Το δράμα μας με ποπ κορν

Print Friendly, PDF & Email
spot_img

Κώστας Γιαννακίδης 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019, 07:05 protagon.gr

Oσοι παρακολουθήσουν την ταινία του Κώστα Γαβρά θα βιώσουν ένα περίεργο συναίσθημα: θα βλέπουν τη διαπραγμάτευση που πλήρωσαν τόσο ακριβά, να περιγράφεται ως μία πράξη επαναστατικού ηρωισμού. Αλλά τα έχει αυτά η τέχνη. Μπορεί να ευτελίσει το ευγενές και να αποθεώσει το φθηνό.

– Το «Ζ» βγήκε στις αίθουσες ακριβώς πριν από πενήντα χρόνια, φορτωμένο με μία σειρά από βραβεία, ανάμεσα τους και το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας -γυρίστηκε στα γαλλικά. Η ταινία μετέφερε στη μεγάλη οθόνη το ομότιτλο βιβλίο του Βασίλη Βασιλικού για τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη. Πρωταγωνιστής της πλοκής ήταν ο ανακριτής Χρήστος Σαρτζετάκης που ερμήνευσε έξοχα ο Ζαν Λουί Τρεντινιάν.

Βέβαια, βλέποντας την ταινία και τον Τρεντινιάν δεν μπορούσαμε να φανταστούμε τι επρόκειτο να αντιμετωπίσουμε όταν ο Κύριος Χρήστος θα έμπαινε στο Προεδρικό Μέγαρο για να μας ενημερώσει ότι «είμεθα έθνος ανάδελφον». Ωστόσο, με τη δεύτερη ελληνικού ενδιαφέροντος, ταινία του Γαβρά δεν διατρέχουμε αντίστοιχο κίνδυνο, αν και ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για τις διαθέσεις της Ιστορίας.

Ο Παππάς δίνει €630.000 στον Γαβρά για την ταινία της «υπερήφανης διαπραγμάτευσης».  Η ταινία λέγεται «Adults in the room», «Ενήλικοι στο Δωμάτιο» -τίτλος που ενδέχεται να οδηγήσει σε χαριτωμένες παρανοήσεις το κοινό που δεν είναι πλήρως ενημερωμένο.

Πρόκειται για μεταφορά του βιβλίου που έγραψε ο Γιάνης Βαρουφάκης με θέμα την υπερήφανη διαπραγμάτευση του 2015 που οδήγησε στο κλείσιμο των τραπεζών, στο τρίτο μνημόνιο και στη δέσμευση της δημόσιας περιουσίας για έναν αιώνα. Όσοι έχουν γνώση του σεναρίου, αναφέρονται σε μία, μάλλον ηρωική, αφήγηση των γεγονότων με τους βασικούς πρωταγωνιστές να καθοδηγούνται από ευγενείς αυταπάτες, αλλά να πέφτουν πάνω στα δόντια του κακού Σόιμπλε. Η ταινία δεν έχει, φυσικά, happy end. Και ίσως, για συμβολικούς λόγους, οι θεατές θα πρέπει να πληρώνουν το εισιτήριο αφού δουν το έργο, αν και, μεταξύ μας, το έχουν ήδη πληρώσει.

Με απόφαση του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Νίκου Παππά, η ταινία εντάσσεται, ως επενδυτικό σχέδιο, σε πλαίσιο χρηματοδότησης και επιχορηγείται με 630.000 ευρώ. Θέλετε να έχετε μία εικόνα με αυτά που ισχύουν για ελληνικές δημιουργίες; Φανταστείτε ότι ο «Κυνόδοντας» του Λάνθιμου κόστισε μετά βίας 200.000 ευρώ. Οι δε ετήσιες επιδοτήσεις που χορηγεί το Κέντρο Κινηματογράφου προς νέους κινηματογραφιστές, δεν υπερβαίνουν τις 250.000 ευρώ.

Ωστόσο η επιδότηση προς τον Γαβρά δεν σχετίζεται με τη χρηματοδότηση της εγχώριας κινηματογραφικής παραγωγής. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που «τρέχει» στο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής με σκοπό την προσέλκυση διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών. Ο προϋπολογισμός του είναι 75 εκατ. ευρώ. Από τη στιγμή που η εταιρεία παραγωγής ικανοποιούσε τα κριτήρια επιλεξιμότητας, το υπουργείο θα δυσκολευόταν να τα απορρίψει.

Εδώ, βέβαια, εγείρεται ένα μικρό θέμα: πώς γίνεται να χρηματοδοτείς κάποιον που αφηγείται μία ιστορία η οποία σε αφορά προσωπικά; Αυτή είναι άλλη συζήτηση, δεοντολογικού χαρακτήρα, που, αν θέλετε, δεν αφορά τους παραγωγούς της ταινίας. Και αν τελικά υπάρχει κάτι πραγματικά ενδιαφέρον σε όλη αυτήν την κουβέντα, είναι ο τρόπος με τον οποίο η τέχνη και οι διεθνείς προσλαμβάνουσες εικόνες αφηγούνται την περιπέτεια του 2015.

Η δημοσιογραφική έρευνα, ειδικά εκείνη που επεκτάθηκε στη σφαίρα του ντοκιμαντέρ, εστιάζει στα πρόσωπα, στον «ενθουσιασμό» των στιγμών, περιγράφει τον Τσίπρα και τον Βαρουφάκη ως όμορφους ηττημένους, περίπου ως επαναστάτες που κάηκαν στη φλόγα του αγώνα. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που ο Βαρουφάκης ασκεί μεγάλη έλξη σε διεθνείς προσωπικότητες όπως ο Σάντερς, ο Τσόμσκι, ο Κόρμπιν —βλέπουν τα πράγματα από μακριά και μία εξωτική διάθεση.

Αντίστοιχα, η ταινία του Γαβρά θα μεταφέρει στο διεθνές ακροατήριο τη ρομαντική εκδοχή ενός εγκλήματος. Το έχει αυτό η τέχνη. Βλέπεις το «Μπόνι και Κλάιντ» και τους συμπαθείς. Δεν θα δεις με συμπάθεια τον Βαρουφάκη με το μαγνητόφωνο στο Eurogroup; Ειδικά το σινεμά, μπορεί να πάρει το ευγενές και να το ευτελίσει —δείτε τις ηρωϊκές ταινίες των εθνικών επετείων. Μπορεί όμως να πάρει το άθλιο και να το πουλήσει ως ευγενές. Προσεχώς στις οθόνες μας. Πηγή: Protagon.gr

spot_img

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ειναι ευνοητον γιατι χρηματοδοτειται η ταινια αυτη απο τον υπουργο κ.Νικο Παππα .
    Θα αποτελει το μεταλιον αξιας της κυβερνησεως της Αριστερας , που θα εχει να επιδεικνυει στους απογονους και τους οποιους ψηφοφορους της απομεινουν μετα τις επερχομενες και τις επομενες- μιας γενεας τουλαχιστον -εκλογες ,κατι σαν την ηρωικη θυσιαν του Κων/νου Παλαιολογου στην ΠΟΛΗ , που την κατελαβαν οι Τουρκοι ,η, σαν το Κουγκι ,η, την Εξοδο του Μεσολογιου και τα αλλα ηρωικα κατορθωματα της εθνεγερσιας και της αμυνης του Εθνους στους γυρωθεν εχθρους, για να μη θυμουνται την ταπεινωτικη και αντιδημοκρατικη αντιστροφη του αποτελεσματος του δημοψηφισματος , που καθιερωσε διεθνως την ιστορικη πια colotumpa .
    Μια ντουφεκια στον αερα ερριφθη παντως τοτε -για τα ματια του αποχαυνωμενου κοσμου , ενω το παληο πολιτικο με σκυμμενο το κεφαλι απο ντροπη δεν τολμησε να κοροιδεψει τον λαο ,στον οποιον ο νικητης των εκλογων του 2009 ειχεν υποσχεθει οτι ”θα του εδινε και λεφτα , που υπηρχαν και δεν τα εδινε ο τσιγγουνης κ. Κωστας Καραμανλης προ του 2009- .
    Τιποτε δεν ειναι τυχαιο απο μια κυβερνηση που θελει να αφησει καποιο ”φιλολαικο” αποτυπωμα στον προδομενο Ελληνικο λαο και κυριως τον λαο της Αριστερας.
    Αλλα η Ιστορια δεν ξαναγραφεται.
    Ελπιζεται οτι ο σκηνοθετης κ. Γαβρας θα καταγραψει τις μαρτυριες και τις αποψεις της τοτε Προεδρου της Βουλης κας Κωνσταντοπουλου , του κ. Βαρουφακη και του κ. Λαφαζανη μετα την αλλαγη του ΟΧΙ του δημοψηφισματος σε ΝΑΙ ,καθως και τις παρακλησεις του κ. Τσιπρα προς την Ν.Δημοκρατια και τα αλλα κομματα να τον στηριξουν για να αποφυγουμε το GREXIT, πραγμα που επευτεχθη τελικως στη υπο τον κ. Προεδρο της Δημοκρατιας κ. Παυλοπουλο συσκεψη των πολιτικων αρχηγων και μεταφρασθηκε στην ψηφιση με ευρεια πλειοψηφια του αρχικου πλαισιου του 3ου Μνημονιου στην Βουλη στις 14/15 Αυγουστου του 2015 , για να επακολουθησουν οι εκλογες του Σεπτεμβριου -παρα την αντιθετη υποσχεση του κ. Τσιπρα-λογο για τον οποιον ο τοτε Προεδρος της Ν.Δημοκρατιας κ. Μειμαρακης τον απεκαλεσε ”ψευταρακο”, χωρις ανταπαντηση του , κατα την συνταγη του Μακιαβελλι.

  2. Ο κ.Σαρτζετακης ως ΠτΔ δεν επέτρεψε εκτροπή του Συντάγματος παρότι το επεδίωξαν κάποιοι από το ΠΑΣΟΚ που τώρα παρακολουθούμε τα στέρνα τους.Αλλωστε γνωρίζουμε τις “διαλεξεις” του Βαγ.Γιαννοπουλου που διερηγνυε τα ιμάτια του από το αγαπημένο του κανάλι της Αυριανής ότι είχε προειδοποιήσει ότι θα γινότανε εμπόδιο σε αντισυνταγματικές πρακτικές,αν τολμούσαν ο νομομαθής και έντιμος κ.Σαρτζετακης.Ετσι ξεκίνησε η φαιά προπαγάνδα εναντίον του.Οι ίδιοι συκοφάντες διέδιδαν φρικτά ψεύδη και για τον υπουργό Λαζαρη και Χριστοδουλίδη.Η υπόθεση Λαμπράκη έγινε γνωστή στη χώρα μας,στην Ευρώπη και αλλάχου από τους τρεις δημοσιογράφους που επέμειναν με θρησκευτική ευλάβεια στην εξιχνίαση του εγκλήματος του παρακράτους.Αν θυμάστε και είσαστε γεννημένοι,ο Βούλτεψης ,ο Ρωμαίος και ο Μπερτσος.Η υπόθεση δόθηκε στο πιάτο και ο Γαβράς το σκηνοθέτησε,η μουσική του Μίκη την απογείωσε και η εποχή ήταν κατάλληλη για την αποδοχή της από το κοινό.Αλλωστε ήταν μια υπόθεση που άξιζε να φτάσει και στον τελευταίο πολίτη.Αργοτερα με ότι καταπιάστηκε ο ίδιος σκηνοθέτης,δεν είχε όχι μόνο την ίδια επιτυχία αλλά τα έργα του βούλιαξαν μέσα στη μετριότητα.Τωρα ένας ξεπερασμένος σκηνοθετης,έρχεται να πει τι???Ότι πρόβαλλαν ταινίες στο μετρό Συντάγματος καθημερινώς με την είσοδο και την κατοχή των ναζί στην Αθήνα ενώ συγχρονως προέβαιναν στην κωλοτουμπα και προσκυνουσανε τη Μέρκελ??? Ότι καθυβριζαν τους πολιτικους τους αντιπάλους γερμανοτσολιάδες????Καλό είναι η ταινία να περιλάβει την Μάντρα το Μάτι τα πανεπιστήμια,τα Εξάρχεια και αποσπάσματα από τη Βουλή με την Τασία και τον Πολακη,θα είναι πολύ διδακτική ……….

    • Τα στερνα του Κυριου (ηθελε το καπα κεφαλαιο)Σαρτζετακη ηταν καλα και εκτοτε με τις γραπτες και προφορικες δηλωσεις του μπορει να χαρακτηρισθει απο τους σημερινους Συριζιοπροοδευτικους κρατουντες -και οχι μονο- ως ακροδεξιος και χρυσαυγιτης ακομη , ιδιατερα για τις αποψεις του για το Σκοπιανο, -σημειωτεον η μητερα του κατηγετο απο το Αμυνταιο-Φλωρινης-.
      ΟΜΩΣ , ομως δεν ξεκινησε καλα , με την εκλογη του,επειδη -παρ’οτι Αρεοπαγιτης – δεχθηκε την παρανομη ,κατα τον πρυτανη των συνταγματολογων Αριστοβουλο Μανεση,εκλογη του με την 180η ψηφο του προεδρευοντος της Δημοκρατιας -μετα την παραιτηση του κων/νου Καραμανλη – Γιαννη Αλευρα και κυριως τα εγχρωμα ψηφοδελτια , που απεδειξαν την νοθεια του αποτελεσματος της εκλογης του.
      Η υποθεση Λαμπρακη , την οποιαν ανελαβε ως ανακριτης ,οντας νεαρος πρωτοδικης -ενω τωρα τετοιες υποθεσεις τις αναλαμβανουν μονο οι εμπειροι εφετες – εξαρχης ακομη , αλλα και εκ του αποτελεσματος απεδειχθη -και με την συμβολη του-καταλυτης των πολιτικων εξελιξεων στην Ελλαδα μεχρι το 1974, αφου απο μια εγκληματικη γενικως πραξη (τυχαια,η, μεθοδευμενη)-που την εκμεταλλευθηκαν δυναμεις του εσωτερικου και του εξωτερικου -αλλαξε η ομαλη μεχρι τοτε πορεια της Ελλαδος ως κρατους ανεπτυγμενου , με ευρωπαικο προσανατολισμο, οπως φανηκε και απο την επισκεψη του Στρατηγου Ντε Γκωλ σε Αθηνα και Θεσ/νικη, που μαλλον ανησυχησε αλλους ”προστατες” μας.
      Κατι αναλογο δεν εγινε και με την τυχαια,η, ατυχη εγκληματικη πραξη κατα του νεαρου Γρηγοροπουλου στις 6 Δεκεμβριου του 2008 και απο το 2009 ,εδω και δεκα χρονια μπηκαμε σε περιπετειες;;;.
      Το γραψαμε και αλλοτε ο τυφλοποντικας της ιστοριας εργαζεται υπογειως νυχθημερον και ποτε-ποτε βγαινει απο καμια τρυπα στη επιφανεια.
      Αυτην την τακτικη του τυφλοποντικα ”φοβομαστε” μετα την Συνθηκη των Πρεσπων,που αφησε πολλες εκκρεμοτητες στα Βαλκανια.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,748ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
22,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -spot_img

Τελευταία Άρθρα