Γ. Κουμέντος: Προβλήματα στο συλλογικό «είναι»

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -
  ΓΙΑΝΝΗΣ Ν. ΚΟΥΜΕΝΤΟΣ*  

Θα μπορούσε κάποιος να σκεφθεί ότι μεγάλη σημασία δίνουμε σε ένα περιστατικό εναλλακτικής συμπεριφοράς, ή διαμαρτυρίας ή άλλης αισθητικής, ή συνειδητής διαφοροποίησης για να προκαλέσουν τα «φώτα της δημοσιότητας» ή να υποστηρίξει κάποιος ότι «ανώριμα παιδιά είναι». Ενδεχομένως να υπάρχουν και άλλες αιτιάσεις και δικαιολογίες. Πάντως, είναι κάτι αντίστοιχο με τις «μούντζες» και τα μαύρα περιβραχιόνια, που εμφανίστηκαν στις παρελάσεις, την περίοδο της όξυνσης του «αντιμνημονιακού αγώνα». Θεωρώ ότι είναι σημεία των καιρών, κομμάτια μιας αλυσίδας κοινωνικών συμπεριφορών, που στον πυρήνα τους ενυπάρχει ο κατακερματισμός της συλλογικής συνείδησης και του λαθεμένου αυτοπροσδιορισμού. Τα τελευταία χρόνια η αμφισβήτηση του «κατεστημένου συστήματος», με την αντισυστημική εκφορά του λόγου και των ακραίων πρακτικών, δημιούργησε περισσότερα πολιτικά και κοινωνικά προβλήματα από όσα στην ουσία έλυσε, όχι μόνο στην Ελλάδα με τους «αντιμνημονιακούς», αλλά και στην Ευρώπη.

Ο σημαιοφόρος, οι παραστάτες, οι μαθητές εκπροσωπούν το αξιακό σύστημα, το πνεύμα και το πλαίσιο του σχολείου τους. Θεωρητικά εκφράζουν τη συλλογικότητά τους, τιμούν τα έργα των προηγούμενων και υπόσχονται το καλύτερο μέλλον. Αυτό οφείλουν να το θεραπεύσουν το σχολείο και το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Οι συμβολισμοί στην καθημερινότητα είναι ισχυροί και αναγκαίοι, όσο και η ιστορική μνήμη. Η ισοπέδωση των συλλογικών συμβολισμών και των αξιών δημιουργεί προβλήματα στο συλλογικό «είναι» και μειωμένες αντιστάσεις στις κάθε μορφές επιβουλές, είτε είναι εμφανείς, όπως η φασιστική-ναζιστική απειλή, είτε είναι αφανείς, όπως ο πολιτιστικός ιμπεριαλισμός και η παγκοσμιοποίηση.

Είχε ισχυρή συμβολική σημασία το κατέβασμα της ναζιστικής σημαίας από τους Γλέζο-Σάντα στην Ακρόπολη, ή η προβολή της ελληνικής σημαίας στα κάγκελα του Πολυτεχνείου κατά τη νύχτα της 17ης Νοέμβρη.

Επίσης, είναι σημαντικές η αυτογνωσία και η συλλογικότητα μέσα από τα βιώματα του λαϊκού πολιτισμού και των παραδόσεων, σε όλες τους τις εκφράσεις. Τα διαβατήρια έθιμα των γιορτών, είτε θρησκευτικών κατά κύριο λόγο, είτε αλλαγής εποχών, είναι γεμάτα από πολλαπλούς συμβολισμούς. Παρά τα προβλήματα της αστικοποίησης και της εμπορευματοποίησης, αυτοί οι συλλογικοί συμβολισμοί εξακολουθούν να είναι συναισθηματικοί εξισορροπιστές της κοινωνικής μας συμπεριφοράς και σημεία συνεκτικότητας.

Χωρίς να μηδενίζω τη μεταπολιτευτική πρόοδο του ελληνικού εκπαιδευτικού μας συστήματος, θεωρώ ότι η σημερινή παρεχόμενη εκπαίδευση αλλά και η Παιδεία δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εποχής. Η δημιουργική σύνδεση του παρόντος με το ιστορικό παρελθόν δεν αποτελεί στοιχείο αναφοράς των προγραμμάτων και των πρακτικών στο ελληνικό σχολείο, ούτε παράδειγμα πρακτικής καθημερινής συμπεριφοράς. Εδώ θα πρέπει να αναζητηθούν οι «ένοχοι» και οι υπεύθυνοι του περιστατικού της Νέας Φιλαδέλφειας.

Δυστυχώς, δεν έχουμε αντιληφθεί ότι όλα αλλάζουν γύρω μας με ταχύτητα και το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα βραδυπορεί και συντηρεί παρωχημένες λειτουργίες.

Η παγκοσμιοποίηση και οι νέες τεχνολογίες επιβάλλουν οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές που επηρεάζουν τα εκπαιδευτικά συστήματα. Την τελευταία εικοσαετία έγιναν προσπάθειες εισαγωγής καινοτομιών και αλλαγών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, όμως αυτές δεν ολοκληρώθηκαν και ανατράπηκαν, ύστερα από τις συγκρούσεις με τα παράλληλα συστήματα διοίκησης και εξουσίας. Ετσι και αλλιώς χρειαζόμαστε ένα διαφορετικό σχολείο, αλλά προϋπόθεση είναι η αλλαγή στην εκπαιδευτική φιλοσοφία σε όλα τα επίπεδα.

* Ο Γιάννης Ν. Κουμέντος είναι τέως σχολικός σύμβουλος.

“Καθημερινή”

spot_img

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αν δεν υπεστηριζε ”το σπιτι” που και ο ιδιος ο τεως σχολικος συμβουλος κ. Γιαννης Ν.Κουμέντος εκτισε θα επεφτε και θα τον πλακωνε κατα την γνωστη λαικη παροιμια ,γιατι αυτην εκπαιδευση στους ελληνοπαιδες εδωσαν οι ΑΝΑΞΙΟΛΟΓΗΤΟΙ απο το 1981 δασκαλοι των σχολειων καθε βαθμιδος εδω και 40 χρονια ΣΥΝΕΧΩΣ και αυτους τους δασκαλους καθοδηγουσαν οι σχολικοι συμβουλοι , συναδελφοι του κ. αρθρογραφου.
    Επειδη ο λογος για την περιεργη και ψυχολογικως προβληματικη συμπεριφορα των εφηβων και μετεφηβων θηλεων , που ”εδρασαν”- μαζι με την Ελληνικη σημαια (πρωτοφανες)-στην παρελαση στην Ν.Φιλαδελφεια μπροστα απο τους εμβροντητους θεατες της δικαιολογειται απο τον κ .αρθρογραφο ως αποτοκος της ”μπερδεμενης” καταστασεως που επικρατει ,η, νομιζουμε οτι επικρατει στα θεματα της εκπαιδευσεως ,-που πραγματι δεν εχουν τελειωμο-θα παρακαλουσαμε τον κ. τεως σχολικο συμβουλο να ανακαλεσει στην μνημη του ποσες τετοιες” μπερδεμενες ”προθεσεις και διαθεσεις επικρατουσαν μεταξυ των συμμαθητων του στα διαφορα σχολεια ,αλλα δεν εκδηλωνονταν γιατι δεν ειχαν την εγκριση των δασκαλων τους ;;;.
    Οσοι νομιζουμε οτι τα σημερινα παιδια ”των λουλουδιων και των ακριβων σμαρτφον” προβληματιζονται περισσοτερο απο τα παιδια των προηγουμενων ελληνικων χρονικων περιοδων διαπραττουν τεραστιο λαθος ,η, ξεχασαν την νεοτητα τους .
    Απλως τωρα οι γονεις και οι δασκαλοί τους ”ελυσαν τα λουρια ” και επειδη δεν μπορουν να τα ”κανουν ζάπι” δικαιολογουν καθε ”παλαβωμαρα” τους.
    Αληθεια γιατι αυτες οι ”φερελπιδες” ελληνιδες μαθητριες εκαναν με την δηλωση τους στην Εφημεριδα των Συντακτων και το γνωστο μας ΜΠΟΥΛΙΝΚ στα υπολοιπα παιδια που παρηλασαν κανονικα χαρακτηριζοντάς τα ως υποταγμενα στρατιωτακια;;;.
    Και αυτο γιατι του διεφυγε του κ.αρθρογραφου ;;;. Μηπως δεν το θεωρει κοινωνικη κατακραυγη εις βαρος οσων νεων παρηλασαν κανονικα;;;

  2. Θα πρέπει τα “παιδιά” αυτά που έκαναν ό,τι έκαναν στην παρέλαση, να μη μπορέσουν να προσβληθούν στο Δημόσιο ποτέ όσο ζουν, ούτε καν ως σκουπιδιάρηδες (ζητώ συγγνώμη από τους σκουπιδιάρηδες που τους συγκρίνω με αυτά τα παλιοτόμαρα).

    • Απο ενα Δημοσιο , που αυτοπροστατευεται ,αυτο επρεπε να συμβει , αλλα θα θεωρηθει φακελλωμα η καταγραφη αυτων και πολλων αλλλων για την αντικονωνικη και ρατσιστικη-εν προκειμενω- συμεριφορα τους εναντι των οσων παρηλασαν.
      Δεν αποκλειεται μαλιστα αυτα ”τα παιδια”να γινουν και υπουργοι σε μελλοντικη ”προοδευτικη”.
      Ποσοι εγιναν υπουργοι το 1981 , που δεν τους γνωριζαν ουτε στην πολυκατοικια τους και ποσοι υπουργοποιηθηκαν απο το 2015 για ”κοινωνικους” αγωνες .
      Ο εκλεγμενος πρωθυπουργος κ. Τσιπρας δεν ειχε στο βιογραφικο του μονο κοινωνικους αγωνες;;;.
      Η Δημοκρατια -ειπε ο Τσωρτσιλ -ειναι το χειροτερο πολιτευμα , αλλα δεν εχει καλυτερο.
      Απλως οι εκλογεις πρεπει να σκεπτονται περισσοτερο προτου ψηφιζουν.

Leave a Reply to Σ.Α.Ν Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,500ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα