ΗΠΑ: Ο πληθωρισμός ήρθε για να μείνει

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Τους τελευταίους μήνες του 2021, στελέχη κεντρικών τραπεζών και επενδυτές είχαν αποδυθεί σε μια δημόσια συζήτηση για το εάν ο πληθωρισμός στο πλαίσιο των Ηνωμένων Πολιτειών είναι εφήμερος.

Τους τελευταίους μήνες του 2021, στελέχη κεντρικών τραπεζών και επενδυτές είχαν αποδυθεί σε μια δημόσια συζήτηση για το εάν ο πληθωρισμός στο πλαίσιο των Ηνωμένων Πολιτειών είναι εφήμερος. Οπως αποδεικνύεται, όμως, τελικά δεν είναι. Σήμερα το ίδιο ερώτημα μπορεί να τεθεί αναφορικά με την οικονομική υγεία των Αμερικανών, οι οποίοι ολοένα και περισσότερο είναι επιφυλακτικοί μεν, συνεχίζουν με κάποιον τρόπο να ξοδεύουν δε. Η ανοδική πορεία των τιμών προφανώς και έχει επηρεάσει δυσμενώς το κλίμα στα αμερικανικά νοικοκυριά. Ο σχετικός δείκτης έχει γενικώς υποχωρήσει το τρέχον έτος. Συγκεκριμένα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, που καταρτίζει το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, εξασθένησε 10,4% τον Μάιο από τον Απρίλιο, αν και τα τελευταία στοιχεία δείχνουν πως οι δαπάνες ενισχύθηκαν 0,9% τον Απρίλιο εν συγκρίσει με τον Μάρτιο. Οι χρεώσεις σε εστιατόρια και μπαρ εμφάνισαν άνοδο της τάξεως του 20% τον Απρίλιο έναντι του 2021. Εν τω μεταξύ, οι επιχειρήσεις που εξυπηρετούν τους καταναλωτές αντιμετωπίζουν προβλήματα, αλλά δεν είναι απαραίτητο αυτό να σχετίζεται με την καταναλωτική συμπεριφορά.

Οι καταναλωτές έχουν μπει σε διαδικασία περιορισμού δαπανών και αυτό δεν είναι καλό για την ανάπτυξη.

Ομιλοι τύπου Walmart και Target παρουσιάζουν στέρεες πωλήσεις τους πρώτους μήνες του 2022, αν και η κερδοφορία τους έχει δεχθεί πιέσεις από το διογκούμενο κόστος των μεταφορικών και άλλες δαπάνες. Αμφότεροι, πάντως, όπως και η Amazon, είχαν εκφραστεί με αισιοδοξία για το μέλλον των πωλήσεών τους. Φυσικά, οι καταναλωτές δεν ανήκουν άπαντες στην ίδια κατηγορία και προέρχονται από διαφορετικό οικονομικό περιβάλλον. Τα νοικοκυριά με τα χαμηλά εισοδήματα πλήττονται χειρότερα, κρίνοντας από τη ζήτηση για φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα Walmart, μιας και οι τιμές τροφίμων ανέρχονται. Η αλυσίδα εκπτωτικών καταστημάτων Dollar General ανέφερε πως διαπιστώνει ανάλογες τάσεις μεταξύ των καταναλωτών της, ενώ αναθεώρησε προς τα πάνω τις προβλέψεις της για αύξηση πωλήσεων φέτος κατά 3,5%, από το προηγούμενο 2,5%. Ωστόσο, ο κλάδος των ειδών πολυτελείας και της υψηλής ραπτικής δείχνει να έχει καλύτερη θωράκιση και ο όμιλος LVMH ανέφερε πως τα έσοδά του από τις δραστηριότητές του στις Ηνωμένες Πολιτείες ενισχύθηκαν 26%.

Η διαχείριση αυτών των αντιφατικών μηνυμάτων ίσως αποβεί προβληματική για τη Fed, η οποία προανήγγειλε διαδοχικές αυξήσεις μισής ποσοστιαίας μονάδας, αντί για μεγαλύτερες ως ανάχωμα στον πληθωρισμό. Το ποσοστό αποταμίευσης έχει εξασθενήσει φέτος, εφόσον τα μέτρα στήριξης ολοκληρώνονται. Αλλά ο πληθωρισμός πρώτη φορά έπειτα από μήνες υποχώρησε τον Απρίλιο έναντι του Μαρτίου. Το συμπέρασμα από τις αρχές του έτους είναι πως η άνοδος του κόστους δεν δείχνει προσωρινή.

Καθημερινή

spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα