ΝΑ ΜΗΝ ΨΗΦΙΣΟΥΝ ΟΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ ΑΝ…

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -
Του Παντελή Σαββίδη*
Χθές το βράδυ είχα προσκεκλημένο στην εκπομπή “Πρίσμα” της Δημοτικής Τηλεόρασης Θεσσαλονίκης TV-100 τον γνωστό Καθηγητή και Ακαδημαϊκό Χρήστο Ζερεφό. Είναι μια εκπομπή που θα την παρουσιάσουμε σήμερα απο την διαδικτυακή τηλεόραση Ανιχνεύσεις web tv. Αξίζει να την δείτε.
Καθώς περίμενα στο στούντιο να αρχίσει παρακολουθούσα ένα τρέιλερ μιας συνέντευξης που έδωσε ο δήμαρχος στην TV-100.
Ο δημοσιογράφος τον ρωτά τι θα ζητούσε απο τον πρωθυπουργό αν τον συναντούσε.
Ο δήμαρχος δεν ζητά τίποτε. Αλλά κάτι αυτονόητο:
Αυτά που ετοιμάσαμε και προτείναμε να εγκριθούν και να μην καθυστερήσουν 4 με 5 χρόνια. Να εγκριθούν όσο το δυνατόν νωρίτερα.
Καταλάβατε; Μια πόλη, η δεύτερη της χώρας, έχει ετοιμάσει κάποιες προτάσεις για την βελτίωση και ανάπτυξή της και ο δήμαρχός της παρακαλά τον πρωθυπουργό να μην καθυστερήσει η έγκρισή τους 4 με 5 χρόνια. Δηλαδή δεν φτάνει που έχουν υποβαθμίσει την πόλη με παντελή απουσία οποιουδήποτε ενδιαφέροντος, καθυστερούν και αυτά που θα μπορούσε να κάνει μόνη της. Διότι στη ελληνική “δημοκρατία” δεν κινείται τίποτε αν δεν πάρει την υπογραφή κάποιας δεκάδας ή και περισσότερων αθηναίων γραφειοκρατών.
Αυτό δεν είναι συγκεντρωτισμός. Ούτε ολοκληρωτισμός. Είναι φασισμός.
Έχω και έναν φίλο αθηναίο που κάθε πρωί μιλάμε τηλεφωνικά. Του το είπα σήμερα και επειδή γνωρίζει καλά την Τουρκία, μου λέει πως ο δήμος Αμισού στον Πόντο έφτιαξε ολόκληρο μετρό χωρίς να χρειαστεί ούτε μια υπογραφή απο την Άγκυρα.
Αυτά για όσους θεωρούν την Τουρκία καθυστερημένη χώρα και το αθηναϊκό κρατίδιο προοδευμένο.
Με βάση αυτά έχω να κάνω μια πρόταση.
Να υπάρξει μια οργάνωση των Θεσσαλονικέων η οποία θα διακηρύξει πως δεν θα πάνε οι πολίτες της Θεσσαλονίκης να ψηφίσουν στς εκλογές αν δεν ολοκηρωθεί μέσα στο 22 το μετρό και δεν προχωρήσει, άμεσα, μια σειρά άλλων έργων που έχει προτείνει ο δήμος. Επίσης να απαιτήσουν να διαμορφώσει η κυβέρνηση αναπτυξιακό πρόγραμμα για την πόλη. Τα παραμύθια του πιτσιρικά Καραμανλή περί ιπτάμενων μετακινήσεων στην πόλη να τα κρατήσει για εκεί που ξέρει.
Οι μπαγιάτιδες Θεσσαλονικείς δεν θα συμφωνήσουν. Όλος ο κόσμος τους είναι η παραλία τους και ο καφές στην Αριστοτέλους. Αλλά και μόνο που θα αναπτυχθεί ένα τέτοιο κίνημα θα είναι καλό. Θα φανεί η ολοκληρωτική εικόνα του μικροελλαδισμού. Τουλάχιστον να εκτεθεί διεθνώς.
spot_img

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Καλή η προτροπή ,αλλά σίγουρα δεν θα τηρηθεί ,γιατί ”άπειροι” Θεσσαλονικείς -από την πολιτική μέχρι το ποδόσφαιρο- προτιμούν την Αθήνα -εντάξει μικρή είναι η Ελλάδα μας -ενώ πολλοί -παρά πολλοί- ”τρώνε ψωμί ” στην Αθήνα και από την Αθήνα.-Αθηναίους (τρόπος του λέγειν).
    Και αν δεν είχαμε στο προσκήνιο από το 1955-1995 τον αείμνηστο Κων/νο Καραμανλή ,δεν θα μας ήξερε -Θεσσαλονικείς και Βορειοελλαδίτες -ούτε η μάνα μας αν ζούσε στην Αθήνα ,την δε Ελλάδα θα ”διαφέντευε” είτε η Μεγαλόνησος ,είτε η Πελοπόννησος.
    ”ΔΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΡΥΨΩΜΕΝ ΑΛΛΩΣΤΕ”.
    Αλλά για την πρόταση ας πάρουμε χαρτί και να γράψουμε και φυσικά να μας απαντήσει ο κ. Δήμαρχος.
    Ποια έργα ετοίμασε , ποιος είναι ο συνήθης χρόνος εγκρίσεώς τους, ποια η χρονική διάρκεια ενάρξεως και περατώσεώς τους και ποιοι κωλυσιεργούν -όχι πάντως τα Δικαστήρια-,στα οποία γνωρίζουν όλοι οι Θεσσαλονικείς ποιοι προσφεύγουν σαυτά με ”σημαιοφόρο” τον τέως Δήμαρχο κ.Μπουτάρη και την ”προοδευτική” συνομοταξία του ,που ακόμη αγωνίζεται να μην λειτουργήσει το ΜΕΤΡΟ στο τέλος του Δεκεμβρίου του 2023 ,όπως υποσχέθηκαν ο ”πιτσιρικάς” αρμόδιος υπουργός Μακεδών Καραμανλής και η Εταιρεία κατασκευής του.
    Αμφισβητούμε την πλήρη αποκέντρωση του συγκεντρωτικού Τουρκικού κράτους σε σημείο που να κατασκευάζει ΜΕΤΡΟ εν αγνοία της Άγκυρας ο δήμαρχος Αμισού , εκτός εάν δεν χρειάστηκε για την κατασκευή του τον κρατικό κορβανά, ή, -το πιθανότερο- το ”περπάτησε΄΄ ο Τουρκικός στρατός -που από το 1923 είναι κράτος εν κράτει- και μόνο για πόλεμο ρωτάει τους πολιτικούς, και χωρίς για όλα αυτά να ανησυχεί και να εξεγείρεται κανένας δημοκράτης Τούρκος πολίτης .
    Δεν συγκρίνονται τα ανόμοια (Ελλάδα και Τουρκία).

  2. Πάλι φαγωμάρα, δεν μας φτάνει η Βόρειος Μακεδονία, να κάνουμε και εσωτερική διάσπαση, γιατί δεν τους πλακώνετε στις φάπες για να δει και η υπόλοιπη Ελλάδα.
    Καλή χρονιά

  3. Καλή -αν και ακραία-η ιδέα σας -κ.Στρατή -αλλά από τους Θεσσαλονικείς μετά το 2010 έφυγε -και απ’ότι φαίνεται οριστικά -η σύνδεσή τους με τον Μεγαλεξανδρινό Ελληνισμό , τον Μακεδονικούς αγώνες του 1904-1912 και ότι αυτοί εκφράζουν.
    Υπέγραψαν οι ”δόλιοι” και την Συμφωνία των Πρεσπών με σύμφωνη γνώμη και της Μπουταρικής Δημοτικής ηγεσίας -και πολλών άλλων ηγετών και της εκκλησίας περοιλαμβανομένης και φυσικά του 35% περίπου των Θεσααλονικέων-, οπότε οι ΄΄κότες” μόνο κακαρίζουν και αυτό το μελέτησαν και το γνωρίζουν οι αδελφοί οπαδοί του κράτους της Αθήνας ,με πρώτους τους κ.κ. Τσίπρα και Κοτζιά.
    Με Παπαγεωργόπουλο δήμαρχο θα περνούσαν απ”εξω από την Θεσσαλονίκη.
    Άμα δεν θέλει κάποιος να σωθεί κανένας δεν τον σώζει.
    ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ, Ο ΘΕΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟ.

  4. Το fly-over δε νομίζω να ήταν ιδέα του νυν υπουργό/κυβέρνησης. Δεν είναι, αμφότεροι, να σκεφτούν τέτοια πράγματα. Αυτοί απλά προωθούν επικοινωνιακά το συγκεκριμένο πρότσεκτ για να εγγράψουν φιλοπεριφερειακούς πόντους στο βιογραφικό τους. Να δείξουν πως ενδιαφέρονται και προσφέρουν στη Μακεδονία.
    Δυστυχώς η Αθήνα είναι και δημοκρατική και συνταγματική πόλη. Ποιός πιστεύει πως θα υπάρξει η παραμικρή επίπτωση στο Κράτος εάν πάνε να ψηφίσουν μόνο οι 1.000 εγγεγραμένοι των κομματικών οργανώσεων της πόλης, αντί του 1.000.000 των κατοίκων της; Πρωτότυπες ιδέες του τύπου “καίω-το-εκλογικό-βιβλιάριο” είδαμε και επί Καλλικράτη και δείτε σήμερα αν πέρασε η άποψη της πλειοψηφίας ή εφαρμόστηκε ο νόμος του ισχυρού. Αν θέλουμε να κάνουμε κάτι ακτιβιστικό, θα μπορούσαμε να μην πληρώσουμε τους φόρους, προκειμένου ο ισχυρός να χάσει τη δύναμη του. Αλλά αυτό θα πρέπει να γίνει οργανωμένα και μονομπλόκ, όχι μαζευτήκαμε 2.000 φίλοι στο facebook και τελικά ούτε οι μισοί δεν το κάναμε πράξη.

  5. Καλά και άγια τα όσα είπε ο κ. Ζερεφός, αλλά δεν έλυσε καμία απορία.
    Ξαφνικά όλοι μιλάνε για ηλεκτροκίνηση. Μάλιστα.
    Πόσα θερμικά αυτοκίνητα έχουμε σήμερα στη χώρα μας;
    Ποια η εγκατεστημένη ισχύς των κινητήρων τους;
    Πόσο βελτιωμένη απόδοση, σε σχέση με τις ΜΕΚ, υπόσχεται να παρέχει η ηλεκτροκίνηση;
    Ποιό δίκτυο μεταφοράς ενέργειας μπορεί να σηκώσει αυτό το επιπλέον βάρος που θα απαιτεί η φόρτιση των μπαταριών; Ή πόσο μεγαλύτερο δίκτυο θα χρειαστούμε; (κόστος, χωροταξία, απώλειες μεταφοράς κοκ)
    Ποιά πηγή ενέργειας θα χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή αυτού του επιπλέον ρεύματος που απαιτείται; Θα είναι εγχώρια ή εισαγόμενη;
    Ο κ. Ζερεφός μίλησε για αναξιοποίητη ενέργεια από τον Ήλιο ίση με 500w/m2. Αν δεν κάνω λάθος, ο Einstein είπε πως η ενέργεια είναι μάζα και η μάζα είναι ενέργεια. Μίλησε δηλαδή για μία μετατροπή που πάντα καταλήγει σε μία ισορροπία. Αν λοιπόν εμείς αξιοποιήσουμε αυτή την δωρεάν ηλιακή ενέργεια για παραγωγή ρεύματος από που θα την στερήσουμε; Με τί συνέπειες;
    Ζήτησε επίσης να εμπιστευτούμε τους επιστήμονες. Οι επιστήμονες έχουν εξετάσει όλα τα ενδεχόμενα ή έχουν μείνει μόνο στη σύγκριση του κόστους των ορυκτών καυσίμων σε σχέση με τα οφέλη των ανανεώσιμων πηγών;
    Έχουν μελετήσει δηλαδή ποιές θα είναι οι αρνητικές επιπτώσεις της χρήσης των ανανεώσιμων πηγών ή μετά από 50 χρόνια θα έχει αλλάξει πάλι ο πλανήτης και θα έρθουν ξανά να προτείνουν κάτι άλλο;
    Και φυσικά ούτε αυτός απάντησε πόσο ορθολογικό βρίσκει το γεγονός να βγάζουμε καλλιέργειες τροφίμων από τα χωράφια και να τις αντικαθιστούμε με φωτοβολταϊκά; Γιατί μέχρι σήμερα τέτοια πάρκα δεν έχουμε δει ούτε στη Σαχάρα, ούτε στην κορυφή του Ψηλορείτη. Ούτε καν σε στέγαστρα βιομηχανικών χώρων!
    Ανέφερε ένα ακόμη εντυπωσιακό αριθμό, 7 δις. Αυτό όμως αφορά σε ένα υπολογισμένο κόστος σε βάθος 100ετίας ή μπακαλίστικα σε 70εκ ανά έτος. Και πάλι όμως δεν είναι λίγα. Μετά είπε πως με επενδύσεις θα μπορέσουμε να εξοικονομήσουμε τα 35εκ, το μέγιστο. Έστω. Δεν ανέφερε όμως πόσο κοστίζουν οι επενδύσεις και γιατί το συζητάμε αν θα τις κάνουμε; Μήπως επηρεάζουν κοινωνικές ομάδες, άρα δεν κολλάμε στο οικονομικό αλλά στο πολιτικό κόστος μίας τέτοιας επένδυσης;
    κ. Σαββίδη οι εκπομπές σας είναι εξαιρετικές, αλλά θα πρέπει να βρείτε τρόπο να διαρκούν περισσότερο

Leave a Reply to Σ.Α.Ν. Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα