Η κυβέρνηση «ξανακτίζει» την ΕΑΒ με… παλιά υλικά

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Ο υπουργός Αμυνας ευαγγελίζεται τον «εκσυγχρονισμό» της ΕΑΒ. Ωστόσο, οι «καυτές πατάτες» στα χέρια του απειλούν να του προκαλέσουν ανεπανόρθωτα «εγκαύματα» στην φερέλπιδα πολιτική του καριέρα…

Ο υπουργός Αμυνας, Νίκος Δένδιας, αναλαμβάνοντας την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), προχώρησε σε «επιχείρηση σκούπα» (επί δικαίων και αδίκων) στην ηγεσία αυτής της πολύπαθης – πλην όμως νευραλγικής σημασίας για την εθνική μας άμυνα- δημόσιας εταιρείας.

Και το πρόβλημα ξεκινά γιατί άλλαξε σχεδόν όλο το Διοικητικό Συμβούλιο, θέτοντας επικεφαλής τον αντιναύαρχο ε.α. Αλέξανδρο Διακόπουλο. Τον οποίο, στη συνέχεια, έβαλε και στο Δ.Σ. του Πολεμικού Μουσείου!
Ο Α. Διακόπουλος, ως γνωστόν, ήταν με την κυβέρνηση της ΝΔ, το 2019, σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας του πρωθυπουργού, ο οποίος όμως καρατομήθηκε όταν τόλμησε να μιλήσει για τις «τσάρκες» που έκανε το τουρκικό ερευνητικό σκάφος, με τον πολεμικό στόλο της Τουρκίας, σε Καστελόριζο – Ανατολική Μεσόγειο.

Η θέση αυτή, στη συνέχεια, δόθηκε στον Θάνο Ντόκο, άλλοτε γενικό διευθυντή στο ΕΛΙΑΜΕΠ. Θέση που κατέχει έως σήμερα. Μετά την απομάκρυνση του αντιναυάρχου ο τότε υπουργός Εξωτερικών, Ν. Δένδιας, για ευνόητους λόγους του πρόσφερε μια «ασφαλή» θέση στην πάλαι ποτέ αμαρτωλή Υπηρεσία Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (ΥΔΑΣ) στο ΥΠΕΞ.

«Εκσυγχρονισμός» με παλιά υλικά

Τώρα, ο Ν. Δένδιας, διαφημίζοντας το πρόγραμμά του, «Ενοπλες Δυνάμεις 2030», ευαγγελίζεται τον «εκσυγχρονισμό» της ΕΑΒ, την απαλλαγή της από τα παλιά βαρίδια και προβλήματα και τη μετατροπή της σε «πυλώνα» (!) της «ανοικοδόμησης» της πολεμικής βιομηχανίας της χώρας μας.

Ωραία, λαμπρά σχέδια, αλλά πόσο κοντά είναι στην πραγματικότητα; Και αυτό το ερώτημα εγείρεται γιατί όπως όλα δείχνουν, η «επανεκκίνηση» που ευαγγελίζεται ο Ν. Δένδιας, όχι μόνο δεν αλλάζει κρίσιμους κρίκους στον μηχανισμό της ΕΑΒ, αλλά αντίθετα τα «βαρίδια» του παρελθόντος επιχειρείται να αναβαθμιστούν σε θέσεις – κλειδιά της εταιρείας από το νέο ΔΣ της.
Κάτι που, κατά πληροφορίες, έχει προκαλέσει αναστάτωση μεταξύ των εργαζομένων στην ΕΑΒ. Εάν μάλιστα ισχύουν όλα αυτά, τότε μάλλον οι διακηρύξεις περί «νέας ΕΑΒ» ίσως να αποδειχθούν «έπεα πτερόεντα».

Κι’ όλα αυτά, τη στιγμή που οι Ενοπλες Δυνάμεις της χώρας έχουν άμεση ανάγκη από μεταφορικά αεροσκάφη C-130 και μαχητικά 4,5 γενιάς F-16 Viper, μαζί με άλλα μεγάλης σημασίας προγράμματα που «τρέχουν» στην εταιρεία. Σε όλα αυτά, πρέπει να προσθέσουμε και τα πολλά αγκάθια που προκύπτουν από τις απευθείας αναθέσεις σε ιδιώτες.

Απίστευτες καταστάσεις

Για να αντιληφθεί ο Ελληνας σκληρά φορολογούμενος τις διαστάσεις των προβλημάτων στην ΕΑΒ, αρκεί να δει ορισμένα από τα πορίσματα των ερευνών που διεξήγαγε τα προηγούμενα χρόνια ο εσωτερικός έλεγχος της εταιρείας για μια -μόνο- από τις πολλές υποθέσεις που ταλάνιζαν την ΕΑΒ.

Κάτι, μάλιστα, που έκανε τον προηγούμενο υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα (στην αρμοδιότητα του υπουργείου ανήκε η ΕΑΒ, τώρα πέρασε στο υπουργείο Αμυνας) να επιστήσει, με επιστολή του στις 6-5-2022, την προσοχή της τότε διοίκησης της εταιρείας για ορισμένα … απίστευτα γεγονότα στο εσωτερικό της. Ούτε λίγο ούτε πολύ, ο υπουργός επισήμαινε ότι πρέπει επιτέλους να ξεμπερδεύουν με διάφορα «τρωκτικά» που υπάρχουν εκεί

Η θυγατρική της ΕΑΒ

Της επιστολής Σταϊκούρα είχαν προηγηθεί έλεγχοι (Μάϊος 2021, Μάρτιος 2022) σε «Εταιρεία που αποτελεί 100% θυγατρική της ΕΑΒ ΑΕ», όπως ανέφερε στην έκθεσή του ο εσωτερικός ελεγκτής.
«Διενεργήσαμε κυρίως εντός του Μαρτίου-Απριλίου 2021 τον έλεγχο», έγραφε. Και πρόσθετε: «Σκοπός του ελέγχου ήταν η διερεύνηση των ζημιογόνων χρήσεων της Εταιρείας και η επιβεβαίωση της τήρησης των διαδικασιών που έχουν θεσπιστεί για την λειτουργία της».

«Θα αναφέρουμε -συνέχιζε- μόνο ότι μέχρι σήμερα η Εταιρεία έχει αναλώσει μέχρι 31/12/2019 κεφάλαια ύψους €6.522.157, χωρίς η μητρική εταιρεία ΕΑΒ ΑΕ να έχει προβεί σε οποιαδήποτε αναζήτηση ευθυνών για την κατάσταση αυτή. Ακόμα και αν αφαιρέσουμε από το ποσό αυτό τα λιγότερα από €300.000 αξία μηχανημάτων και εξοπλισμού της Εταιρείας (πλήρως αποσβεσμένα), τα χρήματα που έχουν απωλεσθεί παραμένουν σε δυσθεώρητα επίπεδα».

Παρατηρούσε, δε, ότι «ο μέτοχος, ΕΑΒ ΑΕ, θα πρέπει να αναζητήσει από τον υπεύθυνο της Εταιρείας για το χρονικό διάστημα που εντοπίζονται οι ατασθαλίες, ευθύνη για τη οικονομική ζημία και άλλες επιζήμιες αποκλίσεις που έχουν τεκμηριωθεί και τεθεί και υπόψιν του ήδη από το 2015 – 16».

Τον Μάρτιο του 2022 έγινε «Επικαιροποίηση Ελέγχου Εταιρείας». Στο πόρισμα, μεταξύ άλλων, αναφέρονται τα εξής: «Έχοντας πλέον στη διάθεσή μας και τις οικονομικές καταστάσεις της 31/12/2020, είμαστε αναγκασμένοι να αναθεωρήσουμε το ποσό των συνολικών αναλωθέντων κεφαλαίων. Πέρα από τα €6.522.157 που είχαν αναλωθεί μέχρι 31/12/2019, το 2020 η Εταιρεία εμφανίζει αρνητικά ίδια κεφάλαια που καθιστούν επιτακτική την ανάγκη αύξησης του Μετοχικού Κεφαλαίου κατά τουλάχιστον €500.000 προκειμένου να καλυφθούν ζημιές προηγούμενων ετών».

Επιπλέον, «προσοχή πρέπει να δοθεί στην απόφαση του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Αθηνών (σ.σ. 2022) με την οποία αθωώνεται συνεργός για υπεξαίρεση ποσού €150.419 με την αιτιολογία της παραγραφής (στο ποινικό σκέλος).
Ο Εσωτερικός Έλεγχος θεωρεί ότι η παραγραφή είναι ελεγχόμενη γιατί ήδη από το 2009 υπήρχε έγκληση εναντίον της συνεργού που μεταθέτει κατά 5 πρόσθετα έτη το διάστημα παραγραφής. Ωστόσο τα στοιχεία αυτά πρέπει να αξιολογηθούν από κατάλληλο νομικό γραφείο».

Ο συντάκτης του πορίσματος επαναλάμβανε ότι, κατά τους ελέγχους του, διαπίστωσε: «Μη νόμιμη εκπροσώπηση της Εταιρείας στις φορολογικές αρχές. Υποτιμολόγηση υπηρεσιών. Σύνταξη ανακριβών εκθέσεων. Οικειοποίηση πελατών της Εταιρείας από εργαζόμενο».

neostrategy.gr

spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,600ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα