Άγγελος Χανιώτης: Μωραίνει Κύριος

Print Friendly, PDF & Email
spot_img

«Το να πάει κάποιος στο σούπερ μάρκετ για τρόφιμα και στην εκκλησία για την πίστη του είναι αναγκαίο και δεν είναι το ίδιο με τη δυνατότητα πρόσβασης σε ένα κατάστημα ρούχων». Ποιος μπορεί να διαφωνήσει με τον κ. Πέτσα, αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών; Η δήλωσή του δεν θα άξιζε σχολιασμού, αν γινόταν σε σχέση με το ωράριο λειτουργίας εκκλησιών και εμπορικών καταστημάτων. Εγινε όμως σε σχέση με μέτρα για τον περιορισμό του κορωνοϊού. Ο κ. Πέτσας πιστεύει προφανώς ότι ο κορωνοϊός, ως νοήμων οργανισμός με ηθικές αρχές και αναστολές, θα σεβαστεί τις πνευματικές και υλικές ανάγκες των ανεμβολίαστων που θα μπαίνουν ανεξέλεγκτοι σε εκκλησίες και σούπερ μάρκετ και θα προσβάλει μόνο όσους επισκέπτονται τα εμπορικά καταστήματα εμφορούμενοι από καταναλωτισμό. Βλέπετε, ο κορωνοϊός είναι λιγάκι αντικαπιταλιστής· το έδειξε άλλωστε γονατίζοντας την παγκόσμια οικονομία.

Χορεία πανομοιότυπων δηλώσεων κυβερνητικών στελεχών δείχνει μια κυβέρνηση πρόθυμη να προσβάλει τη νοημοσύνη μας για να μη δυσαρεστήσει τους θρησκόληπτους ψηφοφόρους της. Ακόμα κι αν οι περισσότεροι ιερείς είναι εμβολιασμένοι, όπως δήλωσε ο κ. Σκέρτσος, αρκεί ένας μόνον φορέας του ιού για να τον διαδώσει σε ανεμβολίαστους. Τρόποι ελέγχου της εισόδου στις εκκλησίες μεταξύ 6 π.μ. και 10 μ.μ. υπάρχουν· η βούληση λείπει, και από την κυβέρνηση και από την ανώτατη ιεραρχία. Δυστυχώς, από τη στιγμή που η διαχείριση της πανδημίας έγινε αντικείμενο ψηφοθηρικής εκμετάλλευσης, ήταν προδιαγεγραμμένος ο δρόμος προς τα δειλά ημίμετρα. Αλλά ούτε αυτά αρκούν πλέον ούτε η «έκκληση» και «πατρική προτροπή» της Ιεράς Συνόδου για εμβολιασμό και διαγνωστικά τεστ. Η κυβέρνηση αποδείχθηκε πιο δειλή από φωτισμένους ιεράρχες όπως ο Μητροπολίτης Δωδώνης Χρυσόστομος, που έχει προτείνει υποχρεωτικό εμβολιασμό των ιερέων, απαγόρευση εισόδου στους ναούς στους ανεμβολίαστους και αναστολή μισθοδοσίας στους ανεμβολίαστους ιερείς.

Δυστυχώς, από τη στιγμή που η διαχείριση της πανδημίας έγινε αντικείμενο ψηφοθηρικής εκμετάλλευσης, ήταν προδιαγεγραμ- μένος ο δρόμος προς τα δειλά ημίμετρα.

Είναι ατομικό δικαίωμα το να αποφασίζει κανείς πώς διαχειρίζεται το σώμα του. Οταν όμως το ανθρώπινο σώμα γίνεται φονικό όπλο, υπάρχουν ευθύνες. Φυσικά και κάποιος μπορεί να αδειάσει όσα μπουκάλια μπίρας θέλει· όταν όμως μετά πιάσει το τιμόνι του αυτοκινήτου, φέρει ποινική ευθύνη. Οσο αδιανόητη είναι η ποινική δίωξη για διασπορά του κορωνοϊού όσων μένουν ανεμβολίαστοι από τσαμπουκά, άρνηση της επιστήμης, ή βλακεία, άλλο τόσο αδιανόητη είναι η επιβάρυνση του φορολογούμενου πολίτη με τα έξοδα νοσηλείας τους· θα πρέπει να συμβάλουν σε αυτά ανάλογα με το εισόδημά τους. Στις ΗΠΑ οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες δεν καλύπτουν πλέον τα έξοδα νοσηλείας για κορωνοϊό των ανεμβολίαστων ασφαλισμένων.

Η άρνηση του εμβολιασμού είναι αντικοινωνική συμπεριφορά. Θύματά της δεν είναι μόνον όσοι θα νοσήσουν, αλλά και όσοι υποφέρουν από τα πλήγματα στην οικονομία και όσοι πάσχουν από χρόνια νοσήματα και διστάζουν να κάνουν τις τακτικές εξετάσεις ή έχουν περιορισμένη πρόσβαση στα νοσοκομεία. Σημαντικός φορέας αυτής της αντικοινωνικής συμπεριφοράς είναι οι θρησκόληπτοι που δεν καταλαβαίνουν ότι η επιστήμη και το εμβόλιο μπορεί να είναι δώρα του φιλεύσπλαχνου Θεού τους. Την πρόθεση της κυβέρνησης να προσεταιρισθεί ακριβώς αυτή την ομάδα τη δείχνει η δήλωση του κ. Μητσοτάκη: «Ισως ο κ. Τσίπρας δεν έχει αισθανθεί την ανάγκη να μπει σε μία εκκλησία να ανάψει ένα κερί, να διαπιστώσει ότι δεν υπάρχει κανείς να τον ελέγξει». Είναι ανεπίτρεπτο το 2021 οι θρησκευτικές πεποιθήσεις ενός πολιτικού να σχολιάζονται από τον πολιτικό του αντίπαλο. Αντίθετα, είναι απολύτως θεμιτό να αναρωτιέται ένας πολίτης πότε ο κ. Μητσοτάκης αισθάνθηκε την ανάγκη να στριμωχτεί σε ένα λεωφορείο για να πάρει μια εικόνα της πραγματικότητας. Η κυβέρνηση δεν βρίσκεται σε επίζηλη θέση. Ομως αντίθετα από την περίοδο των μνημονίων, όταν την πολιτική σε μεγάλο βαθμό την καθόριζαν εξωτερικοί παράγοντες, στην πανδημία οι αποφάσεις της είναι δικές της επιλογές και για αυτές κρίνεται. Είναι απογοητευτικό ότι σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή επέλεξε να χαϊδέψει τα αυτιά του πιο σκοταδιστικού κομματιού της ελληνικής κοινωνίας.

* Ο κ. Αγγελος Χανιώτης είναι καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας, Ινστιτούτο Προηγμένων Μελετών στο Πρίνστον.

“Καθημερινή”

spot_img

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Ο καθηγητής κ.Χανιώτης με την σφοδρή αντίθεση του να μη λειτουργήσει εν ανάγκη ο σταθμός της Βενιζέλου στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης για τα ιστορικά ευρήματα που ευρέθησαν-της Αγίας Σοφίας μεταφέρθηκαν και ξανατοποθετήθηκαν-θα μπορούσε να αρκεσθεί στην τελευταία παράγραφο του άρθρου του, που αφορά στην υποστήριξη του κ.Τσίπρα από την ανεπίτρεπτη -καθώς την χαρακτηρίζει -απάντηση του κ.Μητσοτάκη με την φράση ”ίσως ο κ.Τσίπρας δεν έχει αισθανθεί την ανάγκη να μπει σε μια εκκλησία και να ανάψει ένα κερί…”, -που πόνεσε πολύ-και να μη ”τα βάζει” με τους θρησκευόμενους -που ευτυχώς για τον Ελληνισμό- αποτελούν την μεγάλη πλειοψηφία του, αλλά ”δυστυχώς” ψηφίζουν στις εκλογές και μη θρησκευόμενους πολιτικούς.
    Προφανώς δεν γνωρίζει ότι οι μεγάλες και μικρές εκκλησιές -και στα απρόσιτα μέρη ακόμη -είναι ανοιχτές ολόκληρη την ημέρα για ένα κερί και μια κρυφή προσευχή για πολλούς πονεμένους.
    Τέλος ,όπου επιτρέπεται ανεξέλεγκτα η είσοδος(εκκλησίες, σούπερ μάρκετ και φαρμακεία) είναι σιωπηλοί και ” δεν απολαμβάνουν την παρέα” οι εισερχόμενοι ,όπως στους ελεγχόμενους χώρους .
    Υ.Γ. ”..είναι αδιανόητη η επιβάρυνση του πολίτη με τα έξοδα νοσηλείας του ”αρνητή του εμβολιασμού” και θα πρέπει να συμβάλλουν και αυτοί ανάλογα με τα εισοδήματα τους. Στις ΗΠΑ οι περισσότερες Ασφαλιστικές Εταιρείες δεν καλύπτουν πλέον τα έξοδα νοσηλείας για κορωνοιό των ανεμβολίαστων ασφαλισμένων τους’ ,γράφει ο κ. Χανιώτης .
    Ας προσπαθήσει να περάσει αυτό -το ρεαλιστικό και δίκαιο -και στους κρατιστές και φτωχούς Φαρισαίους στην Ελλάδα.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,656ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
18,100ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -spot_img

Τελευταία Άρθρα