Ο Πολάνσκι για όσα τον κατηγορούν: «Ηλθε η ώρα να μιλήσω κι εγώ…»

22/11/19 | 0 | 0 | 191 εμφανίσεις

Protagon Team 21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019, 14:20

Ολα αυτά που γράφονται για μένα, λέει ο γαλλοπολωνός σκηνοθέτης, ανταποκρίνονται περισσότερο σε συναισθήματα παρά σε πραγματικά γεγονότα. Για αυτόν τον λόγο ήθελα να κάνω ένα φιλμ (το «Κατηγορώ») στο οποίο δηλώνεται ότι στο όνομα της αλήθειας πρέπει να θυσιάζουμε τα πάντα.

«Ηθελα να επαναλάβω ότι και σήμερα ζούμε σε παρόμοιους καιρούς, στην εποχή της μετα-αλήθειας, στο πλαίσιο της οποίας το συναίσθημα είναι πιο σημαντικό από την πραγματικότητα. Και όλα αυτά που γράφονται για μένα ανταποκρίνονται περισσότερο σε συναισθήματα παρά σε πραγματικά γεγονότα. Για αυτόν τον λόγο ήθελα να κάνω μια ταινία στην οποία δηλώνεται πως στο όνομα της αλήθειας πρέπει να θυσιάζουμε τα πάντα. Παρόλο που στη συνέχεια πρέπει να συμβιβαστούμε με το γεγονός πως υπάρχει κάτι που είναι πιο ισχυρό από την αλήθεια, η κοινή γνώμη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ρομάν Πολάνσκι, μιλώντας στον Πάολο Μερεγκέτι της Corriere della Sera, με αφορμή την πρεμιέρα της τελευταίας του ταινίας «J’accuse» στη Γαλλία την προηγούμενη εβδομάδα, μέσω της οποίας ο 86χρονος σκηνοθέτης παρουσιάζει με τη δική του ιδιαίτερη ματιά την πολύκροτη υπόθεση Ντρέιφους.

«Αφότου έκανα τον “Πιανίστα” αντιλήφθηκα τη διαφορά και την ικανοποίηση που αισθάνεται κάποιος όταν αποπειράται να αντιμετωπίσει ένα θέμα σημαντικό και κοινωνιολογικά και πολιτικά και συναισθηματικά. Τα σημαντικά θέματα συμβάλλουν συχνά στη δημιουργία σημαντικών ταινιών και η ιστορία του Ντρέιφους, τον οποίο ανακάλυψα  στην ηλικία των 15 ετών μέσω μιας μέτριας αμερικανικής ταινίας στην οποία με είχε εντυπωσιάσει η σκηνή της καθαίρεσής του, είναι αναμφίβολα ένα σημαντικό θέμα», πρόσθεσε ο Πολάνσκι.

Καρέ από τη νέα ταινία του Πολάνσκι «J’accuse»

Ο ιταλός δημοσιογράφος, ωστόσο, έσπευσε να του επισημάνει πως, υπογραμμίζοντας την ανάγκη προάσπισης της αλήθειας ανεξάρτητα από το τίμημα, και υπερτονίζοντας, συγχρόνως, τη μεγαλύτερη ισχύ της κοινής γνώμης, «φαίνεται σαν να μιλάτε για τις κατηγορίες που σας αποδόθηκαν», μερικές ημέρες πριν από την πρεμιέρα του «Κατηγορώ», από τη γαλλίδα φωτογράφο και πρώην ηθοποιό Βαλεντίν Μονιέ, η οποία μιλώντας στην εφημερίδα «Le Parisien» υποστήριξε πως ο διάσημος σκηνοθέτης την είχε βιάσει στο σαλέ του στο Γκστάαντ της Ελβετίας, το 1975, όταν εκείνη ήταν μόλις 18 ετών.

Ερωτώμενος εάν δεν αισθάνεται την ανάγκη να αποκαταστήσει την αλήθεια όσον αφορά τις κατηγορίες για σεξουαλική κακοποίηση που του έχουν προσάψει έξι συνολικά γυναίκες ανά τα χρόνια, με πρώτη την Σαμάνθα Γκέιμερ, το μακρινό 1977, ο γαλλοπολωνός σκηνοθέτης απάντησε: «Προτίθεμαι απόλυτα να το κάνω. Με κάθε ταινία μου συμβαίνει κάτι παρόμοιο με αυτό που συνέβη τις προηγούμενες ημέρες. Δηλώσεις και κατηγορίες καταλήγουν να δημιουργήσουν μια μπάλα από χιόνι η οποία κατρακυλάει και διογκώνεται ολοένα και περισσότερο. Κάθε φορά υπάρχει κάποιος που μου καταλογίζει κάτι. Εως τώρα δεν έχω μιλήσει αλλά είμαι ο μοναδικός που μπορεί να το κάνει και θα το κάνω το συντομότερο δυνατό».

 

H Σαμάνθα Γκέιμερ, δίπλα στο σύζυγο της, καταθέτει εναντίον του Πολάνσκι σε δικαστήριο του Λος Αντζελες (EPA/PAUL BUCK).

Εως τότε, ωστόσο, είναι πιθανό, όπως αναφέρει ο Guardian, τα μέλη του σωματείου κινηματογραφιστών της Γαλλίας (ARP) να αποφανθούν υπέρ της αποπομπής του Πολάνσκι από τους κόλπους του. Την περασμένη Δευτέρα ο πρόεδρος του ARP Πιερ Ζολιβέ ανακοίνωσε πως σύντομα πρόκειται να παρουσιαστούν προς έγκριση νέοι κανόνες όσον αφορά την αναστολή της ιδιότητας μέλους, ακόμα και της αποπομπής, όλων όσοι κατηγορούνται ή έχουν καταδικαστεί για αξιόποινες πράξεις, ειδικά σεξουαλικής φύσεως, εξέλιξη η οποία θα μπορούσε κάλλιστα να πλήξει τον Ρομάν Πολάνσκι, δεδομένου ότι για την αμερικανική Δικαιοσύνη η υπόθεση του βιασμού της Σαμάνθα Γκέιμερ παραμένει ακόμα ανοιχτή.

O Ζαν Ντιζαρντέν πρωταγωνιστεί στην ταινία «Κατηγορώ» (Légende Films).

Πάντως πρέπει να σημειωθεί πως παρά τον ντόρο που άρχισε να δημιουργείται ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο λόγω της συμμετοχής του «Κατηγορώ» στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας και της βράβευσής του με τον Αργυρό Λέοντα και παρά τα καλέσματα για μποϊκοτάζ της ταινίας, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου το τελευταίο (αυτοαναφορικό;) πόνημα του Πολάνσκι ανήλθε στην κορυφή του γαλλικού box office.

«Αυτή η ταινία θα μείνει στην ιστορία του κινηματογράφου, όλα τα υπόλοιπα θα εξαφανιστούν σε 10 ημέρες», υποστήριξε από την πλευρά της η Εμανουέλ Σενιέ, η επί 30 χρόνια σύζυγος του σκηνοθέτη και πρωταγωνίστρια του «Κατηγορώ», σχολιάζοντας τις τελευταίες κατηγορίες κατά του άντρα της ενώ στην υπόθεση ενεπλάκη μέσω μηνύματός στο Twitter και η Σαμάνθα Γκέιμερ, αναφέροντας με νόημα: «μου προσάπτουν ότι δεν υποστηρίζω αρκετά κατηγόρους που αξιοποιούν τις ημέρες της πρεμιέρας μιας ταινίας για να προγραμματίσουν τις αποκαλύψεις τους στον Τύπο ενώ όταν το 1977 με αποκαλούσαν ψεύτρα και πόρνη που έψαχνε πλούσιο γαμπρό, καθόντουσαν ήσυχα, γνωρίζοντας πως θα μπορούσαν να το αποτρέψουν».  Πηγή: Protagon.gr

Category: Πολιτισμός

Leave a Reply

 

Το σχόλιο της ημέρας

Διαφήμιση

Ροή Ειδήσεων




Εφημερίδες


Φωτογραφία της ημέρας