Forum Δελφών-Δερτιλής: Η δικτατορία των αμαθών πλησιάζει

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Τους μηχανισμούς και διαδικασίες μέσω των οποίων η ημιμάθεια και η αμάθεια διαβρώνουν την λειτουργία της Δημοκρατίας στην Ελλάδα και διεθνώς, περιέγραψε στην διάλεξή του με τίτλο «Η τυραννία της αμάθειας», ο καθηγητής στην École des Hautes Études en Science Sociales του Παρισιού, κ. Γιώργος Δερτιλής στο πλαίσιο του 2ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.

Τόνισε ότι η αμάθεια και η ημιμάθεια σκεπάζουν τις σημερινές ανθρώπινες κοινωνίες και αναφέρθηκε ειδικώς στην διαρκή και σταδιακή υποβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος κατά την 30ετία 1980-2010.

Ο κ. Δερτιλής αναφέρθηκε στην συγκεκριμένη περίοδο και υπενθύμισε κείμενό του με τίτλο «Δωρεάν Πτυχίο».

Σύμφωνα με αυτό σχεδόν όλοι όσοι εισάγονται στο πανεπιστήμιο θα πάρουν πτυχίο αργά ή γρήγορα και αφού δεν υποχρεούνται να παρακολουθούν μαθήματα, προτιμότερο θα ήταν να το πάρουν προκαταβολικούς μόλις εισαχθούν και μετά αν θέλουν να παρακολουθούν τα μαθήματα. Όπως είπε, ήταν μία πρόταση που απορρίφθηκε από το «Υπουργείο Απαιδευσίας».

«Η κατάσταση σήμερα είναι απλώς χειρότερη, αποφοιτούν ημιμαθείς σε ποσοστό περίπου 50%-75%», συνέχισε ο κ. Δερτιλής και προσέθεσε ότι με δεδομένο το διάστημα της υποβάθμισης «μπορεί να φανταστεί κανείς πόσες γενιές θα χρειαστούν για την αποκατάσταση της ζημιάς».

«Αυτό το πλήθος είναι η μεγαλύτερη δεξαμενή εκλογέων. Αν προσθέσουμε τους αναπόφευκτους βλάκες, αυτό είναι το εκλογικό σώμα που επιβραβεύει τους δημαγωγούς», σημείωσε ο κ. Δερτιλής.

«Δίχως κριτική σκέψη ελάχιστα μπορεί να συνεισφέρει κάποιος στην δίκαιη και εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας και της δημοκρατίας», συνέχισε ο κ. Δερτιλής και προσέθεσε ότι με την κριτική σκέψη διακρίνουμε το σημαντικό από το ασήμαντο, το ωραίο από το άσχημο, το καλό από το κακό, το δίκαιο από το άδικο.

Όπως επισήμανε, ημιμαθείς και ανόητοι αποτελούν ένα τεράστιο και συμπαγές κοινωνικό σώμα. «Ο αμαθής βλαξ είναι κοινός και γνώριμος τύπος ανθρώπου. Εύκολα θα δεχθεί να υπηρετήσει έναν δημαγωγό και θα υποδουλωθεί σε έναν δημαγωγό μεγάλο», υπογράμμισε.

«Η δικτατορία των αμαθών πλησιάζει», προειδοποίησε ο κ. Δερτιλής και αναρωτήθηκε, μεταξύ άλλων: «Ποιος Καποδίστριας θα δολοφονηθεί ή θα κυλιστεί στην λάσπη της αμάθειας;»

reporter

spot_img

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Άς ήταν προσεκτικότεροι και πιο σώφρωνες οι εγγράμματοι και οι πολύξεροι σάν τον κύριο δερτιλή όταν ήταν στην εξουσία η δική τους δικτατορία να μήν ξεπέσουν έτσι σήμερα.
    Ο λόγος που κάνει κάποιον αλλαζόνα όταν αυτος κατηγορεί τους άλλους για ημιμάθεια είναι ότι κανείς αντικειμενικά δέν έχει το μέτρο της γνώσης και της μόρφωσης για να κρίνει τους άλλους. Όταν το κάνει,αυτομάτως καθίσταται και ο ίδιος ημιμαθής.Θα επρεπε να έβρισκε άλλο τρόπο ο κύριος καθηγητής για να περιγράψει αυτο που ήθελε.

    • Πάντως ο Ιωάννης Καποδίστριας, αγαπούσε τους έλληνες, ήταν ασκητικός και ταπεινός και σεβόταν την εθνική ταυτότητα.
      Δεν όριζε στην παιδεία στοιχεία αποδόμησης της εθνικής παράδοσης, αλλά ήταν μεταρρυθμιστής εκεί που θα έδινε πνοή στην κοινωνία.

      Σήμερα η κατεστημένη διανόηση απλώς “μαλώνει” τους έλληνες, τους ενοχοποιεί και εμμέσως απενοχοποιεί το κράτος που από την εποχή της βαυαροκρατίας δυναστεύει την κοινωνία.

      Μακάρι πάντως ο όποιος σημερινός διανοούμενος να έμοιαζε στον Καποδίστρια.
      Άλλωστε ο Καποδίστριας φρόντισε στην πράξη και δίχως πολλά λόγια να μάθουν γράμματα οι ελληνοπαίδες και να έχουν εργασία και προοπτική.

      Δεν τον δολοφόνησαν πάντως οι “ημιμαθείς” αλλά οι κοτζαμπάσηδες, δηλαδή οι ισχυροί της εποχής και όχι οι -κατ’ αναλογία- σημερινοί άνεργοι, η φτωχοποιημένη μεσαία τάξη ή η κοινωνία της ανάγκης.
      Άλλωστε την πληθώρα πτυχιούχων με βαθμό εισαγωγής το 2, 3, ή του αυξανόμενου αριθμού εισαγομένων σε ένα τμήμα πέρα από τις ανάγκες της κοινωνίας και οικονομίας την εισαγωγή με βαθμό κάτω από την βάση, οι πολιτικοί τα θεσμοθέτησαν όχι οι “ημιμαθείς”, αλλά κάποιοι “σοφοί”.

      Οι “σοφοί” άλλαξαν τα φώτα στον ΑΣΕΠ ή στις αξιοκρατικές διαδικασίες τροποποιώντας τες όπως και τις πανελλαδικές κάθε φορά που κάποιος ανέβαινε στο υπουργείο παιδείας.
      Και πάντως, η κυρίαρχη διανόηση δεν φαίνεται να συμμερίζεται τον Καποδίστρια για ύπαρξη και συνέχιση του γένους, το έθνος το έχουν εξοστρακίσει στο περιθώριο μαζί με διάφορους -ισμούς.

  2. Και εγω πως νομιζα οτι θα σχολιαζαμε, οσοι εθελοντες ,την λεξη ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ, που πραγματι επεβαλαν αυτοι” που δεν τους ηξεραν ουτε στην πολυκατοικια τους” και την συνεχιζουν με το παθος του νεοφωτιστου οι μαχητικου επιγονοι τους , για να διωχνουν εκτος Πατριδος οσους με κοπο και θυσιες προσωπικες και οικονομικες των γονεων τους εγιναν ευρυμαθεις και πολυγλωσσοι. Τα αλλα περι του αδικοχαμενου Καποδιστρια της μικρης τοτε Ελλαδος, που ουτε καν τον γνωριζαν οι απελευθερωθεντες ραγιαδες-δεν ειχε βλεπετε τοτε τηλεοραση-, θυμιζουν το ανεκδοτο ” το αλλο για τον Τοτο το ξερετε;;;”. Ειπαμε να κανουμε βουτια στο παρελθον , αλλα οχι και μακροβουτια, σε βαθια νερα, που δεν τα γνωριζουμε και για ανθρωπους, που οι πλειστοι μετα την Μεταπολιτευση δεν τους αναφεραμε καν, γιατι τους θεωρουσαμε ως μη δημοκρατες , αφου, οπως ο Καποδιστριας δεν ειχαν εκλεγει απο τον λαο και δεν ηταν λαοφιλεις, γιαυτο και δεν τους αφιερωσαμε το γνωστο συνθημα ” Καποδιστρια προχωρα σε θελει ολη η χωρα”. Εδω επεισαν -αυτοι οι δικτατορες αμαθεις- τους περισσοτερους οτι το ΟΧΙ στις 28 Οκτωβριου 1940 δεν το ειπε μονος του ο Μεταξας, αλλα ξυπνησε στην αγρια νυχτα, εναν-εναν ολους τους Ελληνες, οι οποιοι του επεβαλαν να πει το ΟΧΙ, γιατι αυτος ,-ως γερμανοφιλος και δικτατωρ- ηταν ετοιμος να πει το ΝΑΙ. Και διηγωντας τα να κλαις ,η, να γελας και να ντρεπεσαι για την δικτατορια των αμαθων και των φανατικων.

Leave a Reply to Σ Α Ν Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα