.
Πραγματικές, λοιπόν, τεκμηριωμένες εξηγήσεις δεν έχουν δοθεί για την απόφαση ακύρωσης.
Αν μιλάει, ξαφνικά, ο ΠΘ για ‘’πολύτιμα κρατικά περιουσιακά στοιχεία’’, βρίσκεται σε ευθεία αντίθεση με τα μέχρι τώρα διακηρυγμένα από τον ίδιο, αλλά και πεπραγμένα από το ίδιο και την κυβέρνησή του. Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί με συμφωνία του οι ιδιωτικοποιήσεις των Αεροδρομίων της Χώρας (στα πιο στρατηγικά σημεία: Θεσσαλονίκη, Άκτιο, Καβάλα, Χανιά, Ρόδο κλπ) και είναι σε εξέλιξη και επόμενος σχετικός διαγωνισμός, έχουν γίνει στον στρατηγικό τομέα της Ενέργειας οι ιδιωτικοποιήσεις όλων των φορέων-δημόσιων εταιρικών οντοτήτων Ενέργειας (ΔΕΗ, ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ, ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ κλπ), πολιτική βούληση -παρά το φρένο του ΣτΕ- είναι η ιδιωτικοποίηση στον ζωτικής σημασίας τομέα των Υδάτων (ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ), έχουν ολοκληρωθεί με ευθύνη της κυβέρνησης οι ιδιωτικοποιήσεις των μεγάλων οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων.
Επομένως, για το ζήτημα του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, ας περιμένουμε να δούμε στην πράξη τους πραγματικούς λόγους ακύρωσης του διαγωνισμού στο άμεσο μέλλον…
Εν τω μεταξύ, ακύρωση του διαγωνισμού, χωρίς εφαρμοσμένο Σχέδιο Ανάπτυξης του (πραγματικής, κι όχι κενών λόγων) με δέσμευση πόρων και χρονοδιαγράμματα εκτέλεσης του είναι ότι χειρότερο για την ακριτική περιοχή και τη Θράκη. Θράκη, που πρέπει να βρίσκεται μόνιμα και σταθερά ψηλά στην εθνική και την αναπτυξιακή ατζέντα. Η μετατροπή της λιμενικής, αστικής και περιαστικής περιοχής της Αλεξανδρούπολης σε μια απέραντη αμερικάνικη βάση με μόνο οικονομικό και εμπορικό αντικείμενο τις περί των αμερικανικών δυνάμεων ανάγκες και παραγγελίες, αποτελεί μια εξέλιξη υποτέλειας, χωρίς εθνικό έλεγχο, αναπτυξιακό περιεχόμενο και προοπτική.
Εκεί, λοιπόν, πρέπει να εστιάσουμε και να δεσμεύσουμε κυβέρνηση και πολιτικές δυνάμεις, κι όχι στις συνήθεις επικοινωνιακές κυβερνητικές φιλοφρονήσεις.
spot_img

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Αυτές οι πολιτικές δυνάμεις όμως θα χειριστούν αυτά τα θέματα και το θέμα του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. Αντί να χαιρετήσουμε την νέα απόφαση της σημερινής κυβερνήσεως -η οποία για τα μέτρα της είναι ”κρατικίστικη”- μεμψιμοιρούμε και αμφιβάλλουμε για τις προθέσεις της. Προφανώς το λιμάνι της Αλεξανδρουπόλεως επανεκτιμήθηκε ότι θα είναι προσοδοφόρο και πολύ γρήγορα θα γίνουν τα αναγκαία έργα . Θα είναι ένα στοίχημα για όλες τις κυβερνήσεις, που θα δέχονται και πιέσεις από τους διεθνείς παράγοντες, για την πλήρη αξιοποίησή του.
    Η Θράκη προσέχεται και η Αλεξανδρούπολη θα καταστεί παγκοσμίως γνωστή και θα φυλαχτεί από την Ελλάδα και τους συμμάχους και εταίρους της.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα