H ιστορική στιγμή του πρώτου Rafale F3R της 332 Μοίρας, πλησιάζει: 13 χρόνια μετά την πρώτη αξιολόγηση βάφτηκε Γαλανόλευκο

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

ΡΕΠΟΡΤΑΖ Γ.Σ, HELLAS JOURNAL

Δεκατρία χρόνια μετά την πρώτη επαφή της HAF με την Γαλλική τεχνολογία του αεροσκάφους RAFALE, τις αναφορές των αεροπόρων που είχαν κατατεθεί στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας γι’ αυτή την αεροπορική πλατφόρμα που συγκεντρώνει όλες τις σύγχρονες «αρετές» που απαιτεί η Πολεμική Αεροπορία, το εξελιγμένο F3R με Ελληνικά χρώματα, σε λίγες ώρες από σήμερα, περνά στο μητρώο των αεροσκαφών της 332 Μοίρας «Γεράκι».

Πολλές φορές έχουμε γράψει και αναλύσει τα νέα δεδομένα που φέρνει το RAFALE στο FIR Αθηνών και στα χέρια των έμπειρων αεροπόρων. Συγκεκριμένα όμως με τα όπλα στρατηγικής κρούσης που έχει επιλέξει το αεροπορικό Επιτελείο, το ισοζύγιο αεροπορικής ισχύος από τον χειμώνα του τρέχοντος έτους αλλάζει πλέον εξ ολοκλήρου υπέρ της Ελλάδας, ιδιαίτερα αν σκεφτεί κανείς και τις πολύ πρόσφατες «καυτές» πληροφορίες που εκστομίστηκαν από τον Χουλουσί Ακάρ, ότι δηλαδή η TuAF λειτουργεί με το μόλις 20% των ιπταμένων και μηχανικών.

Την ερχόμενη Τρίτη η αρμόδια επιτροπή παραλαβής του νέου αεροσκάφους που εντάσσεται στον αεροπορικό στόλο της Ελλάδας θα βρίσκεται στην αεροπορική βάση Merignac για να κάνει τον πρώτο εξονυχιστικό έλεγχο στο Ελληνικό RAFALE.

  • Παρόντες και η πρώτη «φουρνιά» των ιπταμένων της HAF οι οποίοι ήδη πετούν μόνοι τους με το νέο αεροσκάφος. Σύμφωνα με πληροφορίες αυτοί που κάθισαν πρώτοι στο πιλοτήριο του Rafale ομιλούν ήδη στους συναδέλφους τους για την τεχνολογική διάταξη του Glass cockpit, με τις ψηφιακές οθόνες αφής, την απουσία των αναλογικών οργάνων, αλλά και την πλήρη διασύνδεση όλων των αισθητήρων του αεροσκάφους (σ.σ. κάτι που δίνει τη δυνατότητα για πλήρη εικόνα της τακτικής κατάστασης και δεδομένα ιχνηλάτησης στόχων σε αέρα, ξηρά και θάλασσα) .

Είναι σαφές ότι τον χειμώνα που θα φτάσουν τα πρώτα έξι στην Ελλάδα, οι αεροπόροι στο Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής θα εστιάσουν σε όλα εκείνα που κάνουν τη διαφορά ώστε να εκπονηθεί το νέο επιχειρησιακό σχέδιο της HAF που θα περιλαμβάνει και τον ρόλο αεροπορικής υπεροχής των RAFALE.

Φύλλο και φτερό θα γίνει το ηλεκτροπτικό σύστημα των RAFALE, το οποίο δίνει τη δυνατότητα αναγνώρισης στόχων σε μεγάλες αποστάσεις ακόμη κι αν το ραντάρ του αεροσκάφους είναι κλειστό.

Αυτό είναι μια δυνατότητα για «σιωπηλές αναχαιτίσεις» και ταυτόχρονα η δυσάρεστη έκπληξη για τους επίδοξους εναέριους εισβολείς στο FIR Αθηνών.

  • Και επειδή αναφερθήκαμε στην αρχική αεροπορική εμπειρία προ δεκατριών ετών, να επισημάνουμε ότι το νέο απόκτημα της Πολεμικής Αεροπορίας είχε αφήσει ίσως τις πιο θετικές εντυπώσεις για την ευελιξία του σε όλο το φάσμα ελιγμών. Τότε είχαν γίνει και αερομαχίες με τους έμπειρους- κατά γενική, Νατοϊκή και όχι μόνο ομολογία- Έλληνες ιπταμένους, με τ’ αεροσκάφη της 337 Μοίρας «Φάντασμα».

Τότε θεωρήθηκε ιστορική εκείνη η συνεργασία μιας και πρόσφερε χρήσιμες εντυπώσεις στα δυο στρατόπεδα. Από τότε οι ιπτάμενοι είχαν επισημάνει (σ.σ. ορισμένοι το επαναλαμβάνουν και σήμερα από την θέση του Ανωτάτου) πως εκείνες οι αναφορές είχαν επηρεάσει οπωσδήποτε την απόφαση του αεροπορικού επιτελείου για το νέο μαχητικό αεροσκάφος της HAF, διότι είχαν φέρει το RAFALE πρώτο στη λίστα των προτιμήσεων…

Από το Μπορντό στο Παρίσι…

Την Τετάρτη ο Νίκος Παναγιωτόπουλος που ηγείται του υπουργείου από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα η κυβέρνηση, είναι ένας εκ των βασικών συντελεστών που έτρεξαν όλες τις διαδικασίες μετά την ανακοίνωση που είχε κάνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της ΔΕΘ για την προμήθεια των RAFALE.

Και αυτή είναι η μοναδική σύμβαση «x 3», η οποία φέρνει την αεροπορική πλατφόρμα, τα όπλα της και την υποστήριξή των αεροσκαφών για αρκετά χρόνια.

Ο Έλληνας υπουργός, πέραν της θέσης του ως πολιτικός προϊστάμενος του υπουργείου Εθνικής Άμυνας έχει κάθε λόγο να βρεθεί στο Bordeaux και την αεροπορική βάση Merignac, διότι εκεί θα δει το πρώτο RAFALE με τα Ελληνικά χρώματα και τότε, όπως επισημαίνουν συνεργάτες του, δικαιώνονται όλες οι προσπάθειες για τις fast track διαδικασίες που λειτούργησαν με γνώμονα την επαύξηση της αμυντικής ισχύος της χώρας.

Και επειδή πολλά άλλα τρέχουν αυτό το διάστημα, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος μετά το Bordeaux σύμφωνα με πληροφορίες θα μεταβεί στο Παρίσι όπου θα έχει διμερή συνάντηση με την Γαλλίδα ομόλογό του, Φλοράνς Παρλί.

  • Ο κος. Παναγιωτόπουλος παρακολουθεί στενά και συντονίζει όλες τις ενέργειες που γίνονται και στο εξοπλιστικό θέμα των φρεγατών, ενώ οι Γάλλοι είναι μέσα στην τετράδα των «μνηστήρων» που φλερτάρουν με το Πολεμικό Ναυτικό και το μέλλον του.

Ήδη από τις δηλώσεις που έχουν γίνει στα Γαλλικά μέσα, αλλά και κατά τη διάρκεια της έκθεσης DEFEA, οι Γάλλοι έδειξαν ότι έχουν αντιληφθεί πως οι τέσσερις φρεγάτες είναι μια αρχή που πρέπει να έχει συνέχεια. Οι ίδιοι έχουν επισημάνει ότι έχουν προτάσεις για το μεγαλόπνοο σχέδιο των επόμενων τουλάχιστον δεκαπέντε ετών, που αφορά τον πλήρη εκσυγχρονισμό της ναυτικής αποτρεπτικής δύναμης που χρειάζεται η Ελλάδα

Το πρώτο Rafale F3R μόλις δεκατρείς μήνες μετά την ανακοίνωση για την προμήθεια 18 αεροσκαφών, έχει φορέσει τα διακριτικά της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας. Πηγή εικόνας: Dassault

H ιστορική στιγμή του πρώτου Rafale F3R της 332 Μοίρας, πλησιάζει: 13 χρόνια μετά την πρώτη αξιολόγηση βάφτηκε Γαλανόλευκο

spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,500ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα