«Όχι» από την Εκκλησία της Κρήτης στην τεκνοθεσία και στο γάμο των ομοφυλόφιλων ζευγαριών

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

«Ὁ ὁποιοσδήποτε οὐδέτερος προσδιορισμός τῶν σχέσεων αὐτῶν καταλύει τόν φυσικό θεσμό τῆς οἰκογένειας»

Τα μέλη της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου της Εκκλησίας της Κρήτης, τάχθηκαν κάθετα αντίθετα στην τεκνοθεσία και στον γάμο των ομοφυλόφιλων ζευγαριών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε ο γάμος είναι μυστήριο Ιερό, «ἐκφράζει τή διαχρονική της ἀλήθεια, ἡ ὁποία δέν διαμορφώνεται μέ ὅρους ἐπικαιρότητας. Σέβεται τό πρόσωπο καί τίς ἐπιλογές τοῦ κάθε ἀνθρώπου καί δέν ἀπορρίπτει κανένα».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Ἡ Ἱερά Ἐπαρχιακή Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης, κατά τό Ἱερό Εὐαγγέλιο, τήν Ἱερά Παράδοση καί τούς Ἱερούς Κανόνες, πού καθορίζουν τή διδασκαλία τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, ἀναφορικά μέ τό ὑπό συζήτηση θέμα τοῦ λεγομένου “γάμου” μεταξύ ὁμόφυλων προσώπων, δηλώνει τά ἑξῆς.

Ὁ Γάμος γιά τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι μυστήριο ἱερό, ὡς ἕνωση ψυχοσωματική μεταξύ ἄνδρα καί γυναίκας, μέ σκοπό τόν ἁγιασμό τους καί ἀνάγεται στή σχέση Χριστοῦ καί Ἐκκλησίας.

“Τό μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγώ δέ λέγω εἰς Χριστόν καί εἰς τήν ἐκκλησίαν” (Ἐφ. 5,32).

Τά συστατικά τοῦ θεσμοῦ τῆς οἰκογένειας συνδέονται ἄμεσα μέ τά διακριτά πρότυπα τοῦ πατέρα καί τῆς μητέρας, ὅπως ἐπιβεβαιώνει ἡ θεϊκή ἐντολή “Τίμα τόν πατέρα σου καί τήν μητέρα σου” (Ἔξοδ. 20, 12) καί, κατά τοῦτο, τό παιδί ἔχει ἀναφορά σ᾽ αὐτούς.

Ὁ ὁποιοσδήποτε οὐδέτερος προσδιορισμός τῶν σχέσεων αὐτῶν καταλύει τόν φυσικό θεσμό τῆς οἰκογένειας, ἀναδεικνύοντας στό ὄνομα ἑνός μονομεροῦς καί μειοψηφικοῦ “δικαιωματισμοῦ” καινοφανεῖς κοινωνικούς θεσμούς.

Ἡ ἐπίκληση περί ἰσότητας στόν γάμο ἑτερόφυλων καί ὁμόφυλων καί κατ᾽ ἐπέκταση τοῦ ἴδιου δικαιώματος τεκνοθεσίας, παραγνωρίζει τά θεμελιώδη δικαιώματα τῶν παιδιῶν νά ἀνατρέφονται καί νά διαμορφώνονται σ᾽ ἕνα οἰκογενειακό περιβάλλον, πού δέν προκαλεῖ σύγχυση ὡς πρός τήν γονεϊκή ταυτότητα.

Δέν εὐσταθεῖ τό φερόμενο ἐπιχείρημα, ὅτι ἡ θεσμοθέτηση τοῦ πολιτικοῦ γάμου τῶν ὁμόφυλων ζευγαριῶν καί ἡ ἀπ᾽ αὐτήν αὐτοδίκαιη θεσμοθέτηση τοῦ δικαιώματος τῆς τεκνοθεσίας, ἐπιβάλλεται εἴτε ἀπό ὑπερεθνικῆς ἰσχύος Συνθῆκες καί Καταστατικούς Χάρτες, εἴτε ἀπό τό Ἑνωσιακό Δίκαιο, εἴτε ἀπό τό ἰσχῦον Σύνταγμα τῆς Ἑλλάδος.

Γι᾽ αὐτό καί ἐναπόκειται σέ κάθε Κράτος, ἀνάλογα μέ τήν πολιτισμική καί κοινωνική του ταυτότητα καί τόν ἀξιακό του πολιτισμό, νά νομοθετήσει ἤ ὄχι ἐλεύθερα γιά τό ζήτημα αὐτό.

Καί αὐτό παρατηρεῖται στίς Χῶρες τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης, ὅπου δέν ὑπάρχει ὁμοιογενής ρύθμιση, ἀλλά στό πλαίσιο τῆς πολυπολιτισμικότητας ὑφίστανται ἔντονες διαφοροποιήσεις.

Εὔλογα, ὅμως, προκαλεῖ ἀπορία, γιατί πολλοί ὑποστηρικτές τοῦ “γάμου” τῶν ὁμόφυλων ἐπικαλοῦνται τίς Δυτικοευρωπαϊκές ἀξίες καί τά Εὐρωπαϊκά θέσμια, ὅταν σέ πλεῖστες τῶν ἄλλων περιπτώσεων τίς κατακεραυνώνουν.

Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἐκφράζει τή διαχρονική της ἀλήθεια, ἡ ὁποία δέν διαμορφώνεται μέ ὅρους ἐπικαιρότητας. Σέβεται τό πρόσωπο καί τίς ἐπιλογές τοῦ κάθε ἀνθρώπου καί δέν ἀπορρίπτει κανένα.

Αὐτό, ὅμως, δέν σημαίνει ὅτι ὁ ὁποιοσδήποτε δικαιωματισμός καί τό κάθε κοινωνικό φαινόμενο πρέπει νά καταξιώνεται καί ὡς θεσμός.

Οἱ μόνοι ἁρμόδιοι νά νομοθετοῦν εἶναι ἡ Κυβέρνηση καί ἡ Βουλή τῶν Ἑλλήνων. Ὅμως, ἡ Ἐκκλησία, ὅπως καί κάθε πολίτης, ἔχουν τό συνταγματικό δικαίωμα νά ἐκφράζουν ἐλεύθερα τή θέση τους».

https://www.pronews.gr/thriskeia/elladiki-ekklisia/oxi-apo-tin-ekklisia-tis-kritis-stin-teknothesia-kai-sto-gamo-ton-omofylofilon-zeygarion/?utm_source=projectagora&utm_medium=contentdiscovery

spot_img

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τώρα τι σκέπτεσαι για τον επισπεύσαντα ”αγαπολόγο΄΄ Αρχιεπίσκοπο Κρήτης , ο οποίος προ ολίγων ημερών, σχεδόν ”ευλόγησε” τον γάμο των ομοφύλων και πάντως με την συνέντευξή του αιφνιδίασε και το Οικουμενικό Πατριαρχείο και την Αρχιεπισκοπή Ελλάδος και όλους τους ελληνορθόδοξους κατοίκους της Ελλάδος, χωρίς να προβεί σε διορθώσεις.
    ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΣΥΝΙΣΤΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ , γιατί ”δεν βούτηξε πριν μιλήσει την γλώσσα του στο μυαλό του”.

    • ὅτε ἤμην νήπιος, ἐλάλουν ὡς νήπιος (Παύλου προς Κορινθίους Α’)

      Καταλαβαίνω ότι είσαι πολύ νέος και φυσικό να γράφεις αναλόγως, έως ότου ωριμάσεις. Δεν γνωρίζεις το πρόβλημα και δεν κατάλαβες τι είπα.

      Αυτό θα το διορθώσει ο χρόνος. Αυτό, όμως, που πρέπει να διορθώσεις εσύ και οι έχοντες την φροντίδα σου τώρα, είναι η αγωγή σου, διότι δεν είσαι μόνον ανώριμος, αλλά και ΑΝΑΓΩΓΟΣ και αυτό είναι το λυπηρό.

      Την ευχή μου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
33,100ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα