Γιώργος Τσουκαλάς: Η ΑΔΙΚΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -
«Ο εγκλεισμός τελικά σωφρονίζει;» Ιδού το μέγα ερώτημα! Ειδικά όταν, ενώ κάποιος καταδικάζεται, η έννομος τάξη χορηγεί το ευεργέτημα της αναστολής εκτέλεσης της ποινής έως την απόφαση επί της έφεσης.
Ως γνωστόν, κατά τους επαΐοντες, ένα τέλος της ποινής είναι η λεγόμενη «ειδική πρόληψη», η αποτροπή τέλεσης νέων αδικημάτων, αλλά και ο «σωφρονισμός», μια εσωτερική, τρανή αλλαγή και αυτοβελτίωση των ανθρώπων που κάποτε έσφαλαν. Τούτου δοθέντος, πως εξηγείται η κατακραυγή για την αναστολή εκτέλεσης της ποινής έως την έκβαση της έφεσης;
Η αντίδραση της νεοελληνικής κοινωνίας εν προκειμένω, στην αναστολή εκτέλεσης της ποινής έως την έκβαση της έφεσης, μπορεί και να οφείλεται σε μια ιδεολογική Λερναία Ύδρα, που ξεπροβάλλει αγριωπή, στο νεοελληνικό παρόν, με τρία φρικτά κεφάλια.
Το πρώτο κεφάλι ετούτης της Λερναίας Ύδρας, είναι πως ο μέσος Νεοέλληνας αντιλαμβάνεται ακόμη την ποινή με την αρχαϊκή εκδοχή της, εκείνη της αντεκδίκησης! Της εκδίκησης μιας κοινωνίας που αντεκδικείται τον άνθρωπο που έσφαλε, τον κατατυραννά, ενίοτε τον δολοφονεί – φερ’ ειπείν με την θανατική ποινή, όπως άλλωστε συνεχίζει να συμβαίνει στην Δύση, καθώς η θανατική ποινή προβλέπεται ακόμη και σε ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ. Μην λησμονούμε πως οι αρχαϊκές αντιλήψεις αυτές συνεχίζουν να υπάρχουν ολοζώντανες στα μη δυτικά ποινικά συστήματα, όπως στον πολιτισμό του Ισλάμ – στην Μέση Ανατολή, οι εκεί κοινωνίες πότε καίνε ζωντανούς τους καταδικασμένους πότε τους λιθοβολούν για να τους τιμωρήσουν βασανιστικά, ενώ εκβαρβαρωμένα πλήθη ζητωκραυγάζουν με πρωτόγονη ικανοποίηση πως τελικά εξορκίστηκε το Κακό! Όμως, οι σύγχρονες δυτικές αντιλήψεις, από τον Διαφωτισμό και μετά, προοδευτικά έχουν εξελιχθεί και έχουν ενσωματώσει την μεγάλη πνευματική παράδοση της δυτικής φιλοσοφίας στο ποινικό δίκαιο.
Το δεύτερο κεφάλι της Λερναίας Ύδρας, είναι η αδυναμία αντίληψης από τον μέσο πολίτη των νομικών προβληματισμών, η έλλειψη νομικών γνώσεων αλλά και η άγνοια της δυτικής φιλοσοφίας. Όμως σε μια δημοκρατία οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν τους νόμους, και μην ξεχνούμε πως στο αιώνιο πρότυπο της κάθε δημοκρατίας, στην Κλασική Αθήνα, οι πολίτες ήταν νομοθέτες και εφαρμοστές του δικαίου, και συνεπώς κατείχαν άριστα τα νομικά ζητήματα. Στην σύγχρονη Ελλάδα, οι πολίτες γνωρίζουν τους νόμους και τα νομικά ζητήματα; Μάλλον αμυδρά, ειδικά όταν οι Έλληνες διαβάζουν ελάχιστα – οπότε άγονται στο εύκολο συμπέρασμα πως τάχα «η δικαιοσύνη πάσχει», «είναι απαράδεκτη και διαβλητή» και ούτω καθ’ εξής. Άλλωστε, οι κρίσεις για την ελληνική νομολογία, διατυπώνονται κυρίως σε νομικά περιοδικά, από νομικούς, καθώς η νομική είναι επιστήμη. Ας ερωτήσουμε όσους κραυγάζουν από την περιλάλητη «κοινή γνώμη», κατά της δικαιοσύνης, πόσο γνωρίζουν τα ζητήματα και εάν εν τέλει διάβασε ο μέσος Έλληνας κάποιο βιβλίο τον τελευταίο καιρό, κι αν μελετάει προτού συλλογιστεί και μιλήσει. Πως άλλωστε, όταν ο κυρίαρχος τύπος ανθρώπου που προβάλλεται από τους διαύλους των μέσων μαζικής ενημέρωσης είναι ένας Μη Σκεπτόμενος Άνθρωπος;
Το τρίτο και φριχτότερο κεφάλι της Λερναίας Ύδρας, είναι εκείνο που ξεπροβάλλει σαν η ανωτέρω ημιμάθεια του μέσου πολίτη, φθάσει στην Ηγεσία, σαν αλώσει η πνευματική υστέρηση και την κυρίαρχη πολιτική ιδεολογία, μέσα από αστόχαστες πολιτικές ηγέτιδες τάξεις. Τότε νομιμοποιείται ο λαϊκισμός, και τελικά ανοίγει ο δρόμος για την οπισθοδρόμηση, με τάχα αίτημα την πρόοδο και την εξυγίανση! Και τελικά ο λαϊκισμός καταλήγει να προβάλλεται ως αληθινός, στην βάση πως ο Σόλωνας ή έστω ο Ανάχαρσις είπε πως οι νόμοι μοιάζουν με τον ιστό της αράχνης, σαν αν πέσει πάνω του κάτι ελαφρό και αδύναμο, το συγκρατεί, αν όμως πρόκειται για κάτι μεγαλύτερο, σκίζει τον ιστό και φεύγει («τοὺς δὲ νόμους τοῖς ἀραχνίοις ὁμοίους· καὶ γὰρ ἐκεῖνα, ἐὰν μὲν ἐμπέσῃ τι κοῦφον καὶ ἀσθενές, στέγειν· ἐὰν δὲ μεῖζον, διακόψαν οἴχεσθαι»)!
Ασφαλώς, δεν ισχύει η πρόσφατη, άκοπη διάδοση της επαίσχυντης πλην ψευδούς φήμης ανάμεσα σε ασόφιστους πολίτες, πως η δικαιοσύνη στην Ελλάδα είναι τάχα διαβλητή κι εξαρτημένη. Άλλωστε, βάσει του Συντάγματος, και της αρχής της διάκρισης των εξουσιών, η δικαιοσύνη είναι ανεξάρτητη λειτουργία, ακριβώς όπως η εκτελεστική και η νομοθετική. «Ἔστι Δίκης ὀφθαλμός, ὅς τὰ πάνθ’ ὁρᾷ» συνεπώς. Συν τοις άλλοις, θα πρέπει να επισημαίνεται πως υπάρχουν στην ελληνική νομολογία και άλλες περιπτώσεις αναστολής δυνάμει του άρθρου ΚΠοινΔ 497, που όμως δεν προκάλεσαν τις ίδιες κοινωνικές αντιδράσεις.
Εν κατακλείδι, ένα από τα ερωτήματα, είναι τι τελικά πυροδοτεί την κοινωνική αντίδραση εν σωτηρίω έτει 2022, για οποιονδήποτε άνθρωπο που αν και καταδικάστηκε, ευεργετήθηκε από την αναστολή έως την δικανική κρίση επί της έφεσης. Μήπως δεν είναι νομικοί λόγοι αλλά κάποια βαθύτερη κοινωνική και ιδεολογική μεταβολή που τρώει τα σώψυχα της νεοελληνικής κοινωνίας; «Summum jus, summa injuria», η μεγαλύτερη δικαιοσύνη φαντάζει μέγιστη αδικία, θα αντέτειναν στον Ανάχαρση, οι νομομαθείς Ρωμαίοι.
spot_img

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τώρα, πού το πας ακριβώς, ρε κουμπάρε, ότι καλά κάνανε και βγάλανε τον Λιγνάδη έξω; Και γιατί δεν το λες καθαρά; Ντρέπεσαι; Και τον Πακιστανό, που σακάτεψε δια βίου την 15χρονη (τότε) Μυρτώ στην Πάρο; Και τον Αφγανό, που έβγαλαν με τον νόμο Παρασκευοπούλου και πήγε στην Γερμανία και βίασε και σκότωσε την 19χρονη Μαρία; Σε όλους αυτούς έπρεπε να είχε χορηγηθεί το … ευεργέτημα (sic) το ευεργέτημα τής αναστολής, για να μην φαντάζει αδικία η … πολλή (ξανά sic) δικαιοσύνη;
    Αν τού λόγου σου, ή συγγενικό, ή έστω μόνο φιλικό σου πρόσωπο είχε υπάρξει θύμα αυτών των αποβρασμάτων, θα έγραφες ξανά τα ίδια;

    Όταν φεύγοντας η η προηγούμενη κυβέρνηση, αυτή που είχε ψηφίσει τον κατάπτυστο νόμο τού εξίσου κατάπτυστου Παρασκευοπούλου, για να εξασφαλίζει τις ψήφους των φυλακισμένων, έκανε τον Π.Κ. ανέκδοτο, που οι σημερινοί υποσχέθηκαν να διορθώσουν, αλλά δεν το έκαμαν, πόσο ωφέλησαν με την επιείκειά των την κοινωνία; Τ πάει να πει «σωφρονισμός»; Εγώ, σαν Έλληνας φορολογούμενος, πληρώνω (και) για την ασφάλειά μου και για να την έχω, δεν πρέπει αυτά τα πάσης φύσεως μπουμπούκια να κυκλοφορούν στους δρόμους και να υπάρχουν και αρθρογράφοι που να το υποστηρίζουν. Διότι βλέπομε πού καταντήσαμε εν έτει 2022.

  2. .«ειδική πρόληψη»….Επειδη η προληψη σωζει ζωες..Πρόσκληση για αποψη, νομικου,ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΟΥ για ΑΠΟΦΥΓΗ αγχους νοσογονων τυψεων (ερευνες δειχνουν περισσοτερο στις γυναικες οπως ΔΕΙΧΝΟΥΝ και οι αντιδρασεις στη παρουσα αναρτηση.) ,δικών λογω θανάτων ΑΠΟ ΚΑΡΚΙΝΟΓΟΝΟ ΑΜΙΑΝΤΟ.. .Ας ευχηθούμε και βοηθήσουμε με κοινοποιηση πριν εινα αργα ο Πρωθυπουργός και οι σύμβουλοι του νομικοι,ιατροι να ενημερωθούν και προωθήσουν λύσεις σε προβλήματα ΕΠΙΜΕΛΗΜΕΝΩΝ σιωπών και αναρμοδιοτήτων όπως στο βίντεο τους…. ..https://youtu.be/qH5B-TE1Gu4?t=14 Ο κορωνοιός και αν μπει στα πνευμόνια υπαρχει δυνατοτητα και τώρα σε μεγαλο ποσοστο για επιβίωση.Αν ομως μπουν ΙΝΕΣ ΚΑΡΚΙΝΟΓΟΝΟΥ ΑΜΙΑΝΤΟΥ στους πνεύμονες δεν βγαινουν και καθηγητης πνευμονολόγος δηλωνει οτι το ΟΡΙΟ ΑΝΟΧΗς ινων ειναι ΜΗΔΕΝ..Aποφασίζουμε οπως έχουμε εκπαιδευτεί με παραδείγματα (και ΑΛΛΑ παραδείγματα στα σχόλια του συνοδευτικού).Για ΙΝΕΣ ΑΜΙΑΝΤΟΥ που αφαιρέθηκε το 2015 από αίθουσες διδασκαλίας μετά 35 χρόνια χρήσης
    Μετα απο εγγραφο μου στην Πρυτανεια του ΑΠΘ ελαβα συνοδευτικη απαντηση (της 27-2-2020 χωρις(νομικα επιτρεπεται?) αριθμο πρωτοκόλλου και απόφαση σχετικης συνελευσης) στο εγγραφο ερωτημα(42760/02-11-2017) του Υπουργειου Υγειας ΠΡΟΣ ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΠΘ με ηλεκτρονικο ταχυδρομειο απο Καθηγητή Υγιεινής,Κοινωνικης Ιατρικής και Πρωτοβαθμιας Φροντιδας ΑΠΘ , Η απαντηση δηλωνει οτι δεν υπαρχει πλαισιο που να επιβαλει ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΕΣ εξετασεις για ινες αμιαντου και ΑΝ υπαρχει σχετικο ΣΥΜΤΩΜΑ η ανησυχια προτεινει εξεταση απο πνευμονολογο..Ειναι ΝΟΜΙΜΗ οταν υπαρχει διαφορετικη ΘΕΤΙΚΗ απαντηση σε ακολουθη παρομοια περιπτωση; Απο αναλογη περιπτωση εργαζομενων που τόσα χρόνια ηταν εκτεθειμένοι στο καρκινογόνο υλικό αμιάντου
    Ρέθυμνο 16 Δεκεμβρίου 2016
    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
    Το Υπουργείο Υγείας, σε συνεργασία με την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας / Τομέας Επαγγελματικής και Βιομηχανικής Υγιεινής, ΑΝΤΑΠΟΚΡΗΘΗΚΕ στο αίτημά μας και προέβη στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ οι αναγκαίες ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΕΣ εξετάσεις στους εργαζόμενους συναδελφους που τόσα χρόνια είναι εκτεθειμένοι στο καρκινογόνο υλικό αμιάντου που βρίσκεται σε εσωτερική τοιχοποιία Αστυνομικής Υπηρεσίας του Ρεθύμνου ..
    Ισως νομικα πνευμονολογος ειναι ο αρμοδιος να κρινει αν ιατρικα επιβαλονται δειγματολογικες εστω εξετασεις πνευμονων για τους μαθητες με βαση τα ανθρωπινα δικαιωματα,,AΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΕ δεδομενων και των ακολουθων ;
    1.Ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας υποχρεώνεται από το Συμβούλιο της Επικρατείας να καταβάλει το ποσό των 200.000 ευρώ ως χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης σε συγγενείς εργαζομένου στον Δήμο, καθώς ο δημοτικός υπάλληλος προσβλήθηκε από αμιάντωση, το διάστημα που εργαζόταν σε χώρο ο οποίος είχε σκεπή από αμίαντο (ελενίτ) και δεν είχε ληφθεί κανένα μέτρο ασφαλείας από την πλευρά του Δήμου.
    2 Νέα δεδομένα για την υγιεινή και την ασφάλεια στο χώρο εργασίας δημιουργεί δικαστική απόφαση που επιδικάζει αποζημίωση ύψους 600.000 ευρώ στους συγγενείς τεχνίτη οχημάτων που πέθανε από καρκίνο γιατί εισέπνεε αμίαντο στη δουλειά του..
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΔΑΚΗ ΕΛΛΗ..http://prezatv.blogspot.com/2009/02/600000euro.html
    3 ..”Ηδη διαγνώστηκε μεσοθηλίωμα σε εικοσιπεντάχρονο ο οποίος είχε εκτεθεί σε ίνες αμίαντου στο σχολείο του, στο οποίο είχε γίνει ευρεία χρήση υλικών που περιείχαν αμίαντο” Οι ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΣ, MD, PhD, καθηγητής Επαγγελματικής και Βιομηχανικής Υγιεινής, Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας, ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΘΑΝΑΣΙΑΣ, MD, υποψήφιος διδάκτωρ στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας..https://www.facebook.com/krek3/posts/10218042410149585?__cft__%5B0%5D=AZV4JVLOHVFsSpMDyp4Qcv7E8fz1F1UmEPuUIlmDFrlDrH3cfruIxJlV32I8Fuwv0rAFzvfhNnu3LzARegLqqQE7ObJ-Y6Bq2iedu0_Rh3aClZ4yytBNyVek0S9PDpWBUz8uaDIkcjLb1TnSoUq-DQmqHPuY7oi8-oFSlOXChTLW1w&__tn__=%2CO%2CP-R

    • Τι σχέση έχει το σχόλιο αυτό με το άρθρο; Επιπλέον, πρέπει ο τεχνικός τής ιστοσελίδας να δει, γιατί εμφανίζεται απ’ άκρου σ’ άκρου (συμβαίνει καμμιά φορά), με αποτέλεσμα να μην μπορεί να διαβαστεί.

Leave a Reply to ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΠΕΚΚΑΣ Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα