Η ΑΤΥΧΗΣ ΜΟΙΡΑ ΤΗΣ 200ής ΕΠΕΤΕΙΟΥ.

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -
του ΠΑΝΤΕΛΗ ΣΑΒΒΙΔΗ
Από τον αρχή το κλήμα ήταν στραβό, το έφαγε και ο συμπαθέστατος γάϊδαρος.
Όλα δείχνουν πως η κυβέρνηση σέρνεται σε έναν αναγκαστικό εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 21.
Οι ατυχείς κινήσεις της εξωτερικής πολιτικής, επί Συριζα, απέναντι στη Ρωσία και η μικροψυχία Πούτιν, υποβάθμισαν την ρωσική συμμετοχή στο show για τον εορτασμό. Στην αποκορύφωση, δηλαδή, των εκδηλώσεων.
Προφανώς, αφού δεν θα έρθει ο Πούτιν δεν έρχεται και ο Μακρόν. Έρχεται, μόνο, ο Κάρολος. Και από τη Βρετανία η συμμετοχή δεν είναι υψηλή σύμφωνα με το πρωτόκολλο.
Μας ξέχασαν, λοιπόν, οι δυνάμεις που καθόρισαν προεπαναστατικά και κατά τη διάρκεια της Επανάστασης τη μοίρα των Ελλήνων. Και συμμετείχαν στον Ναυμαχία του Ναυαρίνου που, υποτίθεται, ήταν η γενεσιουργός πράξη της δημιουργίας του νέου ελληνικού κράτους.
Οι δυνάμεις που στην αποκορύφωση της φιλοδοξίας του προστατευομένου τους (1922), τον εγκατέλειψαν στη μοίρα του.
Ανιστόρητοι, όλοι τους, δεν αναλογίστηκαν, καν, ότι αλλάζουν τα δεδομένα μιας ιστορίας 3000 χρόνων.
Βλέποντας κανείς τα πράγματα από απόσταση, αναρωτιέται μήπως είναι καλύτερα έτσι που εξελίχθηκαν αφού η πολιτεία δεν ήξερε εξ αρχής τι να εορτάσει. Χαρακτηριστικό των κοινωνιών και πολιτειών που βρίσκονται σε παρακμή.
Τι, ακριβώς, θέλαμε να γιορτάσουμε τα 200 αυτά χρόνια;
Η πολιτεία δημιούργησε μια επιτροπή που και η ίδια δεν ήξερε τι ήθελε. Το μόνο που βγήκε από την επιτροπή αυτή ήταν ότι επρόκειτο για μια φιλελεύθερη επανάσταση (οι πολεμιστές κατά τη διάρκεια των αγώνων κράδαιναν τα έργα του Λόκ και του Χόμπς, φωνάζοντας φιλελευθερισμός ή θάνατος). Στην αντίπερα όχθη ακόμη συζητούν αν η επανάσταση ήταν εθνικοαπελευθερωτική ή ταξική. Το πλεονάζον ελληνικό εργατικό προλεταριάτο δεν άντεχε την ταξική καταπίεση και αναζητούσε τον Μάρξ πριν καν εμφανιστεί.
Έτσι, ο εορτασμός εκφυλίστηκε σε κατηγορίες περί αποδομητικής επιτροπής. που εξέλαβε τον εαρτασμό ως Ολυμπιακούς, και κατακερματισμού των εκδηλώσεων. Χιλιάδες εκδηλώσεις ανά την επικράτεια με τετριμμένα πράγματα.
Όπως μου έλεγε ένας φίλος, καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης η Επανάσταση του 21 ως αντικείμενο μελέτης έχει εξαντληθεί. Δεν υπάρχει θέμα που θα μπορούσε να δοθεί ως διδακτορικό για διερεύνηση. Δηλαδή, ειπώθηκαν όλα.
Και όμως καθημερινά στο διαδίκτυο, λόγω κορονοϊού, γίνονται δεκάδες αν όχι εκατοντάδες, συζητήσεις με τα ίδια και τα ίδια.
Με αφορμή αυτά τα 200 χρόνια θα μπορούσαμε ως κοινωνία να δούμε πως πορευθήκαμε ως σήμερα. Τι πήγε καλά, τι πήγε άσχημα. Να επαναπροσδιοριστούμε. Ποιοι είμαστε. Να δούμε που βρισκόμαστε. Τι θέλουμε και πως μπορούμε να το επιδιώξουμε.
Αλλά, ποιος να τα σκεφτεί αυτά σε μια κοινωνία πνευματικά πενόμενη; Γιατί να τα σκεφτεί και τι θα γίνει αν τα σκεφτεί; Θα τον ακούσει κανείς; Θα τον λάβει υπόψη του; Όχι. Η πολιτεία έκανε μια αγγαρεία.
Σε αντίθεση με μας η Τουρκία του Ερντογάν που θα εορτάσει τα 100 χρόνια από της δημιουργίας του σύγχρονου τουρκικού κράτους το 1923, προετοιμάζεται εδώ και χρόνια. Και έβαλε ως στόχο το 2023 να είναι μια από τις δέκα σημαντικότερες δυνάμεις του κόσμου.
Ανεξαρτήτως αν πετύχουν ή όχι, έβαλαν στόχο. Και ως ένα σημείο πορεύθηκαν. Από αυτήν την πορεία τους υπάρχουν επιπτώσεις σε βάρος μας.
Ο δικός μας στόχος ποιος είναι;
Από μια άποψη καλύτερα που δεν τέθηκε στόχος. Διότι στην καλύτερη περίπτωση, μάλλον, θα ήταν ποιο από τα κόμματα και τις φατρίες θα παραχωρήσει λιγότερα. Ελπίζω ο συναγωνισμός να μην γινόταν για τις περισσότερος παραχωρήσεις με σκοπό την εύνοια των κέντρων που επηρεάζουν την ελληνική πολιτική.
Όπως τότε που είχαν τα ειλικρινή τους ονόματα τα κόμματα: Αγγλικό, Γαλλικό, Ρωσικό.
Αυτό το μιλέτι- είπε σε μια ομιλία του ο Κολοκοτρώνης, δεν διορθώνεται. Αφού σταμάτησε για λίγο, συνέχισε: και δεν χαλιέται. Το δεν χαλιέται το είπε για να κρατήσει ισορροπίες ή διότι το πίστευε; Επειδή πρόκειται για στρατιωτικό ηγέτη, και όχι πολιτικό, μάλλον έλεγε ό,τι πίστευε. Μια ευθύγραμμη πορεία. Μια γραμμικότητα, μια παράλληλη ευθεία στον άξονα των τεταγμένων. Όπως το καρδιογράφημα ενός νεκρού.
spot_img

14 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Να συμφωνήσουμε ότι έχουν ειπωθεί όλα, αλλά θα μείνω στο «δεν χαλιέται» Λάθη, ανικανότητα και προδοσίες υπήρξαν και θα υπάρχουν, όπως υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρξει και η υγιής και φωτεινή πλευρά αυτού που λέμε ελληνισμός. Άραγε μπορεί να επιβιώσει ένας πολιτισμός 3.000 χρόνια χωρίς να διαθέτει θεμελιώδεις αξίες; η απάντηση είναι ότι δεν μπορεί. Νομίζω μπορεί ο καθένας να αναλογιστεί ποιες είναι οι αξίες αυτές. Και δε. νομίζω ότι δεν το βλέπουν και πολλοί λεξω από την Ελλάδα. Θυμάμαι τα λόγια του μεγάλου Werner Jaeger: “Γενικά, θα φανέρωνε έλλειψη οξυδέρκειας αν υποτιμούσε κανείς την ελληνική ιστορία, επειδή διαδραματίζεται σε μικρής κλίμακας γεγονότα. Οι τοπικές και αριθμητικές διαστάσεις δεν έχουν ποτέ αποφασιστική σημασία. Η σημασία βρίσκεται στη δύναμη με την οποία ο βίος γίνεται βίωμα, και στο βάθος των διαπιστώσεων που το ιστορικό συμβάν ξυπνά στο ανθρώπινο πνεύμα. Από την άποψη αυτή όμως λίγα υπάρχουν που μπορούν να συγκριθούν με την ελληνική ιστορία”

  2. Τον πρόεδρο της Αϊτής έπρεπε να καλέσουν οι οργανωτές των εκδηλώσεων, αλλά πού να βρεθεί χώρος στην σκέψη τους για ευγνωμοσύνη προς τους πραγματικούς φιλέλληνες. Όλοι τους εθελόδουλοι και ξενόδουλοι, για να μην πω τίποτα χειρότερο.
    Για τον Σανταρόζα θα έκαναν κάποια τιμητική εκδήλωση; Για τον Φαβιέρο; Για τον Νόρμαν και τους λοιπούς ανιδιοτελείς φιλέλληνες (όχι σαν τον Κόχραν) που έπεσαν στο Πέτα;
    Προφανώς όχι, γιατί κυρίως πρέπει να γλείψουμε τους αρχηγούς των κρατών που ενεπλάκησαν στο Ναυαρίνο, εκεί όπου καθώς βούλιαξε ο σχεδόν κενός από στρατιώτες στόλος του Ιμπραήμ, πήρε μαζί του στον υγρό τάφο και δεκάδες Έλληνες αλυσοδεμένους αιχμαλώτους.
    Δεν μας αξίζει τέτοια πολιτική και πνευματική ηγεσία. Θλίψη και μόνον θλίψη…

  3. Νομίζω ὅτι εἶναι πρῶτα ἐσωτερικό τό θέμα. Ἄλλες εἶναι οἱ σχέσεις μεταξύ μας καί ἄλλες οἱ σχέσεις-συνδέσεις μέ τούς ἄλλους λαούς. Εἴμαστε Ἔθνος ἀνάδελφον ἤ συνδεόμαστε μέ τούς ἄλλους λαούς; Ἄλλωστε δέν εἶναι ἴδια οὔτε τά ἀδέλφια π.χ. Διόσκουροι.

    Προσωπικά βλέπω ὅτι μέ τήν εὐκαιρία τοῦ ἑορτασμοῦ, γίνονται συζητήσεις σοβαρές καί προβάλλονται ἐνδιαφέροντα ντοκιμαντέρ. Μπορεῖ γιά τούς Πανεπιστημιακούς νά εἶναι γνωστά, μπορεῖ ἡ βιβλιογραφία νά τά ἔχει καταγράψει, ἀλλά τώρα ἀκοῦμε συζητήσεις γιά τό τί ἔγινε μετά, πῶς ἔζησαν καί πῶς ἕδρασαν οἱ Ἕλληνες κατά τήν Τουρκοκρατία.
    Αὐτό πού ἐρευνᾶται τώρα εἶναι ἡ ἰδιοσυστασία μας, ἡ σύνδεση τῶν ἰδιαίτερων χαρακτηριστικῶν μας ἀπό τήν ἀρχαιότητα πού δέν χάθηκαν ἐκεῖνα τά χρόνια.
    https://www.ertflix.gr/synenteyxeis/sta-akra/sta-akra-giorgos-kontogiorgis-kathigitis-politikis-epistimis/

    Πῶς ἦταν στήν κλασσική ἀρχαιότητα
    https://theancientwebgreece.wordpress.com/2015/05/27/η-γένεση-του-αττικου-θεατρου-και-η-αθην/
    Χαρακτηριστικά στά μικρά Διονύσια ὁ ἑορτασμός ἦταν ἐσωτερικός καί ἐπέτρεπε τήν αὐτοκριτική, ἐνῶ τά μεγάλα Διονύσια ἔδιναν τήν εὐκαιρία τῆς ἐπικοινωνίας μέ τούς ξένους.

    Ποιός ἦταν ὁ σκοπός τῆς ᾿Επανάστασης εἶναι πολυεπίπεδο θέμα, μέ πολλές ἀναγνώσεις, πού δέν πρέπει νά περιμένουμε νά γνωρίζουν ἤ νά κατανοοῦν ἀπαραίτητα οἱ ἄλλοι λαοί. Καί στό εσωτερικό οἱ ἀναγνώσεις εἶναι πολλές.
    Μέ μία τόσο μεγάλη ἱστορία αὐτοῦ τοῦ λαοῦ, ἡ ἀνάγνωση εἶναι δύσκολη ὅταν χάνονται τά ἴχνη, ὅταν χάνονται σελίδες, ὅταν ἀλλοιώνεται ἡ γλώσσα, ὅταν κάποιοι ἀρχίζουν τήν ἀνάγνωση σέ ὅποια σελίδα βρίσκουν ἀνοικτή χωρίς νά ἐρευνᾶται ἡ ἱστορία ἀπό τήν ἀρχή. Γι αὐτό κάποιοι προτίμησαν τήν ἀρχαιότητα, ἄλλοι τό Βυζάντιο, ἄλλοι τόν δυτικό Διαφωτισμό κλπ. Κανονικά ἡ μία σελίδα ἔρχεται μετά τήν ἄλλη. Ὑπάρχει χρόνος καί ὑπάρχει καί τόπος γιά τά γεγονότα. ῾Η ἐσωτερική ἱστορία μπορεῖ νά ἑρμηνευθεῖ μόνο ἀπό τούς Ἕλληνες μέ Ἑλληνική παιδεία καί μόνο ἄν γνωρίζουν τήν ἀλληλουχία τῶν ἱστορικῶν καί προϊστορικῶν σελίδων, γιατί ἡ γνώση τῆς γλώσσας, ὡς στοιχεῖο τοῦ dna μας, εἶναι ἀπαραίτητη γιά τήν ἀνάγνωση καί ἑρμηνεία. Οἱ ἄλλοι λαοί μπορεῖ νά ἔχουν τήν διάθεση ἐνίοτε ἤ καί δεσμούς ὥστε νά εἶναι σύμμαχοι, ἀλλά τόν πρῶτο λόγο πρέπει νά ἔχει τό Ἔθνος τό ῾Ελληνικό.
    Πολλά θέματα δέν προσεγγίζονται χωρίς τήν ἐμβάθυνση πού προσεγγίζει ἡ ᾿Ορθοδοξία, γιατί ὁ πολιτισμός μας ἔχει πνευματικές διαστάσεις.
    Πνευματικά εἶναι τά θέματα τῆς ἱδρύσεως πόλεων στήν ἀρχαιότητα. Δέν εἶναι θέματα ἐξουσίας, μέ τήν γνωστή ἀρνητική ἔννοια.
    Γιά τήν Κωνσταντινούπολη
    «Η μαρτυρία του Ζωσίμου (εθνικού ιστορικού)
    Τούτῳ τῷ τρόπῳ πολλῷ μείζονα τῆς προτέρας ἀποτελέσας, καὶ βασίλεια κατεσκεύασεν οὐ πολλῷ τῆς Ῥώμης ἐλάττονα· καὶ τὸν ἱππόδρομον εἰς ἅπαν ἐξήσκησε κάλλος, τὸ τῶν ∆ιοσκούρων ἱερὸν μέρος αὐτοῦ ποιησά-μενος, ὧν καὶ τὰ δείκηλα μέχρι νῦν ἔστιν ἐπὶ τῶν τοῦ ἱπποδρόμου στοῶν ἑστῶτα ἰδεῖν· ἔστησεν δὲ κατά τι τοῦ ἱπποδρόμου μέρος καὶ τὸν τρίποδα τοῦ ἐν ∆ελφοῖς Ἀπόλλωνος, ἔχοντα ἐν ἑαυτῷ καὶ αὐτὸ τὸ τοῦ Ἀπόλλωνος ἄγαλμα. Οὔσης δὲ ἐν τῷ Βυζαντίῳ μεγίστης ἀγορᾶς…

    • συνέχεια

      Οὔσης δὲ ἐν τῷ Βυζαντίῳ μεγίστης ἀγορᾶς τετραστόου, κατὰ τὰς τῆς μιᾶς στοᾶς ἄκρας, εἰς ἣν ἀνάγουσιν οὐκ ὀλίγοι βαθμοί, ναοὺς ᾠκοδομή-σατο δύο, ἐγκαθιδρύσας ἀγάλματα, θατέρῳ μὲν μητρὸς θεῶν Ῥέας, ὅπερ ἔτυχον οἱ σὺν Ἰάσονι πλεύσαντες ἱδρυσάμενοι κατὰ τὸ ∆ίδυμον ὄρος τὸ Κυζί-κου τῆς πόλεως ὑπερκείμενον· φασὶν δὲ ὡς καὶ τοῦτο διὰ τὴν περὶ τὸ θεῖον ἐλωβήσατο ῥᾳθυμίαν, τούς τε παρ’ ἑκάτερα λέοντας περιελὼν καὶ τὸ σχῆμα τῶν χειρῶν ἐναλλάξας. Κατέχειν γὰρ πάλαι δοκοῦσα τοὺς λέοντας νῦν εἰς εὐχομένης μεταβέβληται σχῆμα, τὴν πόλιν ἐφορῶσα καὶ περιέπουσα· ἐν δὲ θατέρῳ Ῥώμης ἱδρύσατο Τύχην·»

      Εἶναι πολύ δύσκολη ἡ ἑρμηνεία τοῦ Βυζαντίου, ἰδιαίτερα ἀφοῦ σχετίζεται ἄμεσα μέ τόν ῾Ελληνισμό καί τήν ᾿Ορθοδοξία.
      Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός εἶπε γιά τήν Α’ Οἰκουμενική Σύνοδο ὅτι ´´Ανύψωσε συγχρόνως τον ελληνισμό σε πολιτική και εκπολιτιστική δύναμη ´´.

      https://agiostheologos.gr/arthra-kai-keimena/item/360-κωνσταντίνος-ο-μέγας-και-η-ιστορική-αλήθεια

      ῾Η προχωρημένη αὐτή σελίδα τῆς ἱστορίας μας χρειάζεται ἰδιαίτερη ἀνάγνωση, σέ συνέχεια ὅλης τῆς ἱστορίας καί τῆς θρησκείας.

  4. https://www.zougla.gr/assets/images/3026791.jpg
    Λεπτομερές, τό “ρεπορτάζ”[1] πού τή συνοδεύει, αλλά
    νά μάς πεί(αυτό τό “ρεπορτάζ”, λέμε) καί

    μέ ποιανού εντολή(καί χρηματοδότηση, έ;!) εκτελέστηκε
    τό εικονιζόμενο ολοκαυτωματένιο έργο,
    αποκλείεται,
    τρομάρα τους, ολουνώνε
    καθώς

    πολλοί “διακεκριμένοι” τής Θεσ // σαλονίκης, πού “κωλύονται”
    γιά όχι τόσο άγνωστους λόγους
    (συμπεριλαμβάνεται, ώς μή όφειλε, η εκάστοτε ολοκαυτωματική πρυτανεία τού ΑΠΘ,
    τά νέα τού οποίου μαθαίνουμε πονώντας, εδώ καί πολλά χρόνια,
    από τό Αστυνομικό καί τό Δικαστικό Δελτίο Ειδήσεων…),

    αρνούμενοι τήν οργάνωση τής Πορείας Μνήμης από τή Νάουσα στή Θεσ // σαλονίκη
    καί τή ίδρυση Μουσείου Διαχρονικών Εγκλημάτων τών εβραιων κατά τών Ελλήνων,

    συμβάλλουν στήν καταστροφή τής ίδιας τής εξόχου Ιστορίας τής Πόλης,
    ακόμη καί μέ τόν επιχειρούμενο μπροστά στά μάτια μας
    αφανισμό τών ιστορικών σπλάχνων της
    (όρα απόφαση γιά ξερίζωμα τών αρχαίων τής «Βενιζέλου»…*),
    όπως π.χ. συνέβαλλε, δολιχοδρομώντας πιδέξια διαβρωτικά, καί ό “βλαχος”
    στήν επαίσχυντη συμφωνια τών πρεσπων
    καί τό ξεχαρβάλωμα τής εταιρειας μακεδονικων σπουδων·
    η έκ τών έσω διάβρωση καλά κρατεί εκεί ‘σ’ απάν’, όπου
    έχουν τούς λόγους τους νά μιλούν γιά «κράτος τών Αθηνών», ενώ τήν ίδιαν ώρα
    στολίζουν τή Χώρα μας μέ πρωτοκλασάτους καταχραστές,
    μπουμπούκια τών 86 βενιζελων καί τών ακόμη εκεί μισελλήνων σταυρωτήδων
    έκ μισελλήνων εβραιων εισβολέων τού 1492, πού
    μάς σκότωσαν καί μάς εκμεταλλεύτηκαν γιά αιώνες,
    μέ τίς πλάτες τού άλλου εισβολέα,
    τούυ τουρκομογγόλου,

    κι όχι μόνον εκεί,
    βέβαια….

    [1]
    πληρωμένο, αυτό τό ανώνυμο καί μισελληνικά προπαγανδιστικό;
    μά είναι τόσα πολλά τά πληρωμένα καί ανώνυμα “ρεπορτάζ/διαφημίσεις”…

    *
    «Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 ο Γαλλοεβραίος Ωκεανολόγος και εφευρέτης της αυτόνομης αναπνευστικής συσκευής δυτών Ζακ(-ομπ) Υβ Κουστώ… συνελήφθη επ’ αυτοφώρω από δύτες της αρμόδιας Εφορίας Εναλίων Αρχαιοτήτων (Σύρου) να… ποντίζει ανοικτά, στα βαθειά νερά του Αιγαίου (Σαντορίνη) εβραϊκούς αμφορείς, κ.λ.π. σκεύη, ώστε “κάποτε” να ανακαλυφθούν και να αποτελέσουν απόδειξη για την Εβραϊκή παρουσία στην περιοχή! ‘Ενα άλλο εξωφρενικό γεγονός είναι και… ο θρόνος του Αβραάμ που “λένε” (οι Σιωνιστές) πως ανακαλύφθηκε στη νήσο Δήλο (1990). Το ένα γεγονός θα βοηθούσε το άλλο όμως εκεί, στα γαλανά βαθειά νερά του Αιγαίου, μαζί με την αβύθιστη Γαλλοεβραϊκή ξεφτίλα, επιπλέουν τα σιωνιστικά όνειρα, σαν άλλα “θαλασσέρματα” παραπλεόντων σκαφών. Ο Κουστώ έφυγε νύχτα… και γι’ αυτό ποτέ δεν είδαμε στην τηλεόραση τα περίφημα εκείνα ντοκυμαντέρ του για την χαμένη Ατλαντίδα (Θήρα) και λοιπά ελεεινά και τρισάθλια. ‘Ηταν Γάλλος αυτό τα λέει όλα.» – γκουγκλάρετε

  5. “Οι ατυχείς κινήσεις της εξωτερικής πολιτικής, επί Συριζα, απέναντι στη Ρωσία”

    Υπενθύμιση: Κύριε Σαββίδη, προηγήθηκαν οι Σαμαροβενιζέλοι, που έσπευσαν να πάρουν μέρος στις κυρώσεις κατά τής Ρωσίας το 2014, με τα γνωστά καταστροφικά αποτελέσματα για τούς παραγωγούς μας και φυσικά την ψύχρανση των σχέσεών μας με την Ρωσία.

    Καλύτερα θα ήταν να έλειπαν οι εορτές και τα πανηγύρια, τώρα που ειλικρινά θα έπρεπε να ντρεπόμαστε για την κατάντια μας και να ζητούμε συγγνώμη από τούς Αγωνιστές τού ’21. Τι θα εορτάσομε τάχα και δη με μία επιτροπή εθνομηδενιστών, που απαξιώνοντας και το όνομα τής Ελλάδος, ονομάσθηκε “Greece 21” και όχι “Hellas 21”; Τι νόημα έχουν αυτά τα καραγκιοζιλίκια;

  6. “Το μόνο που βγήκε από την επιτροπή αυτή ήταν ότι επρόκειτο για μια φιλελεύθερη επανάσταση (οι πολεμιστές κατά τη διάρκεια των αγώνων κράδαιναν τα έργα του Λόκ και του Χόμπς, φωνάζοντας φιλελευθερισμός ή θάνατος)”

    Ο Χατζής τα ξέρει αυτάΟ Μαυροκορδάτος απαντά στον Αρ. Χατζή για το αν η Επανάσταση ήταν «φιλελεύθερη»

  7. Προφανώς, για έναν Καθηγητή δεν υπάρχει Αλήθεια και Γνώση πέραν της “βεβαιότητας” που εξασφαλίζει η “έρευνα” της Science. Έτσι, ως Ιστορικός δεν μπορεί παρά να παραδεχτεί ότι ” η Επανάσταση του 21 ως αντικείμενο μελέτης έχει εξαντληθεί. Δεν υπάρχει θέμα που θα μπορούσε να δοθεί ως διδακτορικό για διερεύνηση. Δηλαδή, ειπώθηκαν όλα”.

    ΟΧΙ!!! δεν ειπώθηκαν όλα!!! Μένουν ανοιχτά όλα τα Κοινωνικά και Πολιτικά ζητήματα γιατί η Γνώση τους δεν ανήκει στη Science. Ανήκει στο ελληνικό επίσταμαι: του Νου/Λόγου = στο θεωρείν την Αλήθεια, στο θεωρείν το επίπεδο ύπαρξη των καθόλου όντων.

    Η Ιστορία της Επανάστασης χρειάζεται να μελετηθεί ξανά με την ελληνική Σκέψη!

  8. Παράδειγμα:

    Η Αλήθεια για την Επανάσταση θα έχει ειπωθεί όταν θα ταυτιστεί το “για την Πατρίδα και τη Θρησκεία” με το “υπέρ Βωμών και Εστιών” (που σημαίνει ακριβώς το ίδιο γιατί η Εστία είναι το σύμβολο της Πόλης-Πατρίδας και ο Βωμός των Ιερών και Όσιων). Είναι δύο σε ένα επειδή πρόκειται για τους πυλώνες του ΤΡΟΠΟΥ να ΓΙΝΕΣΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ!!!

  9. Ποιὰ “έρευνα” ποιᾶς Science νά ἑρμηνεύσει

    τούς ᾿Αγωνιστές μέ φουστανέλες τοῦ ᾿21
    τό Ἅγιο Ὄρος
    πῶς “ἐθεμελιώνανε οἱ ᾿Αρχάγγελοι τήν Πόλη”

Leave a Reply to Μαρία Μαγγιώρου Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,400ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα