Κινδυνεύει η ΕΑΒ να «σκάσει» στα χέρια του Ν. Δένδια

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

 

Προβληματική θεωρείται η πορεία του πλέον σοβαρού προγράμματος της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), του εκσυγχρονισμού 84 μαχητικών αεροσκαφών, F-16, σε Viper. Ενώ τα προηγούμενα χρόνια η κυβέρνηση και η κατασκευάστρια εταιρεία, η αμερικανική Lockheed Martin, διαβεβαίωναν ότι «όλα πάνε πρίμα», αίφνης ανακάλυψαν προβλήματα, μεγάλες καθυστερήσεις, καθώς και ότι το πρόγραμμα θα πέσει έξω από το 2027, οπότε, βάσει των σχετικών συμβάσεων, πρέπει να ολοκληρωθεί.

Ως γνωστόν, το «ντηλ» με τις ΗΠΑ για τα F-16 κλείστηκε τον Οκτώβριο του 2018, κατά τη συνάντηση των τότε πρωθυπουργού της Ελλάδας και προέδρου των ΗΠΑ, Αλέξη Τσίπρα και Ντόναλντ Τράμπ. Tο πρώτο προς αναβάθμιση F-16 εντάχθηκε στην ΕΑΒ τον Φεβρουάριο του 2020 και ήταν έτοιμο για δοκιμαστικές πτήσεις στις αρχές του 2021.

Η Πολεμική Αεροπορία

Χτες, στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), στην Τανάγρα, βρέθηκε, μαζί με κλιμάκιο της ΠΑ, ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (Α ΓΕΑ), Δημοσθένης Γρηγοριάδης. Ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, Αλέξανδρος Διακόπουλος, και υψηλόβαθμα στελέχη της, τον ενημέρωσαν για τα θέματα που ανησυχούν σφόδρα την ΠΑ.

Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, κατ’ αρχήν απασχολούν τα προβλήματα στο πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 Viper. Εως τώρα, η ΠΑ έχει παραλάβει 19 F-16 Viper, ενώ θα έπρεπε να της έχουν παραδοθεί 27. Οι καθυστερήσεις ξεπερνούν τους έξι μήνες.

Απορίας άξιον. Γιατί, ενώ τα προηγούμενα χρόνια δεν υπήρξαν παρά κάποιες μικρές καθυστερήσεις στο πρόγραμμα των F-16, τώρα, υπό τη νέα «διοίκηση Δένδια», αυτές είναι πολύμηνες; Θα λυθεί το πρόβλημα ή θα διογκωθεί, με συνέπεια να καταστεί προβληματικό το -νευραλγικής σημασίας για την ΠΑ- πρόγραμμα;

 

Να σημειωθεί ότι μια από τις πρώτες κινήσεις του Ν. Δένδια, ως υπουργού Αμυνας, ήταν να πάρει την ΕΑΒ από το υπουργείο Οικονομικών και να την θέσει υπό το υπουργείο Αμυνας. Η κίνηση αυτή, δε, συνοδευόταν από βαρύγδουπες διακηρύξεις του ότι θα την εκσυγχρονίσει και θα την καταστήσει πυλώνα των μεγάλων αλλαγών, που ευαγγελίζεται, για την πολεμική βιομηχανία της χώρας.

Αραγε, η κατασκευάστρια Lockheed Martin, η οποία, μαζί με ελληνική ιδιωτική εταιρεία, είναι ο κύριος υπεύθυνος για το πρόγραμμα, τώρα, μετά από τόσα χρόνια, ανακάλυψε ότι κάτι δεν πάει καλά; Τα ίδια «διέρρεαν», βέβαια, κάποιοι και προ ετών για το πρόγραμμα Viper, αλλά αυτό τελικώς είχε «τρέξει» κανονικά. Αραγε, ο Α ΓΕΑ, Δ. Γρηγοριάδης, έτριξε, χτες, τα δόντια στη νέα διοίκηση της ΕΑΒ;

Τα μεταγωγικά

Απογοητευτική, παρά τις πομπώδεις εξαγγελίες Δένδια, εξακολουθεί να είναι και η κατάσταση με την πονεμένη ιστορία των μεταγωγικών αεροσκαφών, C-130. Σύμφωνα με την εφημερίδα, Καθημερινή», η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει τρία λειτουργικά C-130 και τέσσερα C-27. Να σημειωθεί ότι οι Ενοπλες Δυνάμεις (ΕΔ) έχουν συνολικά 15 C-130, αλλά είναι καθηλωμένα ή κανιβαλίζονται για ανταλλακτικά. Οπως και τα C-27. Πρόσφατα, αναφέρει η εφημερίδα, δόθηκε και το πρώτο από τα δύο C-130 που φτιάχνονταν στην Πορτογαλία.

Βέβαια, για να «τρέξουν» τα κρίσιμα προγράμματα για τις Ενοπλες Δυνάμεις, η κυβέρνηση δεν δίνει ούτε ψίχουλο στους εργαζόμενους στην ΕΑΒ, παρ’ ότι είναι πασίγνωστο ότι οι μισθοί τους είναι πολύ χαμηλοί. Αν και τους το αρνείται, λόγω δημοσιονομικού κορσέ, βρίσκει τα παραθυράκια για να αυξήσει τους μισθούς της νέας διοίκησης, ως λέγεται, καθώς και για να κάνει απευθείας αναθέσεις σε ιδιώτες.

 

Κατά τα άλλα, η κυβέρνηση μόνο παχιά λόγια ξέρει να εκστομίζει. Ωστόσο, επί της ουσίας το έργο για την στήριξη των ΕΔ είναι μηδαμινό. Ξέρει, όμως, να προβαίνει σε πανάκριβες αγορές οπλικών συστημάτων – «Φεράρι», αλλά ούτε καν ένα συνεργείο για τις μεταφορικές «νταλίκες» των ΕΔ δεν μπορεί να κουμαντάρει.

Μεγάλες υποσχέσεις

Τώρα, λοιπόν, η νέα διοίκηση της ΕΑΒ υπόσχεται ότι στην αρχή του 2025 θα δώσει ένα ακόμα C-130 στην ΠΑ. Μεγάλες υποσχέσεις είχε δώσει και η προηγούμενη διοίκηση της ΕΑΒ, αλλά ουδέποτε πραγματοποιήθηκαν. Ως γνωστόν, μάλιστα, για την υλοποίηση του προγράμματος συντήρησης των C-130 είχε δοθεί, με απευθείας ανάθεση, η «δουλειά» σε ελληνική ιδιωτική εταιρεία. Η υπόθεση είχε συγκεντρώσει τα βέλη της αντιπολίτευσης, όπου επανειλημμένως, εντός της Βουλής, είχε καταγγελθεί ότι η ιδιωτική εταιρεία δεν είχε καν τα τυπικά προσόντα για να ανταπεξέλθει σε ένα τέτοιο έργο.

Η προηγούμενη διοίκηση της ΕΑΒ, λοιπόν, έταζε, το 2022, την απόδοση 12 C-130 μέσα σε τρία έτη. Μόλις ένα, κι’ αυτό μετά πολλών κόπων, έχει αποδοθεί. Τώρα, η νέα διοίκηση της ΕΑΒ, σύμφωνα με πληροφορίες, αποφάσισε την παράταση της σύμβασης που είχε η προηγούμενη διοίκηση της ΕΑΒ με την ιδιωτική εταιρεία (!).

Τα «κατασκοπευτικά»

Σύμφωνα με πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, ενδεχομένως στην αρχή του 2025 αναμένεται να παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) το πρώτο εκσυγχρονισμένο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας, Ρ-3 Orion.

 

Αυτό το πολύπαθο πρόγραμμα, βάσει της σύμβασης που είχε υπογραφεί το 2015, επί υπουργού Αμυνας, Πάνου Καμμένου, προέβλεπε την παράδοση των δύο πρώτων αεροσκαφών εντός του 2022, ενώ τα άλλα δύο μέσα στο 2023.

Σε αυτό το πρόγραμμα, η αμερικανική Lockheed Martin … έπεσε στα βράχια, αφού, βάσει των νέων σχεδιασμών, θα υπάρξει τουλάχιστον διετής καθυστέρηση.

neostrategy.gr

 

spot_img

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Άσχημες εξελίξεις στην άμυνα. Ο υπουργός τα έχει βάλει με όλους και όλα.
    Έχει τσακωθεί με τους υπαξιωματικούς τους αξιωματικούς (πλην ανωτάτων) το πολιτικό προσωπικό και τους απόστρατους στρατιωτικούς.
    Έχει ξεμείνει με έναν απόστρατο ναύαρχο που τον έβαλε πρόεδρο σε δύο διοικητικά συμβούλια στην ΕΑΒ και στο μουσείο της Αθήνας.
    Στους εξοπλισμούς έβαλε έναν υποστράτηγο για να γίνονται γρήγορα οι δουλειές χωρίς πολλά πολλά.
    Εφαρμόζει συγκρουσιακή τακτική για επιβολή των αποφάσεων του χωρίς καμμία συζήτηση.
    Το θέμα είναι ότι θα χαλάσει το κλίμα στις ένοπλες δυνάμεις και μετά θα αναγκαστεί ο Μητσοτάκης να τον αλλάξει.
    Δεν γίνεται ο υπουργός άμυνας να τσακώνεται με όλους τους συντελεστές της άμυνας.

  2. Η λύση είναι να κλείσει η σχολή Ευελπίδων και να προσλάβουμε ξένους αξιωματικούς.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
31,300ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα