ΕΑΛΩ Η ΜΟΝΗ ΣΙΝΑ

του Παντελή Σαββίδη
ΜΙΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ
Νομίζω πως απο τις δηλώσεις που έχουν γίνει, το θέμα της Μονής Σινά έχει ξακαθαρίσει:
Το Αιγυπτικό ΥΠΕΞ δήλωσε πως “Οι μοναχοί διατηρούν πλήρη πρόσβαση και δικαίωμα χρήσης στους θρησκευτικούς και αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής”. Μιλά δηλαδή για δικαίωμα χρήσης, όχι κυριότητας.
Το θέμα, όμως, είναι η κυριότητα. Σε ποιόν θα ανήκει η Μονή. Όχι η χρήση. Η χρήση μπορεί να αλλάξει.
Την ίδια θέση με το Αιγυπτιακό ΥΠΕΞ έχει και ο Μητσοτάκης. Στην σχετική δήλωση που έκανε υποστήριξε: “Είναι σημαντικό να διατηρηθεί ο προσκυνηματικός και ελληνορθόδοξος χαρακτήρας της Μονής Αγ.Αικατερίνης του Σινά”. Δηλαδή, ο χαρακτήρας της Μονής, όχι η κυριότητα.
Εκείνο που έχει διαφορετική θέση είναι το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε μιλά για διατήρηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της Μονής.
«Το Οικουμενικόν Πατριαρχείον με οδυνηράν έκπληξιν επληροφορήθη ότι το αρμόδιον δικαστήριον της Αιγύπτου έθεσεν εν αμφιβόλω το από αιώνων κρατούν ιδιοκτησιακόν καθεστώς της ιστορικής Ιεράς Μονής του Σινά, αναγνωρίζον κατ’ ουσίαν εις την εκείσε μοναστικήν αδελφότητα μόνον δικαίωμα χρήσεως επί των περιουσιακών στοιχείων αυτής” αναφέρει η ανακοίνωση.
Άλλο χρήση και χαρακτήρας, άλλο κυριότητα. Το ζήτημα είναι σε ποιόν θα ανήκει η Μονή.
Επ αυτού η κυβέρνηση δεν ποιοί την νήσσαν. Μιλά για χαρακτήρα. Ταυτίζεται με την αιγυπτιακή.
Η απορία μου είναι τι θα πάει να κάνει στο Κάϊρο η ελληνική αποστολή; Αφού Αθήνα και Κάϊρο τα έχουν βρει.
Μια παράδοση 1500 ετών δεν μπορεί να υποστηριχθεί απο την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Την αναντικατάστατη κυβέρνηση ενός αναντικατάστατου πρωθυπουργού.
Με την συναίνεση όσων τον υποστηρίζουν η Ελλάδα μικραίνει και εξαφανίζεται απο τη διεθνή σκηνή.
Αυτή είναι η πολιτική του μικροελλαδισμού που επικράτησε μετά την μεγαλειώδη Επανάσταση του 21.
Με αυτήν την πολιτική διαφωνούμε.
spot_img

13 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Νομίζω πως ”κάναμε την τρίχα τριχιά ” για μια υπόθεση ,που άρχισε προ 12ετίας -τότε που ούτε ο Σίσι ούτε ο Μητσοτάκης ήταν ηγέτες στις χώρες τους-και που εδώ στην Ελλάδα (σίγουρα μας οικτίρουν στην Αίγυπτο , που ως απόγονο Ελληνιστών μας αγαπούν ) , βρήκαμε την ευκαιρία ΜΜΕ και λοιποί -που δεν γνώριζαν αν υπήρχε και που το ΣΙΝΑ- να καταφερόμαστε κατά της κυβερνήσεως και του πρωθυπουργού -αναντικατάστατων αμφοτέρων, λόγω του” αχταρμά” της Αντιπολιτεύσεως ,με την πρωτοφανή αδυναμία της να παρουσιάσει ΣΥΓΧΡΟΝΗ εναλλακτική κυβερνητική πρόταση .
    Ευνόητον είναι ότι , το θέμα προέκυψε ΚΑΙ από αντιχριστιανικό μίσος των (φιλότουρκων) Αδελφών Μουσουλμάνων ΚΑΙ επειδή ”τα λεφτά είναι πολλά” αν αξιοποιηθεί τουριστικά η περιοχή με επίκεντρο την αιωνόβια Ιερά Μονή , που την επισκέπτονται εκατομμύρια θρησκευομένων τουριστών ,τριών μονοθεϊστικών θρησκειών .
    Το θέμα που προέκυψε από απόφαση της Ανεξάρτητης-όπως και εμείς θέλουμε την δική μας – Αιγυπτιακής Δικαιοσύνης , δεν είναι διακρατικό αλλά διαθρησκευτικό και διαπολιτισμικό, γιατί γιαυτόν τον Ιερό -από την εποχή του Εβραίου Μωυσή- τόπο, επιβάλλεται και θα κινητοποιηθούν και οι απανταχού Εβραίοι και οι απανταχού Χριστιανοί από τον Πάπα ως τον φιλόδοξο Πατριάρχη της Ρωσίας και τον Ελληνορθόδοξο Αρχιεπίσκοπο Αμερικής – και φυσικά η ΟΥΝΕΣΚΟ ,που έχει το μοναδικό ΣΙΝΑ στην ”θερμή αγκαλιά της”.
    Καλή η ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου ,αλλά δεν έπρεπε να ”παρίσταται” και αυτό με ποικιλία παρεμβάσεων του από τότε που η υπόθεση κατέληξε στα Δικαστήρια;.
    Η ”συντηρητική” ελληνική κυβέρνηση , με τον θρησκευόμενο πρωθυπουργό -άντε να είχαμε τον άθεο κ. Τσίπρα ,που μαζί με όλους τους ”προοδευτικούς” επιδιώκουν τον ”χωρισμό Εκκλησίας και Κράτους”- ΝΟΜΙΖΩ πως παρεμβαίνει αύριο με ειδική αντιπροσωπεία για να ”ορθοτομήσει” την δικαστική απόφαση και για να την εφεσιβάλλει με προοπτική την μελλοντική ακύρωσή της , ώστε να εξασφαλισθεί η κυριότητα ζωτικού χώρου για την οικονομική επιβίωση της Ιεράς Μονής επάνω στο Θεοβάδιστο όρος .
    ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ -ΘΡΗΣΚΕΥΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΜΗ – ΜΙΑ ‘ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ” ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ , ΠΟΥ ΕΚΤΙΣΕ ΕΚΕΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΜΟΝΗ.
    Υ.Γ
    Το ενδιαφέρον πάντων και πασών για το Σινά πρέπει να μας δώσει την ελπίδα πως αρχίζουμε να κατανοούμε τον ευρύ χώρο του ελληνοχριστιανικού πνεύματος και όχι απλώς της ελλαδικής χώρας για να αποκτήσουμε τη δύναμη ανάτασης και ανάστασης .
    Καλή συνέχεια στις Ανιχνεύσεις μας και σε όλους μας.
    Σταύρος Αθαν. Ναλμπάντης

  2. Νὰ ἦταν μόνο ἡ Μονὴ Σινᾶ θὰ ἦταν ἴσως πιό εὔκολο νὰ ἀντιμετωπισθεῖ, ἀλλὰ εἶναι ὁλόκληρος ὁ Ἑλληνισμὸς ποὺ ἁλώνεται καὶ μαζὶ καὶ ἡ Ὀρθοδοξία ποὺ εἶναι συνυφασμένη.

    Τη γλώσσα μού έδωσαν ελληνική·
    το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου.
    Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου.

    Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα μαύρα ρίγη.

    Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα πρώτα Δόξα Σοι!

    Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα λόγια του Ύμνου!

    Οδυσσέας ΕΛΥΤΗΣ, «[Τη γλώσσα μού έδωσαν ελληνική …]» [1959]

    Ἀπὸ τότε ποὺ ἔγραψε ὁ Ἐλύτης αὐτοὺς τοὺς στίχους ἔχουν περάσει ἀρκετὰ χρόνια καὶ ἀντὶ αὐτὸ τό `ἑλληνικὸ ` ποὺ εἶναι φῶς νὰ ἀναλύεται γιατί καὶ πῶς φωτίζει…, ἁλώνεται, ἀλλοτριώνεται καὶ ἀπαλλοτριώνεται ὡς μὴ ὑπάρχον.
    ᾿Αντί γιά ἔρευνα, μελέτη καί ἐμβάθυνση, ἐκποιεῖται κάθε τι Ἑλληνικό, ἡ ποίηση, ἡ παραγωγικότητα καὶ τὸ δυναμικὸ τῶν Ἑλλήνων, ἡ ὀμορφιὰ αὐτοῦ τοῦ τόπου. Καί ὁ ἔρωτας ἀντί γιά θαυματουργία, ἀντιμετωπίζεται ὡς ΄τακτοποίηση ΄. Ἡ Ὀδύσσεια ὅμως ἐξακολουθεῖ νά φωτίζει πάντα ὅσους ἀναζητοῦν.
    Κάποιες φωνὲς ἀντιστέκονται ἀλλὰ ἀντὶ νὰ ἀκούγονται, περιθωριοποιοῦνται, κυνηγιῶνται ἢ ἁλώνονται.

    Η παλαιότερη χριστιανική μονή στον κόσμο βρίσκεται στο Όρος Σινά

    • Η παλαιότερη χριστιανική μονή στον κόσμο βρίσκεται στο Όρος Σινά

      σύνδεσμος ἀπό τήν ΄μηχανή τοῦ χρόνου ΄

      • Μὲ τὴν Αἴγυπτο δὲν μᾶς συνδέουν μόνο πολιτισμικὰ θέματα ἀλλὰ καὶ ζητήματα ἱερότητας. Εἶναι γνωστὸ ὅτι ἀπὸ τὰ ἀρχαιότατα χρόνια οἱ Ἕλληνες εἶχαν σχέσεις μὲ τὰ ἱερὰ τῆς Αἰγύπτου. Οἱ Αἰγύπτιοι πίστευαν στὴν μεταθανάτια ζωὴ καὶ στὴν ἀνάσταση. Ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος ἐπισκέφτηκε τὰ ἱερὰ τῆς Αἰγύπτου ὅπου συμβουλεύθηκε τοὺς ἱερεῖς, ἀλλὰ καὶ ἔκτισε ἐκεῖ τὴν πρώτη του πόλη. Οἱ Αἰγύπτιοι τιμοῦν καὶ σέβονται τὸν πολιτισμό τους καὶ ὅσον ἀφορᾶ τὰ ἱερὰ ἀλλὰ καὶ τὰ ἄλλα πολιτισμικὰ μνημεῖα τους. Καὶ ἐξακολουθοῦν νὰ πραγματοποιοῦν μεγάλα ἔργα. Δὲν νομίζω ὅτι ἔχουν πάψει νὰ τιμοῦν τὴν ἱερότητα τῆς Μονῆς τοῦ Σινᾶ. Ὁ Χριστιανισμὸς φθίνει σὲ δυναμικὴ γιατί δὲν εἶναι δύναμη ποὺ ἐπιβάλλει, εἶναι πορεία πίστης καί αὐτή δέν ἀγγίζει πολλούς σέ ἐποχή ἐκσυγχρονισμοῦ. Χῶρος προσκυνηματικὸς ἡ Μονὴ Σινᾶ γιὰ τοὺς Ἕλληνες συνεχῶς, ἐκεῖ ἀσκήτεψε καὶ ὁ Ἅγιος Παΐσιος, οἱ ἐκδρομὲς ἀπὸ Ἑλλάδα συνδυάζουν Αἴγυπτο καὶ Μονὴ Σινᾶ.
        Τὰ θέματα πίστης καὶ θρησκευτικότητας πρέπει νὰ προστατέψουμε ἀπὸ πρόσκαιρες σκοπιμότητες γιατί, ἀκόμα κι ἂν δὲν πιστεύουμε, μποροῦμε νὰ σεβόμαστε ζητήματα ποὺ μᾶς ὑπερβαίνουν εἴτε δικά μας εἴτε ἄλλων.
        Εἶναι εὐκαιρία νὰ μὴν ξεχνᾶμε ὅτι ἡ Αἴγυπτος διατηρεῖ τὴν πρώτη πόλη τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου

        Στην Αθήνα το 2ο Διεθνές Συνέδριο «Trends in Classics – Historiography» με θέμα τον Μέγα Αλέξανδρο – ΤΟ ΒΗΜΑ

        καὶ εὐκαιρία νὰ θυμηθοῦμε τὴν ἐτυμολογία τοῦ ὀνόματός του.

        Η ελληνική γλώσσα στο επίκεντρο διεθνούς συνεδρίου στην Αθήνα – iefimerida.gr

        • Μία λεπτομέρεια: Οι σημερινοί κάτοικοι τής Αιγύπτου είναι Άραβες και δεν έχουν καμμία σχέση με τούς σημερινούς Αιγυπτίους. Αυτοί που ακόμη και σήμερα θεωρούνται αυτόχθονες κάτοικοι τής χώρας τού Νείλου είναι οι Κόπτες.

          • Οὔτε ὁ Κ. Μητσοτάκης εἶναι ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος. Τὸ παρελθὸν δὲν ἀλλάζει καὶ τὰ μνημεῖα τὸ ἀποδεικνύουν. Οἱ αὐτόχθονες δὲν σημαίνει ὅτι εἶναι οἱ ἴδιοι ποὺ ἔκτισαν πυραμίδες, ἄλλωστε οἱ Αἰγύπτιοι ἔφτιαχναν τα φαγιοὺμ γιὰ νὰ ξαναβρίσκει ἡ ψυχὴ τὸ σῶμα. Σήμερα στὴν Αἴγυπτο διατηροῦν καὶ σέβονται τὰ μνημεῖα τους καὶ τὰ ἐπιδεικνύουν ὡς μέρος τοῦ πολιτισμοῦ καὶ τῆς πορείας τῆς ἀνθρωπότητος. Ἔχουμε κι ἐμεῖς ἐκεῖ κάποιο μέρος τοῦ δικοῦ μας πολιτισμοῦ. Ἂν ξαναζοῦσε στὶς μέρες μας ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος σίγουρα θὰ αἰσθανόταν ἐκεῖ μέρος τοῦ ἔργου του. Αὐτὸ ποὺ διάβασα εἶναι ὅτι τὸ Ἑλληνικὸ ὄνομα Αἴγυπτος προέρχεται ἀπὸ τὴν Γραμμικὴ Β.

  3. ”Κρύβει η Άλωσις του Σινά νέο άξονα Τουρκίας- Αιγύπτου;” επιγράφει το άρθρο του στην ΕΣΤΙΑ ο ”δεξιός” κ. Κοττάκης , που -δεν το κρύβει- θα ευχόταν να συμβεί αυτό , που τώρα το θέτει ως ερώτημα ,δηλαδή ”να τα βρουν” Αίγυπτος και Τουρκία για να πέσει ο ”αριστερός και μισητός” Μητσοτάκης και μετά ”ας πάει και το παλιάμπελο” αφού η Ελλάδα θα έχει πολιτική αστάθεια, λόγω κυρίως της ανικανότητος των ηγεσιών των κομμάτων της αντιπολιτεύσεως ,αστάθεια την οποίαν θα ”εκμεταλλευθούν” οι ΠΑΝΤΕΣ ”ξυλευόμενοι” στο εσωτερικό και κυρίως το εξωτερικό και οι Έλληνες -όσοι μείνουν και δεν μεταναστεύσουν αμέσως-θα ξαναζήσουν τον Ιούλιο του 2015.
    Ε…άμα έχεις τέτοιους πατριώτες που αγαπούν τόσο πολύ την Πατρίδα τους Ελλάδα ,οι Τούρκοι -και όποιοι άλλοι- περισσεύουν .
    Αλλά ΣΤΟΠ . Δημοκρατία έχουμε .

    • Εξ ιδίων κρίνεις τα αλλότροια. Προσβάλλεις και ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΙΣ έναν έγκριτο δημοσιογράφο, ότι τάχα επιθυμεί (από πού προκύπτει αυτό) να συμβεί ο,τιδήποτε, έστω και επιζήμιο για την Πατρίδα του, πρεοκειμένου να ικανοποιηθούν μικροκομματικά συμφέροντα. Δεν βάζουν όλοι το κόμμα πάνω από την Πατρίδα, όπως κάνεις εσύ.

      Αν δεν ήσουν καταφανώς ένα γελοίο υποκείμενο, μ’ αυτά που γράφεις, θα μπορούσες να συρθείς στα δικαστήρια.

      • Εγώ στην θέση του δεξιού και γνωστού μου κ. Κοττάκη-να είναι καλά- θα έγραφα-για να μη παρεξηγηθώ- ως τίτλο στο άρθρο αυτό ”ΛΕΤΕ ΝΑ ΚΡΥΒΕΙ ,Ή (ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΝΑ ΚΡΥΒΕΙ )Η ”ΑΛΩΣΙΣ” ΤΟΥ ΣΙΝΑ ΝΕΟ ΑΞΟΝΑ ΤΟΥΡΚΙΑΣ -ΑΙΓΥΠΤΟΥ;”.
        Την φθορά της κυβερνήσεως αυτής -χωρίς θετικές προτάσεις- επιδιώκουν όλοι όσοι ”εργαλειοποιούν’ το καθετί .
        Αυτό με ενοχλεί ως ά-τιμο και παράλογο . Δεν είστε ο μόνος α-κομμάτιστος πατριώτης ,καληνύχτα

  4. Τα γεγονότα με την Μονή Σινά, μόνο σαν κεραυνός εν αιθρία δεν μπορεί να χαρακτηρισθούν. Οι προθέσεις τής Αιγύπτου για τουριστική αξιοποίηση τού μοναστηριού, ήσαν γνωστές ήδη από το 2020, όπως μαρτυρεί το egypttoday.com.

    Προφανώς, το αθηναϊκό ΥΠΕΞ δεν είχε πάρει χαμπάρι, ή είχε, αλλά δεν μίλησε για να μην χαλάσουν οι σχέσεις μας με την Αίγυπτο.

  5. Πατέρας Πορφύριος για Μονή Σινά: «Παρελκυστικές οι δηλώσεις της κυβέρνησης, δεν αναφέρονται στο ιδιοκτησιακό καθεστώς»

    Εμπορευματοποίηση της περιοχής

    Σύμφωνα με το egypttoday.com, το έργο, που ξεκίνησε στις 21 Ιούλιου 2020, προβλέπει την ανέγερση ξενοδοχειακών μονάδων, την κατασκευή τουριστικών θερέτρων και τη δημιουργία εμπορικών κέντρων γύρω από έναν από τους αρχαιότερους χριστιανικούς μοναστικούς χώρους. Πρόκειται για μια πρωτοφανή βεβήλωση που μετατρέπει το Όρος Σινά σε θεματικό πάρκο!

    Τα σχέδια περιλαμβάνουν 21 ξενοδοχειακά συγκροτήματα που θα καταστρέψουν την ησυχία του τόπου, 546 νέες κατοικίες που θα μεταμορφώσουν το ιερό τοπίο, 16 παραδοσιακά μπαζάρ που θα εμπορευματοποιήσουν την πνευματική εμπειρία και κέντρο επισκεπτών με καφετέρια και πλανητάριο που θα μετατρέψει τη Μονή σε τουριστικό αξιοθέατο!

Leave a Reply to Επισκέπτης Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
47,400ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής

Τελευταία Άρθρα