Τα σύμβολα, η σημασία τους και το Άγιο Φως.

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

του ΠΑΝΤΕΛΗ ΣΑΒΒΙΔΗ.

Είναι τόσο άπειρος και πολύπλοκος ο κόσμος που όποιος μιλά με βεβαιότητες διαπράττει, μάλλον, επιπολαιότητα.

Αλλά και οι ανθρώπινες κοινωνίες είναι τόσο σύνθετες, αλληλοεπηρεαζόμενες και εξελισσόμενες που πολιτικές και φιλοσοφικές θεωρίες οι οποίες μεσουράνησαν στο παρελθόν, βρίσκονται κάποια στιγμή στο ναδίρ.  Το συμπέρασμα της ανθρώπινης εμπειρίας είναι, όπως προκύπτει από μεγάλους στοχαστές,  σεμνότητα και ταπεινοφροσύνη.

Οι θρησκείες, όλες οι θρησκείες, ήταν μια εμπειρία που προηγήθηκε και συνυπήρξε με την επιστημονική. Ήρθαν σε σύγκρουση αλλά, βρήκαν έναν κοινό τόπο παράλληλης πορείας. Το γεγονός ότι άντεξαν στο χρόνο (οι θρησκείες) κάτι σημαίνει.

Τίποτε αληθινό να μην περιέχουν, περιλαμβάνουν ένα σύνολο συμβολισμών που αναπαράγουν τις κοινωνίες. Η εμπειρία των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας , αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα, πέραν των αμφισβητήσεων περί «Κρυφού Σχολειού» και άλλων τινών.

Και σήμερα, οι ελληνικές κοινότητες του εξωτερικού συσπειρώνονται γύρω από την ενορία και την Εκκλησία τους.

Οι θρησκείες αποτέλεσαν μια αναγκαιότητα το περιεχόμενο της οποίας προσδιορίστηκε και από πολιτισμικά χαρακτηριστικά των κοινωνιών στις οποίες λειτούργησαν.

Σε μια εξαιρετική του ανάλυση στη Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης TV-100, ο πατέρας Νικόλαος Λουδοβίκος, από τους πλέον καλούς γνώστες των χριστιανικών ομολογιών αλλά και άλλων θρησκειών, διέκρινε την Ορθοδοξία από τις Δυτικές Ομολογίες σε ζητήματα καθοριστικής σημασίας που έχουν να κάνουν με την ιστορική και πολιτισμική πορεία των λαών που τις έχουν αποδεχθεί.

Απλοϊκά και με δύο λόγια, η Σταύρωση για την Ορθοδοξία σημαίνει μια απροϋπόθετη αποδοχή του «Άλλου» αν θελήσει να συνυπάρξει με την κοινωνία στην οποία διαβιεί. Το ότι η Εκκλησία θα χρησιμοποιήσει τους όρους αμαρτία και μετάνοια έχει να κάνει με τη δική της ορολογία.

Στη Δύση, η θεολογική και φιλοσοφική βάση της οποίας οικοδομήθηκε πάνω στην έννοια του Δικαίου, η επιστροφή αυτή δεν είναι απροϋπόθετη. Αμάρτησες, θα τιμωρηθείς. Είναι, για τη Δύση, θέμα δικαιοσύνης.

Δύο διαφορετικές προσεγγίσεις που έχουν να κάνουν με τις διαφορετικές πολιτισμικές προσλήψεις των λαών.

Σε μια επίσκεψή μου στο Άγιο Όρος, ένας από τους πιο εμβληματικούς Γέροντες, που διετέλεσε ηγούμενος αρκετών μονών και διακρίνεται για την πνευματικότητα και την παιδεία του, έλεγε πως «δεν με ενδιαφέρει ο εαυτός μου, ας ταπεινωθώ για να αποδεχθώ τον άλλο».

Αν δεν είναι κανείς εξοικειωμένος με το λόγο και τη θεολογία μιας θρησκείας και μιας Εκκλησίας, δύσκολα μπορεί να καταλάβει τέτοιες προσεγγίσεις. Έχουν, όμως, ένα βαθύτερο νόημα ουσίας και συμβολισμού.

Η σύντομη αυτή αναφορά γίνεται για να θέσει το ερώτημα αν έχουν κάποια σημασία δηλώσεις στελεχών του κυβερνώντος κόμματος κατά της μεταφοράς του «Αγίου Φωτός».

Επειδή πρόκειται για κοινοβουλευτικά ή κομματικά στελέχη της αριστεράς που σημαίνει ότι διαθέτουν και μαρξιστική και γενικότερη παιδεία, προβάλλει το ερώτημα γιατί η επίθεση κατά ενός παραδοσιακού συμβολισμού που ικανοποιεί μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας.

Η απάντηση είναι καιροσκοπισμός και φθηνή δημαγωγία σε έναν χώρο που υπάρχει αντίστοιχο ακροατήριο. Μεγάλο μέρος μαρξιστών αριστερών αποδέχεται με ικανοποίηση την αμφισβήτηση της θρησκείας, αμφισβήτηση η οποία εδραιώνεται στη μαρξιστική ρήση περί «οπίου του λαού» και στις αντιλήψεις του Διαφωτισμού, ο οποίος στη θέση της θρησκείας τοποθέτησε την επιστήμη.

Αν και έχουμε εισέλθει στη μετα, μετα νεωτερική εποχή, (δύο τα μετά), εδώ αρχίζει ένας μακρύς διάλογος που δεν έχει τέλος. Δεν θα μπούμε στην ουσία του διότι δεν είναι ο κατάλληλος χώρος, ούτε και  αυτός είναι ο στόχος του σημειώματος.

Η σχέση, όμως, θρησκείας και αριστεράς είναι ένα μεγάλο ζητούμενο διαστάσεις του οποίου συζητήθηκαν στο ομώνυμο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, λίγο πριν την άνοδο του Συριζα στην εξουσία.

Πάντως, και στο συνέδριο αυτό και στην πραγματική ζωή, υπάρχουν πολλοί αριστεροί με βαθύ σεβασμό στη θρησκεία. Δεν έχει νόημα η αριθμητική απαρίθμηση αλλά θα αναφερθούν δύο μόνο περιπτώσεις: του Χαρίλαου Φλωράκη και του Μανώλη Γλέζου.

Και αν ο Φλωράκης δεν βρίσκεται στη ζωή για να επιβεβαιώσει αυτά που οι αγιορείτες πατέρες διεμήνυσαν στους  υπεύθυνους του ΚΚΕ περί επιθυμίας του για θρησκευτική κηδεία, ο Μανώλης Γλέζος ζει και δεν διέψευσε όσα διέρρευσαν για την τελευταία επιθυμία του, μετά την επίσκεψή του στον αρχιεπίσκοπο.

Υπάρχει και μια άλλη, πιο αγοραία σκοπιμότητα στην αντίδραση των στελεχών του Συριζα. Θεωρούν- κατά την άποψή τους- τη θρησκεία εύκολο στόχο στην προσπάθειά τους να αναπαράγουν τα αριστερά τους άλλοθι, τώρα, που οδηγούν την ελληνική κοινωνία σε αδυναμία ακόμη και βιολογικής επιβίωσης.

Ο Μάρξ και στη συνέχεια οι μαρξιστές θεωρητικοί, θεωρούσαν ως “σε τελευταία ανάλυση καθοριστικό στοιχείο” την οικονομία. Οι ημέτεροι αριστεροί μαρξιστές, αντί να φροντίσουν για την οικονομική επιβίωση των προλετάριων και των άλλων εργαζομένων, ψηφίζουν, αφειδώς, τα οικονομικά μέτρα που παρουσιάζονται στη βουλή, προκειμένου να σώσουν τα προνόμιά τους ως νομενκλατούρας. Και νομίζουν πως με την επίθεση στην Εκκλησία και το «Άγιο Φως», αναπαράγουν το αριστερό τους άλλοθι.

Δεν έχουν καταλάβει ούτε το ρόλο της Ορθοδοξίας ούτε την καταλυτική σημασία της στην επιβίωση ενός ολόκληρου λαού.

Θα προτιμούσαν στη θέση της το δικό τους δόγμα. Τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης, παράλληλα με τις σπουδές διατηρούσα στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη» τη σελίδα για το εκπαιδευτικό ρεπορτάζ. Είχα γνωρίσει όλα τα συνδικαλιστικά στελέχη εκείνης της εποχής στο χώρο των πανεπιστημίων.

Εμβληματική φυσιογνωμία υπήρξε καθοδηγητής αριστερής νεολαίας ο οποίος διετέλεσε και διαπρεπής δημοσιογράφος, αργότερα, στην Αθήνα. Δυστυχώς, δεν ζει σήμερα.

Στην αρμοδιότητά  του, φαίνεται, περιλαμβάνονταν και η προσπάθεια επηρεασμού  των Μέσων Ενημέρωσης.

Όταν είχα τις επιφυλάξεις μου σε κάτι από όσα έλεγε, πηγαίναμε στο σπίτι του, αργά το βράδυ, μετά τα μεσάνυχτα, για να επιβεβαιώσει τον ισχυρισμό του. Μονίμως κατέβαζε τα άπαντα του Λένιν. Και αφού το έλεγε ο Λένιν έπρεπε να το πιστέψω χωρίς δεύτερη κουβέντα. Δεν καταλάβαινα γιατί αλλά, μια ολόκληρη γενιά μεγάλωσε με αυτήν την αντίληψη.

 

spot_img

27 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κύριε Σαββίδη,

    Η μεταφορά τού Αγίου Φωτός από τα Ιεροσόλυμα στην Αθήνα και η απ’ εκεί μεταφορά του σε διάφορες πόλεις είναι κάτι που καθιερώθηκε την δεκαετία τού ’80. Προηγουμένως πώς κάναμε Ανάσταση;
    Αν θέλετε την Εκκλησία να δίνει πνευματική τροφή στο ποίμνιό της και να κηρύττει την αληθή Διδασκαλία τού Χριστού, δηλαδή την ουσία, τότε πρέπει να σοβαρευτεί και ν’ αφήσει κατά μέρος τα θεάματα, τα οποία απλώς την ευτελίζουν.
    Ουδεμία, λοιπόν, επίθεση κατά τής θρησκείας/εκκλησίας, αλλά μόνον αίτημα να σοβαρευτούμε και να κοιτάξουν/με την ουσία.

    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ σ’ εσάς, την οικογένειά σας και όλους τούς συντελεστές και φίλους των ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΩΝ.

    Θρησκευτικός Πρωτογονισμός

    Aμφίστομη θρησκοληψία

    “Περιττό να προστεθεί ότι δεν έχουν την παραμικρή σχέση με την Eκκλησία, αλλά ούτε και με τη στοιχειώδη ανθρώπινη σοβαρότητα, τα καραγκιοζιλίκια των δήθεν εθίμων «πρώτης ανάστασης» το πρωί του Mεγάλου Σαββάτου. ΄H ο θρησκευτικός πρωτογονισμός του τακτού, κατά παραγγελίαν «θαύματος» της αφής του «αγίου φωτός» στα Iεροσόλυμα – η έκρηξη βίας και αλλοφροσύνης που συνοδεύει την ενστικτώδη ανάγκη για είδωλα.

    Σε αυτό τον πρωτογονισμό το κρατικό Eλλαδιστάν αποδίδει τιμές «αρχηγού κράτους». Συμβολικότατα.”

  2. Το σχόλιο δεν περιορίζεται στην αναφορά στο Άγιο φώς. Μιλά για τη σημασία των Συμβόλων και της παράδοσης στην αναπαραγωγή μιας κοινωνίας. Καλή Ανάσταση και σε σας.

    • To ξέρω, κ. Σαββίδη. Απλώς, θεώρησα καλό να τονίσω/διευκρινίσω ότι οι διαμαρτυρίες για το Άγιον Φως, κατά την άποψή μου, δεν αποτελούν επίθεση κατά τής Εκκλησίας, αλλά κατά των σκυβάλων, που δίνουν “καθρεπτάκια στους ιθαγενείς”, αντί να τούς διδάσκουν το αληθινό/βαθύτερο νόημα τής Διδασκαλίας (αποφεύγω την λέξη θρησκεία, διότι δεν είναι) Εκείνου.

  3. Λέει ο Ιωάννης στο ευαγγέλιο του ‘ο θεός φως εστί’. Το λέει συνεχόμενα , το λέει και ο ίδιος ο Χριστός ‘ εγὼ φῶς εἰς τὸν κόσμον ἐλήλυθα’ .
    Έτσι εμφανίζεται ο θεός στους ανθρώπους. Διευκρινίζει ο πατήρ Αιμιλιανός ο αγιορείτης (ζει ακόμη) ότι κι έτσι που εμφανίζεται είναι γιατί κάπως πρέπει να τον καταλάβουμε , την ουσία του δεν την ξέρουμε.
    Άρα είναι ο ίδιος ο θεός το άγιο Φως που έτσι μας εμφανίζεται συμβολικά κι αυτός γιατί δεν μπορούμε να πλησιάσουμε την ουσία του.
    Αν τώρα πρέπει να τον μεταφέρουμε σαν ‘αρχηγό κράτους’ τι να πω. Ενός κράτους αρχηγός!!!
    Εμείς τον θέλουμε αρχηγό των πάντων.

      • Ο Θεός είναι άκτιστος ή κτιστός?
        Αυτό το ερώτημα δεν υπάρχει.
        Είναι Άκτιστο.
        Χριστός Ανέστη

        • Αληθώς. Πιστεύω ότι το φως παρότι το λέμε άγιο δεν είναι. Αλλιώς, σκέψου, κάθε ένας πιστός που θα το ακουμπούσε θα γινόταν καλά αν ήταν ασθενής ή θα γινόταν άγιος έστω και για λίγη ώρα! Πιστεύω δηλ ότι δεν προκειται για την άγια ενέργεια του Θεού, όπως αυτή που χαρίζει σε κάποιες ψυχές και αγιάζουν αλλά για θαυματουργή επέμβαση στον κτιστό κόσμο μας με το κτιστό στοιχείο της φωτιάς που έχουμε εδώ.

          • Όσοι έχουν εμπειρία σ αυτό περιγράφουν εσωτερική αλλαγή εκείνη την στιγμή που μένει.
            Δεν έχω αυτήν την εμπειρία ,αν κάποιος έχει ας μας πει.

  4. Με δένει ένα Τί,
    Μιαν ασύγκριτη Μελαγχολία προς τα Περα­σμένα.
    -Οι Διθύραμβοι. Τα Λήναια και τ’ Αδώνια.
    Μιαν αδερφικιά Ενατένιση
    Προς τα Μακρυνά. Τ’ ό,τι δεν ειπώθη. ο αιώνιος
    Ερχομός κι ο μισεμός -και του μισεμού ο καημός.

  5. ”Δεν καταλαβαινα γιατι ,αλλα με ολοκληρη γενηα μεγαλωσε με αυτην την αντιληψη”(το κατα Λενιν ευαγγελιο προσθετω εγω). Με αυτην την φραση τελειωσατε το εξαιρετο και επικαιρο σημερινο Σημειωμα σας, Ααγαπητε κ. Σαββιδη, αλλα δεν ειναι μονο μια γενηα, αλλα δυο (ανα 25ετια λογιζεται η γενηα) και ειναι αγνωστο αν ποτε οι Ελληνες ”βουληθουν συνιεναι” -κατα το ”ουκ ηβουληθη συνιεναι” για τον Ιουδα και το γενος των Εβραιων ,που σταυρωσαν τον Χριστο ,αντι του Βαραββα. Ξεκινησατε με την απεραντωσυνη και την πολυπλοκοτητα του κοσμου τουτου και την αδικαολογητη επιπολαιοτητα των ανθρωπων να εξηγησουν ολα τα κτιστα πραγματα αυτου του κοσμου. Αλλα ο Παντοδυναμος Θεος -κατα την Παυλειον ρηση) επελεξε τα μωρα του κοσμου αυτου , για να σωσει τον ΑΝΘΡΩΠΟΝ δια της πιστεως ,αγαπης και προς τους εχθρους μας ( πρωτακουστη και παραλυτικη φραση για ολους μας) και συγγνωμης για τις οποιες ανομιες του , οταν ο τιμιος σταυρος Του ηταν σκανδαλο για τους Ιουδαιους και μωρια για τους Ελληνες της εποχης εκεινης, που ομως εκτοτε δεν μπορουν να δικαιολογησουν το πρωτο ολοκαυτωμα των χριστιανων κατα τους διωγμους τριων (3) και πλεον αιωνων της Ρωμαιοκρατιας και που δυστυχως συνεχιζεται. Μεταξυ των αναγνωστων και σχολιαστων θα ”παρελασουν” και ανθρωποι -οι πλειστοι δυστυχως- που διαβασαν και τηρουν το κατα Λενιν ευαγγελιο , αλλα θαρσειτε το Ελληνορθοδοξο γενος αναστηθηκε μετα απο 400 χρονια Ισλαμοκρατιας. Καπου αναφερεστε -επικαιροτητος ενεκεν- και για τις αυταπατες και τους χωραταδες των Συριζαιων (μικρων και μεγαλων το πολιτικο δεμας) για τα θεματα της Θρησκειας και της Ελληνορθοδοξιας γενικωτερα. Προφανως ειναι οι ”αποστολοι” του ευαγελιου του Λενιν- η θρησκεια ειναι το οπιον του λαου, ειπε και εγραψε ο αθεοφοβος- και προφανεστατα και αγωνιζονται να αυξησουν τους πιστους τους ,σαν τους Ιεχωβαδες, και τα πολυτιμα ψηφαλακια τους . Το οξυμωρο ειναι οτι δεν παρακολουθουν τον ευπροσαρμοστο και σαυτα τα θεματα πρωθυπουργο κ. Τσιπρα, που ”θα προσκυνησει”ενωριτερα θα , απο τους Φλωρακη και Γλεζο. Δεν ανησυχουν ,ισως, γιατι υπαρχουν και τα αριστερωτερα του Συριζα σπιτια , που θα τους φιλοξενησουν. Εμεις-ολοι οι πιστοι του Χριστου- συγωρησωμεν παντας και παντα τη Αναστασει. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ .

  6. αν οι συμβολισμοι δεν εχουν περιεχομενο ‘η το περιεχομενο τους δεν ειναι αληθινο, τοτε πρεπει να φευγουν. ισως σιγα-σιγα, ισως με τροπο αλλα πρεπει. γιατ στην εποχη μας δημιουργουνται και πολλα οξυμωρα. να σβυνουν τα φωτα στην εκκλησια για κατανυξη , αλλα τα μεγαφωνα να ειναι τεντα και να αντιβουιζει ο τοπος. να ειναι τα μυστηρια μονο για τους μετεχοντες στο ναο, αλλα να μπαινει το ”τα σα εκ των σων” στην κρεββατοκαμαρα, στο μπανιο ‘η στην κουζινα, με το ζορι. ολα αυτα πρεπει να τα δει η διοικουσα εκκλησια. και κατι για τον α.α. γιατι ανθρωπε μου, πασχαλιατικα βγαζεις τετοια χολη? ηρεμισε. εξω βασιλευει η ανοιξη.
    χριστος ανεστη

    • Χριστός Ανέστη.
      Έχεις δίκιο. Υπάρχει κιτς κατάσταση στους ναούς.
      Νομίζω επαναπροσδιορίζεται η σχέση με τις ακολουθίες και τον εκκλησιασμό.
      Θέλει χρόνο για να πάρει νέα μορφή χωρίς να χαθεί η ουσία και η παράδοση.
      Όσο για τα σύμβολα υπάρχουν γιατί δεν μπορούμε να καταλάβουμε αυτά που μας υπερβαίνουν αλλά πρέπει να καταλάβουμε τουλάχιστον ότι υπάρχει κάτι που μας υπερβαίνει.
      Αλλιώς τα σύμβολα απλώς ξεπέφτουν ή μας εκνευρίζουν σαν υποκριτικά.

      • Με εντυπωσιασε το αρχειο σας, με το οποιο ”ταπωσατε” την κα Αγγελικη , η οποια προφανως δεν ξερει την παροιμια ”μεγαλη μπουκια να φας , μεγαλο λογο να μη πεις” και η οποια περιμενει να λυσει τα οποια πνευματικα προβληματα ,η διοικουσα εκκλησια ,-που και αυτη ειναι μερος της προβληματικης 35ετους εξουσιας- προφανως για να ικανοποιηθουν και οι Ο.Φ.Α (ο,που φυσαει ο ανεμος) Ελληνες χριστιανοι ορθοδοξοι, οι οποιοι απο την Μεταπολιτευση πιστευουν πρωτα στα πολιτικα κομματα -τα γνωστα για την αντιεκκλησιαστικη τους θεση- και μετα στην θρησκεια τους ,των (20) αιωνων ,μεταξυ των οποιων και οι (5) της Ισλαμοκρατιας. Ειναι οι γνωστοι ”ντεμεκ” χριστιανοι, πατριωτες κλπ. Αλλα ,εν τελει, ”συγχωρησωμεν παντα και παντας τη Αναστασει και βοησωμεν ΧΡΙΣΤΟΑ ΑΝΕΣΤΗ εκ νεκρων. ΧΑΙΡΕΤΕ.

        • σεσημασμένε βαλτέ παλιάνθρωπε
          καί ειδεχθή γενοκτόνε τών τόνων, εδώ μέσα

          τά κουτοπόνηρα συγχωροχάρτια πού μοστράρεις
          είναι μισόθεη/μισάνθρωπη/μισελληνική
          κι αποτυχημένη επιχείρηση αυτών πού σέ ‘χουνε σταλμένο
          νά τά μοιράσεις έν είδη φυλλαδίων στούς περαστικούς…

          • Ο οποιοι περαστικοι ,ομως,- οπως εσεις- κυριε α.α τα διαβαζουν και δεν εχουν αντιλογο,με ΛΟΓΙΚΑ επιχειρηματα, χωρις υβρεις, οπως εσεις. Οσο για τους τονους , στην προσωπικη μου αλληλογραφια χρησιμοποιω και τις υπογεγραμμενες, αλλα εδω , με τοσες ευληπτες και ξεξαθαρες φρασεις και αποψεις δεν αντιλαμβανομαι την αδυναμια σας να τις κατανοησετε, αλλα σας ευχαριστω γιατι ,τουλαχιστον, τις διαβαζετε. Εκτιμω το αρχαιο ΦΕΙΔΟΥ ΧΡΟΝΟΥ. Χριστος Ανεστη.

        • Και Χριστός Ανέστη και ‘συγχωρησωμεν’ και καρφιά μόνον οι πατριώτες της χρυσοφόρας δεξιάς μπορούν να συνδυάσουν.
          Χρυσοφόρας γιατί ως ‘νικητρια’ του εμφυλίου είχε και τα ανάλογα λάφυρα , θέσεις στο δημόσιο στο στρατό στην αστυνομία κτλ στα δάνεια και με τέλει στην εξαθλίωση των αριστερών.Αυτοι οι γερμανοτσολιάδες που υμνούν τον Σόιμπλε που μας ‘συναιτίζει’.
          Η ντροπή δεν είναι της μόδας.

          • Απο εσας τον θεολογο, κ. Χριστε και Χρηστε, δεν περιμενα τον οχετο των υβρεων σας για την χρυσοφορα -προκυπτει αραγε απο απογραφη αυτο- Δεξια ,που μαζι με τους ΚεντροΦιλελευθερους των Σοφουλη, Πλαστηρα ,Σοφοκλη Βενιζελου και Γ.Παπανδρεου και αλλων , ηταν η νικητρια του ”εμφυλιου” θυσιαζοντας πολλα παιδια της με το εθνοσημο και τον ορκο τους για να μεινει η Ελλαδα ελευθερη και πολυκομματικη Δημοκρατια και ειναι αυτη η Δεξια,η οποια, με τους προαναφερθεντες τοτε συμμαχους της απο την Μεταπολιτευση εχει απομονωθει απο την εκδικητικη παντοκρατορια της νικηθεισης τοτε Κομμουνιστοαριστερας. Οσο για το ”συγχωρησωμεν παντα τη Αναστασει” θα σας θυμισω -παλι ως θεολογο- οτι ο ΧΡΙΣΤΟΣ , που μας συγχωρει ολους-δεν σταματησε ποτε να λεει και τα αμειλικτα και πολλα ΟΥΑΙ του . Εσεις -προφανως – θελετε να αγαπαμε και να συγωρουμε, αλλα και να ειμαστε βουβοι, οταν θορυβουν ασυστολως οι αλλοι. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ. Υ,Γ.Αληθεια εχετε απογραψει τους εξαθλιωμενους αριστερους απο το 1981 και μετα και μεχρι σημερα;;;.

  7. Απογραφή αν έκανα!!!
    Ε…όχι έχετε δίκαιο δεν έχω τεκμήρια ν αποδείξω την αλήθεια του πράγματος.
    Όσο για Παπανδρεϊκούς κτλ , τύπος Κερένσκι δηλαδή ,την πάτησαν από τους μάγκες δεξιο πατριώτες. Τους πίστεψαν τους δεξιούς και μετά έφαγαν κυνήγημα σαν συνοδοιπόροι!Δεν του έδιναν το υπ άμυνας παρακαλώ γιατί δεν ήταν εθνικόφρων !
    Όσο για τα ουαί είπαμε έξω από το ναό τους ‘νοικοκυραίους’ κυνήγησε που έκαναν τον οίκο του οίκο εμπορίου.
    Αλλά και ο οχετός ποιο λάθος είχε ακριβώς ?
    Δεν πιστεύω στον κομμουνισμό κ ΣΑΝ για να μην έχετε λάθος σκέψεις , δεν τον πίστεψα ποτέ , αλλά τους αριστερούς αγωνιστές ναι τους σέβομαι ,χωρίς ποτέ ν αποδεχθώ την αναγκαιότητα του εμφυλίου ,το αποτέλεσμα της Γιάλτας δηλαδή.
    Και ποια νικήτρια κ ΣΑΝ όταν κάθε χρόνο πολλαπλασιάζονταν οι δυνάμεις των ‘συμμάχων’ που διεκδικούσαν την κληρονομιά τους;
    Ο Τσώρσιλ παραμονή Χριστουγέννων στην Αθήνα μη κινδυνεύσει η επιχείρηση κι εσείς μου λέτε για πατριωτισμό και νίκες.
    Άλλοι μας νίκησαν κ ΣΑΝ όλους μαζί.

    Άκου ‘η νικητρια του ”εμφυλιου” θυσιαζοντας πολλα παιδια της με το εθνοσημο ‘ όταν η χώρα γέμισε με αγγλοαμερικανούς το 48 και εκατοντάδες κανόνια με πυρομαχικά για να πολεμήσουν οι Έλληνες τους Έλληνες γιατί το 47 δεν τους βγήκε .Και από τον ΕΛΑΣ ποιοι σκοτώθηκαν κ ΣΑΝ ? Δεν ήταν Έλληνες? Και ποιοι πολέμησαν τους Γερμανούς ? Οι ΠΑΟτσίδες και οι κάθε λογής δωσίλογοι που μετά έγιναν αντικομουνιστές και μετέπειτα τα ‘στηρίγματα’ του έθνους? Δεν ήταν ο ΕΛΑΣ που αγωνίσθηκε εναντίον των Γερμανών? Δεν λέω ότι δεν υπήρχε η δεξιά στον αγώνα εναντίον των Γερμανών , όχι απο εμένα τέτοια λάθη ,αλλά ήταν ο κύριος όγκος του αγώνα?
    Πάντως τον Σόιμπλε δεν τον κάλυψα εγώ.

    https://youtu.be/TkYmlaXpmuA
    αφιέρωμα

    • ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ. Με εντυπωσιασε η ποικιλια των αντικρουομενων επιχειρηματων σας.Θα αρκεσθω ως απαντηση στα παληκαρια του ΕΛΑΣ. Μετα το 1946 (Λιτοχωρο)και μεχρι το 1949 ειχαν το σφυροδρεπανο στους μπερεδες τους και ειναι κριμα , που χαθηκαν , οπως και τωρα ειναι κριμα που χανονται οι πασης φυσεως αναρχικοι και τρομοκρατες, αλλα να μη τους αντιμετωπισουν τα οργανωμενα κρατη συμμαχουμενα, για την προστασια των φιλησυχων πολιτων τους ;;;. Οσο για τον Σωυμπλε -ζωη ναχει-τοτε ηταν (3) ετων . Τελος λυπουμαι οτι απο τα θρησκευτικα καταληξατε στα κομμουνιστικα συμβολα. Οσο για τα ΟΥΑΙ του Κυριου μας αυτα τα απηυθυνε στους Γραμματεις και Φαρισαιους. Τους εμπορους απλως- και καλως- τους κυνηγησε εξω απο τον Ναο του Σολομωντος. Υ.Γ Ευχαριστω για τον Κηλαηδονη, αλλα θα προτιμουσα ” τα χριστιανοπουλα” και το ”αχ πατριδα μου γλυκεια”.

      • Χριστός Ανέστη.
        Σε παρακαλώ κ ΣΑΝ μην τα βάζεις με την αριστερά για να έχουμε καλή συζήτηση.
        Όσο φταίει ο Χριστός για τις σταυροφορίες τόσο φταίει η αριστερά
        (δηλαδή έχω κέντρο της σκέψης μου τον άνθρωπο κι όχι το χρήμα )
        για τα λάθη των αριστερών.
        Επειδή και ο Χριστός / χριστιανισμός έχει κέντρο τον άνθρωπο υπάρχει μεγάλη σχέση μεταξύ τους , άλλο ο υλισμός

        • Πρωτα-πρωτα ειναι υβρις για τον Χριστο-χριστιανισμο ,να τον ταυτιζετε ,- θεολογος ων και καλος κατα τον κ. Σαββιδη-, με την Μαρξιστικη και οποια αλλη Αριστερα και δευτερον αδικειτε και τους περισσοτερους συνελληνες, που ”βδελυσσονται” πια την ξεγυμνωθεισα επι 2ετια σημερινη Αριστερα, οτι ειναι υλιστες και δεν εχουν κεντρο τον ανθρωπο και ιδιαιτερα εμενα, που προσπαθω να αποπνεω και λιγο τον μονο φιλανθρωπο Χριστο-Χριστιανισμο, που ειναι και θρησκεια και οχι ιδεολογια ανθρωπινου κατασκευασματος. Μη φθανετε στο Κουτσογεωργικο ”δεν δικαιουσθε να ομιλειτε”. ΧΑΙΡΕΤΕ

Leave a Reply to Σ Α Ν Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα