Η τιμή του καυσίμου θα είναι πολύ υψηλότερη από τον μέσο όρο της δεκαετίας 2010-2020, παρά τα μέτρα που ανακοίνωσε η Κομισιόν
Η Ευρωπαϊκή Ενωση αγωνίζεται να καταστήσει το φυσικό αέριο περισσότερο προσιτό σε πολίτες και επιχειρήσεις. Αφότου κατέβαλαν υψηλό τίμημα για να μπορέσουν να αποκαταστήσουν τα ενεργειακά τους αποθέματα, οι Ευρωπαίοι ηγέτες θα μελετήσουν σήμερα Πέμπτη και αύριο Παρασκευή το εάν μπορούν να επιβάλουν ευέλικτα όρια στις τιμές του εμπορεύματος, να προβούν σε συλλογικές αγορές, καθώς ακόμη και να θέσουν ένα νέο υπόδειγμα –σημείο αναφοράς για τις συναλλαγές– στοχεύοντας στην αποκλιμάκωση του κόστους. Τέτοιου είδους μέτρα, όμως, δεν είναι πιθανό πως θα κάνουν κάποια μεγάλη διαφορά. Η περιστολή της ζήτησης είναι το «κλειδί».
Η τιμή του καυσίμου θα είναι πολύ υψηλότερη από τον μέσο όρο της δεκαετίας 2010-2020, παρά τα μέτρα που ανακοίνωσε η Κομισιόν.
Οι τιμές του αερίου ωθούν ανοδικά και τους λογαριασμούς ρεύματος, καθιστώντας τους μη βιώσιμους. Ωστόσο, η εξεύρεση λύσης είναι κάτι δύσκολο. Εχει προταθεί να μπαίνει φρένο στο κύκλωμα όταν παρατηρούνται αιφνίδιες κινήσεις στις τιμές του φυσικού αερίου, ώστε να αποτρέπονται ημερήσιες αυξομειώσεις πέραν του 5%, αλλά το μέτρο αυτό δεν θα αλλάξει συνολικά την κατεύθυνση της αγοράς. Ενα προσωρινό ανώτατο όριο ή ένας «δυναμικός διάδρομος τιμών» στις συναλλαγές του κόμβου TTF μπορεί να σταματήσει υπερβολές, όπως εκείνες του Αυγούστου, αλλά και πάλι η τιμή του καυσίμου θα είναι πολύ υψηλότερη από τον μέσο όρο της δεκαετίας 2010-2020. Και δεδομένου του γεγονότος ότι πολλά μακράς διαρκείας προθεσμιακά συμβόλαια συνδέονται με τον κόμβο συναλλαγών, τα ανωτέρω μέτρα ίσως δημιουργήσουν νομικές διαμάχες.