Συγκεντρώνουν υπογραφές για την υπόθεση του ΕΛΑΣ και της Θεσσαλονίκης

Ομάδα Θεσσαλονικέων συγκεντρώνει υπογραφές για να αποστείλει στο Δήμαρχο Θεσσαλονίκης επιστολή με την οποία ζητά να αφαιρεθεί η αναμνηστική πλάκα που έχει τεθεί στο Βασιλικό Θέατρο και ανα φέρει πως «Ο Λαός της Θεσσαλονίκης Τιμά τον ΕΛΑΣ για την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τους Γερμανούς».

Η Ομάδα των Θεσσαλονικέων υποστηρίζει πως η πινακίδα διαστρεβλώνει την ιστορία καθώς μάχη για την απαλευθέρωση της Θεσσαλονίκης δεν δόθηκε.

Η επιστολή που θα αποσταλεί στο Δήμαρχο Θεσσαλονίκης έχει ως εξής:

“Προς τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης

Κύριο  Μπουτάρη Ιωάννη

Κύριε Δήμαρχε

Ο δεύτερος  παγκόσμιος πόλεμος ήταν ένας αγώνας απέναντι στον ναζισμό και τον φασισμό. Σχεδόν το σύνολο του κόσμου είχε πολεμήσει για να μην κυριαρχήσει το τρίτο Ράιχ. Πρωταγωνιστικό ρόλο είχαν Αγγλία, Αμερική  και Σοβιετική Ένωση. Η τελική νίκη απέναντι στον   «Άξονα» επετεύχθη κυρίως χάρη στη συμμετοχή των ΗΠΑ. Στην Πατρίδα μας ως γνωστόν υπήρξε πλήθος αντιστασιακών οργανώσεων και η μεγαλύτερη από αυτές ήταν ο Ε.Λ.Α.Σ.

Ο Δήμος μας υπό την ηγεσία σας, από άγνοια ή από υπέρμετρο ενθουσιασμό, θέλοντας να τιμήσει την ελληνική εθνική αντίσταση προέβη σε απαράδεκτες ενέργειες επιβράβευσης του Ε.Λ.Α.Σ. θεωρώντας ότι «απελευθέρωσε»  την Θεσσαλονίκη από τους  Γερμανούς.

Όμως από κανένα  ιστορικό κείμενο, ούτε από τα απομνημονεύματα των ανταρτών του Ε.Λ.Α.Σ, και φυσικά από τους ίδιους τους δημότες του Δήμου μας δεν περιγράφεται μάχη μετά την οποία απελευθερώθηκε η Θεσσαλονίκη. Είναι γνωστό ότι οι Θεσσαλονικείς μιας  κάποιας ηλικίας που ζήσαμε την εποχή αυτή δεν ακούσαμε ούτε μία τουφεκιά   να έπεσε κατά την υποχώρηση τον κατοχικών δυνάμεων από την πόλη μας. Οι Γερμανοί αποχώρησαν λόγω της γενικότερης εξελίξεως του πολέμου για να μην αποκλειστούν στα Βαλκάνια. Αμαχητί μπήκε στην πόλη μας  ο ΕΛΑΣ, παραβιάζοντας την διαταγή του ταξιάρχου Σκόμπι, γενικού αρχηγού όλων των ενόπλων στην απελευθερούμενη χώρα, να μην εισέρχονται αντάρτες στις πόλεις.

Επειδή η στρέβλωσης της Ιστορίας στην προκειμένη περίπτωση είναι οφθαλμοφανής και εξυπηρετεί κομματικές σκοπιμότητες, οι  παρακάτω υπογράφοντες, κάνουμε έκκληση προς εσάς ως Δήμαρχο  της πόλης μας και ζητούμε, με σεβασμό προς την αλήθεια, να απομακρύνετε την  μαρμάρινη πλάκα που τοποθετήθηκε μπροστά από το «Βασιλικό» θέατρο στην οποία αναγράφεται : «Ο Λαός της Θεσσαλονίκης Τιμά τον ΕΛΑΣ για την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τους Γερμανούς».”

 

spot_img

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Προφανώς υπάρχει σύγχυση της έννοιας “απαλευθέρωση” από τους υπογράφοντες.
    Μια πόλη δεν απελευθερώνεται με μάχες έξω από τα “τείχη” της αλλά και με τον αγώνα οπουδήποτε της ελληνικής επικράτειας εν προκειμένω. Δηλαδή με τη συνολική απελευθέρωση της χώρας. Ας μην είνει οι υπογράφοντες τόσο φειδωλοί απέναντι στους νεκρούς που έπεσαν υπηρετώντας μιαν ιδέα.

  2. “…Οι Γερμανοί αποχώρησαν λόγω της γενικότερης εξελίξεως του πολέμου για να μην αποκλειστούν στα Βαλκάνια. Αμαχητί μπήκε στην πόλη μας ο ΕΛΑΣ, παραβιάζοντας την διαταγή του ταξιάρχου Σκόμπι, γενικού αρχηγού όλων των ενόπλων στην απελευθερούμενη χώρα, να μην εισέρχονται αντάρτες στις πόλεις.”

    Στους αρθρογράφους της εν λόγω επιστολής θα απαντούσα “έτσι είναι αν έτσι νομίζετε”, εάν…δεν ενέτασσαν στην επιχειρηματολογία τους και “…απόφαση του ταξίαρχου Σκόμπι…”!! Λες και επρόκειτο για αρχηγό όλων των αντιστασιακών οργανώσεων ενάντια στη γερμανική κατοχή και όχι απεσταλμένο από τους Άγγλους με αγγλικά στρατεύματα νέας κατοχής της χώρας μας προκειμένου να κατοχυρώσουν τη θέση τους στη νέα μεταπολεμική κατάσταση.

    Γι’ αυτό και εκείνο που “βγάζει μάτι” στην επιστολή τους, δεν είναι άλλο από το πνεύμα ξενοδουλείας που τους διακατέχει! Και το οποίο, δυστυχώς, φαίνεται ότι καλά κρατεί ακόμα στην έρμη χώρα μας, ερμηνεύοντας ως ένα μεγάλο βαθμό και το πως φτάσαμε στη σημερινή εφιαλτική κατάσταση δανειακών και μνημονίων!!!

  3. Την απελευθερωση της Θεσ/νικης ,ομως εορταζουν οι Ελασιτες , η οποια αφου δεν υπηρξε ως ιστορικο γεγονος ,πρεπει να μη χρησιμοποιειται και μαλιστα σε εορτασμους προκλητικους και προπαγανδιστικους. Οι συνανιχνευτες ειχαν την ευκασιρια να διαβασουν την μαρτυρια του εγκριτου δημοσιογραφου κ. Ν.Μερτζου για την φερομενη ως απελευθερωση της Θεσ/νικης απο τους Ελασιτες .Ας ανατρεξουν να την ξαναδιαβασουν και να την σχολιασουν ,οπως τωρα. Το γεγονος οτι καπου καποτε-στην διαρκεια της κατοχης-,αλλα εκτος της Θεσ/νικης καποιοι Ελασιτες αντιμετωπισαν τους αποχωρουντες Γερμανους δεν τους δινει το δικαιωμα να γιορταζουν την απελευθερωση της Θεσ/νικης , στην οποιαν εμφανισθηκαν , οσοι βρεθηκαν στην πολη μετα την αποχωρηση τους και αυτο να το θυμηθουν το 2016, ενω μεχρι τοτε δεν το γιωρταζαν. Απο ενα σημειο και μετα δεν περισσευει το ”δουλεμα” των συνελληνων;;;.

    • Στην αρχαιότητα υπήρχε η πόλη κράτος και έπρεπε να απελευθερωθεί η πόλη, σήμερα υπάρχει κράτος. Για να απελευθερωθεί μια πόλη, δεν έχει σημασία ποιοί μπήκαν στην πόλη πρώτοι, αλλά σημασία έχει ποιοί πάλεψαν όλα τα χρόναι της κατοχής για να απελευθερωθεί η Ελλάδα. Μήπως οι ταγματασφαλίτες ή οι Χίτες;

      • Το επισημο κρατος μεχρι τωρα εωρταζε και εορταζει την ”απελευθερωση” των Αθηνων, ως πρωτευουσης του. Τωρα αλλοι για καθαρα κομματικους λογους επελεξαν να γιορταζουν τις αμαχητι ”απελευθερωσεις” σε ολες τις πολεις της Ελλαδος, για να αναδειξουν το δικο σας τελευταιο προπαγανδιστικο και ακρως διχαστικο- υστερα απο 73 χρονια -ερωτημα. Μηπως να γραφατε και τι απεφασισαν οι ”ελευθερωτες ”στη 6η ολομελεια τους για την Μακεδονια, που ”απελευθερωσαν” και που τελικα την κρατησαν κατι ρομαντικοι πατριωτες ανταρτες και αργοτερα ο εθνικος στρατος;;;. Ουτε ο πλημμυρισμενος Βαρδαρης ξεπλενει εκεινη την ντροπη, που μονιμως αποσιωπαται. Φθανει . Ας τα παρει το ποταμι.

  4. Αγαπητοί συσχολιαστές έχω την άποψη ότι προκειμένου ένας διάλογος να έχει κάποιο αποτέλεσμα θα πρέπει να θέσουμε ως βασική προϋπόθεση τις παρακάτω ρήσεις: Του Ιστορικού της Αρχαίας Ελλάδας ΠΟΛΥΒΙΟΥ «ΟΛΒΙΟΣ ΟΣΤΙΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΕΣΧΕ ΜΑΘΗΣΙΝ »
    Και του Βρετανού Νομπελίστα λογοτεχνίας Ioseph Kiplinq « ΕΘΝΗ ΠΟΥ ΑΓΝΟΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΑ ΝΑ ΑΦΑΝΙΣΘΟΥΝ». Έχοντας ως πιστεύω τα παραπάνω η γνώση της ιστορίας είναι αναγκαία και χρήσιμη για κάθε Έθνος και για να είναι διδακτική ,πρέπει να είναι και αληθινή. Αυτή την αληθινή καταγραφή των ιστορικών γεγονότων της τοπικής μας περιοχής κατά την περίοδο της αποχώρησης των Γερμανικών Στρατευμάτων Κατοχής 27-30/10/1944 θα προσπαθήσω να τεκμηριώσω. Μέχρι το 2016 δεν υπήρχε εορτασμός απελευθέρωσης Ελληνικών Πόλεων από τα Γερμανικά Στρατεύματα Κατοχής ,πλην Αθηνών. Με το Π.Δ 50/2016 καθιερώθηκε ο εορτασμός της Θεσσαλονίκης, και με άλλο για τον Λαγκαδά 27/10.
    Έχοντας υπόψη τις διατάξεις:
    1.Του άρθρου 1 του Α.Ν. 198/1967 «Περί τρόπου καθιερώσεως και τελέσεως δημοσίων εορτών και τελετών και περί αντικαταστάσεως και καταργήσεως διατάξεων τινών του Α.Ν. 447/1937 “περί τρόπου απονομής σεβασμού εις την Εθνικήν Σημαίαν και γενικώς τα Εθνικά Σύμβολα”» (Α’ 215).Άρθρο 1
    Καθιερώνουμε την 30η Οκτωβρίου, επέτειο της απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής, ως δημόσια εορτή τοπικής σημασίας για το Δήμο Θεσσαλονίκης Νομού Θεσσαλονίκης.
    Πριν προχωρήσω σε κείμενα της εποχής 1944 για την περιοχή μας ,ΠΑΡΑΚΑΛΩ να μελετήσετε με προσοχή και ηρεμία το Π.Δ από την αρχή. Με ειλικρίνεια πιστεύω ότι θα προβληματισθείτε. Ερμηνεύσατε τον νομοθέτη που έθεσε την λέξη απελευθέρωση και όχι συντεταγμένη αποχώρηση.
    Έρχομαι τώρα σε μερικά κείμενα από την ελάχιστη βιβλιογραφία που συνέλεξα:
    (http://www.sartzetakis.gr/news/germaniki042010.html ) Σε άρθρο του ο πρώην Πρόεδρος Δημοκρατίας συγκεκριμένα γράφει μεταξύ άλλων:
    «Πρᾶγμα, τὸ ὁποῖον καὶ ἐν συνεχείᾳ κατεφάνη μὲ τὴν ἀπροκάλυπτη πλέον συνεργασία των μὲ τὸν κατακτητή, τὸν ὁποῖον καὶ ἄφισαν νὰ ἀποχωρήσῃ ἀνενόχλητος, παραδίδων σ’ αὐτοὺς τὴν ἐξουσία (!), κατὰ τὰ ρητῶς διαλαμβανόμενα εἰς τὴν ἀπὸ 1ης Σεπτεμβρίου 1944 ἔγγραφη συμφωνία στὸ Λειβάδι Θεσσαλονίκης μεταξὺ ἀφ’ ἑνὸς τοῦ Καπετὰν Κίτσου, Διοικητοῦ 2ου Τάγματος 31ου Συντάγματος τοῦ Ε.Λ.Α.Σ., ὡς ἀντιπροσώπου τῆς Ο.Μ.Μ. και ἀφ’ ἑτέρου τοῦ Ταγματάρχου Ἔριχ Φένσκε, Διοικητοῦ τῆς μονάδος 31756, ὡς ἐκπροσώπου τῶν ἐνόπλων Γερμανικῶν Δυνάμεων τῆς Στρατιᾶς Αἰγαίου. Μὲ τὴν συμφωνία αὐτή, μεταξὺ ἄλλων, ὁ μὲν Ε.Λ.Α.Σ. ἀνέλαβε «τὴν ὑποχρέωσι νὰ μὴ ἐμποδίσῃ τὴν ἀποχώρησι τοῦ γερμανικοῦ στρατοῦ στὴν περιοχὴ τῆς Ο.Μ.Μ., μπαίνοντας σὲ κάθε ἐκκενούμενο τμῆμα μετὰ τὴν ἀναχώρησι καὶ τοῦ τελευταίου γερμανοῦ στρατιώτου» (ὅρος 1ος),…….. βλέπε τὸ κείμενον τῆς συμφωνίας αὐτῆς στὸ ἀποκαλυπτικὸ βιβλίο τῆς παραπλανημένης, μεταμεληθείσης «ἀγωνίστριας τοῦ Δημοκρατικοῦ Στρατοῦ» Μαργαρίτας ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ «Πόλεμος καὶ Αἷμα, Ταξίδι στὸ παρελθόν, Ταξίδι στὸν πόνο», Ἑταιρεία Μελέτης Ἑλληνικῆς Ἱστορίας, Ἀθήνα, 2007, σελ. 368 ] «Επίσης, η έκδοση της Πανελλήνιας Συνομοσπονδίας Εθνικών Αντιστασιακών Οργανώσεων «Ιστορικές μαρτυρίες – Η Εθνική Αντίσταση των Ελλήνων 1941-1945» αναφέρει ρητά και ξεκάθαρα την κατηγορία του Νέου Κόσμου κατά του Βαφειάδη στη σελίδα 250: «Στην Β’ Συνδιάσκεψη του ΚΚΕ και στην εφημερίδα του κόμματος «ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ – 9ο τεύχος Σεπτεμβρίου 1950″ κατηγόρησαν τον Μάρκο Βαφειάδη, ότι στο Λειβάδι – Μακεδονίας υπέγραψε συμφωνία με τους Γερμανούς, για να τους διευκολύνει στην αποχώρηση αφήνοντάς τους ανενόχλητους».Για την πολιτική αυτή της ανεμπόδιστης αποχώρησης των Γερμανών έγραψε ο Καπετάν Έκτορας του ΕΛΑΣ (Θόδωρος Μακρίδης) στην Ιστορία της Αντίστασης, τόμος Α’, σελίδα 410: «Αναφέρομαι στο γεγονός ότι οι Γερμανοί που υποχωρούσαν είχαν κυκλωθεί εκεί στη Μακεδονία και μπορούσαν να εξοντωθούν. Κι η εξόντωση των Γερμανών θα μας έδινε 40-50 κανόνια, ναί, τόσα κανόνια μπορούσαμε να κυριεύσουμε και να αναπτύξουμε ανάλογα τη μαχητική ικανότητα και αριθμητική δύναμη της Ομάδας Μεραρχιών Μακεδονίας (Ο.Μ.Μ.) και του ΕΛΑΣ γενικά. Αλλά ο Μάρκος και ο Μπακιρτζής προτίμησαν να τρέξουν στη Θεσσαλονίκη, που μπορούσαν να την έχουν οποιαδήποτε στιγμή στα χέρια τους, αντί να εξοντώσουν τις κυκλωμένες γερμανικές δυνάμεις στην περιοχή τους…».
    Σταματώ με την παράθεση στοιχείων και παρακαλώ όλους τους συσχολιαστές και αναγνώστες με σεβασμό να σταθούμε στην ιστορική αλήθεια ,χωρίς χρώματα και κόματα, και να συστρατευθούμε όλοι μας για την απομάκρυνση της πινακίδας . Νομίζω θα έχουμε προσφέρει ό,τι πολυτιμότερο στην Πόλη μας,

    • σέ τί διαφέρει η άποψη(πού παριστάνεις πώς τάχα μου διαθέτεις),
      από τή γνώμη(πού δέν τήν καταδέχεσαι, τρομάρα σου, φραγκογραμμένε),

      μεγαλόπνοο Στραβάδι,

      ξέρ’ς;

Leave a Reply to Κατερίνα Κοπασάκη Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
47,600ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής

Τελευταία Άρθρα