Δ. Μακροδημόπουλος: Ο φράχτης του Έβρου, ο πρωθυπουργός και η Εκκλησία

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

του Δημήτρη Μακροδημόπουλου

Ήλθε για άλλη μία φορά στον Έβρο ο κύριος Μητσοτάκης. Προεκλογική περίοδος είναι! Ήλθε βέβαια και άλλες φορές, ποτέ όμως δεν έδωσε λύση σε κάποιο πρόβλημα της περιοχής, ούτε την ανάκαμψή της κατόρθωσε να δρομολογήσει επί τέσσερα χρόνια, την έξοδό της δηλαδή από το τέλμα της υπανάπτυξης στο οποίο βυθίζεται ολοένα και περισσότερο παρά την γεωπολιτική της εκτόξευση εδώ και τριάντα ολόκληρα χρόνια. Αντίθετα, όλα αυτά τα χρόνια η Θράκη εισπράττει την περαιτέρω απαξίωσή της με την ερείπωση των βιομηχανικών ζωνών της, σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή και  Ξάνθη, την πλήρη ανυπαρξία  του σιδηροδρόμου, μοναδικό φαινόμενο για ευρωπαϊκή περιφέρεια, τη μετανάστευση της νεολαίας προς αναζήτηση εργασίας, την αστυφιλία που ερήμωσε τις αγροτικές περιοχές αφού και οι τελευταίοι νέοι που απέμειναν εντάχθηκαν στα Σώματα Ασφαλείας ως συνοριοφύλακες ή στο στρατό ως ΕΠΟΠ, αντί να στρατευθούν στην ανάπτυξη της περιοχής. Αυτή τη φορά ήλθε για να παραστεί στην εκδήλωση για την επέκταση του φράχτη στον Έβρο προκειμένου να αντιμετωπίσει η χώρα μας τον “κίνδυνο” που αποτελούν οι πεινασμένοι, οι ανυπόδητοι, οι δυστυχείς που δεν διστάζουν να ρισκάρουν τη ζωή τους και τη ζωή των παιδιών τους για να γλυτώσουν τον εφιάλτη της χώρας τους. Μετέβαλε ο πρωθυπουργός, την Αλεξανδρούπολη από προσδοκώμενο, από το 1992, κέντρο του διαμετακομιστικού εμπορίου από την Ανατολική Μεσόγειο έως το Ελσίνκι, όπως και τη Θράκη ολόκληρη, σε αμερικανική αποικία με την επίκληση του τουρκικού κινδύνου, ανύπαρκτου λόγω της μορφολογίας της περιοχής. Τους απελπισμένους φοβάται;

Αφού όμως επαίρεται για τον φράχτη έναντι των ελάχιστων απελπισμένων που κτυπούν την πόρτα του Έβρου, τότε ας μη πάει το Σάββατο της Ανάστασης να ψάλλει το “Χριστός Ανέστη”, ούτε την προηγούμενη τη “Ζωή εν Τάφω”, ούτε να έχει αναρτημένη στο γραφείο του τη δύστυχη Παναγία, ώστε καθηλωμένη εκεί να ακούει τις αποφάσεις του και να μαραζώνει, ούτε βέβαια οι συνεργάτες του να γεμίζουν τα γραφεία τους με εικόνες μπροστά στις κάμερες, λες και εκπλειστηριάζονται, για να πληροφορηθεί το πανελλήνιο το μέγεθος της πίστης τους. Διότι δεν μπορούν όσοι εμφανίζονται ως θρησκευόμενοι να υιοθετούν άλλες αρχές και αξίες ως πολίτες και αντίθετες ως θρησκευόμενοι. Πολιτική και θρησκεία είναι αλληλένδετες, στην ίδια κοινωνία απευθύνονται και ας μη ξεχνάμε ότι ιστορικά η θρησκεία προηγήθηκε της πολιτικής, ακολούθησαν οι -ισμοί. Δεν ισχύει η θεωρία των δύο βασιλείων που επικαλείται συνήθως η Εκκλησία για να ιεροποιήσει την υποταγή στην εγκόσμια εξουσία και για να νίψει τας χείρας στα εγκλήματα της πολιτικής εξουσίας, εξορίες, πόλεμοι, ακραίες ταξικές ανισότητες. Αν η Εκκλησία αποσιωπά και δεν υπερασπίζεται τα ανθρώπινα δικαιώματα, τότε ποιός θα τα υπερασπιστεί, όταν αλληθωρίζει η πολιτική; Είναι δυνατό τα ανθρώπινα δικαιώματα να συνδέονται με την ιθαγένεια; Οι θρησκείες δεν υπερβαίνουν τις εθνότητες και τα σύνορα των κρατών;

Γιατί στερείται ο πρόσφυγας στοιχειωδώς τα ανθρώπινα δικαιώματα ακόμη και στην Ευρώπη που επαίρεται για τον πολιτισμό της; Μας το λέει η Χανα Άρεντ: «Η έννοια των δικαιωμάτων του ανθρώπου, γράφει, βασισμένη στην υποτιθέμενη ύπαρξη κάποιου ανθρώπινου όντος καθεαυτό, κατέρρευσε σε κομμάτια μόλις εκείνοι που τη διακήρυσσαν βρέθηκαν για πρώτη φορά αντιμέτωποι με ανθρώπους που είχαν πραγματικά χάσει κάθε άλλη συγκεκριμένη ιδιότητα και δεσμό εκτός από το γεγονός ότι ήταν άνθρωποι ….Το παράδοξο εδώ είναι ότι ακριβώς η φιγούρα που θα έπρεπε κατ’ εξοχήν να ενσαρκώνει τα δικαιώματα του ανθρώπου, ο πρόσφυγας, συνιστά αντίθετα τη ριζική κρίση αυτής της έννοιας». Για να συνεχίσει: «Ένα μόνιμο καθεστώς “ανθρώπου καθαυτόν” είναι αδιανόητο για το δίκαιο του έθνους – κράτους».

Κάποτε θα πρέπει η Εκκλησία να αξιολογήσει γιατί η Ορθοδοξία υπερέχει κοινωνικά ως ιδεολογία έναντι των άλλων εκφάνσεων του Χριστιανισμού και να υπερασπισθεί έμπρακτα την υπεροχή της. Δεν υπερέχει λόγω των θεολογικών δογματικών διαφορών που υπήρξαν το πρόσχημα των αποσχίσεων από την Ορθόδοξη Εκκλησία και αργότερα από την Καθολική αλλά λόγω των διαφορετικών κοινωνικοπολιτικών συνθηκών που ίσχυαν κάθε φορά που συνέβαιναν αυτά. Το προνόμιο της Ορθοδοξίας έγκειται στη διαπίστωση ότι αποτελεί τις ρίζες του Χριστιανισμού και εμφανίσθηκε στην περίοδο της δουλοκτητικής κοινωνίας εκφράζοντας τους καταπιεσμένους της εποχής, σε αντίθεση με τον καθολικισμό που ταυτίσθηκε με την άρχουσα τάξη του φεουδαλισμού, τους φεουδάρχες, και σε αντίθεση με τις εκφάνσεις του προτεσταντισμού που εξ αρχής ταυτίσθηκαν με τα συμφέροντα της ανερχόμενης αστικής τάξης που επικράτησε στη συνέχεια και τον καπιταλισμό. Βέβαια, από τη στιγμή που η Ορθοδοξία επιβλήθηκε για πολιτικούς λόγους ως θρησκεία στο Βυζάντιο, μετατράπηκε σε συνοδοιπόρο της πολιτικής εξουσίας, ρόλο που διατηρεί μέχρι σήμερα. Όμως οι ρίζες παραμένουν. Ποιό ήταν το πρωτογενές υλικό της πρώτης χριστιανικής κοινότητας; Ποιάς μορφής κοινωνική οργάνωση είχε αναπτύξει; Συμβιβάζονται όλα αυτά με την ανοχή της έναντι της πολιτικής σε βάρος των προσφύγων ως μη – ανθρώπων;

Μακροδημόπουλος Δημήτρης

Αλεξ/πολη – κιν. 6947-771412

1/4/2023

 

 

 

 

 

 

 

spot_img

15 ΣΧΟΛΙΑ

  1. “Αφού όμως επαίρεται για τον φράχτη έναντι των ελάχιστων απελπισμένων που κτυπούν την πόρτα του Έβρου”

    Χαρακτηριστικές αριστερίστικες ιδεοληψίες, που είναι μόνο για γέλια. Ξεχάσαμε φαίνεται τι έγινε τον Φεβρουάριο/Μάρτιο του 2020 και το ρίξαμε στους … φτωχούς κι απελπισμένους, που … “μάς χτυπούν την πόρτα” (sic). Αν δεν ήταν, όμως, ο φράχτης τότε, δεν ξέρω τι θαγινόταν η περιουσιούλα μας στην Αλεξανδρούπολη… Θα την είχε σώσει … η Χάνα Άρεντ και ο Μπαντιού ….

    Υβριδικός πόλεμος της Τουρκίας εναντίον της Ελλάδας μέσω του μεταναστευτικού

  2. Αυτά ισχύουν για όσους πιστεύουν αβασάνιστα όσα μας σερβίρουν τα ΜΜΕ και η κυβερνητική σπέκουλα που από τότε οικοδομούσε το προεκλογικό της αφήγημα. Σου μεταφέρω ένα απόσπασμα από σχετικό άρθρο που μπορείς να το βρεις στις Ανιχνεύσεις στις 7/6/2020. Καλή Ανάσταση με μπαλωτιές!!!
    Ο Έβρος και το τουρκολιβυκό σύμφωνο:
    Τι πιστώνεται στον κύριο Μητσοτάκη;
    1. Για τον Έβρο
    Ομολογουμένως η κυβέρνηση αντέδρασε έγκαιρα στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε στα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο διότι η είσοδος ενός μεγάλου αριθμού προσφύγων και μεταναστών θα επέτεινε το οξυμμένο ήδη προσφυγικό πρόβλημα στη χώρα μας που ήδη αδυνατεί να αντιμετωπίσει. Όμως οι προθέσεις της Τουρκίας που την οδήγησαν στην δημιουργία του προβλήματος με την εργαλειοποίηση των προσφύγων δεν ερμηνεύτηκαν σωστά, ίσως διότι η κυβέρνηση θέλησε να αποκομίσει πολιτικά οφέλη προσομοιάζοντας τα δραματικά γεγονότα με έναν ελληνοτουρκικό πόλεμο από τον οποίο η πατρίδα μας εξήλθε νικήτρια.
    Γιατί ήσαν διαφορετικές οι προθέσεις τη; Άγκυρας; Διότι μια χώρα που φιλοξενεί στο έδαφός της 3,5 εκατομμύρια πρόσφυγες και μετανάστες γνωρίζει ότι διοχετεύοντας μερικές χιλιάδες εξ αυτών στη γείτονα δεν επιλύει το πρόβλημά της. Εργαλειοποίησε το προσφυγικό για να στείλει το μήνυμα της στην Ευρώπη και νομίζω ότι το πέτυχε. Γιαυτό η μεταφορά των προσφύγων και των μεταναστών στην Αδριανούπολη δεν είχε τον χαρακτήρα του αιφνιδιασμού δηλαδή της μυστικής επιχείρησης αλλά έγινε πομπωδώς θα λέγαμε. Με κομβόι από λεωφορεία, με τα τηλεοπτικά δίκτυα να μεταδίδουν τα γεγονότα απ’ ευθείας καθώς και συνεντεύξεις αναχωρούντων προσφύγων από τις οποίες αναδεικνύονταν και ο εμπαιγμός τους, ότι π.χ. τα σύνορα ήταν ανοιχτά και η διεκπεραίωσή τους στη χώρα μας αυτονόητη. Οι ανταποκριτές της ΕΤ, του ΣΚΑΙ κ. α. στην Τουρκία ήταν επί ποδός ενημερώνοντας τους θεατές από την Κων/πολη και την Αδριανούπολη για την επιχείρηση προώθησης των προσφύγων. Είναι προφανές ότι η Άγκυρα γνώριζε πολύ καλά ότι ήταν αδύνατη η παραβίαση των ελληνικών συνόρων από τους πρόσφυγες και τους μετανάστες. Στον Έβρο εδρεύουν δύο Μεραρχίες Στρατού και άλλες μονάδες του Δ’ Σώματος που περιπολούν μονίμως και σε 24ωρη βάση τα σύνορα και πλέον αυτών είναι οι συνοριοφύλακες και τα Σώματα Ασφαλείας. Ακόμη και σε έναν υποτιθέμενο πόλεμο μεταξύ των δύο χωρών, όπως γράφει ο Παναγιώτης Κονδύλης στο Επίμετρο για τις Ελληνοτουρκικές σχέσεις στο βιβλίο του “Περί Πολέμου”, η Ελλάδα υπερτερεί στον Έβρο έναντι της Τουρκίας λόγω της διαφοράς μορφολογίας της Ανατολικής Θράκης (πεδινή) έναντι αυτής του νομού Έβρου (ορεινή). Αποτελεί δηλαδή την αχίλλειο πτέρνα της Τουρκίας σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Πόσο μάλλον όταν οι επιχειρούντες την παραβίαση των συνόρων μας είναι απελπισμένοι πρόσφυγες και μετανάστες. Η Άγκυρα λοιπόν δεν είχε ψευδαισθήσεις. Επιδίωξή της ήταν η παράσταση που έλαβε χώρα με τη συγκέντρωση των χιλιάδων απελπισμένων να επιχειρούν να παραβιάσουν τον φράχτη στις Καστανιές για να θέσει και πάλι το προσφυγικό επί τάπητος αναθεωρώντας τη συμφωνία ΕΕ – Τουρκίας του Μαρτίου του 2016 και σε άλλα οφέλη που αφορούσαν τη στήριξη της πολιτικής της στη βόρεια Συρία. Και αυτό πέτυχε. Αυτό φάνηκε με την τετραμερή που ζήτησε ο Ερντογάν και συγκλήθηκε στις 17 Μαρτίου με τη συμμετοχή της Μέρκελ, του Μακρόν και του Τζόνσον.
    Ενώ όμως οι Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας ανταποκρίθηκαν στον ρόλο τους, η πολιτική ηγεσία της χώρας υπέστη δύο απανωτές ήττες. Η πρώτη ήταν η απουσία της από την τετραμερή για το προσφυγικό καίτοι η χώρα μας αποτελεί τον υποδοχέα των προσφύγων και των μεταναστών από την Τουρκία και η συμφωνία ΕΕ – Τουρκίας εμπλέκει τη χώρα μας άμεσα. Η δεύτερη κατέστη ολοφάνερη με την επίσκεψη της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και των προέδρων των θεσμικών οργάνων της ΕΕ στις Καστανιές. Αφενός είδαν το σκηνικό που έστησε η Άγκυρα στον φράχτη διαπιστώνοντας τον κίνδυνο προσφυγικής εισβολής που απειλεί την Ευρώπη, αυτό δηλαδή που επιδίωκε να δείξει η Άγκυρα, αφετέρου ο Έλληνας πρωθυπουργός, αρκέστηκε στις λεκτικές θωπείες των εταίρων περί ταύτισης ελληνικών και ευρωπαϊκών συνόρων που αποτελεί απλά ευφημισμό, και δεν αντέδρασε στην προοπτική να παραμείνουν οι πρόσφυγες και οι μετανάστες που φιλοξενεί η χώρα μας μονίμως εδώ.

    • “Ο Έβρος και το τουρκολιβυκό σύμφωνο” … του Δημήτρη Μακροδημόπουλου 🙂 🙂

      Δηλαδή, Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει. Έχεις πλάκα ομολογουμένως, δεν μπορώ να πω!

      Καλή Ανάσταση, αν και νωρίς ακόμη.

  3. Για να μην μακρηγορούμε και ξεφεύγομε από το θέμα, αν σε κατάλαβα σωστά, εσύ θεωρείς απάνθρωπο το να στήνει κανείς φράκτες και να προφυλάσσει τα σύνορα τής χώρας του, σωστά; Διότι το θέμα μου εμένα δεν είναι αν ήταν νίκη ή όχι η απόκρουση των λαθρομεταναστών, αλλά αν έπρεπε ή όχι να τούς αποκρούσομε. Μην ξεφεύγεις από το θέμα δια τής πλαγίας. Το 2016 μάθαμε τι σημαίνει το “κάτω τα σύνορα, ελεύθερη είσοδος σε όλους” αυτών που ήθελαν να γκρεμίσουν και τον φράκτη.

    Αν πρέπει να διαφυλάξομε τα σύνορα τής χώρας, ο φράκτης (και όχι μόνο) είναι αναγκαίος. Και οι Βούλγαροι που έχουν ανυψώσει φράκτη, φαίνεται ότι αυτό φρονούν. Αν δεν υπάρχει λόγος διαφύλαξης των συνόρων, τότε ούτε φράκτης χρειάζεται. Ξεκαθαρισμένα κουκιά.

    Παραβιάζει ο φράκτης στον Έβρο τη διεθνή νομιμότητα;

    Έχει δίκιο ο Κ. Γρίβας.

  4. Δύο μεραρχίες εδρεύουν στον Έβρο και άλλες μονάδες του Δ Σώματος Στρατού αλλά και πέραν αυτών οι συνοριοφύλακες και τα σώματα ασφαλείας! Είναι δυνατό να τίθεται θέμα ασφάλειας των συνόρων;;; έναντι ξυπόλητων και ρακένδυτων;
    Η εργαλειοποίηση του προσφυγικού από την Άγκυρα ήταν υπόμνηση προς τις Βρυξέλλες. Αυτό έγινε ολοφάνερο και από τη σύνθεση της τετραμερούς, από την οποία απουσιάζαμε καίτοι οι πρόσφυγες σε εμάς ήθελαν να εισβάλλουν ενώ συμμετείχε η Μ. Βρετανία!

    • Δεν θέλεις να απαντήσεις και σε καταλαβαίνω. Θέλεις οι “ξυπόλητοι και ρακένδυτοι” (πού τούς είδες, άραγε;) να έχουν ελεύθερη είσοδο στην χώρα. Οι δύο μεραρχίες δεν έχουν καμμία σημασία στην περίπτωση αυτή. Όσοι “πτωχοί, ξυπόλητοι και ρακένδυτοι” προσέλθετε και εισέλθετε ελευθέρως στον … ελληνικό παράδεισο. Σωστά; Το τι θα γίνουν και πώς θα ζήσουν αυτοί αργότερα είναι άλλη ιστορία.

  5. Πώς θα ζήσουν; Μα έχουν φύγει εκατοντάδες χιλιάδες νέοι από την αφρόκρεμα της χώρας; Τον Δεκέμβρη από τα εκατομμύρια των αποδήμων μόλις 5 χιλ είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον να ψηφίσουν προφανώς οι ρομαντικοί. Από τις εκατοντάδες χιλιάδες της τελευταίας 12ετίας δεν γνωρίζουμε εάν κάποιος ή κάποιοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον; Έριξαν μαύρη πέτρα που λέμε. “Εισάγουμε” εργαζόμενους, δεκάδες χιλιάδες επίσημα.
    Προφανώς νομίζεις ότι είμαστε κάτι εξαιρετικό. Αυτοθαυμασμός! Τα Τέμπη, προϊόν διαχρονικής ανικανότητας, το Μάτι, η Μάνδρα, αποτέλεσμα διαχρονικών πελατειακών σχέσεων, η Ηλεία, η Εύβοια επανειλημμένα. Το ότι σκοτώνεστε στην Κρήτη γιατί έναν δρόμο τόσα χρόνια και με τόσο τουρισμό δεν κατορθώσατε να φτιάξετε. Το ότι φεύγουν τα παιδιά μας με τόσα προσόντα και εδώ συνεχίζουν να προσλαμβάνουν σταθμάρχες με μπλοκάκι κατ’ επιλογή και άλλες ειδικότητες με σικέ προκηρύξεις, τόση περηφάνια από πού πηγάζει; Μη μου πεις πάλι για τους αρχαίους!!!

    • Οι “εκατοντάδες χιλιάδες νέοι από την αφρόκρεμα της χώρας” είναι επιστήμονες. Αυτούς θα αντικαταστήσουν οι λαθρομετανάστες, οι … “ρακένδυτοι”;

      “Εισάγουμε” εργαζόμενους, δεκάδες χιλιάδες επίσημα. Ακόμη δεν εισήχθη κανείς, Μία πρόθεση ήταν να φέρουν Πακιστανούς για τις γεωργικές δουλειές, ενώ υπάρχουν χιλιάδες από δαύτους λαθραίοι. Αυτοί βέβαια έχουν άλλες … ασχολίες.

      Από εκεί και κάτω δεν καταλαβαίνω τι γράφεις. “Προφανώς νομίζεις ότι είμαστε κάτι εξαιρετικό. …. Μη μου πεις πάλι για τους αρχαίους!!!”

      Ποιους … αρχαίους και πότε και τι είπα εγώ γι αυτούς. Σκέτες ασυναρτησίες. Ο ΒΟΑΚ είναι δουλειά τούς κράτους, όχι των κατοίκων τής Κρήτης. Η Αθήνα δεν τα καταφέρνει να τον φτιάξει, όχι η Κρήτη. Το κόμπλεξ έχεις με τούς Κρητικούς;

  6. Ο επιστήμονας λοιπόν, δηλ ο πτυχιούχος πρέπει να είναι καλοντυμένος.
    Το πρόβλημα είναι ότι εκθειάζουν τη χώρα μας αλλά δεν τολμούν να πουν το όνομά τους. Για ποιο λόγο αφού ζούμε σε ανώτερη κοινωνία; Αυτό είναι το αίνιγμα!
    Καλή Ανάσταση!!

    • Το ότι οι “ρακένδυτοι”, που δεν είναι πάντα ρακένδυτοι, είναι επιστήμονες, που θ’ αναπληρώσουν αυτούς που έφυγαν, δεν το πιστεύεις ούτε ο ίδιος. Από κει και κάτω πάλι δεν καταλαβαίνω λέξη. Σε ποιους αναφέρεσαι;

      Eπιστρέφω στο θέμα, από το οποίο ξεφύγαμε. Καλώς κάνουν και συντηρούν κι επεκτείνουν τον φράκτη, διότι η χώρα μας δεν μπορεί να δεχτεί περισσότερους λαθρομετανάστες. Εδώ και 33 χρόνια δεχόμαστε μία άνευ προηγουμένου λαθροεισβολή, πόσους θ’ αντέξομε ακόμη;

  7. Νομίζεις ότι ζεις σε μια υπέροχη χώρα. Δεν είναι έτσι.
    Όποιος δεν έχει πρόσβαση στο ρουσφέτι και σέβεται τον εαυτό του φεύγει.
    Στο άρθρο άλλα λέω. Ότι δεν είναι κανείς ανάγκη να υποκρίνεται τον χριστιανό όταν έχει απόψεις σαν του Μητσοτάκη και τις δικές σου. Δεν έχουν σχέση αυτά τα δύο. Αυτό γράφω. Το τί γράφει η ταυτότητα δεν έχει καμιά αξία.

    • “Νομίζεις ότι ζεις σε μια υπέροχη χώρα”

      Από πού βγαίνει αυτό; Το ακριβώς αντίθετο λέω. Τα θρησκευτικά δεν μ’ ενδιαφέρουν. Μ’ ενδιαφέρει ότι η Πατρίδα μας (αν την θεωρείς κι εσύ για τέτοια, την Ελλάδα) δεν σηκώνει άλλους μετανάστες. Πετάς τσόντες απ’ εδώ κι απ’ εκεί, χωρίς ειρμό.-

  8. Μα κανείς πρόσφυγας και μετανάστης δεν περνά τα σύνορα για την Ελλάδα. Όλοι κατευθύνονται σε άλλες χώρες. Και αυτοί οι πρόσφυγες είναι σαν τους πατεράδες μας, τους Σμυρνιούς, τους Πόντιους, τους Καραμανλήδες που ενώ είχαν τη θέση τους εκεί στην κοινωνία εδώ ήλθαν και δεν είχαν στον ήλιο μοίρα, και κανείς σχεδόν ντόπιος δεν ήθελε να τους δει.
    Αφού λοιπόν δεν είσαι χριστιανός υποκριτής σαν τους πολιτικούς μας, δεν θα πας στην Ανάσταση, ούτε στον Επιτάφιο και δεν προσκυνάς στην εκκλησία, ούτε ανάβεις κερί, γιατί εξάπτεσαι; Οι θρησκείες υπερβαίνουν τα σύνορα!
    Όμως καλού κακού γιατί δεν περιφράσσεται ολόκληρη την Κρήτη, τις ακτές της με έναν φράχτη;
    Πάνω από όλα η ασφάλεια!

    • Όταν αρχίσεις πλέον να γράφεις βλακείες, δείχνεις ότι έπιασες πάτο. Το άρθρο δεν σού βγαίνει, προσπαθείς να δικαιολογήσεις τις ανοησίες που γράφεις και καταντάς γταφικός ΣΑΝ κάποιον εδώ μέσα.-

      Κακώς ασχολήθηκα από την αρχή μ’ έναν ιδεοληπτικό, αφού ξέρω τι είσαι. Την Κρήτη, που τόσο σού κάθεται στο στομάχι, την φυλά ο Τάλως.-

      Δεν θ’ ασχοληθώ περισσότερο μαζί σου.-

  9. Καλή Ανάσταση Επισκέπτη! Να ασπαστείς όλες τις εικόνες της εκκλησίας της ενορίας σου.
    Την Κρήτη τη συμπαθώ, όπως και τους Κρητικούς, όμως πρώτη φορά συναντώ Κρητικό ανώνυμο!

Leave a Reply to Επισκέπτης Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα