ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΑΣ ΕΠΟΧΗΣ

Print Friendly, PDF & Email
spot_img
Ο θάνατος του Κωνσταντίνου σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής.
Τα πρόσωπα που πρωταγωνίστησαν είναι μέρος της ιστορίας μας. Και οι λαοί αποτιμούν την πορεία τους.
Σε ό,τι μας αφορά αυτό έγινε και θα συνεχίσει να γίνεται.
Η στιγμή του θανάτου ενός προσώπου είναι ιερή.
Πρέπει να την σεβαστούμε.
Ο Κωνσταντίνος υπήρξε και αρχηγός αυτού του κράτους. Γι αυτό, κυρίως, ασχολούμεθα μαζί του.
Πρέπει την τελευταία αυτή στιγμή η πολιτεία να του αποδώσει τις τιμές που αρμόζουν σε αυτήν την ιδιότητα.
Η στάση μου απέναντι στο θεσμό υπήρξε κριτική. Αλλά αυτά θα τα πούμε εν καιρώ. Δεν είναι η κατάλληλη στιγμή.
Δεν νομίζω πως την εξέλιξη των πραγμάτων την κρίσιμη δεκαετία την καθόρισε ο Κωνσταντίνος. Η κορύφωση της τραγωδίας προϋπέθετε την δικτατορία. Άλλοι κινούσαν τα νήματα.
Στην διαχρονία του θεσμού υπήρξαν τρεις βασιλείς που άφησαν το αποτύπωμά τους
Ο Όθωνας, που έθεσε τα θεμέλια του σημερινού κράτους απέναντι στο οποίο στέκομαι έντονα κριτικά.
Ο Γεώργιος ο Α! ο οποίος αν δεν εδολοφονείτο μπορεί η εξέλιξη της ιστορικής πορείας μας να ήταν διαφορετική.
Και ο Κωνσταντίνος ο Α! απέναντι στην πολιτεία του οποίου, επίσης, στέκομαι κριτικά.
Στην κηδεία του Κωνσταντίνου Β! θα ακουστεί το τροπάριο: “Βασιλεύς ή στρατιώτης, πλούσιος ή πένης, δίκαιος ή αμαρτωλός”, έχουμε όλοι την ίδια τελική μοίρα.
Καλό ταξίδι να έχει στην αιωνιότητα και όσοι, ακόμη, αποτελούμε μέρος αυτής της πολιτείας, ας δείξουμε αυτές τις ημέρες μεγαθυμία.
Χρόνος για κριτική, όποιος θα ήθελε να την κάνει, υπάρχει.
ΥΓ: Πέρα απο τα πρόσωπα οι θεσμοί διοίκησης των κρατών που συγκροτούν συγκεκριμένοι κοινωνικοί σχηματισμοί είναι απότοκοι της μορφής τους.
Στην αρχαία εποχή, στην Αθήνα, υπήρχε ο βασιλεύς αλλά εξίσου σημαντική δύναμη είχαν οι αριστοκράτες που αποτελούσαν την ισχυρή οικονομική τάξη. Τους κτηματίες. Όταν άρχισαν να διαμορφώνονται οι βιοτέχνες, προερχόμενοι απο δούλους ή εργαζόμενους στα κτήματα των γεωκτημόνων, χρειάστηκε μια πολιτική δύναμη να τους στηρίξει. Η τυραννία, λένε, ήταν προίόν αυτής της αναζήτησης.
Η ανάδυση της ευρωπαϊκής αστικής τάξης κατήργησε τον θεσμό της μοναρχίας και τον αντικατέστησε με αυτούς που βιώνουμε σήμερα.
Η παραδοσιακή αστική τάξη περνά σιγά σιγά στο παρελθόν και αντικαθίσταται απο μια νέα μορφή κατόχων κεφαλαίου. Οι πολιτειακοί θεσμοί που διατηρούνται είναι απαρχαιωμένοι. Ένα μέρος της πολιτικής κρίσης οφείλεται και σε αυτήν την αναντιστοιχία.
Η δεκαετία του 60 αποτέλεσε μια κρίσιμη καμπή στην πορεία του ελληνικού κράτους.
Ο Κωνσταντίνος κλήθηκε να την διαχειριστεί.
Τα υπόλοιπα θα τα πούμε άλλη φορά.
Ο Θεός ας τον αναπαύσει.
Π. Σαββίδης
spot_img

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Απέτυχε στην διαχείριση της δεκαετίας του 60 και ο Ελληνισμός το πλήρωσε αργότερα με την Κυπριακή τραγωδία. Κακός διαχειριστής της εξουσίας. Ο Θεός ας τον αναπαύσει και τα έργα του ας διδάσκουν τους νεότερους διαχειριστές. Η εξουσία είναι σκληρό ναρκωτικό και ο εθισμός της έχει οδηγήσει πολλούς ηγέτες στην καταστροφή της Ελλάδος, από τον 3ο αιώνα μχ.

  2. Η επιτομή του πολιτικού πολιτισμού είναι το σημερινό σας άρθρο ,αγαπητέ μας κύριε Σαββίδη ,και σας συγχαίρω εγκαρδίως ,ελπίζοντας να αποτελέσει δρομοδείκτη για τον τρόπο εκφράσεως και σχολιασμού από όλους τους συνανιχνευτές, ενόψει και των διπλών εκλογών της Ανοίξεως..
    Ο τέως Βασιλιάς Κωνσταντίνος πέρασε από χθες στην Ιστορία , η οποία και θα τον κρίνει ως δημόσιο πρόσωπο από τότε που έγινε διάδοχος ,αλλά κυρίως από τότε που έγινε νεαρότατος Βασιλεύς της Ελλάδος στην κρισιμότερη (ΦΡΟΝΩ) -μετά την δεύτερη – έκτη 10ετία του 20ου αιώνος.
    Δυστυχώς άρχισαν οι μικρότητες στο πανελλήνιο για ένα επί της ουσίας μη θέμα ,γιατί ο βασιλικός θεσμός έχει τελειώσει στην Ελλάδα -εδώ και 50 χρόνια- από τις 29 Ιουλίου 1973, όταν ο λαός με δημοψήφισμα εψήφισε Προεδρική Δημοκρατία και όταν πάλι ο λαός στις 8 Δεκεμβρίου 1974 επέλεξε ως Πολίτευμα μας την Προεδρευομένη Δημοκρατία και δεν υπάρχει πιθανότητα επιστροφής.
    Μιλούσε άριστα την ελληνική γλώσσα , ήταν πιστός ορθόδοξος χριστιανός ,ήταν πολύτεκνος με καλή ελληνορθόδοξη οικογένεια ,θα ταφεί με την χριστιανική εξόδιο ακολουθία εεε….. ο Θεός να αναπαύσει την ψυχή του και συλλυπητήρια στην οικογένειά του..

  3. Πότε θά μάθουμε νά σεβόμαστε ὅλα τά κεφάλαια τῆς ἱστορίας μας;

    «Τρώγε την πρόοδο και με τα φλούδια και με τα κουκούτσια της» ἔχει πεῖ ὁ ᾿Ελύτης.

    Φαντάζει ἀναχρονιστική ἡ βασιλεία, εἰδικά σέ αὐτή τή χώρα πού ἔχει περάσει ἀπό βασιλεῖς στίς πόλεις-κράτη, στή γέννηση τῆς δημοκρατίας καί ἔπειτα πάλι σέ βασίλεια καί μετά στήν Βυζαντινή Αὐτοκρατορία μέ ἐκλεγμένους μέ θεία ἐπίνευση Αὐτοκράτορες καί κατόπιν σέ 400 χρόνια σκλαβιᾶς. ῾Ο Θεοδόσης Τάσιος στό βιβλίο του «Εθνεγερσία ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΜΑ» γράφει, σέ μία ἀποτίμηση, πώς σ´ αὐτούς τούς αἰῶνες τῆς σκλαβιᾶς, κατορθώθηκε ἡ ἀνόρθωση τῆς μαζικῆς ἐθνικῆς συνείδησης, ἀπό τήν ᾿Εκκλησία μέ τήν θρησκεία καί τήν γλώσσα, ἀπό τήν μεταλαμπάδευση ἀπό τήν Δύση ἐπιστημονικῶν θεωρήσεων ἀλλά καί ἐπιτευγμάτων πού βοήθησαν ὅπως τά βιβλία πού τυπώνονταν ἔξω, ἀπό τήν δραστηριοποίηση τῶν ῾Ελλήνων πού δροῦσαν ἔξω καί τῶν Φιλελλήνων, ὅσον ἀφορᾶ τό Πνεῦμα πρίν ἀπό τό Αἷμα τοῦ Εἰκοσιένα, γιά τήν ἀπελευθέρωση τοῦ ῾Ελληνισμοῦ σ´ αὐτά τά ἐδάφη πρῶτα. ῾Ηρωϊκή ἡ χαρακτηριστική αὐτή περίοδος γιά πολλούς. Συνέχεια τό σύγχρονο Ἑλληνικό κράτος.
    Γόνος βασιλέων ὁ Κωνσταντῖνος, Ἕλληνας, ὑπῆρξε ᾿Αρχηγός τοῦ Κράτους.
    ῾Ο καθένας φέρει τό βάρος τῆς ἱστορίας καί τῆς προϊστορίας του.
    ῾Η δικτατορία ἦρθε μετά τόν ἐμφύλιο, πού δύο πλευρές τοῦ ῾Ελληνικού λαοῦ ἀλληλοσπαράσσονταν λόγω ἰδεολογιῶν τῆς ἐποχῆς. Συμφωνῶ μέ τό ἄρθρο.
    ῾Η ἀληθινή συμφιλίωση τῶν ἀνθρώπων καί τῶν διαφόρων τάσεων στήν χώρα μας εἶναι πρός τό συμφέρον ὅλων μας. Πιστεύω πώς ὁ Θεός δέν κρίνει μόνο ἀλλά βοηθάει στήν συμφιλίωση.
    ῾Ο Θεός νά τόν ἀναπαύσει.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,750ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
23,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -spot_img

Τελευταία Άρθρα