Απορρίπτουν τον συμβιβασμό, δέχονται την ήττα

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Tου Σπύρου Βλέτσα  

Στην Ελλάδα ο συμβιβασμός δεν έχει πέραση. Πέραση έχουν οι ασυμβίβαστοι, οι ανυποχώρητοι, οι αδιάλλακτοι, όσοι λένε ότι προτιμούν να γίνουν όλα Κούγκι παρά να υποχωρήσουν.

Στην Ελλάδα όσοι μιλούν για συμβιβασμό θεωρούνται προδότες, οσφυοκάμπτες, προσκυνημένοι και υποταγμένοι στον εχθρό. Αποκαλούνται «όχι και τόσο Έλληνες».

Στην Ελλάδα δεν υπάρχει περίπτωση αυτός που βρίσκεται απέναντί μας να έχει κάποιο δίκιο. Όπως οι οδηγοί στον δρόμο δεν αναγνωρίζουν την προτεραιότητα των πεζών στις διαβάσεις, έτσι και όποιος βρίσκεται σε κάποια διένεξη με τη χώρα μας πρέπει να δεχτεί τη δική μας θέση.

Στην Ελλάδα δεν έχουν σημασία οι συσχετισμοί και το διεθνές περιβάλλον. Σημασία έχει η ελληνική ψυχή, η οποία είναι ικανή να ανατρέψει κάθε συσχετισμό και να θριαμβεύσει. Άλλωστε η ελληνική ψυχή είναι πάντα αυτή που κάνει τους αθλητές και τις ομάδες μας να νικούν και κανείς δεν την ψάχνει μετά από τις αμέτρητες ήττες.

Στην Ελλάδα δεν πρέπει να παίρνουμε υπόψιν την καλύτερη εναλλακτική λύση που έχουμε στην περίπτωση που δεν θα δεχτούμε τον συμβιβασμό. Έχουμε μάθει να προτιμούμε την ήττα από μια λύση που δεν θα μας δικαιώνει απόλυτα. Μπορεί να έχουμε χάσει αλλά κανείς δεν θα μπορεί να μας κατηγορήσει για προδοσία.

Συμβιβασμός δεν σημαίνει υποχώρηση και αποδοχή των θέσεων της άλλης μεριάς. Σημαίνει προσεκτική ανάλυση των καταστάσεων και των συσχετισμών με σκοπό να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Στην υπόθεση της ονομασίας της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας η Ελλάδα υπέστη μια μεγάλη διπλωματική ήττα για τους εξής λόγους:

1. Περισσότερες από 130 χώρες (ανάμεσά τους οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ρωσία) έχουν αναγνωρίσει το γειτονικό κράτος με τη συνταγματική του ονομασία.

2. Τα μέσα ενημέρωσης σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο χρησιμοποιούν το όνομα Μακεδονία όταν αναφέρονται στο γειτονικό κράτος.

3. Η ίδια η Ελλάδα χρησιμοποιεί από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 το όνομα ΠΓΔ Μακεδονίας που περιέχει τη λέξη Μακεδονία.

4. Η Ελλάδα έχει καταδικαστεί από το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για παραβίαση της ενδιάμεσης συμφωνίας του 1995 ανάμεσα στην Ελλάδα και τη ΠΓΔΜ, λόγω του ελληνικού βέτο στη διάσκεψη κορυφής του ΝΑΤΟ στο Βουκουρέστι. Η χώρα μας καταδικάστηκε από ένα δικαστήριο τη δικαιοδοσία του οποίου αποδέχεται, καθώς ζητάει από την Τουρκία να προσφύγουν από κοινού σε αυτό για το ζήτημα της υφαλοκρηπίδας.

Όλοι οι μακεδονομάχοι θέλουν να αγνοούν τις συνέπειες της ήττας. Δεν τους πειράζει που έχουμε ηττηθεί σε σχέση με τον στόχο να μην ονομάζεται το γειτονικό κράτος Μακεδονία. Αυτό που τους ενοχλεί είναι το ενδεχόμενο συμβιβασμού με την αποδοχή μιας σύνθετης ονομασίας.

Οι ασυμβίβαστοι δεν θέλουν να δουν την ήττα ούτε ως πραγματικότητα ούτε ως ενδεχόμενο. Προτιμούσαν να γίνει πόλεμος στο επεισόδιο των Ιμίων το 1996, χωρίς να υπολογίζουν τις απώλειες του πολέμου και τις συνέπειες της ενδεχόμενης ήττας. Για εκείνους η ελληνική ψυχή θα έβρισκε τον τρόπο να νικήσει.

Χαρακτηριστικό δείγμα Έλληνα ασυμβίβαστου είναι ο Πάνος Καμμένος. Δηλώνει ανυποχώρητος στο ζήτημα του ονόματος της ΠΓΔΜ, όπως δήλωνε ανυποχώρητος και στο μνημόνιο. Μιλούσε για Κούγκι και έλεγε «στα τέσσερα εσείς, στα τέσσερα» απευθυνόμενος στους «προσκυνημένους».

Οι εμπνευστές της σκληρής γραμμής στο ζήτημα του μνημονίου παρουσίασαν την Ελλάδα σαν τον ισχυρό στη διαπραγμάτευση και τους εαυτούς τους σαν ικανούς να φέρουν τη νίκη. Το ενδεχόμενο αποτυχίας δεν το συζητούσαν, έλεγαν «ούτε μία στο εκατομμύριο». Τα αποτελέσματα είναι γνωστά. Η ήττα της σκληρής γραμμής ήταν πλήρης και το κόστος τεράστιο.

Η σύγχρονη Ελλάδα, στην ιστορία της, έχει πληρώσει ακριβά την πλειοδοσία σε πατριωτισμό, αδιαλλαξία και επιθετικότητα. Αντίθετα βγήκε κερδισμένη όταν υπολόγισε σωστά τους συσχετισμούς και επένδυσε στις κατάλληλες συμμαχίες. Αλλά τι μπορεί να πει η ιστορία στους εμπόρους του πατριωτισμού.

ΑΠΟ ΤΗΝ ATHENS VOICE

spot_img

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Λαθος θεμα βρηκε ο νεαρος -εκ της οψεως του- αρθρογραφος κ. Βλετσας, για να μας πεισει οτι ειναι ασυμβιβαστοι ο Ελληνισμος και οι νεοελληνες, ενω θα επρεπε να καταχαιρεται ,επειδη ,-υστερα απο την 8χρονη ολικη υποταγη για τα κοινωνικοοικονομικα θεματα στους δανειστες μας – οι σημερινοι Ελληνες στην μεγαλη (ανω το 80%) πλειοψηφια τους, παρα και την συνειδητη προσπαθεια αφελληνισμου τους κατα την τελευταιαν 35ετια, (ιδιως την 10ετια 1995-2004 και στην τελευταια 3ετια) ξανακρατουν Ελληνικες σημαιες και διαδηλωνουν αποφασιστικα για ενα αιωνοβιο εθνικο θεμα , ζωης και θανατου για την ενδοξη Ιστορια του και την επιβιωση του ακομη. Και αυτος και πολυ αλλοι -προφανεστατα ανιστορητοι- δεν ανατρεχουν στην 30 αιωνων Ιστορια μας , που ξεκινησε απο το Μολων λαβε , μεσουρανησε με την αρνηση του Παλαιολογου για παραδοση της Κων/πολεως και κορυφωθηκε με το ΟΧΙ στον φασισμο, Ναζισμο και Κομμουνισμο απο το 1940-49 για να εξηγησουν και να αποδεχθουν ως φυσικο φαινομενο την συνεχομενη φιλοπατρια των Ελληνων μεχρις αυτοθυσιας. Ουτε καν αναγραφουν ποτε η Ελλαδα βγηκε κερδισμενη οταν υπελογισε σωστα τους συσχετισμους και επενδυσε στις καταλληλες συμμαχιες. Αν ηταν ετσι απο το 490 π.Χ θα ηταν επαρχια της Περσιας , δεν θα ειχε κανει επανασταση το 1821 για να ανανεωσει τον θαμμενο για 500 χρονια Ελληνισμο ,απο το 1940-44 θα ηταν φασιστικη και ναζιστικη και απο το 1945-1990 κομμουνιστικη. Ποιες απ’ολες τις κυριαρχιες προτιμουσε ο κ. ααρθρογραφος και οι ομοφρονες του , να το γραψει επανερχομενος. Υ.Γ Η τελευταια φραση του ειναι απο καθε αποψη αδικαιολογητη και μαλλον δεν θα την χρησιμοποιησει μετα το συλλαλητηριο των Αθηνων. Αλλοιως με τετοιες και παρομοιες φρασεις θα αναβιωσει ο εθνικος διχασμος της 20ετιας 1915-1935 και ο θανατηφορος διχασμος της περιοδου 1942-49. ΘΕΟΣ ΦΥΛΑΞΟΙ.

  2. Κύριε Βλέτσα. Υποστηρίζω το δικαίωμα να γράφετΕ και να λέτε ότι θέλετε . Ως μαγαλύτερος σας θα ήθελα να σας συμβουλεύσω πριν γράψετε σκεφθείτε τι θα γράψετε και κατά πόσον είναι τεκμηριωμένο προκειμένου να αποκτήσετε μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Μπορεί στην σκηθοθεσία να έχετε άριστη κατάρτηση και γνώση,αλλά στην ιστορία και στην ιστορική κοινωνιολογία και ψυχολογία λαών έχετε πολλά κενά . Όταν τα συμπληρώσετε και αποκτήσετε αντικειμενική σκέψη, γιατί αυτό απαιτει η ιστορική καταγραφή, τότε να γράψετε και να κριθείτε . Τώρα είστε ανώριμος ακόμη .Αν δεν είσαστε ανώριμος δε θα θέτατε το ερώτημα ,λιαν παραπλανητικό,τι θα θέλετε στα Ίμια . Πόλεμο ή ειρήνη.Ο συσχολιαστής, με τον οποίον συμφωνώ, σας έδωσε πληρέστατες ιστορικές προδιαγραφές για το τι σημαίνει Ελληνική Ιστορία ,Ελληνικό έθνος , Ελληνικό Γένος . Όταν νοιώσετε αυτό το ψυχικό μεγαλείο τότε ξαναδιαβάστε το κείμενό σας και σκεφθείτε πόσο ανώριμος είσαστε όταν το γράψατε και μάλιστα θα πώ καλώς το δημοσιεύσατε για διδαχθείτε από την κριτική που δεχθήκατε. Έρρωσθε κ. Βλέτσα και καλή τύχη στην δουλειά σας που αυτή ξέρετε και εύχομαι να πετύχετε για να προβάλλετε και το όνμα της Ελλάδας μας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,600ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα