Ο λόγος στη βάση: ενότητα ή τέλμα – Τα αδιέξοδα του ποντιακού χώρου

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

του ΠΑΝΤΕΛΗ ΣΑΒΒΙΔΗ.

Ο οργανωμένος ποντιακός χώρος, ο οποίος είναι ένα ελάχιστο ποσοστό των Ελλήνων Ποντίων, βρίσκεται ενώπιον ενός κρίσιμου διλήμματος το οποίο μπορεί να καθορίσει την πορεία του τα επόμενα χρόνια: ή θα ενωθεί, ή θα παραμείνει σε ένα επικίνδυνο τέλμα. Η εντροπία του αυξάνει, και η κατάληξη μιας ολοένα αυξανόμενης εντροπίας είναι ο θάνατος.

Η ευκαιρία δίνεται από την παραίτηση εννέα (εκ των δεκαεννέα) μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.

Μια παραίτηση που έγινε με προσωπική οδύνη αλλά που κρίθηκε επιβεβλημένη, για να δώσει ένα ηχηρό μήνυμα πως στραβά αρμενίζουμε και δεν είναι ο γιαλός που μας φταίει.

1. Η πορεία του οργανωμένου χώρου τα τελευταία αρκετά χρόνια ήταν μια ευθύγραμμη παραγωγή παθογενειών. Άνθρωποι με πείρα στο χώρο, διαπίστωσαν πως οι συνθήκες ήταν ώριμες για ένα ποιοτικό άλμα. Για μια τομή στη συνέχεια που θα διαμόρφωνε νέες καταστάσεις από τη δυναμική που θα προσέδιδε η ενότητα. Και επιχείρησαν να εκτεθούν στις εκλογές. Οι αρχικοί προβληματισμοί και ενδοιασμοί τους άφησαν ανεκμετάλλευτα τα πρώτα χρονικά περιθώρια να πετύχουν το στόχο τους. Δεν πήγαν, όμως, άσχημα. Η διαφορά της προσπάθειας αλλαγής από τη συντήρηση, ήταν μία μόλις ψήφος στο Διοικητικό Συμβούλιο. Όλοι ήλπιζαν πως το μήνυμα ελήφθη και πως η κατεστημένη πλειοψηφία θα προβληματιζόταν από τη βούληση της βάσης. Όμως αυτό δεν συνέβη.

2. Η κατεστημένη πλειοψηφία έχει τη νοοτροπία κλειστής ομάδας: νιώθει πρωτοπορία στο χώρο, έχει μια πατερναλιστική λογική, έχει κατανείμει ρόλους (καθοδήγησης, προπαγάνδας, σύγκρουσης κτλ.) και δεν είναι διατεθειμένη να παραχωρήσει τίποτε αν μπορεί να τα κρατήσει όλα. Στο Διοικητικό Συμβούλιο, η μια ψήφος έκανε τη διαφορά στις αποφάσεις. Από την πρώτη συνεδρίαση του ΔΣ φάνηκαν οι διαθέσεις της «Ομάδας». Κράτησε στο περιθώριο ανθρώπους με τεράστια συμβολή –οργανωτική και θεωρητική– στον ποντιακό χώρο και ανέθεσε υψηλές αρμοδιότητες σε πρόσωπα των οποίων οι δυνατότητες δεν αντιστοιχούν στις ευθύνες τους.

Η λογική αυτού του καταμερισμού ήταν η συμμετοχή στην ομάδα. Ανήκεις στην ομάδα, αναλαμβάνεις ό,τι αποφασιστεί. Δεν ανήκεις, σε ανεχόμαστε, απλώς, στο Διοικητικό Συμβούλιο.

3. Η επόμενη αξιολόγηση του τρόπου λειτουργίας του Διοικητικού Συμβουλίου αφορούσε την ανάληψη ευθυνών στις Επιτροπές. Πρόσωπα με ιστορία και προσφορά στον ποντιακό χώρο, έλεγαν πως στο παρελθόν είχαν αναλάβει σημαντικές –και επιτυχείς– πρωτοβουλίες από την αίσια έκβαση των οποίων έγινε επισταμένη προσπάθεια να αποσιωπηθεί η καθοριστική συμβολή τους. Αυτό διαπιστώθηκε αμέσως ως νοοτροπία και του νυν Διοικητικού Συμβουλίου. Για να μην αναλώνω χώρο και χρόνο, σας παραπέμπω σε όσα υποστήριξε, δημοσίως, ο Νίκος Ασλανίδης: έκανε προτάσεις για τις εκδηλώσεις το 2019 οι οποίες πέρασαν στο χρονοντούλαπο. Μόνο μετά από επίμονες παρεμβάσεις του προωθήθηκαν στους συλλόγους.

4. Όπως –ρητώς και κατηγορηματικώς– τονίσαμε όλοι μας κατά τη συνέλευση που προηγήθηκε της εκλογικής διαδικασίας, κύριος στόχος μας θα ήταν η ενότητα. Πιστεύουμε στην ενότητα όχι ως ένα είδος φετίχ, αλλά διότι αφού κύριος στόχος μας είναι η αναγνώριση της Γενοκτονίας, ο στόχος αυτός δεν μπορεί να επιτευχθεί με τους Ποντίους διασπασμένους. Δεν υπάρχει διεθνής οργανισμός που θα αντιμετωπίσει σοβαρά μια προσπάθεια με έντονα τα στοιχεία του διχασμού. Γνωρίζαμε καλά ότι η ενότητα σε έναν χώρο κατακερματισμένο που υπέφερε πολλά από προσωπικές πολιτικές και αντιπαραθέσεις, δεν είναι εύκολα επιτεύξιμη. Δεν είχαμε τη μαξιμαλιστική αντίληψη πως θα πετυχαίναμε την οργάνωση των Ποντίων σε μία Ομοσπονδία. Σκεφθήκαμε, όμως, πως είναι ρεαλιστική η πρόταση για κοινή απόδοση τιμής, στις 19 Μαΐου, στους προγόνους μας που έπεσαν θύματα της γενοκτόνας πολιτικής της Τουρκίας.

5.- Η πρότασή μας ήταν απλή και κατετέθη στο Διοικητικό Συμβούλιο: να πραγματοποιήσουμε όλοι μαζί, όλες τις εκδηλώσεις της ΠΟΕ στην πλατεία Αγίας Σοφίας, όπως γίνεται κάθε χρόνο, και στη συνέχεια να πορευθούμε προς τον Λευκό Πύργο, χώρο όπου τελεί τις εκδηλώσεις της η άλλη Ομοσπονδία. Να υποστείλουμε τη σημαία και να πορευθούμε, διαδηλώνοντας, προς το τουρκικό προξενείο. Ουσιαστικά, η παραχώρηση που κάναμε προς την άλλη Ομοσπονδία, ήταν η υποστολή της σημαίας στον Λευκό Πύργο.

6. Επειδή, πέραν του ουσιαστικού, που είναι η απόδοση τιμής στους προγόνους μας, υπάρχει και μια προσπάθεια αποστολής μηνύματος στη διεθνή κοινότητα από τις εκδηλώσεις αυτές, ο Λευκός Πύργος προσφέρεται για την ευκολότερη και πιο κατανοητή μετάδοση του μηνύματος αυτού.

Δηλαδή, τον Λευκό Πύργο θα έπρεπε να τον εφεύρουμε και όχι να μας προκαλεί αλλεργία…

7. Την ίδια στιγμή που η πρότασή μας για κοινή εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη απορριπτόταν, η πλειοψηφία του ΔΣ είχε ήδη αποφασίσει να πραγματοποιήσει κοινή εκδήλωση στον Πειραιά! Αυτό, δηλαδή, που απέρριπτε για τη Θεσσαλονίκη, το αποφάσισε απνευστί για τον Πειραιά. Με ποιον μαζί; Με το όνομα που θεωρούν ως «απόλυτο κακό». Το όνομα που επικαλούνταν για να απορρίψουν την πρόταση για την κοινή εκδήλωση της Θεσσαλονίκης: τον Στέφανο Τανιμανίδη! Ομιλητές, λοιπόν, στην εκδήλωση του Πειραιά θα είναι: ο Γ. Παρχαρίδης, ο Στ. Τανιμανίδης και ο Ευ. Μαρινάκης, πρόεδρος του «Ολυμπιακού», επιχειρηματίας και εφοπλιστής.

8. Εκείνο που αξίζει να προβληματίσει τον αναγνώστη είναι ότι ενώ η ΠΟΕ είναι συνδιοργανωτής της κοινής εκδήλωσης του Πειραιά, το θέμα δεν ετέθη στο Διοικητικό Συμβούλιο! Αναρωτιέμαι: πώς μπορεί η πλειοψηφία μόνη της να αποφασίζει για τέτοιας μορφής συνδιοργάνωση χωρίς να θέσει το θέμα στο ΔΣ; Δεν είναι παράτυπη μια τέτοια απόφαση; Δεν παραπέμπει στη λογική «μαγαζί μου είναι, ό,τι θέλω κάνω»; Κατά πληροφορίες, στην ερώτηση γιατί και πώς με τον Τανιμανίδη, η απάντηση ήταν: τον επέβαλε ο επιχειρηματίας! Δηλαδή ένας επιχειρηματίας μπορεί και επιβάλλει ως συνομιλητή τον Στ. Τανιμανίδη, ενώ χιλιάδες Πόντιοι και τα εννέα από τα δεκαεννέα μέλη του ΔΣ δεν μπορούν να προτείνουν τη συνδιοργάνωση εκδήλωσης με μια Ομοσπονδία στην οποία, απλώς, συμμετέχει –δεν είναι πια πρόεδρος– ο Τανιμανίδης!

9.- Δεν μπορούσαμε πλέον να ανεχθούμε αυτήν την παρακμή, τη σήψη και τον ετσιθελισμό μιας κλειστής ομάδας ανθρώπων που θεωρεί την ΠΟΕ ιδιοκτησία της και κάτι σαν ίδρυμά της, όπως ο Τανιμανίδης την «Παναγία Σουμελά». Το απόστημα έπρεπε να σπάσει για να είμαστε συνεπείς με όσα υποσχεθήκαμε στους Ποντίους που μας εμπιστεύθηκαν με την ψήφο τους. Η παραίτησή μας αποσκοπεί στο να σπάσει αυτό το απόστημα. Δεν θα πετύχουμε τίποτε αν όλοι οι Πόντιοι, οργανωμένοι και μη, δεν πιέσουν για να δρομολογηθούν εξελίξεις που θα υπερβαίνουν τις δυνάμεις που τους κρατούν σε τέλμα. Υπάρχουν πρόσωπα που πρόσφεραν στο ποντιακό κίνημα πολλά, και μάλιστα ανιδιοτελώς. Που επιβαρύνθηκαν και οι ίδιοι οικονομικά. Αρκετά από τα μέλη της πλειοψηφίας, όπως και η ισχυρή παρουσία του πρώην προέδρου Γιώργου Παρχαρίδη, ανήκουν στην κατηγορία αυτή. Οφείλουμε να τα τιμήσουμε. Αλλά και τα ίδια αυτά πρόσωπα οφείλουν να διευκολύνουν τις θετικές εξελίξεις στον ποντιακό χώρο.

Οι ηγέτες, στις κρίσιμες στιγμές, στέκονται πάνω από τα προσωπικά τους πάθη. Μια τέτοια κρίσιμη στιγμή είναι αυτή που διανύουμε.

10. Τέλος, μήπως είναι ώρα να σκεφτούμε τη λειτουργία του ποντιακού ελληνισμού, οργανωμένου και μη, ως ένα είδος δικτύου; Όπου θα υπάρχουν κόμβοι, ανάλογα με τη βαρύτητά τους, που θα αλληλοεπηρεάζονται; Ίσως είναι ένας τρόπος να διατηρηθούν οι υπάρχουσες δομές, αν δεν μπορούν να ξεπεραστούν, αλλά να έχουν μια αλληλοεπίδραση όλες μεταξύ τους. Η κατάληξη θα είναι πολλαπλάσια σε δύναμη και επιρροή από την οίηση της ΠΟΕ: «είμαι η πιο ισχυρή Ομοσπονδία και επιλέγω τους συνομιλητές μου». Δεν αντιλαμβάνονται το αδιέξοδο; Και αν αυτοί δεν το καταλαβαίνουν, δεν πρέπει να τους πιέσουν οι Πόντιοι; Οργανωμένοι και μη; Σε ό,τι μας αφορά κάναμε ό,τι μπορούσαμε.

spot_img

15 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δεν καταλαβαινω και πάλι. Μιλάτε για τους Ποντίους σαν να ειναι ένα ανεξάρτητο κομμάτι. Μηπως ειναι καιρός οι διαφορες ιδιότητες να συγκεραστούν;; Άλλωστε οτι προβλήματα έχετε απορρέουν απο το γεγονός οτι η εξουσία, ειναι ένα πολύ γλυκό ποτήρι. Μηπως απλά πρεπει να επεκταθείτε;; Να γίνετε ένα με όλες τις διώξεις απανταχού;;; Δεν καταλαβαινω γιατι πρεπει οι Πόντιοι να ειναι κατι άλλο απο τους Μικρασιάτες. Οκ υποομάδες. Ομως μηπως ειναι καιρός να διευρυνθεί το πράγμα;;; Να φύγει απο τους στενά Ποντίους;;; Να φύγει απο την βόρεια ΕΛΛΑΔΑ και να γινει οικουμενικό μαζί με τόσα αλλα;;; Ο καθεις να μεταφέρει την εμπειρία, αλλα ¨ολοι μαζί να δρούμε;;; Μηπως πρεπει να δράσουμε ως ενιαίος λαός;;; Με τα τοπικιστικά μας αλλα ενιαία;;;δεν ξερω πάλι, αλλα οι διαιρέσεις με ενοχλούν. Γιατι εγω που δεν είμαι πόντιος να ενδιαφέρομαι για τους Ποντίους;;; Γιατι απλά είμαι Έλληνας. Και γιατι διαμαρτύρεστε για τα προβλήματα σας, ως προς την εξουσία;;; Ανοίξτε το το πράγμα… Κάντε μας κοινωνούς. Όσο μπορέσουμε. Ίσως κατι βγει.

  2. Υπάρχουν κάποιες ιδιαιτερότητες που έχουν υποσύνολα του ελληνικού πληθυσμού. Το θέμα της γενοκτονίας για παράδειγμα. Μπορεί να συμπαρασταθούν όλοι οι Έλληνες αλλά, κακά τα ψέμματα, εκείνοι που θα το αναδείξουν είναι οι απόγονοι αυτών που την υπέστησαν. Δεν είναι διαίρεση αλλά, πως να το κάνουμε διαφορετικά νοιώθεις την υποχρέωση απόδοσης τιμής στον παππού σου που τον εκτέλεσαν, απο την αίσθηση που έχει ένας Έλληνας, ότι μέρος του ελληνικού πληθυσμού υπέστη γενοκτονία. Και, ακόμη, είναι και η αναπαραγωγή της παράδοσης και του πολιτισμού. Υπάρχει κάποια ιδιαιτερότητα στα πολιτισμικά στοιχεία των ποντίων, των μικρασιατών, των εντόπιων, των βλάχων, των νησιωτών, των σαρακατσάνων. Αυτό δεν σημαίνει διαίρεση αλλά ανάδειξη της ιδιαιτερότητας. Παντού συμβαίνει.

    • Κατ’αρχας ,αγαπητες ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ , γενοκτονια υπεστη ολος ο ελληνισμος της Μαυρης Θαλλασας και της Ανατολης, περιλαμβανομενης και της Ανατολικης -κυριως- Θρακης, που ηταν η ενδοχωρα της Βασιλευουσας ,μετα το στρατιωτικο κινημα των Νεοτουρκων το 1908 και μεχρι το 1922 και χωρις να εχει καταστε πεδιον στρατιωτικων επιχειρησεων, οπως στην Σμυρνη και ελασσονα Ασια, απο την αποβαση στην Σμυνη την πρωτομαγια του 1919 του Ελληνικου στρατου , η οποια λειτουργησε για την τοτε Τουρκια του Κεμαλ, οπως και το Ιωαννιδικο πραξικοπημα κατα του Μακαριου στην Κυπρο στις 15 Ιουλιου 1974. Τοτε χασαμε την Μικρα Ασια ,το 1974 χασαμε την μιση-σχεδον – Κυπρο. Δυστυχως και η ηγεσια της ΠΟΕ μετα το 1993 ,με ευθυνη και της Ελληνικης Βουλης-ισως για λογους διπλωματικης αβροτητος προς την Τουρκια , περιελαβε τοτε-1994- στην ομοφωνη αποφαση της , μονο την γενοκτονια των Ποντιων, χαριν κυριως του Θρακιωτη ποντιου κ. Μιχαλη Χαραλαμπιδη, που -φρονω- πως επρεπε να ηταν, με ομοφωνη αποφαση των Ελληνων ποντιων ισοβιος προεδρος της Π.Ο.Ε . Εξεφραζε ,ομως, το πατριωτικο ΠΑΣΟΚ – ο κ. Χαραλαμπιδης-, ενω οι εκλεγεντες τοτε και συνεχως ανηκαν στο τριτοδρομικο κλπ ΠΑΣΟΚ , το οποιο και αργοτερα απεβαλε αυτον τον χαρισματικο και πεισματαρη Ελληνα ποντιο. Εκτοτε και μεχρι το 2010 οι Ελληνες ποντιοι δεν επεδιωκαν εμφανως δημοσιοποιημενες ιδιαιτεροτητες . Συνεωρταζαν στις 19 Μαιου την ημερα της γενοκτονιας .με σπουδαιες ομιλιες-αν δεν σφαλλω και του μακαριστου Αρχιεπισκοπου Χριστοδουλου-, πεζοπορουσαν προς το Τουρκικο προξενειο, για επιδοση-επικολληση του ψηφισματος και συνεχιζαν και ως ατομα και ως οικογενειες να χορευουν τους εξαιρετικους τοπικους χορους τους και να ομιλουν την αρχαιοελληνικη, με καποια αλλα γλωσσικα δανεια , διαλεκτο τους. Κατι αναλογο εκαναν και θα κανουν αυριο και οι Θρακες για την 97η επετειο απελευθερωσεως-παραδοσεως (απο τους Γαλλους συμμαχους της Βενιζελικης Ελλαδος) της Δυτικης Θρακης στις 14 Μαιου 1920 , βασιλευοντος του Αλεξανδρου -αργοτερα τον δαγκασε ο πιθηκος-, απο το ονομα του οποιου ,το μεχρι τοτε Δεδεαγατς μετωνομασθηκε σε Αλεξανδρουπολη. Ο φιλος κ. Σουσπικιους , μαλλον καλως, επισημαινει την εξαρση της ιδιαιτεροτητος ολων των προερχομενων απο τον Ελληνισμο του Βορρα και της Ανατολης στην εποχη των μνημονιων και της” καταντιας” των Ελλαδιτων , που αυτοβουλως αυτοαποκαλουνται ως Ελληνες με πολιτιστικες και κυριως-απαραδεκτο- γλωσσικες ιδιατεροτητες. Μια γλωσσα ομιλουν και σε μια γλωσα γραφουν οι Ελληνες-καθως υπογραμμισαν- και οι δυο νομπελιστες μας Σεφερης και Ελυτης. Μη το ”χαλαμε τωρα” και αρχισουν -αρχισαν-οι καλοι μας βορειοι και ανατολικοι γειτονες μας, αλλα και καθε πικραμενος να ξαναθυμηθει τον Φαλμεραυερ. Καθε νομισμα, αγαπητες ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ εχει δυο οψεις και αυτο πρεπει να προσεχθει και απο την διχασμενη ΠΟΕ και απο ολες τις Πανελληνιες εκπροσωπησεις-μερικες εχουν μονο τις σφραγιδες- των αγαπητων και αξιαγαπητων συνελληνων, που προτασουν στον ΕΘΝΙΚΟ χαρακτηρισμο τους την τοπικη τους προελευση. Αμ… η Ελλαδα του Μ.Αλεξανδρου και του γνωστου στην επιστημη ως Βυζαντιου , ηταν ολος ο γνωστος τοτε κοσμος . Μας φθανει η εξαρση των κομματικων διαιρεσεων , που εξοβελιζουν τον αδολο και θυσιαστικο πατριωτισμο μας, ας μη διευρυνονται και με τις τοπικιστικες ιδιαιτεροτητες . Το Εθνος-γενος μας θα κανει αλματα μονο συσσωμον και πειθαρχουν, γιατι ηταν ,ειναι και πρεπει να παραμεινει ΟΜΟΓΛΩΣΣΟΝ και ΟΜΟΘΡΗΣΚΟΝ -παρα την πολυετη προσπαθεια για ομογενοποιηση του και παγκοσμιοποιηση , με εξαρση την τελευταια 2ετια. ”Να τα βρειτε λοιπον” το ταχυτερον δυνατον στην ΠΟΕ , στην οποιοαν, -καθως φαινεται με την ομοφωνια τους για την ενιαια συγκεντρωση στον Πειραια οι κατεστημενες δυναμεις- σας θεωρουν επικινδυνη,η, και ακινδυνη φραξια. Απο κουτουραδες αλλο τιποτε οι Ελληνες ,εδω και 40 χρονια. Καλη συνεχεια.

  3. Το γεγονός είναι ότι είμαστε χωρίς τον ιδιαίτερο χώρο μας.
    Η παράδοση χρειάζεται τον τόπο της , έτσι αναπτύσσεται και διατηρείται.
    Αυτό και μόνο πρέπει να οδηγήσει σε δομές που ν αντικαθιστούν την έλλειψη αυτή.
    Όσον αφορά το θέμα της γενοκτονίας ,που είναι μέρος της ελληνικής ιστορίας όπως κι όλη η ιστορία του Πόντου , χρειάζεται να είναι η ομοσπονδία το ΥΠΕΞ της Ελλάδας.Αυτη ,η ομοσπονδία, να διαμορφώνει πολιτικές και να παρακολουθεί την καθημερινότητα στον τόπο του Πόντου.

    • Τό γεγονός είναι ότι

      μερικοί εκεί ‘σ’ απάν’
      εθέλοντες τυφλοί τά τ’ ώτα τόν τε νούν τά τ’ όμματα
      -όπου νομίζετε ότι σάς βολεύει, δηλαδή…-
      εστέ

      καί σάς κάνει χαρά τής κακιάς ώρας μόνο καμμιά ξέκωλη ποδηλατάδα,
      κάν μία μάπα γιά στολίδι πασχαλινό στά μούτρα σας, πού
      τά μπερδεύετε μέ τά δικά μας μήπως κι έτσι γλυτώσετ’ από δαύτα τά στρεβλά, μά
      έτσι δέν γίνεται τίποτις, μάθκια μας
      κι άλλα τέτοια καμώματα πού χρηματοδοτούν π.χ. οί εβραιοκάνοι τών πρεσβειοπροξενείων
      κι ακόμη κάν ‘νας χλευασμός τού Οσίου Παϊσίου, πού βέβαια
      δέ’ σπάει ουδέ χαλάει η χάρις του* έξ αυτού καί όποιου άλλου λόγου ή καί
      η σταύρωση, διά μοχθηρών πράξεων καί κουτοπόνηρων παραλείψεων, τής εννοίας
      «Θεσσαλονικιός Ταξιτζής»
      επειδή τις έξ αυτών είπε τήν ιστορική αλήθεια τής Θεσσαλονίκης
      – Τιμή καί Δόξα, λέω!
      στούς μισόθεους/μισάνθρωπους/μισέλληνες εβραίους χανουκατζήδες έξ εισβολέων τού 1492 κτλ,
      αυτούς τούς αισχρούς καί μιαρούς φορείς στίς μέρες μας
      τού σατανικού πνεύματος τής αρχαίας μήτρας τού ναζισμού israel über alles
      κι εκτελεστικά όργανα τών τρελλών σχεδιαστών καί τών δύο ακτών τού Βορείου Ατλαντικού,
      ιστορική αλήθεια πού αποκρύπτει αυτω(οο, έ;!)λοκαυτωνόμενο κάθε λίγο καί λιγάκι τό ΑΠΘ, καθώς
      μάς ρεπορτάρουν εδώ καί χρόνια τά άθλια μαντάτα του,
      απόρροια τής, δηλητηριώδους γιά όλους μας, διάβρωσης πού έχει υποστεί,
      τό Αστυνομικό καί τό Δικαστικό Δελτίο Ειδήσεων,
      τό ΑΠΘ μέ τόν πρόεδρο έκ τής χώρας τής φάκεν κουήν
      πού σκότωσε τά παιδιά μας στή μαρτυρική Κύπρο μας,
      σύν τοίς άλλοις υπονομευτικοίς έργοις ώς τώρα υπέρ μισελλήνων χαζάρων εβραιότουρκων
      -δές τά μούτρα τού νέτανιάου, γιά νά εννοήσεις
      καί λοιπών χανουκατζήδων ανά τίς λόντρες, τά παρίτζια καί
      τίς νιουγιορκουασικτόνες τών occupied USA,
      “φυσικά”

      κι έτσι περιμένετε νά σάς πούμε από τήν Αθήνα τί συμβαίνει πραγματικά στή Θεσσαλονίκη
      τής σάπιας έως μυελού οστέων Α΄ Εκλογικής Περιφέρειας τών 86 βενιζέλων
      καί τών έν αυτή μισελλήνων εβραίων χανουκατζήδων έξ εισβολέων τού 1492, πού
      μάς σκότωσαν καί μάς εκμεταλλεύτηκαν γιά αιώνες μέ τίς πλάτες τού άλλου εισβολέα,
      τού τουρκομογγόλου,
      πού κατέσφαξαν τούς Ναουσαίους τού Κώστα Μπλιάτκα τόν μαύρον Aπρίλη τού 1822 καί πήραν τά όπλα κατά τού Απελευθερωτικού Στρατού τών Ελλήνων τό 1912
      καί πού μάς παίζουν ακόμη θανάσιμα κι εθνοκτονικά
      (από τό 500 π.Χ. τού Ξέρξη, μπαίγνιου τής Εσθήρ καί τού Μαρδοχάϊ αλά Αβραάμ καί Σάρα με τον Φαραώ, λέμε!)
      από μικρασιατική καταστροφή, μέχρι μαρτυρική μεγαλόνησο Κύπρο καί “μακεδονικό”
      μέ τήν αβάντα τών εβραιοκαββαλικεμένων** αγλλοσαξονογερμανοφραγκόγαλλων καί τών εβραιοχάζαρων μεταναστών τής πρό πολλού occupied USA,
      διό(δι᾽ ὅ, έ;!, μή βαριόστε σάν τήν πεθαμένη κι άταφη αγγελικη etc)

      λάβε από μένα
      τήν πρώτη ριπή έκ τού «κοτσέρτου γιά πολυβόλα», ώς εκλήθη
      τής Μαρίας Μαντουβάλου τού ΕΚΠΑ
      στή Θεσσαλονίκη:

      «Οί έμποροι τών Εθνών,
      εκκλησιαστικοί καί λαϊκοί,
      εδώ καί πολλά χρόνια έχουν συντονιστεί μέ τά κατά τόπους φερέφωνά τους
      τά καλυπτόμενα κάτω από τόν επιστημονικό μανδύα καί τήν κρατική εξουσία
      γιά νά ξεθεμελιώσουν τίς ιστορικές καί θρησκευτικές μνήμες καί κατά συνέπεια
      καί τίς εθνικές Ταυτότητες τών Λαών.»,

      προψές ακόμα, τρομάρα σας, εκεί ‘σ’ απάν’, νά:
      7/5/2017,
      ζμπρογμένα στραβάδια τής καλοο(ω, έ;!)ργανωμένης μισανθρωπίας τού οξαποτέτοιου…

      *
      Ἔχοντες ὡς μέγιστον θησαυρόν τὸν σὸν τάφον
      Πάτερ
      ἀρυόμεθα οἱ πιστοί δύναμιν καὶ θάρσος ἐν τοῖς δεινοῖς τοῦ βίου,

      Παΐσιε
      παμμάκαρ ἄνερ τῆς χάριτος.

      **
      εβραιοαββαλικεμένος, ό τρισκατάρατος παπισμός
      κι άν ό Γαλιλαίος είπε τό ποίμα στούς κατόλικους “ιεροεξεταστές”,

      τρομάρα τους κι αυτών καί τής εβραιομασονίας τών νεκρόφιλων αστών, τών κνιτών
      καί λοιπών αριστεροδέξιων υβρίδιων τής ψώρας εισαγωγής τού Κοραή, πού
      καλούσαν γιά χρόνια σέ απολογία περί τούτου, εμένα που θέλω νά ‘μαι Ορθόδοξος τού Χριστού,
      τά ζώα τά τυφλά,

      τό ‘πε γιατί η καββάλα τών εβραίων,

      στήν αρχαία σατανική κακοήθεια israel über alles τών οποίων
      υποκλίνονται οί καρντιναλέ πρίτζιπες(πού ‘σαι κι εσύ βρε Περιμπανού!) τού τρισκατάρατου πάπα
      προκειμένου νά ‘χουν… ρευστότητα κι ευχέρεια τάλαρων γιά προστατεμένα βίτσια,
      παλάτια φιλοτεχνημένα από Μιχελανχέλους πρός ακολασίαν έν κρυπτώ καί παραβύστω
      καί πάσαν άλλη νεκρόφιλο κουφότητα καί ματαιοδοξία,

      επιβάλλει γεωκεντρισμό στούς δούλους τους
      -μόνο; μισοθεΐα/μισανθρωπία/μισελληνισμό, λέμε!…

  4. Ρε εξαρχείου μήπως ξέρεις ποιοι είναι οι Έλληνιστές που αναφέρονται στο Ευαγγέλιο?
    Μήπως οι Εβραίοι ήταν εδώ ΠΧ δηλαδή πριν τον Χριστό?
    Μήπως ο Παύλος στην Κορινθία ήταν με τους Εβραίους?
    Μήπως , σημερινός απόστολος, οι απόστολοι πέρασαν Κύπρο κτλ μιλώντας μόνο σε Εβραίους?
    Ξεκόλλα κάποτε.

    • οί έν Θεσσαλονίκη μισέλληνες εβραίοι χανουκατζήδες
      είναι εισβολείς τού 1492, πού
      μέ τήν αβάντα τού στόλου τού Βαγιαζίτ τού Β’ τών άλλων εισβολέων, τών τουρκομογγόλων καί μέ τό γιαταγάνι τους

      μάς σκότωσαν καί μάς εκμεταλλεύτηκαν γιά αιώνες,
      600 απ’ αυτούς τούς σταυρωτήδες
      πήγαν τόν μαύρον Απρίλη τού 1822 από τή Θεσσαλονίκη μέ τούς τούρκους στή Νάουσα καί κατέσφαξαν τούς συμπατριώτες τού Κώστα Μπλιάτκα,
      έστρεψαν όπλα κατά τού Απελευθερωτικού Στρατού τών Ελλήνων τό 1912,
      ένας έξ αυτών τών αρχαίων μισελλήνων, αποκαλούμενος “πατέρας τών τούρκων” καί μέ τήν ταυτόχρονη τοπική καί διεθνή υποστήριξή τους μάς κατέσφαξε στή Μικρασία μας όπως κι όλους τούς Χριστιανούς

      κι εσύ,
      σεσημασμένος από χρόνια εδώ μέσα ώς μέρος τού προβλήματος
      τής σάπιας έως μυελού οστέων Α΄ Εκλογικής Περιφέρειας Θεσσαλονίκης τών 86 βενιζέλων,
      πάντα έκανες εδώ μέσα πώς δέν είδες
      τίς πάμπολλες φορές πού βρήκες μπροστά σου τίς 240.000 τών σφαγμένων Κυπρίων
      από τούς εβραίους εργολάβους τών ρωμαίων
      καί πού αναφέρει ό πατέρας τής σύγχρονης ιστοριογραφίας
      Edward Gibbon, νά:

      http://www.pentapostagma.gr/2013/01/38-116.html,

      παλιάνθρωπε…

  5. Περίεργες εξαρχείου δεν διάβασες ποιοι έδιναν όπλα στους Τσάμηδες που τρώγεσαι για την Παλαιστίνη?

Leave a Reply to Suspicious Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,800ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα