The New York Times: Τα στασίδια της Ορθόδοξης Εκκλησίας πλημμυρίζουν από προσηλύτους

By Ruth Graham

Η Ruth Graham καλύπτει θέματα θρησκείας, πίστης και αξιών.

19.11.25

«Σε όλη την ιστορία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Αμερική, κάτι τέτοιο δεν έχει ξανασυμβεί», είπε ένας ιερέας για την έξαρση των νεαρών ανδρών που έλκονται από την απαιτητική άσκηση του Χριστιανισμού. Κάτι αλλάζει σε μια κατά τα άλλα ήσυχη γωνιά του Χριστιανισμού στις Ηνωμένες Πολιτείες, σε έναν χώρο που υπερηφανεύεται για το πόσο λίγο έχει αλλάξει με την πάροδο του χρόνου. Οι ιερείς ανταλλάσσουν ιστορίες για αριθμούς ρεκόρ στην προσέλευση. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία πιστοί προσαρμόζονται — ή όχι — στην εισροή νέων εκκλησιαζομένων. Οι ενορίες καταστρώνουν στρατηγικές για το πώς να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση υποψήφιων προσηλύτων, που ξεπερνά τις δυνατότητες των υφιστάμενων κληρικών.

Σε όλη τη χώρα, η αρχαία παράδοση της Ορθόδοξης Χριστιανοσύνης προσελκύει ενθουσιώδεις νέους πιστούς, ιδιαίτερα μεταξύ των συντηρητικών νεαρών ανδρών. Αυτοί έλκονται από αυτό που περιγράφουν ως μια πιο απαιτητική, ίσως και δύσκολη, μορφή Χριστιανισμού. Αντηχώντας ορισμένη ρητορική της λεγόμενης «ανδρικής σφαίρας» (manosphere), τα νέα κύματα νεαρών προσηλύτων λένε πως η Ορθοδοξία τούς προσφέρει σκληρές αλήθειες και επιβεβαιώνει την ανδρική τους ταυτότητα.

«Σε όλη την ιστορία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Αμερική, κάτι τέτοιο δεν έχει ξανασυμβεί», είπε ο πανοσιολογιώτατος π. Andrew Damick, Αντιοχειανός Ορθόδοξος ιερέας και συγγραφέας στην Ανατολική Πενσυλβάνια, αναφερόμενος στις μεγάλες ομάδες νεαρών που εμφανίζονται σε πολλές ενορίες. «Πρόκειται για αχαρτογράφητα νερά για όλους μας».

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Ορθόδοξη Χριστιανοσύνη είναι μακράν ο μικρότερος και λιγότερο γνωστός από τους τρεις βασικούς κλάδους του Χριστιανισμού, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 1% του πληθυσμού, σε σύγκριση με περίπου 40% που είναι Προτεστάντες και 20% Καθολικοί. Τα καθίσματα των ορθόδοξων ναών καταλαμβάνονταν παραδοσιακά από μετανάστες από την Ουκρανία, την Ελλάδα και άλλες χώρες με μεγάλους ορθόδοξους πληθυσμούς. Τα παιδιά τους που γεννήθηκαν στην Αμερική συχνά κατευθύνονταν σε άλλες εκκλησίες.

Όμως, μια γηγενής Ορθοδοξία αναδύεται εντυπωσιακά. Πολλοί από τους νεαρούς Αμερικανούς που γεμίζουν τα στασίδια έχουν γνωρίσει την Ορθοδοξία μέσω αυστηρών διαμορφωτών κοινής γνώμης στο YouTube και άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Οι επικριτές αποκαλούν τους ενθουσιώδεις νεαρούς προσηλύτους «Ορθο-αδελφούς» (Orthobros).

Ένα βράδυ αυτό το καλοκαίρι, οι νέοι ενήλικες της Ορθόδοξης Εκκλησίας των Αγίων Πάντων στο Ράλεϊ της Βόρειας Καρολίνας συγκεντρώθηκαν σε ένα βιβλιοπωλείο και μπαρ στη βόρεια πλευρά της πόλης. Στο αποκορύφωμα της εκδήλωσης, παρευρίσκονταν μόλις λίγες γυναίκες και περισσότεροι από 40 άνδρες. Οι άνδρες το παρατήρησαν και πίστευαν ότι ήξεραν τον λόγο.

Νέοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί στο Ράλεϊ της Βόρειας Καρολίνας συγκεντρώθηκαν σε ένα βιβλιοπωλείο-μπαρ σε ένα πολυτελές εμπορικό κέντρο στη βόρεια πλευρά της πόλης τον Αύγουστο. Cornell Watson για τους New York Times

«Οι προτεσταντικές και καθολικές εκκλησίες έχουν πολύ θηλυκή ατμόσφαιρα», είπε ο Josh Elkins, στο κέντρο. Cornell Watson για τους New York Times.

Η Ορθοδοξία «απευθύνεται στην ανδρική ψυχή», είπε ο Josh Elkins, φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Πολιτείας της Βόρειας Καρολίνας, καθώς συνομιλούσε με άλλους νεαρούς άνδρες. «Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η μόνη εκκλησία που πραγματικά καθοδηγεί σκληρά τους άνδρες και λέει, ‘Αυτό είναι που πρέπει να κάνεις’», είπε ο κ. Elkins, 20 ετών, ο οποίος ανέφερε χαλαρά έναν μάρτυρα του δευτέρου αιώνα και ανέπτυσσε όρους όπως «μοναρχικό επισκοπικό σύστημα» στη συζήτηση. Χαμογελούσε πλατιά καθώς μιλούσε για την εβδομαδιαία λατρευτική τελετή γνωστή ως Θεία Λειτουργία, μια πολύωρη διαδικασία κατά την οποία οι παρευρισκόμενοι συνήθως παραμένουν όρθιοι καθ’ όλη τη διάρκειά της, αντί να κάθονται στα στασίδια ή να γονατίζουν.

Η Θεία Λειτουργία είναι απλώς μία πτυχή της ορθόδοξης πίστης και πράξης που είναι άγνωστη σε πολλούς Αμερικανούς, ακόμη και σε άλλους χριστιανούς. Οι ορθόδοξες ακολουθίες περιλαμβάνουν ψαλμωδία, λιβάνι και βαθιά μετάνοια μπροστά σε ζωγραφισμένες εικόνες. Μεγάλο μέρος της λειτουργίας τελείται μακριά από τα βλέμματα του εκκλησιάσματος. Η εκκλησία επίσης τηρεί αυστηρό και πολύπλοκο πρόγραμμα νηστείας.

«Είναι πολύ πιο δύσκολο απ’ όσο φανταζόμουν ότι θα ήταν», είπε ο Matthew Herman Hudson, 29 ετών, που προσηλυτίστηκε στις αρχές της τρίτης δεκαετίας της ζωής του και εργάζεται στο βιβλιοπωλείο στο Ράλεϊ. «Αλλά μου μιλάει με έναν τρόπο που τίποτε άλλο δεν το έχει κάνει ποτέ».

Ο κ. Hudson είπε ότι όταν προσηλυτίστηκε για πρώτη φορά, έπρεπε να εξηγεί στους φίλους του τι είναι η Ορθοδοξία. Τώρα, οι πελάτες στο βιβλιοπωλείο συχνά αναγνωρίζουν το κολιέ του ως ορθόδοξο σταυρό, με τις χαρακτηριστικές τρεις μπάρες.

Η Γενιά Ζ ανατρέπει τις προσδοκίες πολλών μελετητών και θρησκευτικών ηγετών, οι οποίοι έβλεπαν τη χώρα να εκκοσμικεύεται σταθερά επί δεκαετίες, με κάθε γενιά να είναι λιγότερο θρησκευόμενη από την προηγούμενη. Ορισμένες πρόσφατες έρευνες υποδεικνύουν ότι οι νεαροί ενήλικες άνδρες αψηφούν αυτή την τάση.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία αντλεί την εκκλησιαστική της καταγωγή από τον Ιησού Χριστό και τους πρώτους αποστόλους. Καθώς ο Χριστιανισμός επεκτεινόταν κατά την πρώτη χιλιετία, άνοιξε ένα θεολογικό και πολιτικό ρήγμα ανάμεσα στην Ανατολική Εκκλησία και τη Δυτική, ή Ρωμαιοκαθολική, Εκκλησία. Ένα σχίσμα τον 11ο αιώνα, λόγω ζητημάτων όπως η παπική εξουσία, διαίρεσε οριστικά τα δύο σώματα, με την Ανατολική Ορθοδοξία να ακμάζει στη Μέση Ανατολή, την Ανατολική Ευρώπη και τη Ρωσία.

«Πολλοί άνδρες επιστρέφουν στην παραδοσιακή αρρενωπότητα», είπε ο Josh Moorman, 25 ετών, ο οποίος θα βαπτιστεί στους Άγιους Πάντες τον επόμενο χρόνο. Cornell Watson για τους New York Times

Ορισμένοι παλαιότεροι ορθόδοξοι πιστοί έχουν παρατηρήσει ότι πολλοί νεαροί ενήλικες προσηλύτες έλκονται από πιο αυστηρές εκφράσεις πίστης και άσκησης. Cornell Watson για τους New York Times

Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι νεότεροι και πιο ανδροκρατούμενοι από πολλές άλλες χριστιανικές ομάδες στη χώρα. Πάνω από το 60 τοις εκατό αυτών είναι άνδρες, σε σύγκριση με το 46 τοις εκατό των ευαγγελικών, σύμφωνα με το Pew Research Center. Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί είναι επίσης πολύ νεότεροι, με το 24 τοις εκατό των ενήλικων πιστών να είναι κάτω των 30 ετών, έναντι 14 τοις εκατό στους ευαγγελικούς. Τα ίδια ποσοστιαία χάσματα ισχύουν και σε σύγκριση με τους καθολικούς.

Ορισμένοι προσήλυτες αναφέρουν με θετικό τρόπο ότι η Ορθοδοξία έχει πιο ανδρικό χαρακτήρα από άλλες παραδόσεις. Οι ιερείς, οι οποίοι πρέπει να είναι άνδρες και επιτρέπεται να παντρεύονται, έχουν συχνά μεγάλα γένια και πολυμελείς οικογένειες. Η Ορθοδοξία ζητά από τους πιστούς της να κάνουν θυσίες όπως η νηστεία, αντί να τους προσφέρει σύγχρονη συναισθηματική μουσική και θεραπευτικού ύφους κηρύγματα, που οι επικριτές περιγράφουν ως τη χαρακτηριστική εμπειρία της ευαγγελικής μεγα-εκκλησίας.

«Δεν υπάρχει πόλεμος για να πεθάνουμε — δηλαδή, υπάρχουν πόλεμοι για να πεθάνουμε, απλώς όχι έντιμοι», είπε ο Laric Copes Jr., 28 ετών, που παρακολουθεί τις ακολουθίες στους Άγιους Πάντες. Για πρώην προτεστάντες όπως ο ίδιος, η Ορθοδοξία λειτουργεί ως «ένα είδος συνόρου προς εξερεύνηση», όπως είπε.

«Οι νέοι άνδρες χρειάζονται σκοπό, όποιος κι αν είναι αυτός», είπε ο Jerod Stine, 26 ετών. «Οι νέοι άνδρες δυσκολεύονται να βρουν δουλειά, δυσκολεύονται να μπουν σε σχολές, και η κοινωνία ουσιαστικά τούς λέει: ‘Δεν σας χρειαζόμαστε πραγματικά.’»

Ο κ. Stine και ο κ. Copes συνήθιζαν να πηγαίνουν στην ίδια ευαγγελική μεγα-εκκλησία, αλλά έχασαν επαφή όταν η εκκλησία κατέρρευσε έπειτα από σκάνδαλο. Επανενώθηκαν για πρώτη φορά έπειτα από χρόνια στη συνάντηση των ορθοδόξων στο βιβλιοπωλείο.

Η νέα ενέργεια σε πολλές ορθόδοξες ενορίες συμβαδίζει με ευρύτερες τάσεις μεταξύ νεαρών ανδρών που υιοθετούν αυστηρότερες και πιο έντονες εκδοχές διαφόρων χριστιανικών παραδόσεων. Στην Καθολική Εκκλησία, μια σημαντική μειοψηφία νεαρών ανθρώπων προτιμά τη Λειτουργία στα Λατινικά προ του Β΄ Βατικανού, και παρακολουθεί λειτουργίες σε ενορίες όπου οι γυναίκες φορούν πέπλα.

Ο Laric Copes Jr., στο κέντρο, εργάζεται στην κουζίνα ενός κορεάτικου εστιατορίου στο Ράλεϊ και παρακολουθεί τις ακολουθίες στους Πάντες Αγίους. Cornell Watson για τους New York Times 

Αυτές παραμένουν σχετικά μικρές θρησκευτικές υποκουλτούρες, αλλά αποτελούν μέρος μιας μετατόπισης που ενθουσιώδεις παρατηρητές αποκαλούν αναβίωση.

Το Pew Research διαπίστωσε φέτος ότι, έπειτα από χρόνια πτώσης, ο χριστιανικός πληθυσμός στις Ηνωμένες Πολιτείες παραμένει σταθερός για αρκετά χρόνια, μια αλλαγή που εν μέρει οφείλεται στους νεαρούς ενήλικες.

Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι ο κοινός παρονομαστής στις εκκλησίες που προσελκύουν νέους δεν είναι το ύφος της λατρείας τους, αλλά η στάση τους απέναντι στο υπερφυσικό. Ο π. Damick, ιερέας στην Πενσυλβάνια, επισήμανε ότι και ο χαρισματικός Χριστιανισμός, του οποίου η θεολογία περιλαμβάνει ανοιχτότητα στη θεραπεία δια της πίστεως και στον «πνευματικό πόλεμο», έχει επίσης αντισταθεί στις τάσεις παρακμής της θρησκευτικότητας.

«Έχεις πολύ περισσότερες πιθανότητες να δεις ανάπτυξη σε εκκλησίες που δεν είναι απλώς ηθικά συντηρητικές, αλλά που παίρνουν στα σοβαρά τον αόρατο κόσμο», είπε ο π. Damick, ο οποίος είναι επίσης διευθυντής περιεχομένου των Ancient Faith Ministries, ενός παν-ορθόδοξου εκδοτικού και δημοσιογραφικού οργανισμού.

Πολλοί προσήλυτες λένε ότι εκτιμούν την ιδέα πως η ορθόδοξη θεολογία και οι πρακτικές παραμένουν αμετάβλητες από τη γέννηση του Χριστιανισμού.

Όπως λέει ένα αστείο που κυκλοφορεί με αγάπη στους ορθόδοξους κύκλους: «Πόσοι ορθόδοξοι χρειάζονται για να αλλάξουν μια λάμπα;» Η απάντηση: «Αλλαγή; Τι είναι αυτό;»

«Η Ορθόδοξη Εκκλησία στέκει ως η ελπίδα όσων επιθυμούν να είναι φυσιολογικοί, υγιείς, αληθινοί και όμορφοι», είπε ο π. David Winn, ο ιερέας στους Πάντες Αγίους.

Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι νεότεροι και πιο ανδροκρατούμενοι από πολλές άλλες χριστιανικές ομάδες. Cornell Watson για τους New York Times

Ο π. Winn, 38 ετών, προσηλυτίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2010. Διαθέτει φαινομενικά ανεξάντλητη ενέργεια για να συναντά ανθρώπους που ενδιαφέρονται να γνωρίσουν την εκκλησία. Η σύζυγός του, Destinie, διατηρεί έναν δημοφιλή λογαριασμό στο Instagram για την ορθόδοξη ανατροφή παιδιών, όταν δεν διδάσκει κατ’ οίκον τα τέσσερα — σύντομα πέντε — παιδιά τους ή δεν φιλοξενεί ομάδες από την εκκλησία στη μεγάλη πίσω βεράντα τους με θέα ένα μικρό δάσος στο κοντινό Cary.

Ο π. Winn έφτασε στους Άγιους Πάντες το 2020, τη χρονιά που πολλοί παρατηρητές θεωρούν καθοριστική για την ανάπτυξη της Ορθόδοξης Χριστιανοσύνης στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι ορθόδοξες εκκλησίες ήταν σημαντικά πιο πιθανό από άλλες να αγνοήσουν την πανδημία του κορωνοϊού και να συνεχίσουν τις δια ζώσης λειτουργίες.

Μέχρι το 2023, η προσέλευση σε λατρευτικές ακολουθίες είχε επανέλθει πλήρως στον μέσο όρο των ορθοδόξων ενοριών, ενώ σε άλλες θρησκευτικές κοινότητες παρέμενε χαμηλότερη, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε πέρυσι.

Ορισμένες ορθόδοξες ενορίες διαθέτουν πλέον δικά τους σχολεία, κάτι που ήταν σπάνιο στο παρελθόν για μια παράδοση με τόσο μικρό αριθμό πιστών. Το παν-ορθόδοξο Σχολείο του Αγίου Κωνσταντίνου έχει πάνω από 500 μαθητές στο κεντρικό του παράρτημα στο Χιούστον, που άνοιξε το 2015. Το δίκτυο άνοιξε νέο παράρτημα στο Πίτσμπουργκ πέρυσι και άλλο ένα στο Ντάλας αυτό το φθινόπωρο.

Στη Βόρεια Καρολίνα, η ενορία των Αγίων Πάντων εξετάζει το ενδεχόμενο να ανοίξει σχολείο, καθώς και να προσθέσει δεύτερο ιερέα και νέα τοποθεσία. Αυτό το φθινόπωρο, η ενορία είχε αριθμό ρεκόρ 165 κατηχουμένων, ανθρώπων που βρίσκονται στη συνήθως ετήσια διαδικασία επίσημης ένταξης στην Ορθόδοξη Εκκλησία.

Οι διαδικτυακοί διαμορφωτές κοινής γνώμης που πολλοί νέοι άνδρες αναφέρουν ότι τούς σύστησαν την Ορθοδοξία, μιλούν άμεσα για την πολιτική και τον πολιτισμό με τρόπο που οι ενοριακοί ιερείς συνήθως αποφεύγουν. Τείνουν να εκφράζουν άκαμπτο κοινωνικό συντηρητισμό, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την «παραδοσιακή οικογένεια» και για ό,τι περιγράφουν ως απειλές του φεμινισμού, της ομοφυλοφιλίας και των τρανσέξουαλ ταυτοτήτων. Είναι επίσης γενικά αντίθετοι προς το κράτος του Ισραήλ.

Ο π. Winn, 38 ετών, προσηλυτίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2010. Cornell Watson για τους New York Times

Η Ορθόδοξη Χριστιανοσύνη είναι ένας ευρύς όρος που περιλαμβάνει τις Ελληνορθόδοξες, Ρωσικές, Αντιοχειανές, Σερβικές και άλλες ορθόδοξες εκκλησίες. Cornell Watson για τους New York Times

Ο π. Josiah Trenham, ένας από τους πιο γνωστούς Αμερικανούς ιερείς, εμφανίστηκε στην εκπομπή του Tucker Carlson λίγο μετά τη δολοφονία του ακροδεξιού ακτιβιστή Charlie Kirk, για να συζητήσει τις χριστιανικές παραδόσεις πένθους. Σε μια πιο πρόσφατη βιντεοσκοπημένη τοποθέτησή του για την εμφάνιση του γνωστού λευκού εθνικιστή Nick Fuentes στην εκπομπή του Carlson, ο π. Trenham ισχυρίστηκε ότι δεν γνώριζε πολλά για τον κ. Fuentes και στη συνέχεια επαίνεσε τη συζήτηση των δύο ανδρών σχετικά με τη μάστιγα της πορνογραφίας.

Η ενορία του π. Trenham στο Riverside της Καλιφόρνια έχει περισσότερους από 1.000 ενεργούς ενορίτες και 241 άτομα στη διαδικασία προσηλυτισμού. «Πριν από πέντε χρόνια είχα 75, και το θεωρούσα πολύ», είπε σε συνέντευξή του αυτό το φθινόπωρο. «Η πορεία είναι αυξητική».

Ορισμένα σημεία του ορθόδοξου διαδικτύου δεν είναι απλώς συντηρητικά ή παραδοσιακά, αλλά ανοιχτά ρατσιστικά και αντισημιτικά, με αρκετές φιγούρες της άκρας δεξιάς να έχουν προσηλυτιστεί τα τελευταία χρόνια. Στον Νότο, υπάρχει μια εκδοχή νεοσυνομοσπονδιακής Ορθοδοξίας που συνδυάζει την ανωτερότητα της λευκής φυλής με την ορθόδοξη πράξη. Ο Matthew Heimbach, που διοργάνωσε τη διαβόητη συγκέντρωση Unite the Right στο Charlottesville της Βιρτζίνια το 2017, είχε αφοριστεί από την Αντιοχειανή Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά εντάχθηκε σε άλλο κλάδο.

Ο Ορθόδοξος Χριστιανός συγγραφέας Rod Dreher προειδοποίησε πρόσφατα ότι «ο αντισημιτισμός εξαπλώνεται σαν ιός στους θρησκευτικά συντηρητικούς της γενιάς Zoomer», περιλαμβανομένων και των Ορθοδόξων.

Σε συνεντεύξεις, ενοριακοί ιερείς είπαν ότι θεωρούν μέρος της αποστολής τους να ενσωματώσουν στην εκκλησιαστική ζωή τους «Ορθο-αδελφούς» με ακραίες απόψεις, τονίζοντας ότι η ζωή της ενορίας απέχει πολύ από τη βίαιη ρητορική του διαδικτύου.

Όμως οι επικριτές λένε ότι οι ανώτατοι εκκλησιαστικοί ηγέτες σπάνια καταδικάζουν ακόμη και την πιο τοξική ρητορική από προβεβλημένους Ορθοδόξους Χριστιανούς.

«Από θεσμική σκοπιά, το καταλαβαίνω, είσαι ενθουσιασμένος με την ανάπτυξη», είπε η Sarah Riccardi-Swartz, επίκουρη καθηγήτρια θρησκειολογίας και ανθρωπολογίας στο Northeastern University, η οποία έχει γράψει για Αμερικανούς που προσηλυτίζονται στη Ρωσική Ορθοδοξία. «Αλλά όταν αυτή η ανάπτυξη συνοδεύεται από βίαιες πολιτικές τάσεις, αυτό δεν είναι καλό και πρέπει να περιοριστεί».

Στους Άγιους Πάντες, πολλοί νέοι προσήλυτες είπαν ότι όσο περισσότερο παρακολουθούσαν τη λειτουργία στην εκκλησία, τόσο λιγότερο επενδύονταν στην ορθοδοξία του διαδικτύου. Ο Austin Nolan, φοιτητής λογιστικής, είπε ότι ο ιερέας του στην προηγούμενη ενορία του στο Άσβιλ, Βόρεια Καρολίνα, τον είχε προειδοποιήσει: «Μην γίνεις Ορθο-αδελφός».

Ορισμένοι προσήλυτες αναφέρουν με θετική διάθεση ότι η Ορθοδοξία έχει απλώς πιο ανδρική αίσθηση από άλλες παραδόσεις. Cornell Watson για τους New York Times

Ο Austin Nolan, 21 ετών, και η αρραβωνιαστικιά του, Nadia Fuentes, 19 ετών, είναι τώρα και οι δύο κατηχούμενοι στους Πάντες Αγίους. Cornell Watson για τους New York Times

Ο κ. Nolan, 21 ετών, και η αρραβωνιαστικιά του, Nadia Fuentes, 19 ετών, είναι τώρα και οι δύο κατηχούμενοι στους Άγιους Πάντες. Μετά από μια κατάμεστη κυριακάτικη λειτουργία τον Αύγουστο, βγήκαν έξω για ένα ανεπίσημο καφεδάκι.

Ο κ. Nolan μεγάλωσε ως Βαπτιστής και η κα Fuentes ως Μεθοδίστρια, τις δύο προτεσταντικές παραδόσεις που κυριαρχούν επί γενιές στο θρησκευτικό τοπίο του Αμερικανικού Νότου.

Όμως το ζευγάρι συμφώνησε ότι πολλές κυρίαρχες προτεσταντικές εκκλησίες προσφέρουν μόνο ρηχή θεολογία και «ακραία αριστερή» ιδεολογία. Η πρώην εκκλησία της κας Fuentes είχε γυναίκα πάστορα, κάτι που όπως είπε δεν ενέκρινε, και ανέφερε πως κάποτε είδε μια τρανς γυναίκα — την οποία περιέγραψε ως άνδρα — στην τουαλέτα των γυναικών κατά τη διάρκεια χριστουγεννιάτικης λειτουργίας.

«Υπάρχει απλώς μεγαλύτερη εγκυρότητα σε μια εκκλησία που μπορεί να ανιχνεύσει την καταγωγή της μέχρι τους αποστόλους», είπε ο κ. Nolan.

Το ζευγάρι είπε ότι ανυπομονεί να μεγαλώσει μια ορθόδοξη οικογένεια, προσανατολισμένη στο καθήκον, την αλήθεια και τα «αντικειμενικά πρότυπα ομορφιάς», όπως είπε ο κ. Nolan. Στο μελλοντικό τους σπίτι, σχεδιάζουν να έχουν χώρο προσευχής στραμμένο προς την ανατολή.

Η Ruth Graham είναι εθνική ανταποκρίτρια, με έδρα το Ντάλας, και καλύπτει θέματα θρησκείας, πίστης και αξιών για τους Times.

Μια εκδοχή αυτού του άρθρου δημοσιεύεται στην έντυπη έκδοση, Section A, Page 1 της έκδοσης των New York Times της Νέας Υόρκης με τίτλο: Μια Αρχαία Εκκλησία Προσελκύει Νεαρούς Αμερικανούς Άνδρες.

The New York Times

 

spot_img

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Στο Λάνκαστερ στη Πενσυλβανια αρχισε και δεύτερη λειτουργία τη Κυριακή, πιο νωρίς, γιατι εχει αυξηθεί ο αριθμός των πιστων λογω των προσηλυτων.

Leave a Reply to Γ Σεριάτος Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
47,000ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής

Τελευταία Άρθρα