Το διαχρονικό ερώτημα επανήλθε: τουρκικό φέσι ή δυτική τιάρα;

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

του Παντελή Σαββίδη

Γιατί η Τουρκία διευκόλυνε την Ελλάδα στα Γλυπτά; Δειτε την κίνηση στον μακρύ ορίζοντα

Γιατί η Τουρκία διευκόλυνε την Ελλάδα στα Γλυπτά; Δειτε την κίνηση στον μακρύ ορίζοντα
Σε πρώτη ανάγνωση ίσως, δεν μας ενδιαφέρει αν και τι κρύβεται πίσω απο την δήλωση της τουρκάλας εκπροσώπου στην UNESCO για τα Γλυπτά και τον κλέφτη Έλγιν.
Σημασία έχει ότι μια αυτοκρατορία (η βρετανική) που ταλάνισε τον κόσμο βρίσκεται στο εδώλιο του παγκόσμιου ηθικού δικαστηρία.
Σε δεύτερη ανάγνωση, η Τουρκία δεν κάνει τυχαία τέτοιες δηλώσεις οι οποίες, προφανώς, εντάσσονται στην διαδικασία σύγκλισης μεταξύ των δύο χωρών.
Τι θέλει, όμως, η Άγκυρα;
Η σύγκλιση έχει αδιόρατες, προς το παρόν, διαστάσεις αλλά με δυναμική.
Η μια είναι αυτή που διαφαίνεται απο την ψυχολογία Ερντογάν. Να τα βρούμε μεταξύ μας χωρίς να εμπλέκουμε τους ξένους. Ποιοί είναι αυτοί που θα μας υποδείξουν τι να κάνουμε.
Ο Ερντογάν αισθανεται διάδοχος μιας αυτοκρατορίας και έχει τέτοια νοοτροπία. Αντιθέτως, στην Αθήνα αισθάνονται δυτικό εξάρτημα. Και ως δυτικό εξάρτημα προσπαθούν να τον αντιμετωπίσουν. Χωρίς την Δύση δεν μπορούν. Οπότε, το ερώτημα είναι που πηγαίνουν; Προφανώς, έχουν πάρει άδεια. Αλά μέχρι ποίου σημείου;
Η δεύτερη είναι ότι η σουλτανική παράδοση στην Τουρκία κάνει τέτοιες κινήσεις αβροφροσύνης αλλά αφού δηλώσεις υπάκουος, πειθήνιος και δεδομένος. Πολύ φοβάμαι ότι ο κ.Μητσοτάκης έχει προσχωρήσει σ αυτή τη λογική για να μην κουράζεται με τις πιέσεις εξ ανατολών.
Η τρίτη είναι πολύ σημαντική. Άπτεται του προσανατολισμού της Ελλάδας. Μέχρι τώρα ο προσανατολισμός ήταν δυτικός. Οφέλη υπήρξαν, υπήρξαν, όμως, και δουλείες. Η σημαντικότερη ήταν η δουλεία ως νοοτροπία. Αυτά τα παλικαρίσια του διαδικτύου ή όπου δίνεται η ευκαιρία είναι η εκτόνωση μια υπόδουλης νοοτροπίας που επιβλήθηκε με ιδεολογικούς όρους απο δυτικές δυνάμεις στο ελληνικό κράτος και την ελληνική κοινωνία. Η οποία κοινωνία δεν κατάφερε να αποκτήσει στοιχειώδεις βαθμούς ανεξαρτησίας απο το 1830 ως σήμερα.
Δεν ξέρω αν τα σκέφτεται αυτά ο κ. Μητσοτάκης. Αλλά στην Τουρκία την σύγκλιση δεν την βλέπουν στα όρια της εκτόνωσης της έντασης, έστω με συνεκμετάλλευση ή σιωπηρή υποχώρηση της Ελλάδας σε θέματα κυριαρχίας.
Στην Τουρκία το ζήτημα Ελλάδα το έχουν ξεπεράσει προ πολλού. Τους απασχολεί το θέμα της Δύσης-και της Ανατολής- διότι αυτοί αισθάνονται ότι βρίσκονται στο μεταίχμιο των δύο κόσμων. Στην Τουρκία αισθανονται Βυζάντιο χωρίς το Βυζάντιο. Και στην προσπάθειά τους αυτή για αναβάθμιση, χώρες όπως η Ελλάδα πρέπει να αφομοιωθούν. Όχι, διοικητικά, με κατάκτηση. Αλλά πολιτισμικά. ή ως αίσθηση. Πριν κάνει κάτι η Ελλάδα θα ρωτά τον σουλτάνο.
Η Τουρκία παρουσιάζει μια ευελιξία στη σύλληψη και εφαρμογή των ιδεών της, που στο αθηναϊκό κρατίδιο δεν μπορούν καν να την παρακολουθήσουν.
Επομένως, δείτε την τουρκική κίνηση στον μακρύ ορίζοντά της.
Με βάση το διαχρονικό ερώτημα: τουρκικό φέσι ή δυτική τιάρα; Δυστυχώς, η ελληνική άποψη, ο ελληνικός τρόπος έχει ταφεί στο νεκροταφείο του μικροελλαδισμού.

Για το σχετικό ρεπορτάζ  ΕΔΩ

spot_img

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Νομίζω ότι τότε είχαμε την δυνατότητα επιλογής, σήμερα όχι.
    Η μοναδική επιλογή η οποία υπάρχει στο τραπέζι είναι, να συνεχίσουμε να ασκούμε εξωτερική πολιτική υπηρετώντας τα συμφέροντα της δύσης με αντιπαροχή την χρηματοδότησή μας.

  2. Γιατί καλοί μου άνθρωποι καθετί που συμβαίνει -τυχαία ή επί τούτου από την Τουρκία- το θεωρούμε ότι υποχρεώνει τις πολιτικές μας ηγεσίες-ειδικά αυτήν την κυβέρνηση της ανυποχώρητης σε εθνικά θέματα Νέας Δημοκρατίας -να δεχθεί το τουρκικό φέσι χωρίς καμιά στα λόγια ή στα χαρτιά Ελληνοτουρκική Συμφωνία;;;.
    Δεν είμαστε από το 1830 συνεχώς με επανειλημμένες Συμφωνίες και από το 1915 (ΑΝΤΑΝΤ) ,το 1952 (ΝΑΤΟ) και 1979 (ΕΟΚ) με την ΔΥΣΗ ;;;
    Και ως χριστιανοί ορθόδοξοι του Θεανθρώπου Χριστού αντίθετοι με την Θρησκεία του Μωάμεθ;;;.
    ΤΟΣΟ ΕΥΚΟΛΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΑΧΤΑΡΜΑΣ;;;.
    Δεν αποτρελαθήκαμε , νομίζω.

    • Μα ποια ανυποχώρητη ΝΔ;;;; Τι άλλο να δει κανείς, από την υπόκλιση Γεραπετριτη μέσα στο προεδρικό Μέγαρο;;; Τι άλλο από αποφάσεις που παίρνουμε για την επικράτεια μας και αναιρούνται από την Άγκυρα;;; Τι άλλο από συμμετοχή στην efes… (δεν ξέρω αν το γράφω σωστά);;;
      Μάγκες στα λόγια. Χεστηδες στην πραγματικότητα. Είμαστε στη Δύση για το κερασάκι του λαού (τα ψίχουλα της επιδοματικής πολιτικής) και ανήκουμε σε Τουρκία πρώτα, Αμερική μετά για τις εντολές. Τι άλλο από την αποστρατικοποίηση των όμορων νησιών και την παράδοση τους στις ορδές των Τούρκων «τουριστών»;;;;
      Κι αν δεν έχουμε καμία επιθυμία να αντιταχθούμε στις εντολές, τουλάχιστον ας μη μιλάμε….

      • Αγαπητέ φίλε , μέχρι να υπογράψει κυβέρνηση της Ν.Δ τις Πρέσπες του Αιγαίου ή άλλη Συμφωνία με την Τουρκία η Νέα Δημοκρατία θα λέμε και θα είναι ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΗ σε εθνικά θέματα ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ .
        Θα γνωρίζετε ότι οι σκέψεις όλων μας και των πολιτικών δεν διώκονται , στη δε πολιτική τα έργα μετρούν και αξιολογούνται.
        Δεν θα γράφαμε ο,τιδήποτε εις βάρος του ΤσιπροΣύριζα και των ΚαμμενΑΝΕΛ ,αν μόνον σκέφτονταν φιλο”μακεδονικά” και ο Κοτζιάς δεν υπέγραφε την Συμφωνία των Πρεσπών. Είναι απλό για όλους.

  3. Αγαπητέ κ. Σαββίδη, το ζήτημα δεν είναι τι επιδιώκει η Άγκυρα αλλά τι επιτρέπουμε εμείς. Η ιστορία μας δίδαξε ότι και το τούρκικο φέσι φορέσαμε και την δυτική τιάρα! Και επιμένουμε να κάνουμε τα ίδια λάθη και να ξεχνάμε την ταυτότητά μας γιατί αφεθήκαμε κι αυτό πληρώνεται ακριβά. Αν δεν ξέρουμε τι είμαστε και δεν παλέψουμε γι αυτό, δεν θα παλέψει κανείς για εμάς.

  4. Στο βιβλίο των W. Travis Haves και Frank Savello με τίτλο “Οι πόλεμοι του οπίου” (εκδόσεις Γκοβόστη) σαφώς αναφέρεται ότι ο λόρδος Elgin αγόρασε τις ζωφόρους του Παρθενώνα από τον Οθωμανό σουλτάνο. Μάλιστα, όπως αναγράφεται τις αγόρασε το Βρετανικό Μουσείο στην εξευτελιστική τιμή των 35 χιλιάδων λιρών στο ένα τρίτο της τιμής που ο λόρδος είχε καταβάλει στον σουλτάνο. Γιαυτό και χρεοκόπησε και αναγκάστηκε να αυτοεξοριστεί στο Παρίσι (σελ. 244 & 250)

  5. θουβου μουρου σουτου ρουθου,,Ελπιδοφόρος ούλοι απόφοιτοι απ την πρακτορωνν τι σχολη του βεγγου..ποτέ δε κατάλαβα γιατί δεν γινετε η μεταφορα του οικομενικου στην αθωνικη πολιτεία οπου πραγματικα θα ειναι οικομενικο καθως υπαρχει αυτοδιοικητο,οπως υπαρχει ρωσσικο θα μπορουσε να γινει και αμερικανικο και σερβικο αραβικο μοναστηρι μετα την ελευση του οικομενικου,ουτε φερετζεδες ουτε φεσια ουτε ερντογαν ο χαζοπρεπεις…καμια απολυτος σχεση μια μικρη ελληνικη μειονότητα με ενα οικομενικο εργαλιο-πατριαρχιο στα χερια του ερντι,,οτι του ειπε ο ερντι να κανει στην ουκρανια αυτο εκανε ο πατριαρχης για να μην θυμηθω την ευλογια της τουρκικης επιχειρησεις στην αφριν,,για ποιο λογο να εχει ο ερντι την δυνατοτητα να επιρεαζει την ελληνικη ομογενια στην αμερικη το ποιο ισχυρού ελληνικου λομπι για ποιο λογο θα πρεπει να εχει ο ερντι μεσω οικομενικου να δυλητηριαζει της ελληνορωσικες σχεσεις (το μονο ομοδοξο κρατος του συμβουλιου ασφαλειας το τι νιωθει ο ρωσσικος και ο ελληνικος λαος ο ενας για τον αλλο ειναι πολυ διαφορετικο απο τι νιωθει ο μιτσοτακης για τον πουτιν και το αναποδο ειναι μια εκτιμηση και αγαπη αιωνων για τι να εχει ενα εργαλιο ο εντι να της κανει πληγες?

    • Πρώτον το ερωτηματικό στα ελληνικά είναι “;”, όχι “?”. Δεύτερον ο μόνος που δηλητηριάζει τις Ελληνορωσικές σχέσεις είναι ο Βαρθολομαίος που κάνει ό,τι του ζητήσουν οι Αμερικανοί.

      • Τον Οικουμενικό Πατριάρχη της Β’ Ρώμης κ.κ. Βαρθολομαίο τον εποφθαλμιούν όσοι Ρώσοι θέλουν την Μόσχα ως Γ΄ Ρώμη , κάτι , που δεν θέλουν όχι μόνο οι ΗΠΑ ,αλλά όλη η Δύση.
        Εκκλησιαστικώς πάντως είναι ανυπάκουος ο Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών .
        Εντάξει είστε μουσουλμάνος αλλά και οι μουσουλμάνοι δεν δικαιολογούν τους ανυπάκουους.
        Η Ελλάς δεν είδε καλό από την Ρωσία μετά το 1870 -ξέρετε ιστορία-.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
33,100ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα