Απανωτά κυβερνητικά λάθη.

18/2/21 | 2 | 0 | 368 εμφανίσεις
Χθες συμμετείχα σε μια διαδικασία η οποία δεν έχει σημασία ποια ήταν, γι αυτό που θέλω να τονίσω.
Συμμετείχαν και αρκετοί άλλοι, επιστήμονες κατά κύριο λόγο, με λαμπρή παρουσία στον τομέα τους, διεθνώς.
Ένας από αυτούς στη σύντομη παρέμβασή του με έβαλε σε σκέψεις, τις οποίες συμμεριζόμουν πάντα, αλλά που η διάλυση των Πανεπιστημίων από ελάχιστες μειοψηφίες που καπηλεύονται την ιδεολογία αναρχικών ρευμάτων με έκανε να τις απωθήσω.
Είπε, λοιπόν, ο περί ου ο λόγος, ο οποίος σήμερα ασκεί εξειδικευμένο επάγγελμα περί τα μαθηματικά, ότι για οικονομικούς λόγους αναγκάστηκε να διακόψει τις σπουδές του. Και μπόρεσε να τις συνεχίσει μετά από μια τριετία.
Είπε, ακόμη, πως το μεταπτυχιακό που έκανε δεν θα μπορούσε να το κάνει αν υπήρχαν δίδακτρα.
Έτσι, λοιπόν, καθώς ενεργοποιήθηκαν τα πολιτικά αντανακλαστικά μου παίρνω θέση σε σχέση με τις “ρυθμίσεις” για την Ανώτατη Εκπαίδευση:
-Η εκπαίδευση, γενικώς, και ειδικότερα η Ανώτατη Eκπαίδευση χρειαζόταν, και συνεχίζει να χρειάζεται, σοβαρές αλλαγές.
-Οι αλλαγές δεν μπορεί να βασίζονται στην λογική “πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι”.
-Στην Ανώτατη εκπαίδευση βασίσθηκε εν πολλοίς η κοινωνική κινητικότητα στην ελληνική κοινωνία. Αν δεν υπήρχε η δωρεάν παιδεία (αυτή που κοροϊδεύουμε αλλά δεν ήταν και τόσο για περιφρόνηση) θα ζούσαμε ακόμη στην εποχή του κοτζαμπασισμού. Πανεπιστήμια θα έβλεπαν οι γόνοι των πλουσίων οικογενειών. Για σπουδές στο εξωτερικό δεν συζητάμε.
-Η κυβερνητική ρύθμιση για τα ΑΕΙ που προβλέπει διαγραφή μετά τα δύο επιπλέον έτη σπουδών, με βρίσκει αντίθετο. Οι νόμοι δεν μπορεί να είναι απόλυτοι και ανελαστικοί. Το δυτικό παράδειγμα απευθύνεται σε άλλου είδους κοινωνίες. Δεν μπορείς να εμφυτεύσεις θεσμούς που ταιριάζουν σε μια κοινωνία, σε μια άλλη, πολύ διαφορετική.
Δεν συμφωνώ, λοιπόν, με τις διαγραφές. Ούτε με τα υψηλά δίδακτρα στα μεταπτυχιακά. Κάποιο όριο θα υπάρχει, όχι, όμως, αυτό.
-Τα πανεπιστήμια πρέπει να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτονομία και να αναζητήσουν έσοδα από πηγές συνεργασιών τους με τον ιδιωτικό τομέα και από ευρωπαϊκά ή διεθνή ερευνητικά προγράμματα.
-Οι πρυτάνεις και όσοι είχαν επιφυλάξεις με τις κυβερνητικές ρυθμίσεις υπέστησαν μπούλινγκ από ΜΜΕ με κυβερνητική καθοδήγηση.
– Μετά την Ανώτατη Παιδεία η κυβέρνηση φέρνει έναν ακόμη νόμο στη Βουλή για να “ρυθμίσει” το υπουργείο εξωτερικών. Στην ουσία το απαξιεί.
-Κοινωνία με πολιτικές ευαισθησίες δεν είναι αυτή που αναπαράγει συνομωσιολογικά στερεότυπα στα καφενεία αλλά η κοινωνία που αντιδρά σε επικίνδυνες μεθοδεύσεις.

Category: Το σχόλιο της ημέρας

( 2 )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Κων/νος Α. Καραγιαννίδης says:

    Όσον αφορά τους “αιωνίους” φοιτητές, και ο προηγούμενος νόμος Διαμαντοπούλου (η καλύτερη, κατά την γνώμη μου, νομοθετική παρέμβαση για τα ΑΕΙ) και ο τωρινός προβλέπει διακοπή/παράταση σπουδών για λόγους υγείας ή εργασίας, δεν είναι απόλυτος και ανελαστικός, όπως τον κατηγορείτε.

    Οι πρόνοιες αυτές αναφέρονται στο άρθρο 34 του ψηφισμθέντος νόμου.
    https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bcc26661-143b-4f2d-8916-0e0e66ba4c50/e-paideiasanav-pap-site.pdf

    Αξιοσημείωτη σχετική παρατήρηση είναι εκείνη του κ. Μάνου, για την αναδρομικότητα ή μη, της διατάξεως.
    https://twitter.com/StefanosManos/status/1349413657432743939

    Και μην λησμονούμε, ότι οι “αιώνιοι” φοιτητές ήταν το “παράθυρο” για την μόνιμη παρουσία κομματικών εγκαθέτων στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, υπό τον μανδύα του φοιτητή.

  2. 2
    Banned_Member says:

    Η ανώτατη εκαπίδευση απαιτεί αυτονόητες μεταρρυθμίσεις, τις οποίες ουδείς τολμάει να κάνει.

    – Αποσύνδεση σχολείου και ΑΕΙ.

    Οι σοβαρές χώρες τα έχουν λύσει αυτά. Τελειώνεις το σχολείο και όποιος θέλει να προχωρήσει, μπαίνει σε προπαρασκευαστικό έτος, όπου στο τέλος υπάρχουν εξετάσεις. Στις σοβαρές χώρες (ξαναλέω), τα ΑΕΙ έχουν αξιολογηθεί και με βάση τον σχετικό (δημοσιευμένο) σχετικό δείκτη, απαιτούν συγκεκριμένη βαθμολογία το καθένα, μια και προδήλως έχουν διαφορετικό κύρος. Επίσης, επιλέγουν τα ίδια τα ιδρύματα συγκεκριμένο πλήθος φοιτητών.

    – Εννοείται, τέλος οι αιώνιοι και επίσης έλεγχος για το ποιος συνεχίζει και ποιος όχι. Δεν πέρασες 2 μαθήματα από τα 10 π.χ.; Τα δίνεις τον Σεπτέμβρη; Πάνω από 2; Επαναλαμβάνεις το έτος. Δε γουστάρεις; ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ

    – Έλεγχος της χρηματοδότησης, των funds, των grants κλπ. Τέλος το αυτοδιοίκητο και το άσυλο και όποιος δε γουστάρει, ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ.

    – Κλείσιμο άχρηστων ιδρυμάτων τα οποία έγιναν για να νοικιάζονται σπίτια και να έχουν δουλειά οι καφετέριες και τα φαγάδικα. Όπως πολλά στρατόπεδα καλή ώρα.

    – Σύνδεση με τον παραγωγικό τομέα. 1 έτος από τα 5 στο Πολυτεχνείο θα αφορά Industrial Training.

    – Συνταγματική μεταρρύθμιση για ιδιωτικά ΑΕΙ. Ο ανταγωνισμός μόνο καλό θα κάνει. Εδώ έχει η Κύπρος – πλάκα κάνουμε;

    – Τέλος τα μπάχαλα, η μπόχα, των αναρχοάπλυτων και αν έχει αντίρρηση ο καταληψίας του Πολυκλαδικού, εδώ είμαστε να ακούσουμε τις προτάσεις του.

    Άσυλο. Άκου άσυλο.

Back to Top

Leave a Reply

 characters available

 


Το σχόλιο της ημέρας

    Στη χθεσινή εκπομπή "Γνώση και Εμπειρία" της διαδικτυακής τηλεόρασης "Ανιχνεύσεις web tv" την οποία συντονίζει ο Αντιστράτηγος ε.α., Επίτιμος Διοικητής Στρατιάς και τ. Αρχηγός της Εθνικής Φρουράς Κύπρου Ηλίας Λεοντάρης, ο Θεόδωρος Καρυώτης αφού ανέλυσε έννοιες της ΑΟΖ ...

Ροή Ειδήσεων


Εορτολόγιο

Φωτογραφία της ημέρας