Χωρίς τη Γερμανία το τέλος των συμβατικών κινητήρων

Print Friendly, PDF & Email
spot_img

Σχεδόν 30 χώρες συμφωνούν στον τερματισμό πώλησης συμβατικών κινητήρων μέχρι το αργότερο το 2040. Το Βερολίνο ωστόσο δεν λέει, ακόμα, το μεγάλο ναι.

   Οι συμβατικοί κινητήρες συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή

Στην τελική ευθεία της Διάσκεψης για την Κλιματική Αλλαγή στη Γλασκώβη 24 χώρες, 6 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, ορισμένες μεγαλουπόλεις και επενδυτές συμφώνησαν σε υπογραφή διακήρυξης για τον τερματισμό πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανακοίνωσε η βρετανική προεδρία της Διάσκεψης χωρίς ωστόσο να δώσει στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες.

Στόχος των 24 χωρών είναι «να εργαστούν προς την κατεύθυνση παραγωγής αυτοκινήτων και ελαφρών οχημάτων δημοσίας χρήσης με μηδενικούς ρύπους μέχρι το 2040 σε παγκόσμιο επίπεδο και μέχρι το 2035 στις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη». Σύμφωνα με την προεδρία της Διάσκεψης μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που συμμετέχουν είναι η Daimler, η Ford και η General Motors.

Προς το παρόν πάντως η Γερμανία δεν συμμετέχει σε αυτή τη συμμαχία των 24 χωρών για το τέλος των συμβατικών κινητήρων. Εκπρόσωπος του ομοσπονδιακού υπουργείου Περιβάλλοντος δήλωσε την Τετάρτη στη Διάσκεψη για την Κλιματική Αλλαγή του ΟΗΕ στην Γλασκώβη ότι η Γερμανία «σήμερα δεν θα υπογράψει» την κοινή διακήρυξη για τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο το ζήτημα εξετάστηκε από τη γερμανική κυβέρνηση. Πρόσθεσε μάλιστα ότι το Βερολίνο συμφωνεί με τον τερματισμό πώλησης κινητήρων βενζίνης και ντίζελ μέχρι το 2035 και τόνισε: «Δεν υπάρχει ωστόσο ομοφωνία σχετικά με μια επιμέρους πτυχή της διακήρυξης, αναφορικά με το ερώτημα κατά πόσο τα καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειες, τα αποκαλούμενα e-Fuels, θα μπορούσαν ενδεχομένως να αποτελούν μέρος της λύσης». Πάντως το γερμανικό υπουργείο Περιβάλλοντος συμφωνεί με τις χώρες που συνυπογράφουν την διακήρυξη ότι τα e-Fuels στα ΙΧ δεν συμβάλλουν μακροπρόθεσμα στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Το Βερολίνο ποντάρει στα e-Fuels

COP26, Γλασκώβη, ορυκτά καύσιμα, Διαμαρτυρία κατά των ορυκτών καυσίμων έξω από την COP26

Η απόφαση του Βερολίνου να μην υπογράψει τη διακήρυξη σχετίζεται με την αντίσταση του χριστιανοκοινωνιστή υπηρεσιακού υπουργού Συγκοινωνών Αντρέας Σόιερ, ο οποίος απέρριψε την πρωτοβουλία των «24» ακριβώς επειδή δεν έλαβε υπόψιν τα καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειες, όπως είναι πχ η βενζίνη από ζαχαρότευτλα. Ακριβώς για αυτό το λόγο το γερμανικό υπουργείο τάχθηκε κατά.

Πληροφορίες του γερμανικού πρακτορείου ειδήσεων αναφέρουν ότι μέχρι αργά το βράδυ της Τρίτης οι εκπρόσωποι των 24 χωρών συζητούσαν τις λεπτομέρειες της διακήρυξης. Μέχρι εκείνη την ώρα παρέμενε ανοιχτό αν η Γερμανία θα συνυπογράψει. Ήδη όμως ο υπουργός Συγκοινωνιών είχε απορρίψει μια συμμετοχή της Γερμανίας στην πρωτοβουλία τονίζοντας σε δημοσιογράφους: «Τα οχήματα με συμβατικούς κινητήρες θα πάψουν να πωλούνται το 2035. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσεως θα εξακολουθήσουν να παρέχουν υπηρεσίες. Στόχος μας είναι να καταστήσουμε τα λεγόμενα συνθετικά καύσιμα (e-Fuels) κλιματικά ουδέτερα και να αξιοποιήσουμε τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η συμβατική τεχνολογία».

Greenpeace: Ντροπιαστικό αν δεν συμμετέχει η Γερμανία

Ελλάδα, ηλεκτροκίνηση, Αστυπάλαια, Φόρτιση ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου στην Αστυπάλαια

Σε μια πρώτη αντίδραση ο επικεφαλής της Greenpeace Γερμανίας Μάρτιν Κάιζερ δήλωσε στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων ότι «θα ήταν εξαιρετικά ντροπιαστικό να μην συμμετέχει η Γερμανία σε αυτή την πρωτοβουλία». Κατά την εκτίμησή του η διακήρυξη αυτή έρχεται ούτως ή άλλως με μεγάλη καθυστέρηση. Εξέφρασε ωστόσο την ικανοποίηση ότι ως υπηρεσιακός υπουργός «ο Αντρέας Σόιερ ανήκει πλέον στην ιστορία». Το σημαντικότερο είναι, πρόσθεσε ο Μάρτιν Κάιζερ, ότι κολοσσοί όπως η VW, η BMW και η Daimler είπαν το μεγάλο ναι.

Ας σημειωθεί ότι δεν αποκλείεται η Γερμανία να υπογράψει εκ των υστέρων την διακήρυξη. Κάτι παρόμοιο έγινε και την περασμένη Τρίτη όταν το Βερολίνο μετά από αμφιταλαντεύσεις  ημερών συνυπέγραψε τη διακήρυξη για τον τερματισμό χρηματοδότησης διαφόρων πρότζεκτ αξιοποίησης πετρελαίου και φυσικού αερίου στο εξωτερικό.

Ο τομέας μεταφορών θεωρείται από τους πλέον ρυπογόνους λόγω της χρήσης, σχεδόν αποκλειστικά, ορυκτών καυσίμων. Ειδικοί εκτιμούν ότι μια στροφή στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στις συγκοινωνίες θα αποδειχθεί καθοριστική για την επίτευξη των κλιματικών στόχων.

Λαρίσα Σβέντες, Τόρστεν Χολτς (dpa, Γλασκώβη)

Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος

DW

spot_img

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,660ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
18,200ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -spot_img

Τελευταία Άρθρα