Ο ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ, ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -
του Παντελή Σαββίδη
Σύμφωνα με δημοσιεύματα ο Σταθμάρχης της Λάρισας παραδέχθηκε το λάθος του που προκάλεσε την τραγωδία.
Αν αληθεύουν τα δημοσιεύματα, ο Σταθμάρχης έχει την ποινική ευθύνη.
Υπάρχει μια βαθύτερη ευθύνη. Που λέγεται πολιτική. Και αυτήν την έχει το κράτος όπως έγραψα και χθες.
Ο Σταθμάρχης δεν ευθύνεται για το γεγονός ότι το ελληνικό κράτος επιδιώκει με μεθόδους του 19ου αιώνα να λειτουργήσει τους Σιδηροδρόμους στον 21ο αιώνα. Και αυτό είναι εγκληματικό.
Όταν, ακόμη, και στο internet προκειμένου νε διαγράψεις ένα αρχείο το Σύστημα σε ρωτά αν είσαι σίγουρος, δεν μπορεί στην σημερινή εποχή με τις δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία να μην υπάρχει ένα δεύτερο επίπεδο που θα ελέγχει την απόφαση του Σταθμάρχη να στείλει το τρένο σε λάθος γραμμή.
Τι είναι, όμως, το κράτος στο οποίο αποδίδω την ευθύνη; Γιατί οι αναγνώστες μπερδεύτηκαν χθες.
1.-Κράτος είναι ένα σύνολο θεσμικών δομών τις οποίες συνέχει μια αντίληψη λειτουργίας. Ας αποκαλέσουμε την αντίληψη αυτή ιδεολογία. Το σύνολο αυτό αποκτά μια ισχύ αναλόγως της συνεκτικότητάς του, της αποτελεσματικής λειτουργίας του και της ιδεολογίας του. Στην Ελλάδα οι δομές αυτές είναι αδύναμες, και επιφανειακές, η συνοχή ανύπαρκτη και η αντίληψη λειτουργίας τους το “πάμε και όπου βγει”. Το κράτος δεν έχει να κάνει με την κοινωνία. Είναι ανεξάρτητο απο αυτήν και επιδιώκει να είναι ανεξάρτητο για να μπορεί να την χειραγωγεί και να την υποδουλώνει. Το Κράτος είναι απέναντι στην κοινωνία. Κράτος δεν είναι η κυβέρνηση. Η κυβέρνηση είναι ένας θεσμός του κράτους. Δεν είναι ούτε η Πολιτεία.
Το Αριστοτελικό Πολίτης, Πόλις, Πολιτεία, σήμαινε πως οι Πολίτες με την συμμετοχή τους στην Πόλη, συγκροτούν την Πολιτεία η ο οποία επιστρέφει τα οφέλη στον Πολίτη. Το Κράτος είναι ο απρόσωπος μηχανισμός έξω απο τα όρια και την λογική της Πολιτείας που διαμορφώθηκε ως μηχανισμός επιβολής και καταστολής.
2.-Στο κείμενο που ανήρτησα χθες έγραφα πως δεν φταίμε εμείς αλλά το κράτος διότι μας έφτιαξε καθ ομοίωσίν του. Όταν γράφω “εμείς δεν φταίμε..” εννοώ δεν φταίμε σε αυτό που διαμορφωθήκαμε. Μας διαμόρφωσε ένα σύνολο μηχανισμών, ιδεολογικών κατά βάσιν, που απο μικροί μπλέκουμε στα γρανάζια τους. Μερικούς απο αυτούς τους περιγράφω στο κείμενο. Στη βιολογία υπάρχει το εξής τρίπτυχο: Γενότυπος, Περιβάλλον, Φαινότυπος, όπως επανειλημμένως λέει ο φίλος μου Ζάχος Σκούρας. Μεταξύ του Γενότυπου και του Φαινότυπου παρεμβάλλεται το Περιβάλλον. Αυτό που μας διαμορφώνει. Απο εκεί και πέρα εμείς φταίμε, δεν υπάρχει αντίρρηση, για ό,τι κάνουμε. Αλλά στην διαμόρφωσή μας για να κάνουμε αυτό και όχι το άλλο, ακόμη και στην βούλησή μας όπως λειτουργεί, ελάχιστη συμμετοχή είχαμε. Του γενότυπου.
spot_img

13 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Με το σημερινό άρθρο σας ,αγαπητέ κύριε Σαββίδη ”καλύφθηκα πλήρως” για τις απόψεις μου στα σχόλια του χθεσινού σας άρθρου.
    Ο ΄’καμβάς” -γήπεδα, δρόμοι ,εκλογική και κάθε άλλη διαδικασία- είναι δεδομένος και γνωστός εκ των προτέρων.
    Ή μπαίνεις στον λάκκο με τις λάσπες ή απέχεις σαν τον βασιλιά των ζώων το λιοντάρι του Αισώπειου μύθου.
    ‘Η Εύα με εξηπάτησε ή ο όφις με εξηπάτησε ,δεν αίρουν την ατομική ευθύνη, αλλά λαμβάνονται υπόψη στην επιμέτρηση της ποινής.
    ΓΙΑΤΙ ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΠΡΟ ΑΥΤΟΥ ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣ ΔΕΝ ΣΥΝΕΤΕΛΕΣΑΝ ΣΕ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΑ;;;. ΕΙΧΑΝ ΑΛΛΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ;;;.
    Πάντα θα υπάρχουν προβλήματα -ο Θεός μας έδωσε ”νιονιό” να τα λύνουμε , τα δε λάθη είναι ανθρώπινα.
    Υ.Γ Συγγνώμη που είμαι τόσο ορθολογιστής και ρεαλιστής.

  2. Κύριε Σαββίδη,
    οι κυβερνήσεις είναι αυτές που διοικούν το κράτος. Αυτές παίρνουν τις αποφάσεις και καθορίζουν το πως θα διοικηθεί. Αλλιώς, για ποιο λόγο να χρειάζονται.
    Στη συγκεκριμένη, τουλάχιστον, περίπτωση φέρουν ακέραια την ευθύνη.
    Το ψάρι, ως γνωστόν, “βρωμάει” από το κεφάλι. Δεν είναι ορθολογικό να το αγνοούμε αυτό!
    Το ανθρώπινο λάθος είναι πάντα “μέσα στο παιχνίδι”.
    Αυτό, όμως, δεν αποτελεί άλλοθι για τα “εγκλήματα” που έχουν διαπράξει όλα αυτά τα χρόνια με την αδιαφορία τους, για να μη χρησιμοποιήσω βαρύτερο χαρακτηρισμό, όσοι κυβέρνησαν.
    Αν είχαν πράξει όσα έπρεπε για να έχουμε σύγχρονους σιδηρόδρομους, τότε θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για ανθρώπινο λάθος.
    Γι΄αυτό θεωρώ ότι οποιαδήποτε προσπάθεια άμβλυνσης των κυβερνητικών – πολιτικών ευθυνών είναι ασέβεια, πρωτίστως, προς τους νεκρούς και τις οικογένειές τους αλλά και προς τον κάθε Έλληνα πολίτη.

    • Μόνο αυτό στο οποίο καταλήγετε δεν κάνω. Δεν αμβλύνω, δηλαδή, τις κυβερνητικές ευθύνες. Αλλά το πρόβλημα δεν περιορίζεται στην κυβέρνηση. Είναι ευρύτερο. Αφορά σε όλους τους κρατικούς αρμούς.

      • Δεν αναφερόμουν σ’ εσάς κ. Σαββίδη. Αναφέρομαι στην προσπάθεια που ήδη ξεκίνησε από όσους στηρίζουν την κυβέρνηση (ΜΜΕ, μέσα κοινωνικής δικτύωσης) και διαχέεται στην κοινωνία με σκοπό το δυνατόν μικρότερο πολιτικό κόστος. Θα συμφωνήσω, επίσης, ότι το πρόβλημα είναι ευρύτερο. Αυτό δεν μπορεί ν΄αλλάξει σε μια στιγμή. Χρειάζεται αρκετός καιρός για ν΄αλλάξουν νοοτροπίες ριζωμένες βαθιά. Οι νέοι άνθρωποι θα ήταν μια κάποια λύση αρκεί να μη ποτιστούν με τη νοοτροπία αυτή και σαπίσουν πριν ακόμα ανθίσουν.

  3. Έρευνες θα γίνουν -και πρέπει να γίνουν – για να ”τρέξουν” και οι υποθέσεις που διαχρονικά καθυστερούσαν για τον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ, που άρχισε από τον ”εκσυγχρονιστή” πρωθυπουργό κ. Σημίτη,-ο οποίος αγόρασε προκαταβολικά συρμούς και συστήματα- ΟΜΩΣ ”στο σκαμνί” θα καθίσει για το ατύχημα μόνο ο άτυχος -και ότι άλλο ”α στερητικό” του βάλουμε -σταθμάρχης ,γιατί δεν ζουν και οι μηχανοδηγοί ,που μπορεί και αυτοί να είχαν ευθύνη.
    Είκοσι και χρόνια κάθε μέρα πήγαιναν και έρχονταν στις ίδιες ράγες και από τους ίδιους σταθμούς περνούσαν πέντε με έξι τρένα ,χωρίς ατύχημα και χωρίς οι λαλίστατοι τώρα ισόβιοι συνδικαλιστές να κάνουν απεργία -απεργίες γιατί δεν τοποθετούσαν αυτό το σωτήριο σύστημα.
    Έκαναν απεργίες για αύξηση προσλήψεων και κυρίως για αύξηση των αποδοχών τους ,όπως κάνουν όλοι οι εργατοπατέρες στην Μεταπολίτευση. Αλλά τώρα-όπως και άλλοι (έχουμε και εκλογές) δρυός πεσούσης ξυλεύονται .
    Δεν αποκλείεται να βρεθούν με την δικαστική έρευνα ότι υπέγραφαν και αυτοί για την καθυστέρηση ή μη εκτέλεση των έργων, επειδή συμμετέχουν εξ οφίτσιο -που λέμε- στα Διοικητικά Συμβούλια.

    • Αφού ίδιος ο σταθμάρχης λέγεται ότι παραδέχτηκε την ευθύνη του να μη τον ακούσουμε και να τον αθωώσουμε δια βοής;;;.

      • Διάβασε το άρθρο πρώτα. Μην σχολιάζεις/απαντάς χωρίς να έχεις διαβάσει τα άρθρα που βάζω.

Leave a Reply to Επισκέπτης Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα