Η τελευταία αναλαμπή  

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

του ΠΑΝΤΕΛΗ ΣΑΒΒΙΔΗ

Η 28η Οκτωβρίου 1940 υπήρξε η τελευταία αναλαμπή του ελληνισμού. Ξεπέρασε τις διαφορές του, ενεργοποίησε τις υπαρκτές δυνάμεις του και απέτρεψε την κατοχή του τόπου του, υπερασπίζοντας την ελευθερία του. Η ελευθερία είναι το αρχέγονο ζητούμενο για τον άνθρωπο. Όλα τα άλλα είναι συστήματα οργάνωσης της ζωής του.

Πριν περάσει η δεκαετία ο αλληλοσπαραγμός έφτασε στο γνωστό αποκορύφωμά του και συνεχίζεται ως σήμερα. Χαμηλότερης έντασης αλλά το ίδιο ουσιαστικός. Μια κοινωνία που δεν μπορεί να ομονοήσει στα αυτονόητα είναι αδύνατον να προκόψει.

Ιδεολογικές φαντασιώσεις που κυριάρχησαν επειδή είχαν ένα συναισθηματικό περιτύλιγμα κατέρρευσαν, ευτυχώς. Αλλά νέες φοβίες, δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες οδηγούν την ελληνική κοινωνία σε μια αμυντική και εσωστρεφή στάση. Πρόβλημα υπάρχει αλλά το θα μας πάρουν τη χώρα, θα  αλλοιώσουν τον πολιτισμό μας είναι υπερβολή. Τα λένε αυτά άνθρωποι που, κατά τα άλλα, ομνύουν στο μεγαλείο, και τη δυναμική, ενός αρχαιοελληνικού πολιτισμού του οποίου αισθάνονται φορείς. Είναι η μέγιστη προσβολή αυτού του πολιτισμού τον οποίο από αρχαιοτάτων χρόνων κατακτητές και κατακτημένοι όχι μόνο δεν αλλοίωσαν αλλά επεδίωξαν να αφομοιώσουν. Αλλά, αν εξαιρέσουμε όσα ενεγράφησαν στο υποσυνείδητό μας από τον πολιτισμό αυτό και καθορίζουν τη συμπεριφορά μας, πουθενά δεν βιώνεται. Αντιθέτως, μόνοι μας τον εξαλείφουμε με τη μέριμνα, πολλές φορές, και της Πολιτείας. Αλλά, αυτό είναι άλλο κεφάλαιο.

Την ίδια εποχή που μεσουρανούσε ο ελληνικός πολιτισμός, ανατολικότερα ήκμαζε και ο Περσικός. Προϊόντος του χρόνου η Περσία κατελήφθη στρατιωτικά από το Ισλάμ αλλά του επιβλήθηκε πολιτισμικά. Ο Περσικός ή Ιρανικός ισλαμισμός πόρρω απέχει από τον Αραβικό όχι, μόνο, λόγω της διαφοράς σιισμού και σουνιτισμού.

Οι Πέρσες αναζητούσαν, μονίμως, στην ιστορική τους διαδρομή, τους δεσμούς συνέχειας με την αρχαία αυτοκρατορία τους (όχι, μόνο των Σασανιδών αλλά, ακόμη, και των Αχαιμενιδών) ώστε να διατηρήσουν τη δική τους ιδιαίτερη ταυτότητα, κάτι που δεν μπόρεσαν να κάνουν άλλοι λαοί που κατακτήθηκαν από τους Άραβες.

Η ταυτότητα δεν εξαλείφεται και αυτό ας το έχουν υπόψη οι κάθε λογής αποδομητές που αισθάνονται πολίτες του κόσμου. Μόνο στα ρομπότ θα καταφέρουν να επιβάλλουν αυτήν την αντίληψη, αν τα καταφέρουν και εκεί.

Την ίδια περίοδο που ο ελληνικός κόσμος ήταν οργανωμένος στις πόλεις-κράτη λόγω ιδιαιτεροτήτων που αναλύουν πειστικά οι ιστορικοί, οι Πέρσες είχαν μια μεγάλη αυτοκρατορία. Καλά δομημένη και οργανωμένη στις σατραπείες. Ένα είδος ομοσπονδίας της εποχής που λειτούργησε αποτελεσματικά.

Ο Αλέξανδρος αφού ένωσε τις ελληνικές πόλεις -κράτη (εν μέρει τα βρήκε έτοιμα και από τον πατέρα του), κυριάρχησε στον τότε γνωστό κόσμο. Η Ελληνική αυτοκρατορία που σχεδίαζε θα είχε ως πρότυπο την Περσική.  Στόχος του ήταν να επιτύχει έναν συγκερασμό των Ελλήνων με τους Πέρσες ώστε να προκύψει μια νέα ενοποιημένη παγκόσμια τάξη. Το ιδεώδες του δεν ήταν να καταστρέψει την Περσική Αυτοκρατορία, παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες ήταν ορκισμένοι εχθροί των Περσών, αλλά να την αναγεννήσει με ελληνιστικά χαρακτηριστικά.

Ο Ηρόδοτος που ασχολήθηκε πολύ μαζί τους έγραψε ότι «διδάσκουν τα παιδιά τους από τα πέντε ως τα 20 χρόνια τρία μονάχα πράγματα: να ιππεύουν, να τοξεύουν και να λένε την αλήθεια». Ανδρεία, δηλαδή, και αρετή. Όπως και οι αρχαίοι Έλληνες.

Έτσι δημιουργούνται κράτη και αυτοκρατορίες. Όχι με φοβίες.

Ένας εκμαυλισμός ψυχής, σώματος και πνεύματος κυριαρχεί σήμερα στην ελληνική κοινωνία. Οι μετριότητες των άκρων έχουν επιβληθεί και οι υπόλοιποι, καθεύδουν στο σαλόνι τους. Όλοι μας έχουμε γίνει τιμητές αναπαράγοντας ένα πρότυπο αξιών που θέλει κάποιους άλλους είτε να εργάζονται, είτε να πολεμούν για εμάς. Για να μας φέρουν έτοιμο αυτό που ο καθένας έχουμε στο νού μας, το οποίο έχει διαμορφωθεί από φοβίες γενικώς. Είτε προς τον ισχυρότερο,  είτε προς τον ασθενέστερο.

Η δυναμική του ’40 άντεξε ως τη δικτατορία του 67, παρά τις θανατηφόρες συγκρούσεις.

Εκείνο που ακολούθησε και χαρακτήρισε τη μεταπολίτευση ήταν η έναρξη μια εποχής ευμάρειας σε συνδυασμό με φοβικά σύνδρομα. Εθνικά και κοινωνικά. Σύνδρομα που άρχισε να αναπαράγει ο ανατολικός γείτονας που φρόντισε νωρίς να υπενθυμίσει την επιθετική παρουσία του αλλά και οι ρίζες ενός καθεστώτος που μόλις κατέρρευσε. Ενέγραψε, όμως, στο υποσυνείδητο του Έλληνα τη διαχρονική παρουσία του.

Αντί να αποβάλλει τις αντιδημοκρατικές αυτές ρίζες με γνώση και σύνεση η ελληνική κοινωνία προτίμησε τον εύκολο δρόμο των ρεβανσιστικών επιλογών που δεν μπορούσαν να εκδηλωθούν ευθέως αλλά κυριάρχησαν σε επι μέρους χώρους. Μια κακή απομίμηση δημοκρατικών θεσμών, από το συνδικαλισμό ως το κοινοβούλιο αναπαρήγαγε τη νεοελληνική φαντασίωση περί κάποιου που θα μας σώσει.

‘Ισως, ευλόγως, αφού το κυρίαρχο αφήγημα ήταν ο μαρμαρωμένος Βασιλιάς που θα σηκωθεί και θα καταλάβει την Πόλη. Όχι, εμείς, αναζητώντας τους τόπους όπου μεγαλούργησε ο πολιτισμός μας αλλά κάποιος άλλος. Κάποια μεταφυσική παρουσία.

Αυτόν τον κάποιο άλλο περιμένουμε ως σήμερα.

Είχε τη μορφή ενός αντισυστημικού τύπου που απογοήτευσε. Ενός ξανθού γένους που ερωτοτροπεί με τον εχθρό. Ενός παραδοσιακού «συμμάχου» που παρότι στο παρελθόν μας «πούλησε» (Κύπρος) αναζητούμε, ακόμη, την προστασία του έστω και αν σήμερα, «πουλά» τους συμμάχους του με εντυπωσιακή ευκολία.

Αλλά, όλοι και όλα μας λένε: φροντίστε μόνοι την ύπαρξή σας.

Αντ αυτού, αρεσκόμεθα στην εκτόνωση στα γήπεδα ή τα κοινωνικά δίκτυα. Στις εύκολες αλληλοκατηγορίες και στην κατασκευή πραγματικών ή φανταστικών εχθρών.

Εδώ είμαστε. Γιορτάζουμε σήμερα, την τελευταία αναλαμπή της ιστορικής μας συνέχειας.

Αρκεί αυτό; Ή να αρχίσουμε να προβληματιζόμαστε πως θα αναγεννήσουμε έναν πολιτισμό που άφησε το στίγμα του στην ανθρωπότητα. Αλλά, προσοχή. Θέλει αρετή και ανδρεία. Υπάρχει;

 

 

 

spot_img

9 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΟΧΙ κατηγορηματικα ΟΧΙ δεν υπαρχει σημερα -προς το παρον βεβαιως- ουτε αρετη , ουτε ανδρεια ,αγαπητε κ .Σαββιδη ,αλλα οπως και εσεις βεβαιωνετε στο υπεροχο αρθρο σας ”προβλημα υπαρχει , αλλα το θα μας παρουν την χωρα και θα αλλοιωσουν τον πολιτισμο μας ειναι υπερβολη και τα λενε αυτα οι αρχαιολατρεις που -σιγουρα ουτε γνωριζουν, ουτε μελετουν πλην ελαχιστων την Αρχαια μας ιστορια .
    Απλως ”εκμεταλλευονται” την Δημοκρατια του μεταπολεμικου Ελληνικου κρατους , -την οποιαν δεν εχουν σε υποληψη και μυχιως θελουν και να την καταργησουν -, ισως γιατι ουδεποτε ”ειδαν με καλο ματι” αυτον που την εθεμελιωσε και μας ”εβαλε” και στην Ευρωπαικη Ενωση.
    Και εσεις και πολυ ενθυμουμεθα -διοτι βιωσαμε την περιοδο αυτη-ολα αρχισαν απο το 1977 , οταν ”ξεστρατισαμε ως κοινωνια και λαος” προς το υφος της προδικτατορικης Δεξιας και προς το υφος της διχαστικης και επαναστατικης Αριστερας , που κατα την κατοχη συμμαχησε με τα υπολειμματα του Βενιζελισμου και καταστρεψε την Ελλαδα με τον αδικαιολογητο ”εμφυλιο”,που δεν απεβλεπε σε τιποτε αλλο παρα στην κομμουνιστοποιηση της Ελλαδος.
    Και επειδη η συλλογικη μνημη με ηγετη τον ”κοινοβουλευτικο” -ειχε εκλεγει με 241 ψηφους στην Βουλη το 1936-δικτατορα Ιωαννη Μεταξα ,εφερε την τελευταια αναλαμπή του Εθνους , οπως πολυ ορθα επιγραφετε το αρθρο σας,ετσι και με τους γνωστους και μη εξαιρετεους φορεις δημιουργησε την γενικη παρακμη και το χαος , που χρονια τωρα ζουμε στην Πατριδα μας και απο το οποιο φαινεται οτι θα συνελθουμε απο αλλο γεγονος -εξωγηινο ας το ονμασουμε-, που κατα πως λενε τα ”συννεφα , που μας περιτριγυριζουν, δεν θα αργησει να επισυμβει .
    Παντως δεν ανταποκρινεται στην πραγματικοτητα η γενικευση και η διαχυση των ευθυνων σε ολους τους Ελληνες , που ειχαν και εχουν ελαχιστα παραδειγματα αφοσιωσεως στην Πατριδα και τα αρχαιοθεν ιστορικα πεπρωμενα της, πολιτικων ανδρων .
    Οι Μακεδονες Φιλιππος και ο Μ.Αλεξανδρος , ενωσαν τον Ελληνισμο και δημιουργησαν το σκόρπιο σε κωμοπολεις Ελληνικο κρατος ,που μετεφερε τον Ελληνικο πολιτισμο στα περατα της οικουμενης , το διδυμο Ελευθεριος Βενιζελος και Διαδοχος Κων/νος απελευθερωσαν την Μακεδονια και την Θεσσαλονικη μας, πριν 107 χρονια , ο Μεταξας ειπε το ΟΧΙ το 1940 και ενας -που θελουμε να ξεχασουμε- ”στυλωσε τα ποδια του ”στο Βουκουρεστι το 2008 και καθηλωσε για μια 10ετια τα Σκοπια στο μαντρι τους , χωρις να ”χυθει μυτη” , οπως και δεν ”χυθηκε μυτη” για το ΟΧΙ του Τασσου Παπαδοπουλου στο Σχεδιο ΑΝΑΝ για την Κυπρο .
    Γιατι σε ολα αυτα δεν μπρουμε να συμφωνησουμε ολοι οι Ελληνες και ποιοι -να γραψουμε τα ονοματα τους- συμβαλουν σαυτην την ασυμφωνια μας;;;.
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟΥΣ ΕΟΡΤΑΖΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ”ΑΦΗΣΑΝ ΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑΚΙΑ ΤΟΥΣ” ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΤΟΥ 1912-13 ΚΑΙ 1940-49.

  2. Ξεχνάμε όλοι επιλεκτικά τον Μεταξά, διότι η τελευταία αναλαμπή έγινε επειδή για διάφορους λόγους είπε με τον τρόπο του ΟΧΙ, εάν έλεγε ΝΑΙ λέτε να έβγαιναν στις πλατείες για να πούνε όχι οι Έλληνες;
    Φυσικά με το “αν” δεν γράφετε η ιστορία, αν η Κύπρος δεν ήταν μακριά το 74, αν βυθίζαμε το Σισμίκ, εάν στα ίμια είχε βυθιστεί ο Τουρκικός στόλος, αν δεν κάναμε την Ολυμπιάδα όπως την κάναμε, αν δεν γίνονταν η είσοδο στο ευρώ όπως το διαχειρήστηκαν οι μετέπειτα κυβερνήσεις που μας έχωσαν στα μνημόνια, δεν θα αναμασούσαμε στα πληκτρολόγια τον Μεταξά τον Βενιζέλο τον Καποδίστρια και τον Μέγα Αλέξανδρο συνεχώς, θα είχαμε τα δικά μας σύγχρονα παραδείγματα.
    Όσο για τον φόβο τον “επενδυτών” σε μια χώρα που με πόλεμο κατάφερε να γίνει ενιαία σε θρήσκευμα και φυλή, πιστεύω με τα σημερινά δεδομένα, ναι κινδυνεύουμε, διότι δεν υπάρχει ούτε ένας πολιτικός που να μην είναι υπάλληλος ξένων συμφερόντων και η χώρα έχει παραδοθεί αμαχητί στο αθέατο ευρώ και την Ευρωπαϊκή ένωση στα λόγια.

  3. Πως το λενε -”να σας προβοκαρω ”-. Ο πρωην πρωθυπουργος , που καταφερε την ομοφωνη αποφαση του ΝΑΤΟ στο Βουκουρεστι το 2008 και υπεγραψε συμβασεις για Ρωσικους αγωγους και για την Κινεζικη ΚΟΣΚΟ ,με τις κυβερνησεις του απο το 2004-2009 δεν εξαιρειται απο τους πολιτικους που γραφετε οτι ειναι υπαλληλοι των ξενων συμφεροντων;;;.
    Παντως -οπως εσεις και εγω δεν ειμαστε υπαλληλοι των ξενων συμφεροντων –
    (πιστευω να μη ζητιανευετε τα περισσοτερα χρηματα για να ψηφιζετε ανικανους και ναιναικους) ,ετσι και αρκετοι πολιτικοι δεν ειναι υπαλληλοι ξενων συμφεροντων .
    Απλως θελοντας να βγαλουν ”το καλο ψωμακι τους” μας καταφερνουν να τους ψηφιζουμε , ισως γιατι οι περισσοτεροι θελουμε και να μας δωσουν ανταλλαγματα για την ψηφο μας , -διορισμους στο Δημοσιο , λεφτα απο λοβιτουρες ανεχνιαστες με ψευδεις βεβαιωσεις -, τετοιες , απο τις οποιες ”χορτασαν τα ματια μας” κοντα 40 χρονια τωρα.
    Τα ξερετε και εσεις ολα και γιαυτο δεν θα τα απαριθμησω.

  4. Ἡ ἱστορική μας συνέχεια καί ἡ σημασία της.
    «Ἡ ἀρχαιολογία εἶναι ἡ ἱστορἰα ἡ ὁποία βασίζεται σέ μή γραπτές πηγές », κατά τόν Σπύρο Ἰακωβίδη, ἀρχαιολόγο πού ἔζησε τίς ἱστορικές στιγμές τοῦ ΄40.
    https://webtv.ert.gr/ert1/sta-akra/24okt2015-sta-akra/

    Ἡ ἱστορική συνέχεια ἀποτελεῖ κύρια φροντίδα καί τῶν ἀρχαιολόγων. «Γιά τήν ἐπιτέλεση αὐτοῦ του στὀχου οἱ ἀρχαιολόγοι βοηθοῦνται ἀπό ὅλους τούς ἄλλους συνεργάτες, σημειώνοντας καί τήν παραμικρότερη λεπτομέρεια. Στό ἡμερολόγιο πού κρατοῦν διασφαλίζουν μέ ἄλλο τρόπο, ὄπως θά δοῦμε, αὐτό πού φύλαξε στοργικά στά σπλάχνα της ἡ γῆ.» ἀπό τό βιβλίο «Ἀνασκάπτοντας τό παρελθόν» τοῦ ἀρχαιολόγου Γιάννη Σακελλαράκη. ‘’Το 1982, έπειτα από μία τυχαία συνομιλία που είχε με ένα βοσκό, ο αρχαιολόγος Γιάννης Σακελλαράκης ανακαλύπτει τη μινωική εγκατάσταση της Ζωμίνθου, σε υψόμετρο 1.187 μέτρων.’’᾿ Ἡ λέξη Ζώμινθος πού ἀναφέρθηκε ἀπό τόν βοσκό, λέξη μέ τήν προελληνική κατάληξη σέ ‘-ινθος’, τοῦ κέντρισε τό ἐνδιαφέρον. Μοναχικός δρόμος ἡ ἀρχαιολογία ἀρκετά, γιατί προϋποθέτει ἐκτός ἀπό μελέτη, παρατηρητικότητα, αὐτογνωσία ὡς σκοπό καί ὡς ἐφόδιο, ἀλλά καί ἔνστικτο, τό ὁποῖο ὁδηγεῖ τούς ἀρχαιολόγους σέ ἐπιλογές καί ἀναζητήσεις προσωπικές. Καμμιά φορά οἱ ἀναζητήσεις διαφόρων ἀνθρώπων, συναντῶνται. Ὅπως ἀναφέρει χαρακτηριστικά ὁ Γ.Σ., στό βιβλίο του «Γεύση μιᾶς προϊστορικῆς ἐλιᾶς», «Ἔκανα τότε ἕναν εὐρωπαϊκό κύκλο διαλέξεων γιά τήν ἐνημέρωση τῶν ὁμότεχνων καί, περαστικός ἀπό τήν Ἐλβετία, βρέθηκε ἡ τύχη νά μοῦ ἀνοίξει τήν πόρτα τοῦ Κοκόσκα στή Βιλνέβ. Δέν εἶχα νά προσφέρω παρά μιά διάλεξη γιά τά κυκλαδικά εἰδώλια τῶν Ἀρχανῶν. Τά νησιώτικα μαρμάρινα εἰδώλια ἦταν πασίγνωστα πιά, ἀφοῦ κατέκλυζαν, γνήσια καί κίβδηλα, ποικίλα μουσεῖα καί συλλογές.

    «Ὁ Κοκόσκα παρακολουθοῦσε σιωπηλός τήν ἰδιωτική μου διάλεξη, φυσικά γνώριζε τήν πρωτοκυκλαδική τέχνη, τά καινούργια εἰδώλια πού ἔβλεπε δέν τοῦ πρόσθεταν τίποτε οὐσιῶδες…Κολοκύθια, θά σκεφτόταν γιά τίς ἐπεξηγήσεις μου ὁ Κοκόσκα. Σχεδόν στά ἐνενήντα του, γεννημένος ἐπαναστάτης…πλήρης ἡμερῶν, πάνσοφος. Γι’αὐτό καί μέ σταμάτησε ὅταν ἡ μηχανή πρόβαλε τή διαφάνεια ἑνός ἄλλου, μοναδικοῦ κυκλαδικοῦ εἰδωλίου, ἐλεφάντινου αὐτή τή φορά. «Das ist die Eva!»-«Αὐτή εἶναι ἡ Εὔα!»- κραύγασε καί πετάχθηκε ὄρθιος σάν ἔφηβος, στητός, ἴσως φούσκωσε καί τό στῆθος του. Πραγματικά νέος ἐγώ τότε, δέν κατάλαβα πολλά. Ἔπρεπε νά περάσουν χρόνια γιά νά κατανοήσω πώς στό ψηλότερο γυναικεῖο εἰδώλιο τῶν Ἀρχανῶν…ὁ Κοκόσκα-πού λάτρεψε τή γυναίκα σχεδόν ὅσο κι ὁ Πικάσσο-ἀναγνώρισε τό ἀρχέτυπο τοῦ θηλυκοῦ. Εἶμαι βέβαιος ὅτι, ἐπώνυμος ἐκεῖνος, ζήλεψε τόν ἄλλο καλλιτέχνη, πανάρχαια ἀνώνυμο, πού κατάφερε ἀπ’ τό συνηθισμένο του μάρμαρο νά λαξεύσει δεξιότεχνα μιά μοναδική μορφή σέ μιάν ἄλλη ὕλη, πιό εὔπλαστη γιά τήν ἀπόδοση τῆς σφιχτῆς θηλυκῆς σάρκας πού ἤθελε νά δημιουργήσει παίζοντας πλαστικά, πιό κοντά καί χρωματικά στό ἁβρό, ὑπόλευκο, ὠχρό ἴσως, γυναικεῖο δέρμα. Ἰσως νά ζήλευε καί τήν ἰδέα τοῦ ἀρχέτυπου, γι΄αὐτό καί ἐκφράστηκε μ’ ἕνα ἐπιφώνημα γιά τό πλάσιμο τῆς Εὔας ἀπό τό πλευρό τοῦ Ἀδάμ.»
    Ἀφιερωμένο στήν σύντροφό του Ἔφη Σακελλαράκη τό «Ἀνασκάπτοντας τό παρελθόν», μέ τήν ἀφιέρωση «Τῆς Ἔφης, γι’αὐτό πού δίδαξε ὁ Ὅμηρος, ‘’σύν τε δύ΄ἐρχομένῳ’’-«γιατί ἐρχόμαστε κι οἰ δυό μαζί».
    Ὁ Γιάννης Σακελλαράκης ἀπεβίωσε τήν 28/10/2010.

  5. Πως νομιζω οτι η επικεφαλιδα του σχολιαζομενου εξαιρετικου αρθρου του κ. Σαββιδη ειναι ” Η τελευταια αναλαμπη”και οχι η ιστορικη μας συνεχεια και η σημασια της .
    Αληθεια αγαπητη κυρια Ελενη Π. η συντροφος κ. Εφη Σακελλαρακη ηταν συντροφος εν γαμω -οποτε συζυγος – ,ή, εκτος γαμου -οποτε ερωμενη -του κοιμηθεντος στις 28-1-2010 Γιαννη Σακελλαρακη – ο Θεος να αναπαυει την ψυχη του .
    Γιατι να μη κυριολεκτουμε;;; .Καληνυχτα σε ολους .

    • Διαβάστε τίς δύο τελευταῖες παραγράφους τοῦ ἄρθρου.
      Ἡ μνήμη εἶναι ἀπαραίτητη ὄχι μόνο γιά τήν ἰστορική συνέχεια, ἀλλά καί γιά τήν ἰσορροπία τοῦ κάθε ἀνθρώπου.
      «Όταν ήμουν δεκαοχτώ, διάβασα για πρώτη φορά Ντέιβιντ Χιουμ και τρομοκρατήθηκα από την άποψη που εξέφραζε στο βιβλίο του «Πραγματεία για την ανθρώπινη φύση» τον 18ο αιώνα, στο οποίο έγραψε ότι ανθρώπινο είδος «δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια δέσμη ή συλλογή από διαφορετικές αντιλήψεις οι οποίες διαδέχονται η μία την άλλη με αδιανόητη ταχύτητα και είναι σε μια αέναη ροή και κίνηση». Ως νευρολόγος, έχω δει πολλούς ασθενείς να χάνουν τη μνήμη τους από την καταστροφή του συστημάτων αναμνήσεων στον εγκέφαλό τους και είναι αδύνατο να μη νιώσω ότι αυτοί οι άνθρωποι, έχοντας χάσει κάθε αίσθηση του παρελθόντος ή του μέλλοντος και εγκλωβισμένοι σε ένα κύμα εφήμερων και συνεχώς εναλλασσόμενων εντυπώσεων, έχουν κατά κάποιον τρόπο καταντήσει από ανθρώπινα πλάσματα σε πλάσματα του Χιουμ.» τοῦ διάσημου νευρολόγου καί συγγραφέα Ὄλιβερ Σἀκς.
      Εἴμαστε φορεῖς ἐνός πολιτισμοῦ μέ τήν δική του ἱστορική συνέχεια. Γνωρίζετε πώς ἕνα ὄνομα, ἱερό γιά ἐμᾶς, χαρακτηρίζει ἀκριβῶς αὐτή τήν ἱστορική συνέχεια.
      Στή σχέση ἑνός ζευγαριοῦ δέν μποροῦμε νά μποῦμε παρατηρητές, γιατί ἀφορᾶ αὐτούς τούς δύο. Στούς δύο τρίτος δέν χωρεῖ. Στήν Ὀρθοδοξία πού ἐπιτρέπονται περισσότεροι τοῦ ἑνός γάμοι, σύζυγοι μπορεῖ νά εἶναι ἀλλά ἡ κάθε σχέση εἶναι διαφορετική. Τά ζευγάρια δέν συναντιῶνται στήν ἐφηβεία τους ἀπαραίτητα, ἀλλά ἴσως πολύ ἀργότερα. Ἀναζητῶνται ὅταν λειτουργεῖ ἡ μνήμη.

  6. Σας υποληπτομαι ως επιστημονα , με την ιατρικη ειδικοτητα του νευρολογου , αλλα θα μου επιτρεψτε να πω , πως ολοι μας στα νιατα διαβασαμε και συνεχιζουμε να διαβαζουμε πολλα επιστημονικα , και συνηθη βιβλια , αλλα μετα απο καποια ηλικια δεν επηρεαζομαστε -,η, τουλαχιστον δεν πρεπει να επηρεαζομαστε – σε σημειο που να αλλαζουμε ολοτελα αποψεις και χαρακτηρα , επειδη οι παρεχομενες γνωσεις και πληροφοριες απο τα βιβλια δεν ειναι εξ αποκασλυψεως και κυριως επειδη και ο δικος νοητικος λογισμος μπορει μετα την μετεφηβικη ηλικα να επεξεργαζεται , να αναλυει και να καταληγει σε δικα του συμπερασματα ,οπως πρεπει να κανει συνεχως ο επιστημων , του οποιου το ιδιαιτερο γνωρισμα ειναι να αμφιβαλλει συνεχως και να προχωρει στην επιστημη του.
    Μονον στην Θρησκευτικη μας πιστη-οποιαδηποτε- πιστευουμε και δεν ερευνουμε τα αξερευνητα ,ουτε εμεις οι Χριστιανοι ,ουτε οι Μουσουλμανοι , ουτε οι Ινδουιστες ,ουτε αλλοι θρησκευομενοι στον κοσμο τουτο.
    Τελος επειδη αναφετατε την Ορθοδοξια μας ,σ’αυτην ,αλλα και στον πολιτικο γαμο – η λεξη συντροφοι δεν αναφερεται πουυθενα . Ο γαμος ονομαζει συζυγους αμφοτερους .
    Συν-τροφοι -αν τρεφονται απο κοινο ”κορβανα”- ειναι προ του γαμου.
    Θα μπορουσαμε να τους λεμε αρραβωνιασμενους , επειδη υποσχεθηκαν στον αρραβωνα τους τον γαμο προσεχως .
    Ελπιζω να μη συμφωνειτε για την επιβιωση της ανθρωπινης κοινωνιας σε αντικατασταση του γαμου τις ελευθερες σχεσεις των ετεροφυλων και πολλω μαλλον των ομοφυλοφιλων.
    Δεν απαγορευονται ,αλλα και δεν πρεπει να προβαλλονται για το καλο της οποιας ανθρωπινης κοινωνιας .
    Αν αυτο συνεβαινε δεν θα ειχαμε διαδοχη γενεων επι χιλιαδες χρονια ,διοτι ακριβως δεν θα ειχαμε γεννησεις νεων ανθρωπων.
    Υ.Γ. Δεν σας απασχολει οτι αυξανονται και πληθυνονται τα κατοικιδια , που τωρα αρχισαμε να τα λεμε και συντροφους -ειδατε ποσο παρεξηγημενη ειναι η λεξη συντροφος-των ανθρωπων και μειωνονται οι γενησεις των ανθρωπων;;;.

    • ¨Σας υποληπτομαι ως επιστημονα , με την ιατρικη ειδικοτητα του νευρολογου ¨, ἡ φράση σας αὐτή μπορεί νά διαβαστεί μέ δύο τουλάχιστον τρόπους. Ἤ ὅτι ἐγώ εἶμαι ἰατρός νευρολόγος πού δέν εἶμαι ἤ ὅτι ἔχετε ἐσείς αὐτή τήν εἰδικότητα. Μπορώ νά σᾶς ἀπαντήσω, ὄχι ὡς ἰατρός νευρολόγος ἀλλά ὡς γυναίκα.

      Τί σημαίνει σύντροφος;
      https://el.wiktionary.org/wiki/σύντροφος
      Ἀναφέρθηκα σέ μία συγκεκριμένη περίπτωση, μέ συγκεκριμένο ὄνομα γυναίκας πού δηλώνει τήν συζυγική της σχέση καί χαρακτήρισα ἐπί πλέον ὡς συντροφική τήν σχέση αὐτή λόγω καί τοῦ ἔργου τους, πού εἶναι τροφή καί γιά ἄλλους. Ἡ κάθε συζυγική σχέση δέν εἶναι ἤ δέν καταλήγει νά εἶναι συντροφική. Τί σημαίνει σύζυγος ἤ σύντροφος ἤ ἐρωμένη; Ὁ γάμος δέν κάνει τήν σχέση, ἡ σχέση μεταξύ ἑνός ἄνδρα καί μίας γυναίκας πού ἐρωτεύονται εἶναι μυστήριο πού τό εὐλογεί ἡ ἐκκλησία, ὅπως εὐλογεί καί τήν γέννηση τῶν παιδιῶν, μυστήριο καί αὐτό.
      Ἕτερον ἥμισυ σημαίνει ὁλόκληρος ἄνδρας γιά τήν γυναίκα καί ὁλόκληρη γυναίκα γιά τόν ἄνδρα. Γιά τήν ἐπιβίωση λοιπόν τῆς ἀνθρώπινης κοινωνίας οἱ ἄνθρωποι πρέπει νά ἐρωτεύονται.

Leave a Reply to Ελένη Π. Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα