Δ. Μακροδημόπουλος: Η αλήθεια για τον σιδηρόδρομο και τα Τέμπη

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

του Δημήτρη Μακροδημόπουλου*

Μετά την τραγωδία στα Τέμπη, που ανέδειξε ακόμη και στον πλέον αδαή περί τα σιδηροδρομικά, την κομβική σημασία του σταθμάρχη αλλά και του μηχανοδηγού στη λειτουργία του σιδηροδρόμου και στην ασφάλεια της κυκλοφορίας, έχουν αντιληφθεί οι διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ότι η πρόσληψη σταθμαρχών με μπλοκάκι με αδιαφανείς διαδικασίες ή μηχανοδηγών με προκηρύξεις με προδιαγεγραμμένο αποτέλεσμα, εμπαίζοντας έτσι χιλιάδες νέους που εναποθέτουν τις ελπίδες τους στην αξιοκρατική αξιολόγησή τους, δημιουργεί τις προϋποθέσεις μελλοντικών τραγωδιών,  που ίσως δεν θα συμβούν ποτέ  διότι δεν θα το επιτρέψει η συγκυρία, αλλά επαυξάνει δραματικά τις πιθανότητες; Από πότε το επάγγελμα του σιδηροδρομικού είναι κληρονομικό; Όμως έτσι το πολιτικό σύστημα της χώρας απεκδύεται τον δημοκρατικό του μανδύα και αποκαλύπτει για άλλη μια φορά τα χαρακτηριστικά του. Διότι η αξιοκρατία αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη δημοκρατία σε μια χώρα.

Η τραγωδία των Τεμπών ανέδειξε τις επιπτώσεις της “εξυγίανσης” του ΟΣΕ που ολοκληρώθηκε με τον Ν. 3891/2010 επί ΠΑΣΟΚ, αλλά δρομολογήθηκε από τον κ. Χατζηδάκη, ο οποίος στοχοποίησε το 2008 τον ΟΣΕ για το χρέος του και στις 12/8/2008 παρουσίασε το πλάνο της “ανασυγκρότησής” του, που απογύμνωνε τον σιδηρόδρομο από προσωπικό μεταφέροντας εξειδικευμένους υπαλλήλους σε νοσοκομεία και σε αρχαιότητες με αποτέλεσμα να χαθεί η τεράστια εμπειρία των μεταταχθέντων και να δημιουργηθεί ένα χάσμα γενεών στον σιδηρόδρομο. Ποια ήσαν τα αίτια του χρέους; Ο διάδοχος του κ. Χατζηδάκη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κ. Στυλιανίδης είχε καθορίσει τη σχέση εσόδων – εξόδων του ΟΣΕ σε 1:8 «όταν σε ολόκληρη την Ευρώπη ο μέσος όρος σ’ αυτό το πολιτικό μέσο είναι 8 έσοδα, 10 έξοδα», όπως είχε πεί. Δεν είπε όμως πού οφείλεται αυτή η τεράστια διαφορά. Οφείλονταν στον κομματισμό, τον λαϊκισμό, στις πελατειακές σχέσεις  και στην αναξιοκρατία που επέφεραν τη δυσλειτουργία του σιδηροδρόμου. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ομότιμος καθηγητής του ΕΚΠΑ Κυριάκος Κιουλάφας στην έκθεσή του με θέμα «ΟΣΕ – Η αλήθεια για την κρίση» έγραφε τότε: «Συμπερασματικά θα μπορούσε να λεχθεί ότι η γενεσιουργός αιτία της πράγματι κακής οικονομικής εικόνας του Ο.Σ.Ε. οφείλεται στο ότι ο Ο.Σ.Ε. υποχρεώνεται να λειτουργεί με “πολιτικά κριτήρια” και να αξιολογείται με “επιχειρηματικά κριτήρια”». Για να φθάσουμε βαθμιαία όχι στην “εξυγίανση” αλλά στην απροσχημάτιστη σήμερα εφαρμογή των πελατειακών σχέσεων με το μπλοκάκι και τις εικονικές προκηρύξεις. Όμως η μαζική απομάκρυνση του προσωπικού δημιούργησε ένα τεράστιο κενό ασφαλείας. Διότι η εφαρμογή των κανονισμών του σιδηροδρόμου που διασφαλίζουν την κυκλοφορία των συρμών, απαιτεί ένα ελάχιστο αριθμό προσωπικού που είναι ανελαστικός και δεν μπορεί να υπόκειται σε οικονομίστικες επιδιώξεις.

Είναι αυτονόητο οι υπουργοί να αγνοούν τη λειτουργία του σιδηροδρόμου και να στηρίζονται στους συμβούλους τους και στις διοικήσεις που διόριζαν αλλά επειδή και αυτοί εναλλάσσονταν με τις εναλλαγές των κυβερνήσεων, το αποτέλεσμα ήταν η γνώση που αποκτούσαν να είναι ανεπαρκής ενώ η παραμονή στη θέση τους εναπόκειτο στην ανοχή των συνδικαλιστών. Αυτοί συνδιοικούσαν ή μάλλον διοικούσαν τον σιδηρόδρομο και η μη ικανοποίηση των αξιώσεων τους κάθε μορφής (προαγωγές, μεταθέσεις, κ.α.) οδηγούσε στην αποκαθήλωση των διοικήσεων. Είναι εντυπωσιακό πώς άνθρωποι που θεωρούνταν καταξιωμένοι δέχονταν να χειραγωγούνται με αυτόν τον τρόπο από τους συνδικαλιστές ενώ γνώριζαν ότι με την εναλλαγή των κυβερνήσεων ή και πριν θα αντικαθίσταντο.

Όσοι επικαλέστηκαν το χρέος του ΟΣΕ για να διαλύσουν τον σιδηρόδρομο απεδείχθη ότι αγνοούν στοιχειωδώς την οικονομία ως επιστήμη την οποία επικαλούνταν. Διότι σύμφωνα με τη θεωρία του «ανθρώπινου κεφαλαίου», που διατύπωσε για πρώτη φορά ο Άνταμ Σμιθ, η εμπειρία του εργαζόμενου που κοστίζει πάντα πραγματική δαπάνη, αποτελεί πάγιο κεφάλαιο της εταιρείας και εμπεριέχεται στον ίδιο τον εργάτη. Αποτελεί πάγιο κεφάλαιο διότι αποκτήθηκε από τον εργαζόμενο μέσα από την μηνιαία αμοιβή του από την εταιρεία. Στον ελληνικό σιδηρόδρομο μάλιστα, που η εμπειρία δεν μεταβιβάστηκε από γενιά σε γενιά λόγω της μαζικής μετάταξης των υπαλλήλων σε άλλους άσχετους τομείς ή της εξώθησής τους σε συνταξιοδότηση, η λειτουργική επαναφορά του στα προ του Ν. 3891/2010 λειτουργικά επίπεδα θα είναι ιδιαίτερα δαπανηρή και χρονοβόρα μέχρις ότου αποκτηθεί η απαραίτητη εμπειρία, με οδυνηρές συνέπειες, όπως και συνέβη.

Η τριμελής επιτροπή που συγκροτήθηκε για να διερευνήσει τα αίτια του ατυχήματος στα Τέμπη έχει τη μοναδική ευκαιρία αναδεικνύοντας τα πραγματικά αίτια να χαράξει το μέλλον του σιδηροδρόμου, αρκεί να έχει τη γνώση των διαχρονικών αιτίων που οδήγησαν στην τραγωδία, την οποία όμως δεν έχει, διότι δεν έχει τα βιώματα που αποκαλύπτουν τις παθογένειες και τα αίτιά τους. Διότι οι τρείς πανεπιστημιακοί δεν πρόκειται να διδάξουν σε φοιτητές, ούτε τα εγχειρίδια θα τους αποκαλύψουν τα αίτια παρά μόνον την τεχνική πλευρά του προβλήματος που αποτελεί παράγωγο της δυσλειτουργίας του Οργανισμού και των παρεμβάσεων.. Μπορεί να είναι άριστοι δάσκαλοι αλλά εν προκειμένω τα πραγματικά αίτια, οι παθογένειες είναι εκτός του αντικειμένου και της εμπειρίας τους. Οι κυβερνήσεις αξιοποιούν κατά κόρον τους πανεπιστημιακούς για να συγκαλύψουν πίσω από τον ακαδημαϊκό τίτλο τους την πολιτική αδυναμία τους ή την απροθυμία τους να παρέμβουν αποτελεσματικά για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και να διαιωνίζουν τον κομματικό τους έλεγχο. Αλλά και για έναν άλλο λόγο: Για να παρακάμπτουν τα υπηρεσιακά στελέχη που είναι γνώστες των πραγματικών προβλημάτων, η ορθολογική επίλυση των οποίων είναι ασυμβίβαστη με τις όποιες σκοπιμότητες της εκάστοτε κυβέρνησης. Αλλά και οι Ευρωπαίοι που θα θελήσουν να συμβάλλουν, ως λάτρεις του ορθολογισμού δεν θα μπορέσουν να αντιληφθούν τον πελατειακό χαρακτήρα του κράτους και άθελά τους θα εξαντλήσουν την παρέμβασή τους στο φαίνεσθαι του συμβάντος. Διότι το πρόβλημα της χώρας μας δεν είναι η τεχνολογία, τα αίτια είναι πολύ βαθύτερα, διαπερνούν ολόκληρη την κοινωνία.

Μακροδημόπουλος Δημήτρης

τ. Αρχιμηχανικός ΟΣΕ

Πολιτικός Μηχανικός ΑΠΘ

Αλεξ/πολη – κιν. 6947-771412

8/3/2023

 

spot_img

12 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ευχαριστούμε και πάλι κ. Μακροδημόπουλε για τις έγκυρες -ως σχετικός- πληροφορίες που δίνετε για τον ΟΣΕ και τα κομμάτια του από το 2010.
    Επέλεξα το ακόλουθο τμήμα του άρθρου σας .
    ”Το αποτέλεσμα ήταν οι διορισμένες- από τις κυβερνήσεις διοικήσεις του ΟΣΕ-είχαν ανεπαρκή γνώση των προβλημάτων , ενώ η παραμονή στη θέση τους εναπόκειτο στην ανοχή των συνδικαλιστών .ΑΥΤΟΙ ΣΥΝΔΙΟΙΚΟΥΣΑΝ Ή ΜΑΛΛΟΝ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΝ ΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ ΚΑΙ Η ΜΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΞΙΩΣΕΩΝ ΤΟΥΣ ,ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗΣΔ (προαγωγές ,μεταθέσεις κ.α) ΟΔΗΓΟΥΣΕ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ.
    ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΒΑΙΝΕ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΕΚΟ ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΟΠΑΣΟΚ-ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΠ ΑΚΟΜΗ – ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ.
    Σας επαναλαμβάνω τις ευχαριστίες μου αγαπητέ κύριε Μακροδημόπουλε.
    Υ.Γ 1.-ΜΗΠΩΣ ΓΙΑΥΤΟ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ”ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ” ΣΤΟΝ ΟΣΕ ΤΟ ΠΑΣΟΚ , Ο ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΚΕ;;;.
    2.-ΓΙΑΤΙ ΤΩΡΑ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΝΤΑ ΥΠΟΥΡΓΟ ΓΙΑ ΤΑ -ΟΝΤΩΣ- ΧΑΛΙΑ ΤΟΥ ΟΣΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ;;;.
    Φταίει ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος για τις αμαρτίες των Ελλαδιτών ορθοδόξων και εμείς δεν φταίμε ,-όπως υποστηρίζουν όσοι υποστηρίζουν ότι δεν φταίει ο σταθμάρχης της Λάρισας γιο το πολύνεκρο δυστύχημα;;;.

  2. Σας άκουσα και στις ανιχνεύσεις την προηγούμενη Κυριακή, σας διαβάζω και τώρα, και δεν έχω παρά να σας συγχαρώ.

  3. Αγαπητέ ΣΑΝ όλοι τους ήταν ίδιοι και χειρότεροι.
    Μην ξεχνάς οι προσλήψεις σταθμαρχών κλπ με μπλοκάκι στα κρυφά τώρα έγινε όπως και οι εικονικές προκηρύξεις της Hellenic Railways, πάλι τώρα. Μάλιστα είχαν και μορατόριουμ μεταξύ τους οι συνδικαλιστές των παρατάξεων. Τεράστιες οι ευθύνες των κομμάτων. Δεν πρόκειται για γνήσιο συνδικαλισμό.

    • ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ”ΜΟΡΑΤΟΡΙΟΥΜ ”ΜΕΤΑΞΥ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ , ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΟΚΟΠΗ ΘΑ ΔΟΥΜΕ.
      ΔΕΝ ΠΙΣΤΥΕΥΩ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΝ ΜΕ ΤΟ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΜΠΛΟΚΑΚΙ ΠΑΙΔΙΑ-ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ, ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΙ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΜΕΝΟΥΝ ΑΠΡΑΓΟΙ.
      ΤΕΛΙΚΑ Ο ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΚΟΜΜΑΤΑ.
      ΘΑ ΜΑΘΑΤΕ ΟΤΙ Η ΠΑΣΚΕ (ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΤΩΡΑ ΠΑΣΟΚ) ΑΥΞΗΣΕ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ Γ.Σ.Ε.Ε.
      ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΑΥΜΑ;;;.
      ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

  4. Το μορατόριουμ ήταν μεταξύ συνδικαλιστών
    Οι διοικήσεις ήταν υποταγμένες στους συνδικαλιστές
    Δεν είναι υπερβολή
    Με μπλοκάκι μπήκαν παιδια σιδηροδρομικών στον ΟΣΕ, οπως ΚΑΙ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΥΡΊΖΟΥΜΕ ΔΕΚΑΕΤΊΕς ΠΊΣΩ, ΚΟΡΟΙΔΕΎΟΥΝ ΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ

    • Τα μπλοκάκια τα θεώρησα και τα θεωρώ αδικαιολόγητα ,αλλά ζήτησα να μάθετε-μάθουμε, φίλε κ. Μακροδημόπουλε ,πόσοι συγγενείς των αρχισυνδικαλιστών -που τώρα διαμαρτύρονται-και των μελών των διοικήσεων προσελήφθησαν με μπλοκάκι στον ΟΣΕ και τις παραφυάδες του;;;.
      Αν καταφέρετε να μάθετε πληροφορήσατε μας.

  5. Συναγερμός για τα αεροδρόμια: Καταγγελίες για σοβαρές ελλείψεις – Η προειδοποίηση για… αιγοπρόβατα σε διαδρόμους προσγείωσης

    Όταν θα έχει γίνει το κακό και στα αεροδρόμια, θα γυρεύομε ποιος “σταθμάρχης” φταίει. Πάντως όχι οι κυβερνήσεις και προπαντός η “δική μας”. Πάλι θα κοσκινίζομε τα κόμματα, διότι αυτά ενδιαφέρουν και όχι οι άνθρωποι που χάνονται. “Μη μου το κόμμα τάραττε”…

  6. Λες ΣΑΝ να σταμάτησαν περαστικούς και να τους πήραν;Διάβασα σήμερα στην ιστοσελίδα της Καθημερινής πχ ότι η σταθμάρχης στους Νέους Πόρους ήταν με μπλοκάκι και κόρη σταθμάρχη. Οι μηχανοδηγοί που γνωρίζω στη Αλεξπολη τακτοποίησαν τα παιδιά τους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μπορεόι η σταθμάρχης των Νεων Πόρων να είναι ικανή, δεν το γνωρίζω, ούτε το θέμα είναι αυτό. Εξ άλλου οι Νέοι Πόροι είναι ένας μικρός σταθμός διέλευσης κυρίων ή στάθμευσης, σπάνια διασταυρώσεων.Ούτε κατηγορώ τους γονείς που βόλεψαν τα παιδιά τους. Και ο άλλος σταθμάρχης στη Λάρισα “προιόν” πελατειακών σχέσεων ήταν.Το όλο σύστημα που έκανε βήματα “μπροστά” με νέες μεθόδους πελατειακών σχέσεων σε κρίσιμους τομείς. Ξαναδιάβασε σε παρακαλώ το κείμενό μου πριν λίγες μέρες με τίτλο “Οι προσλήψεις στον ΟΣΕ”. Το ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ είναι ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκηρύσσει θέσεις με προειλημμένο αποτέλσμα και εμπαίζει χιλιάδες νέων που ελπίζουν. Και παλιά είχαμε σωρεία τέτοιων περιπτώσεων. Ποιά είναι η διαφορά; Ότι τότε αυτός που προσλαμβάνονταν ρουσφετολογικά εντάσσονταν σε ένα σιδηροδρομικό περιβάλλον, όπου επί χρόνια υφίστατο εκπαίδευση από τους παλαιότερους και περνούσαν χρόνια για να αναλάβει υπεύθυνα δουλειά, ως σταθμάρχης και ιδίως ως μηχανοδηγός εν προκειμένω. Τώρα δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.

    • Όμως είναι μεμπτό -και τρελό- αν και τα μέλη των ηγεσιών των συνδικαλιστών του ΟΣΕ ”βόλεψαν” με μπλοκάκι τα παιδιά και τους συγγενείς τους και τώρα καταγγέλλουν την κυβέρνηση,- την όποια κυβέρνηση-και να επιδίδουν εξώδικα οι υποκριτές .
      Με βολεψάκηδες (που καταγγέλλουν την οικογενειοκρατία μόνο στους πολιτικούς)δεν μπορεί να διορθωθεί η κατάσταση και σας -μας -παρακαλώ λιγότερη συναδελφική αλληλεγγύη σε τέτοιους συναδέλφους σας-μας.
      ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΣΕ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ-ΟΠΩΣ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ (ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΠΑΡΕΞΗΓΗΘΩ)- ΚΑΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΛΥΤΕΡΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΔΥΣΜΟΙΡΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΑΣ .

  7. Αυτοι που διόρισαν αυτον τον μπουνταλα σε αυτην την θεση που απο χαμαλο-αχθοφόρος εγινε ξαφνικα σταθμαρχης δεν θα πληρωσουν; Η Λαρισα βουίζει για βουλευτη της περιοχης που κανονισε για τον διορισμο του λεγαμενου. Δυστυχως οι ερευνες δεν κινουνται προς αυτην την κατευθυνση. Παντως, και συστηματα προειδοποιησης να υπηρχαν αυτος ο μπανταλας δεν θα ηξερε να τα χρησιμοποιησει και το αποτελεσμα θα ηταν το ιδιο. Μαλιστα υπαρχει συστημα προειδοποιησης για 5.5 χιλιομετρα βορεια της Λαρισας και 5.5 χιλιομετρα νοτια της Λαρισας το οποιο ο εν λογω μπουνταλας δεν ειχε ενεργοποιησει γιατι δεν ηξερε να το χρησιμοποιήσει. Αυτοι που μιλανε για ελλειψη συστηματων μιλανε αερα γιατι και τα καλυτερα συστηματα να υπηρχαν με τον κυριο μπουνταλα στο σταθμαρχειο το αποτελεσμα θα ηταν το ιδιο. Φταινε ολοι αυτοι που εμπιστεύτηκαν τις ζωες των παιδιων μας σε αυτον τον μπουνταλα. Να πληρωσουν και αυτοι. Τι κανει ο ανακριτης τοσες μερες; ΝΤΡΟΠΗ. 

  8. κ. Μακροδημόπουλε είστε τολμηρός, γιατί δημοσίως λέτε την αλήθεια για τους πολιτικούς και τους συνδικαλιστές. Ν’ αγιάσει το στόμα σας!
    κ. Σαββίδη μερικές παρατηρήσεις:
    1)η ελληνική γλώσσα έχει ένα σφάλμα,δεν μπορεί να διακρίνει τις έννοιες safety και security.Το GSM-R προσφέρει security,όχι safety.Security γιατί η πληροφορία πλέον είναι κωδικοποιημένη,ενώ στο VHF μπορεί ο καθένας να ακούσει ή και να μιλήσει(!). Safety προσφέρουν οι επαναλήπτες.Στο GSM-R μελετήθηκαν κι εγκαταστάθηκαν,στο VHF δεν εγκαταστήθηκαν ποτέ. Ως δημοσιογράφος γνωρίζετε πως και η ΕΡΤ μέχρι προσφάτως εξέπεμπε στα VHF ενώ ακόμη και σήμερα που ολοκληρώθηκε η ψηφιακή μετάβαση στο DVB-T υπάρχουν ακόμη λευκές περιοχές(μη κάλυψη τηλεοπτικού σήματος),άρα η ψηφιοποίηση δεν σημαίνει καλύτερη κάλυψη
    2)Αυτοματοποίηση/ψηφιοποίηση/ρομποτική/τεχνητή νοημοσύνη σημαίνουν παραγωγικότητα. Έχετε αναφερθεί παλαιότερα στον “Μοναδιάστατο Άνθρωπο”. Τα συστήματα αυτά αναπτύσσονται και εφαρμόζονται για μείωση του προσωπικού.Η ασφάλεια(safety) προκύπτει από τους κανονισμούς/πρωτόκολλα. Και οι ηλεκτρικές ασφάλειες είναι μία επινόηση που έχει αποτρέψει πολλές πυργαγιές,μέχρι τη στιγμή που κάποιος άνθρωπος θα βάλει σε μία καμμένη ασφάλεια ένα μικρό κομμάτι αλουμινόχαρτου για να συνεχίσει να κάνει τη δουλειά του.
    3)Έλλειψη προσωπικού, κατά την έννοια που αποδίδουν οι δημοσιολογούντες, δεν υπάρχει.Στην αμαξοστοιχία υπήρχαν δύο(2) μηχανοδηγοί. Ο σταθμάρχης της Λάρισας ανέφερε τις ενέργειές του στον σταθμάρχη του Πλαταμώνα(Ν.Πόρων) και στον επόπτη τους στην Αθήνα. Συνολικά πέντε (5) άνθρωποι. Πέραν αυτών, υπήρχαν ακόμη δύο(2) έμμισθοι σταθμάρχες, οι οποίοι για τους δικούς τους λόγους εγκατέλειψαν τη θέση τους. Κατά την έννοια που αποδίδει ο κ. Μακροδημόπουλος δε θα έπρεπε να υπάρχει γιατί ο σχεδιασμός μιλάει για τεχνικά μέσα (καταγραφικά οχήματα, που δεν κάνουν απλά μακροσκοπικούς ελέγχους της γραμμής) και για εργάτες που θα ενεργοποιούνται ad-hoc (εργολάβος/outsourcing μεν, χωρίς σιδηροδρομική εμπειρία δε). Και κάπου εδώ ξαναγυρνάμε στους συνδικαλιστές και τους πολιτικούς

    • Συμπληρωματικά στην 1η παρατήρηση:
      η εγκεκριμένη επικοινωνία -μέσω VHF- μεταξύ αμαξοστοιχίας και σταθμού, τεκμηριωμένα, ήταν(!) εφικτή για μία χρονοαπόσταση 10 λεπτών,τουλάχιστον. Αυτό που δεν έχει δημοσιοποιηθεί είναι αν κάποιος από τους δύο μηχανοδηγούς επιχείρησε να καλέσει τον σταθμάρχη(και γιατί αυτός δεν απάντησε) ή όχι.

Leave a Reply to Σ.Α.Ν. Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα