Η τέχνη και η λογική του φιλοδωρήματος μεταβλήθηκε ριζικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι Αμερικανοί εκείνη την περίοδο έβαλαν βαθιά το χέρι στην τσέπη, αναγνωρίζοντας όχι μόνο την εργασία, αλλά και τους κινδύνους που αναλάμβαναν οι εργαζόμενοι σε κάθε επιχείρηση εστίασης, από τους μάγειρες μέχρι τους οδηγούς που παρέδιδαν τα πακέτα κατ’ οίκον
Η τέχνη και η λογική του φιλοδωρήματος μεταβλήθηκε ριζικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι Αμερικανοί εκείνη την περίοδο έβαλαν βαθιά το χέρι στην τσέπη, αναγνωρίζοντας όχι μόνο την εργασία, αλλά και τους κινδύνους που αναλάμβαναν οι εργαζόμενοι σε κάθε επιχείρηση εστίασης, από τους μάγειρες μέχρι τους οδηγούς που παρέδιδαν τα πακέτα κατ’ οίκον. Για πολλούς, η προσθήκη ενός φιλοδωρήματος 15% επί του συνόλου του λογαριασμού φαινόταν το ελάχιστο που μπορούσαν να κάνουν για να βοηθήσουν όλους αυτούς τους ανθρώπους.
Η δύσκολη απόφαση για το αν κάποιος πρέπει να βάλει ή όχι το χέρι βαθιά στην τσέπη.
Πολλοί πελάτες και ιδιαίτερα εκείνοι που έχουν εργαστεί στον τομέα, τονίζουν ότι νιώθουν άβολα από τα διαρκή αιτήματα για φιλοδώρημα και ότι στην πραγματικότητα εξαναγκάζονται να αφήσουν περισσότερα χρήματα απ’ όσα θα ήθελαν. Αλλοι διαμαρτύρονται ότι πλέον δεν μπορούν να κάνουν απολύτως τίποτα χωρίς κάποιος να τους ζητήσει φιλοδώρημα. Οπως υποστηρίζουν, αυτή ακριβώς η απαίτηση επιτρέπει στους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων να μην αναλαμβάνουν την ευθύνη καταβολής ενός επαρκούς μισθού στο προσωπικό.