Πτώση Phantom: Συνεχίζονται οι έρευνες για τον κυβερνήτη -Τα πιθανά αίτια της τραγωδίας

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Ο κυβερνήτης του Phantom Ευστάθιος Τσιτλακίδης και ο συγκυβερνήτης Μάριος-Μιχαήλ Τουρούτσικας
31/01/2023  07:03
Η πτώση του Phantom F4 στην Ανδραβίδα, που είχε ως συνέπεια να χάσει τη ζωή του ο συγκυβερνήτης του μαχητικού αεροσκάφους, υποσμηναγός (Ι) Μάριος-Μιχαήλ Τουρούτσικας, έχει προκαλέσει θλίψη στη χώρα, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη, σμηναγού (Ι) Ευστάθιου Τσιτλακίδη.

Τα αίτια της τραγωδίας με την πτώση του Phantom F-4 παραμένουν ακόμη άγνωστα, ενώ συνεχίζονται oι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη σμηναγού (Ι) Ευστάθιου Τσιτλακίδη.Φως στα αίτια της τραγωδίας προσπάθησαν να ρίξουν χθες, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πιλότος και εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων Παντελής Φραγκούλης και ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Ο κ. Φραγκούλης είπε ότι «τα αεροσκάφη αυτά μπορεί να είναι παλαιού τύπου, έχουν όμως εκσυγχρονιστεί όλα αυτά τα χρόνια», καθώς διαθέτουν πολύ σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα. «Ότι πετάει στον αέρα, υπόκεινται σε μεγάλες επιθεωρήσεις», είπε χαρακτηριστικά. Και όταν λέμε επιθεώρηση ενός αεροσκάφους, εννοούμε ότι αλλάζονται πολλά μα πάρα πολλά βασικά εξαρτήματά του. Από κει και πέρα, γίνεται ένα καινούργιο αεροσκάφος».

«Δεν ήταν μια πτήση ρουτίνας» -«Μη ασφαλή αεροπλάνα δεν πετάνε στην Ελλάδα»
Ο Παντελής Φραγκούλης εξήγησε ότι η συγκεκριμένη πτήση δεν είναι μια απλή πτήση ρουτίνας. «Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση», είπε.

Από την πλευρά του, ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης επισήμανε στην ΕΡΤ ότι «τα F-4 Phantom είναι δύσκολα αεροσκάφη» και ότι πρόκειται για ένα αεροπλάνο σχεδιασμένο τη δεκαετία του ’50, εξελιγμένο στις αρχές της δεκαετίας του ’60, που τα περισσότερα συστήματα του είναι ηλεκτρομηχανικά, αλλά ασφαλή. «Μη ασφαλή αεροπλάνα δεν πετάνε, πολύ δε περισσότερο στην Ελλάδα, σε μια αεροπορία του ΝΑΤΟ, σε μια αεροπορία η οποία έχει το υψηλότερο στάνταρ ασφάλειας», σημείωσε.

Το ενδεχόμενο της τεχνικής βλάβης -Έγινε εκτίναξη του καθίσματος;
Ο κ. Καραϊωσηφίδης άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τα πιθανά αίτια της χθεσινής τραγωδίας, λέγοντας ότι δεν μπορεί να αποκλείσει «την τεχνική βλάβη, ένα απρόοπτο γεγονός», αναφέροντας περιστατικά του παρελθόντος με αεροπλάνα που χάθηκαν από απρόοπτα γεγονότα.

Όπως διευκρίνισε, «η εκτίναξη και η χρήση των καθισμάτων (των αεροσκαφών) αυτών δεν διασφαλίζει και τη διαφυγή», φέρνοντας ως παράδειγμα περιπτώσεις όπου «το μικρό ύψος, η στάση του αεροπλάνου στην εκτίναξη, η σχετική θέση με το έδαφος έχει ως αποτέλεσμα την αποτυχία αυτής της διαδικασίας».

«Υπάρχει περίπτωση να εκτινάχθηκαν τελευταία στιγμή», συμπλήρωσε μεταξύ άλλων, ο αεροναυπηγός. Σύμφωνα τον Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη, ένα άλλο πιθανό σενάριο αποτελεί το λάθος του χειριστή του αεροσκάφους. «Ποτέ μια συντριβή, μια πτώση αεροσκάφους δεν είναι αποτέλεσμα μίας και μοναδικής αιτίας, είναι συνήθως συνδυασμός», είπε.

Δεν υπάρχει μαύρο κουτί στα Phantom F-4
Από την πλευρά του, ο κ. Φραγκούλης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει μαύρο κουτί σε αυτά τα αεροσκάφη και συμπλήρωσε ότι «από τα συντρίμμια πολλές φορές βρίσκουμε ένα μέρος της αιτίας. Είναι πολύ δύσκολο να διερευνήσουμε τις περιπτώσεις αυτές γιατί πρέπει να λάβουμε υπόψη μας πάρα πολλούς παράγοντες, ακόμα και αν ανασύρουμε το αεροσκάφος, το οποίο είναι σε 1.000 μέτρα βάθος σε εκείνο το σημείο που έχει πέσει».

Συγκλονίζει ο πατέρας του άτυχου υποσμηναγού

Συγκλονίζει ο πατέρας του υποσμηναγού Μάριου-Μιχαήλ Τουρούτσικα, που τραυματίστηκε θανάσιμα κατά την πτώση του Phantom στα ανοιχτά της Ανδραβίδας.

«Ήρθε το Σάββατο και Κυριακή μεσημέρι έφυγε. Μας χαιρέτησε κανονικά… “Γιατί φεύγεις νωρίς;”, του λέω… “Φεύγω γιατί το πρωί πετάω”. Πέταξε, και τέλος», είπε ο πατέρας του άτυχου υποσμηναγού, μιλώντας χθες στην ΕΡΤ.

«Του έλεγα εγώ “κάνε το δικό μου επάγγελμα, θα βρεις έτοιμη δουλειά να δουλέψεις, δεν θα ταλαιπωρηθείς στη ζωή σου”. “Όχι πατέρα”, μου λέει, “θα δηλώσω την Ικάρων πρώτη”. Τη δήλωσε πρώτη και πέθανε 29 χρονών… Και καταστραφήκαμε όλοι».

Πτώση F-4 Phantom: Συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του σμηναγού Ευστάθιου Τσιτλακίδη
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του 31χρονου κυβερνήτη του Phantom F-4, Σμηναγού Ευστάθιου Τσιτλακίδη, μετά την πτώση του μαχητικού που συνετρίβη ανοιχτά του Κατακόλου και οδήγησε στον θάνατο τον 29χρονο υποσμηναγό.

Οι έρευνες για τον κυβερνήτη του F-4 Phantom συνεχίστηκαν και κατά τη διάρκεια της νύχτας, με φωτοβολίδες να «σκίζουν» τον ουρανό ανοιχτά του Κατάκολου.

Μέχρι αυτή την ώρα δεν έχει εντοπιστεί κάποιο ενθαρρυντικό στοιχείο που θα αναπτερώσει τις ελπίδες για να βρεθεί ο πιλότος. Στην περιοχή επιχειρούν ένα C-130, ένα Super Puma, ένα 1 S-70 (τα Ε/Π εναλλάσσονταν κατά τη διάρκεια της νύχτας) και πλωτά μέσα του ΛΣ.

Οι δύο χειριστές είχαν πάθος με την Πολεμική Αεροπορία
Ο άτυχος 29χρονος υποσμηναγός, Μάριος-Μιχαήλ Τουρούτσικας, είχε καταγωγή από την Αρκαδία και το μεγάλο του όνειρο από μικρό παιδί ήταν να γίνει Ίκαρος. Δυστυχώς, η μοίρα τού έπαιξε πολύ άσχημο παιχνίδι, με τον ίδιο να είναι γραφτό να μπει στο πάνθεον των ηρώων Ιπταμένων που έδωσαν τη ζωή τους για την ειρήνη και την ασφάλεια στην πατρίδας.

Η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας έστειλε κλιμάκιο ψυχολόγων στις οικογένειες των χειριστών, οι οποίοι προσπαθούν με κάθε τρόπο να τους βοηθήσουν.

Και οι δύο χειριστές είχαν πάθος με την Πολεμική Αεροπορία. Ο αγνοούμενος κυβερνήτης, σμηναγός Ευστάθιος Τσιτλακίδης, κατάγεται από τη Δράμα. Ο πατέρας του είναι πρώην δασάρχης και η μητέρα του καθηγήτρια Γαλλικών.

Πώς συνέβη το μοιραίο δυστύχημα
Το διθέσιο Phantom F-4 συνετρίβη στις 10:30 το πρωί της Δευτέρας. Το αεροσκάφος -της 338 Μοίρας, της 117 Πτέρυγας Μάχης-, που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το αεροπλάνο, μαζί με ένα ακόμη που πετούσαν σε ζεύγος, εκτελούσαν πτήση χαμηλής ναυτιλίας, πετούσαν δηλαδή σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος, πάνω από το ανάγλυφο αλλά και πάνω από το νερό.

Κάτω από άγνωστες -μέχρι στιγμής- συνθήκες, πιθανότατα εξαιτίας τεχνικής βλάβης που δεν επιδεχόταν επιδιόρθωση, οι πιλότοι ενημέρωσαν και έλαβαν εντολή για να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος. Ωστόσο, φαίνεται πως κάτι τέτοιο δεν συνέβη, με αποτέλεσμα την πτώση του αεροσκάφους με τους δύο πιλότους μέσα.

Τριήμερο στρατιωτικό πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις
Με εντολή του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου, κηρύχθηκε τριήμερο στρατιωτικό πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις, έως τις 2 Φεβρουαρίου, μετά το τραγικό γεγονός.

O αγνοούμενος κυβερνήτης συμμετείχε στη μεγαλύτερη στρατιωτική αεροπορική έκθεση παγκοσμίως
Ο έμπειρος κυβερνήτης του μοιραίου Phantom F4 της Πολεμικής Αεροπορίας, Ευστάθιος Τσιτλακίδης, που κατέπεσε και συνετρίβη σε θαλάσσια περιοχή νοτίως της Ανδραβίδας, συμμετείχε και σε μια από τις μεγαλύτερες ετήσιες στρατιωτικές αεροπορικές εκθέσεις στον κόσμο, που πραγματοποιείται τον Ιούλιο στην Αγγλία.

 

Στο Royal International Air Tattoo 2017 που πραγματοποιήθηκε στο RAF Fairford στο Σουίντον στο Ουίλτσαϊρ της Αγγλίας, συμμετείχε εκείνη την εποχή η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία με αποστολή δύο Phantom F4E της «338 Moira» από τη βάση της Πολεμικής Αεροπορίας στην Ανδραβίδα στην Πελοπόννησο.

 

Κατά τη διάρκεια της τριήμερης εκδήλωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα δύο ελληνικά Phantom εντυπωσίασαν τους χιλιάδες παρευρισκόμενους στη στρατιωτική έκθεση. Πρόκειται για πολύ σπάνια μαχητικά, ενώ ήταν τα μόνα Phantom που εκτίθενται. Οι Έλληνες πιλότοι δέχτηκαν αρκετές ερωτήσεις από συναδέλφους, δημοσιογράφους και πολίτες.

Να σημειωθεί ότι τα Phantom F-4 είχαν έρθει πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1972 και μια δεύτερη παραλαβή πραγματοποιήθηκε το 1977.

iefimerida.gr

spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,400ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα