Θα κάνουν την Αλεξ/πολη Ρεβυθούσα;

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

του Δημήτρη Μακροδημόπουλου

Η συμφωνία που υπεγράφη στο Ζάππειο στις 24 Αυγούστου για τη συμμετοχή της Bulgartransgaz (BTG) στο μετοχικό κεφάλαιο της ελληνικής εταιρείας Gastrade, παρουσία των πρωθυπουργών Ελλάδας και Βουλγαρίας, επανέφερε στο προσκήνιο το έργο του τερματικού σταθμού LNG στην Αλεξ/πολη που διαχειρίζεται η Gastrade, αλλά και τη σημασία των αγωγών στην ανάπτυξη μιας περιοχής. Μάλιστα ο έλληνας πρωθυπουργός δεν δίστασε να εξάρει τη μετατροπή του λιμένα της Αλεξ/πολης σε “ενεργειακό κόμβο παγκόσμιας εμβέλειας”. Θα πρέπει λοιπόν να επιδοκιμάζουν οι κάτοικοι της πόλης και της ευρύτερης περιοχής αυτές τις εξελίξεις; Δηλαδή την μετατροπή του λιμένα σε “ενεργειακό κόμβο παγκόσμιας εμβέλειας” και σε στρατιωτική βάση αντί σε εμπορικό λιμάνι παγκόσμιας εμβέλειας που θα προσέδιδε τεράστια προστιθέμενη αξία στην πόλη, στην ενδοχώρα της με αντίκτυπο σε ολόκληρη τη Θράκη; Αρκεί μια ματιά στη χάραξη του σιδηροδρομικού Διευρωπαικού άξονα ΙΧ για να γίνει αντιληπτή η εμβέλεια του λιμένα Αλεξ/πολης και οι προοπτικές της οικονομικής ανάπτυξης που θα προσέφερε. Τώρα με τη μετατροπή της πόλης σε “ενεργειακό κόμβο παγκόσμιας εμβέλειας” και στρατιωτική βάση οι προσδοκίες για τον εμπορικό του ρόλο ελαχιστοποιούνται αν δεν μηδενίζονται. Αλλά και τα ανταλλάγματα θα είναι οδυνηρά: Ο τουρισμός που αναπτύσσονταν ραγδαία με τους γείτονες θα μηδενιστεί, επαγγέλματα που σήμερα ακμάζουν, όπως των αλιέων, θα απειληθούν με εξαφάνιση, η ποιότητα της ζωής θα υποβαθμιστεί αλλά και η πόλη και η περιοχή θα στοχοποιηθούν. Μήπως όμως ο τερματικός σταθμός θα περιορίσει την ανεργία; Ο απελθών δήμαρχος Αλεξ/πολης, υπέρμαχος του τερματικού σταθμού, περιόριζε τον αριθμό των εργαζομένων στους ογδόντα με ογδόντα πέντε. Πόσες όμως θέσεις θα χαθούν από τα επαγγέλματα που θα πληγούν;

Ο τερματικός σταθμός LNG της Αλεξ/πολης εντάσσεται στην πολιτική των ΗΠΑ να εκτοπίσει από την ευρωπαϊκή αγορά το ρωσικό αέριο προς όφελος των αμερικανικών εξαγωγών. Αυτό υποδήλωνε η παρουσία του αμερικανού πρέσβη Τζέφρι Πάιατ στο Ζάππειο. Θα εφοδιάζεται αποκλειστικά με αμερικανικό αέριο καίτοι το LNG είναι ακριβότερο κατά 25% περίπου έναντι του φυσικού αερίου που μεταφέρεται με αγωγούς διότι και η εξόρυξη του είναι πολυδάπανη και η μεταφορά του ακριβότερη. Το φυσικό αέριο της Ανατολικής Μεσογείου, όταν και αν εξαχθεί σε ποσότητες που θα υπερβαίνουν τις τοπικές ανάγκες, θα μεταφερθεί στην Ευρώπη μέσω του East Med, οπότε ο τερματικός της Αλεξ/πολης θα αποτελεί αμερικανική αποκλειστικότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ οι ΗΠΑ άρχισαν να εξάγουν LNG μόλις το 2016, ήδη παρείχαν στη χώρα μας σχεδόν τη μισή ποσότητα από τα 2.651.903 κ.μ. LNG που εισήγαγε το πρώτο εξάμηνο του 2020 (Καθημερινή 21/8/2020). Αν λάβουμε υπόψη την αντίδραση των ΗΠΑ στον γερμανικό αγωγό Nord Stream 2 που θα μεταφέρει ρωσικό αέριο στην Γερμανία και εκείθεν στην Κεντρική Ευρώπη με τις απειλές της Ουάσινγκτον για οικονομικές κυρώσεις κατά των εταιρειών που συμμετέχουν στην κατασκευή του, με αποτέλεσμα τη διακοπή των εργασιών, αν προσθέσουμε ανάλογες αντιδράσεις για τον Turkish Stream ή παλαιότερα για τον South Stream ή τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξ/πολης που ακυρώθηκαν, αντιλαμβανόμαστε τον βαθμό εμπλοκής της Αλεξ/πολης στον αμερικανοκορωσικό ανταγωνισμό, η οποία στοχοποιείται περαιτέρω και με την εγκατάσταση της αμερικανικής βάσης..

Ποιά θα είναι τα χαρακτηριστικά του τερματικού σταθμού LNG; Θα εγκατασταθεί 17,6 χλμ νοτιοδυτικά του λιμένα Αλεξ/πολης, 10 χλμ νοτιότερα της Μάκρης και θα έχει αποθηκευτικούς χώρους 170.000 κ. μ. (!) και δυνατότητα παροχής φυσικού αερίου που θα ξεπερνά τα 5,5 δις κ.μ. ετησίως, ενώ η πλωτή μονάδα θα συνδέεται. με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου με αγωγό μήκους 28 χλμ., υποθαλάσσιο στα 24 χλμ. απέναντι από τις ομορφότερες ακτές της περιοχής. Το όλο εγχείρημα συγκρίνεται με αυτό της Ρεβυθούσας: Ο εγκυρότερος όλων, ο τότε Αν ΥΠΕΝ Σωκράτης Φάμελλος σε συνέντευξη στον Ρ/Σ Status 94.2 FM της Αλεξανδρούπολης στις 3 Δεκεμβρίου 2017, χαρακτήρισε το δυναμικό του έργου του υγροποιημένου φυσικού  αερίου στην Αλεξανδρούπολη ισοδύναμο με του σταθμού της Ρεβυθούσας. Βέβαια, θα αποδειχθεί πολλαπλάσιο της Ρεβυθούσας, διότι η Ρεβυθούσα αποτελεί την πύλη εισόδου φυσικού αερίου για την Ελλάδα ενώ η Αλεξ/πολη θα αποτελέσει την πρώτη πύλη εισόδου αερίου για χώρες με πολλαπλάσιες ανάγκες όπως π.χ. η Ουκρανία, η Βουλγαρία, η Ρουμανία ώστε να απεξαρτηθούν από το ρωσικό φυσικό αέριο. Ποια είναι η Ρεβυθούσα; Η Ρεβυθούσα είναι ένα μικρό νησί του Σαρωνικού, όπου από το 1999 λειτουργεί ο Τερματικός Σταθμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της χώρας και μπορεί να τροφοδοτεί το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς με 5,2-5,3 δισεκατομμύρια κ. μ. φυσικού αερίου ετησίως. Όμως, η Ρεβυθούσα είναι ένα ακατοίκητο νησί σε μια ήδη βεβαρημένη περιβαλλοντικά ευρύτερη περιοχή, σε αντίθεση με την Αλεξ/πολη.

Μακροδημόπουλος Δημήτρης

Αλεξ/πολη – ΚΙΝ. 6947-771412

30-8-2020

 

spot_img

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τους έχετε όλους -Αμερικανούς, Έλληνες και Βουλγάρους τόσο αναίσθητους και ανεύθυνους για να κάνουν την Αλεξ/πολη με 100.000 κατοίκους ως επαρχία και ,με την Τουρκική Αίνο και Σαμοθράκη τόσο κοντά -Ρεβυθούσα;;;.
    Δεν είναι υπερβολικός ο φόβος σας ;;;.

  2. Πριν δυο χρονια περιπου ειχα επικοινωνησει με τον κυριο Βαγγελη Μανδραβελλη δημοσιογραφο της Καθημερινης για πληροφοριες. Μου ειπε επι λεξει: “Η Ρεβυθουσα θα ωχρια μπροστα στην Αλεξανδρουπολη”

  3. Αν παρακολουθησατε τις εξελιξεις ποια εντυπωση σχηματισατε; Πιστευετε οτι οι ΗΠΑ ρωτησαν τον κ. Τσιπρα η τον κ. Μητσοτακη αν συμφωνουν με την εγκατασταση του τερματικου LNG στην Αλεξπολη; Απλα την αναγκη φιλοτιμια ποιουμενοι αμφοτεροι εκθειαζουν την αμερικσνικη επενδυση. Η μηπως τους ρωτησαν για την αμερικανικη βαση; Αφου “προβλεψιμοι” ειναι και οι δυο!

    • Μπορεί να μη ρώτησαν τους ”προβλέψιμους”, αλλά αυτοί ”δεν έκλεισαν” ως πολιτικοί και θα εξακολουθούν να επισκέπτονται τον ” κρανίου τόπον ”-τον Έβρο μας- και να διεκδικούν την ψήφο τω Εβριτών ,που θα τους χειροκροτούν κιόλας γιατί θα έχουν έργασία και οικονομική προκοπή.
      Τελείωσαν οι διαδηλώσεις και οι πορείες για το τίποτα ,με άδειο στομάχι.
      Γίνονταν από 45ετίας ,κυρίως γι πολιτικούς σκοπούς, αλλά και γιατί υπήρχαν πληρωμένοι απεργοί και διαδηλωτές .Τώρα τα λεφτά δεν υπάρχουν ,ενώ υπάρχει και ο κορωνο-ιός.
      Πάντως δεν αναφέρατε και τους ανεύθυνους Βουλγάρους, που έχουν και πυρηνικό ηλεκτρικό εργοστάσιο.

      • Αν δεις την πολιτικη σκηνη της Βουλγαριας αυτοι ειναι ακομη στο βσθυ παρελθον! Μεχρι και τον εκπτωτο βασιλια ειχαν κανει πρωθυπουργο. Οσον αφορα τον Μπορισοφ….

        • Καλά που έγραψα κάτι στην τελευταία σειρά της απαντήσεώς μου για την Βουλγαρία και ανταπαντήσατε και εσείς. ‘Έγραψα όμως και δύο παραγράφους για άλλα θέματα,που έμειναν ασχολίαστα από εσάς.
          Πάντως μη πάτε στο Σβίλεγκραντ σιδηροδρομικώς ,γιατί μπορεί να διάβασαν το σχόλιο σας για την σημερινή Βουλγαρία οι πρώην συνάδελφοι σας στον ΟΣΕ και να παρεξηγήθηκαν -και δικαιολογημένα-, γιατί ασχοληθήκατε με εσωτερικά θέματα της Δημοκρατίας τους και με τους πρωθυπουργούς,τους οποίους ψήφισε η πλειοψηφία των πολιτών της Βουλγαρίας.

  4. Μα εδω και πολλα χρονια δεν πηγαινει τρενο στο Σβιλεγκραντ. Και οχι μονον αυτο αλλα νεοανακαινισμενη γραμμη εγκστακειφθηκε με αποτελεσμα η βλαστηση να κλεισει το περιτυπωμα της γραμμης σε μεγαλα μηκη κοντα στα ελληνοβουλγσρικα συνορα.
    “Ευτυχως” που δρομολογηθηκε το αμερικσνικο στρατιωτικο τρενο για Ρουμανια και ανοιξε η γραμμη. Αυτη εθναι η Ελλαδα της αναπτυξης Μητσοτακη-Τσιπρα· Σαμαρα. Πανευρωπαικη, ισως και παγκοσμια πρωτοτυπια!

  5. Όταν σχεδόν όλοι Εβρίτες ,που έχουν μέχρι και δύο αυτοκίνητα και ένα τρακτέρ στις αυλές τους ποιος να ταξιδέψει με τρένο μέχρι το Ορμένιο και πόσοι Βούλγαροι-που και αυτοί έχουν αυτοκίνητα- για το Σβίλεγκραντ. Το πολύ-πολύ αυτοί που πηγαίνουν μέσω Πυθίου στην Τουρκία.
    Λογικό και οικονομικό δεν είναι να διακοπεί η επιβατική συγκοινωνία;;;.
    Το έγραψα και άλλοτε η Εγνατία οδός συνέβαλε στην διακοπή μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών με τον σιδηρόδρομο στον Εβρο και όχι μόνο.
    Χάρηκα -και όλοι οι Εβρίτες νομίζω – ,που έστω και με αφορμή την μεταφορά Αμερικανικών στρατευμάτων ”καθαρίσθηκε” η σιδηροδρομική γραμμή Αλεξ/πόλεως-Ορμενίου.
    Ουδέν κακόν αμιγές καλού.

  6. Δεν λυπηθηκατε για την καταντια; Η οποια ξεκινησε επι Χστζηδακη το 2008 για να κτυπησει ταβανι απο το 2011 μεχρι ΚΑΙ σημερα; Επειδη εχουν τρακτερ οι αγροτες δεν ταξιδευιυν στη Θεσ/νικη; Ενα δρομολογιο αντι δεκα με δισρκεια 8,5 ωρες!!,

    • Το πρόβλημα του ΟΣΕ δε είναι πολιτικό ,αλλά οικονομικό και οι γεωργοί του Έβρου μας έχουν -‘έγραψα -και αγροτικό και επιβατικό στις αυλές τους και σνομπάρουν τις παληές -μάλιστα- αμαξοστοιχίες του ΟΣΕ.
      Μην οικτίρετε την ”Δεξιά” ,που στην 10ετία του 1950 ίδρυσε και ωργάνωσε τέλεια ΟΣΕ ,ΟΤΕ ,ΕΛΤΑ ΚΑΙ ΕΟΤ ,από τους οποίους Δημόσιους Οργανισμούς ”έφαγαν ψωμί” χιλιάδες Ελλήνων και τους χρεωκόπησε όλους το ΠΑΣΟΚ των ΑΤΑ ,των διορισμών με κοινωνικά κριτήρια και των προώρων συντάξεων.
      Αφού τα ζήσατε και εσείς ,γιατί τα ξεχάσατε τόσο νωρίς;;;.

Leave a Reply to Σ.Α.Ν. Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα