Ο ΧΟΡΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -
Δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με αυτό που στον δημοσιογραφικό χώρο καλείται αστυνομικό και δικαστικό ρεπορταζ. Συνεπώς, δεν γνωρίζω τίποτε σχετικό. Και σε ό,τι αφορά την περίπτωση των δολοφονημένων απο την μητέρα τους παιδιών επειδή μου προκαλούσε πόνο, απέφευγα και να διαβάζω τα ρεπορτάζ. Έβλεπα μόνο τους τίτλους.
Τα γράφω αυτά για να σχετικοποιήσω το σύντομο σχόλιο που ακολουθεί.
Μου έκαναν εντύπωση τα σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα με τα οποία οι συντάκτες τους εστιάζουν περισσότερο απο τις ενδείξεις ενοχής της μητέρας-που είναι ένα τραγικό γεγονός- στην αντίδραση του κόσμου, ο οποίος συγκεντρώθηκε έξω απο το σπίτι των γονέων , ίσως κινούμενος απο μια αργέγονη αντίδραση σε κάτι ακραίο.
Λίγο πολύ μιλούσαν για μεσαίωνα. Θεωρούν, δηλαδή, μεσαίωνα, την κοινωνική αντίδραση σε ένα ακραίο για την ανθρώπινη λογική και ηθική, γεγονός. Να δολοφονεί η μητέρα τα παιδιά της.
Αν κρατήσουμε τις εύλογες επιφυλάξεις μας για το αν, πράγματι, η μητέρα είναι ο δράστης, οι οποίες, υποτίθεται θα αρθούν στο δικαστήριο, τότε το ερώτημα για μένα είναι το εξής:
Είναι, πράγματι, μεσαίωνας η κοινωνική αντίδραση ή αναγκαίο στοιχείο μιας κοινωνίας που δημιουργεί τις προϋποθέσεις ισορροπίας της;
Επιχειρήσεις τύπου λυντσαρίσματος, χωρίς αμφιβολία, είναι καταδικαστέες. Αλλά μια αντίδραση στην οποία να εκδηλώνεται η κραυγή της κοινωνίας σε ένα γεγονός που δεν θελει να αποδεχθεί λόγω αρχέγονων συνειδησιακών και ηθικών αναφορών, μήπως είναι στοιχείο υγειούς αντίδρασης;
Άνθρωποι που πέρασαν απο το σπίτι της μητέρας σχολίασαν ότι δεν υπήρξε η αντίδραση που οι περισσότεροι απο μακρυά καταδικάζουν στα κοινωνικά δίκτυα ως μεσαίωνα. Υπήρχε μια υπόκωφη κραυγή.
Η κοινωνία αντέδρασε και την καταδικάζουμε.
Αν δεν υπήρχε καμιά αντίδραση πάλι θα την καταδικάζαμε ως παθητική σε μια τραγωδία ανάλογη της οποίας στην αρχαία εποχή, οδήγησε τον Ευρυπίδη να γράψει ένα απο τα συγκλονιστικότερα αρχαία δράματα.
Μήπως και ο Ευρυπίδη είναι καταδικαστέος που ασχολήθηκε με την Μήδεια;. Μηπως ο κοσμος που συγκεντρωθηκε ειναι ο χορος της τραγωδιας;
Παντελής Σαββίδης
spot_img

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δεν στοιχηματίζω ,αλλά ο κόσμος-λέμε τώρα- που συγκεντρώθηκε -καλοχτενισμένος κλπ- βγήκε γιατί θα το έδειχναν τα κανάλια (τα παιδάκια τι τα ήθελαν οι γονείς τους;;;) και αλίμονο αν αυτοί οι συγκεντρωθέντες αποτελούσαν τον χορό εναντίον της πιθανής Μήδειας ,που δεν είναι -και ούτε θα είναι-η πρώτη -σίγουρα ”σαλεμένη” μάνα, που σκοτώνει τα παιδιά της.
    Σημασία έχει ότι το σπίτι που κατοικούσε η οικογένεια ήταν σε πυκνοκατοικημένη γειτονιά της Πάτρας, υπήρχαν γείτονες και φίλοι της οικογένειας και φίλοι των παιδιών , υπήρχαν Σύλλογοι αυτοδιαφημιζόμενοι για την προστασία της οικογένειας και των παιδιών ,υπήρχε Ενορία της Μητροπόλεως Πατρών ,υπήρχε Αστυνομία-Δικαστήρια και κυρίως Δήμος και Δημοτικοί Σύμβουλοι με κομμουνιστή Δήμαρχο ,που ψηφίζονταν από τους γονείς των παιδιών και τώρα ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ έπεσαν από τα σύννεφα ,αλλά μέχρι τώρα- όπως συμβαίνει πάντοτε- ψιθύριζαν το άσμα του Κώστα Χατζή ”και μεις οι άλλοι μα το ναι κάνουμε πάρτι ρεφενέ και δεν βαριέσαι και δεν βαριέσαι αδελφέ” .
    ΝΑ ΜΗ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΑΣΜΑ ΤΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗ” Να σου δώσω μια να σπάσεις αχ βρε κόσμε άδικε και να φτιάξω μια καινούργια κοινωνία άλληνε”.
    Αλλά πως χωρίς Θεό και χωρίς χριστιανική αγάπη;;;.

  2. Πάντα σωστός. Πάντα διαφορετικός από τους άλλους. Πάντα στο ύψος του. Ο εξαιρετικός μας κύριος Σαββίδης.

  3. Ζούμε σε εποχές ηλεκτρονικού Κολοσσαίου 4G, κύριε, Σαββίδη, με τα Μέσα να κεντρίζουν καθημερινά την αιμοσταγή κοινή γνώμη. Πολλοί συζητάνε την επαναφορά της θανατικής ποινής. Μετά βίας ανέχονται τη δικαστική διαδικασία. Η αυτοδικία έχει γίνει πράξη μέσω της καταστροφής δημοσίων προσώπων, πριν οι υποθέσεις δικαστούν. Η υποψία και μόνο έκφρασης αμφιβολίας για το τι πραγματικά έχει συμβεί στις διάφορες υποθέσεις (αλλά βλέπε και στα διεθνή πράγματα) ξεσηκώνει οργή και μίσος. Οι αντιδράσεις είναι πλέον στο φάσμα του άσπρου και του μαύρου. Επιείκεια, αποστασιοποίηση άγνωστες λέξεις. Πραγματικά, ο Θεός να βάλει το χέρι του.

Leave a Reply to Μαρία Μαγγιώρου Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα