Το αβάσταχτο δράμα της Τσιγδέμ!

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Του Θάνου Τζήμερου

“Απαγορεύεται να είσαι Τούρκος στη Δυτική Θράκη και στην Ελλάδα”. Τη δήλωση έκανε στο κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu της Τουρκίας, τον Μάρτιο, η πρόεδρος του Κόμματος Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας της Θράκης (ΚΙΕΦ), Τσιγδέμ Ασάφογλου. Και προσέθεσε: “Δεν μπορείτε να ιδρύσετε κανένα σωματείο, ίδρυμα ή οργανισμό που να περιλαμβάνει τη λέξη Τούρκος. Ως Τούρκοι της Δυτικής Θράκης, όποτε εκφράζουμε την ταυτότητά μας και λέμε ότι είμαστε Τούρκοι και η μειονότητα που ζει στη Δυτική Θράκη είναι τουρκική, δυστυχώς, το ελληνικό κράτος μας χαρακτηρίζει ως στοιχεία που απειλούν την εθνική ασφάλεια”. Και για όποιον δεν κατάλαβε, η προεκλογική αφίσα του κόμματος το ξεκαθαρίζει: “Οι Τούρκοι ψηφίζουν Τούρκους”. Το ΚΙΕΦ είναι το ισλαμικό κόμμα που είχε ιδρύσει ο πράκτορας του τουρκικού βαθέος κράτους, Αχμέτ Σαδίκ. Στις προηγούμενες ευρωεκλογές ήταν πρώτο στην Ξάνθη με 25,05%, (με δεύτερη τη ΝΔ με 24,43%) και στη Ροδόπη με 38,01% (ΝΔ:18,32%).

Απορώ πώς στην εποχή της θεοποίησης του αυτοπροσδιορισμού, κανένας δεν συγκινείται με το δράμα της Τσιγδέμ. Αισθάνεσαι Τουρκάλα, κοπέλα μου; Τιμή σου και καμάρι σου! Σε απαλλάσσουμε αμέσως από την ελληνική υπηκοότητα, την οποία φέρεις βαρέως, και τράβα να πολιτευθείς στην Τουρκία. Απαλλάσσουμε και όλους όσοι ισχυρίζονται το ίδιο με σένα, με πρώτους – πρώτους τους υποψήφιους του ΚΙΕΦ για την Ευρωβουλή. Τι δουλειά έχουν οι Τούρκοι στην Ευρωβουλή; Στην Ελλάδα θα βρίσκεστε, αν θέλετε και κυρίως αν θέλουμε, ως αλλοδαποί παρεπιδημούντες. Κι εμείς θα αποφασίσουμε πόσο θα σας φιλοξενήσουμε και με ποιους όρους. Υπ’ αυτή και μόνο την ιδιότητα, ιδρύστε όποιο σωματείο θέλετε. Για τη μελέτη της τουρκικής μουσικής, ας πούμε. Ή για την διάδοση του χουνκιάρ μπεγιεντί και του κιουνεφέ. Όχι όμως για να παροτρύνετε τους Τούρκους να ψηφίζουν Τούρκους, στην Ελλάδα. Στην Τουρκία, ναι!

Αν κάποιος θεωρεί αυτή την οπτική “εκτός νομικού πλαισίου”, ίσως δεν έχει υπόψη τα άρθρα 31 – 36  της συνθήκης της Λωζάνης που αναφέρονται στην ιθαγένεια. (Σήμερα ο όρος, νομικώς, ταυτίζεται με την υπηκοότητα, ενώ δεν θα έπρεπε, αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση.) Σ΄ αυτά τα άρθρα διευθετείται, πολύ λογικά, το πρόβλημα που προέκυψε όταν, με τις αλλαγές των συνόρων, πληθυσμοί που αισθανόντουσαν ότι ανήκαν στην Α εθνικότητα κατοικούσαν σε περιοχή που περιερχόταν στη Β κρατική επικράτεια. Η Συνθήκη έλεγε ότι αυτομάτως γίνονται υπήκοοι του Β κράτους, εκτός αν δεν θέλουν! Και έδωσε περιθώριο δύο ετών, έτσι ώστε οι πολίτες αυτής της κατηγορίας να αποφασίσουν ποια ιθαγένεια θέλουν. Αν ήθελαν την τουρκική, θα έπρεπε να μαζέψουν τα μπογαλάκια τους και να εγκατασταθούν στην Τουρκία. Διατηρούσαν ακέραια την ακίνητη περιουσία τους στη χώρα από την οποία έφευγαν, αλλά δεν μπορούσε η οικογένειά τους να μένει πια εκεί. Λέει δηλαδή η Συνθήκη σε απλά νεοελληνικά: και Έλληνας υπήκοος και υποψήφιος για το Ευρωκοινοβούλιο και Τούρκος μαζί, δεν γίνεται!

Όμως, σήμερα, τη δυνατότητα να αποποιηθεί κάποιος την ελληνική ιθαγένεια, ο νόμος δεν την παρέχει σε οποιονδήποτε! Είναι εντελώς παράλογο, διότι ενώ σου αναγνωρίζει το δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζεσαι, δύο μέτρα άντρας, ως γυναίκα κολυμβήτρια, δεν σου επιτρέπει την πιο απλή… φυλομετάβαση: από τη φυλή των Ελλήνων, στην οποία χωρίς να το θες συμπεριλαμβάνεσαι, στη φυλή της καρδιάς σου. Τούρκος; Τούρκος! Ινουίτ; Ινουίτ! Θα πρέπει να είσαι μόνιμος κάτοικος εξωτερικού, να μην διατηρείς οικογενειακούς δεσμούς με την Ελλάδα, να μην έχεις περιουσία στην Ελλάδα, και να έχεις και δεύτερη ιθαγένεια, ώστε η αποδοχή του αιτήματος αποποίησης της ελληνικής ιθαγένειας να μην σε οδηγεί σε κατάσταση ανιθαγένειας. Και εφόσον ισχύουν όλα αυτά θα πρέπει, σε αίτηση που θα υποβάλεις να εξηγήσεις τους λόγους για τους οποίους θες να αποποιηθείς την ελληνική ιθαγένεια. Η αίτηση θα κατατεθεί στο ΥΠΕΣ, που θα αποφασίσει τελικά. Αλλιώς, θα είσαι Έλληνας με το ζόρι!

Είναι απολύτως παράλογο και ανελεύθερο! Θα έπρεπε να αρκεί μία δήλωση: “Δεν θέλω να έχω πλέον την ελληνική ιθαγένεια”. Το “γιατί” είναι θέμα του καθενός. Θα την έστελνε διαδικτυακά σε μια διεύθυνση του ΥΠΕΣ και η απάντηση αποδοχής του αιτήματος και αφαίρεσης της ιθαγένειας θα ερχόταν αυτόματα σε δευτερόλεπτα. “Δεν θέλετε να είστε Έλληνας; Δεν μπορούμε να σας υποχρεώσουμε να είστε. Καλή σας τύχη!” Αν δεν έχεις άλλη ιθαγένεια και αυτό σου δημιουργήσει προβλήματα, είναι δικό σου πρόβλημα, όχι της Ελλάδας! Η τροποποίηση αυτής της ηλίθιας διάταξης, με μια προσθήκη που θα έδινε τη δυνατότητα στο ελληνικό κράτος να αφαιρεί την ιθαγένεια/υπηκοότητα από όποιον δηλώνει δημοσίως ότι δεν είναι Έλληνας, θα ήταν εργαλείο ελέγχου των επεκτατικών βλέψεων της Τουρκίας στη Θράκη και όχι μόνο.

Διότι αυτός είναι ο σκοπός του ΚΙΕΦ. Δεν έχει καμμία πιθανότητα να μπει στην Ευρωβουλή καθώς, ακόμα κι αν ψηφίσουν υπέρ του και τα νεογέννητα μουσουλμανάκια, δεν πρόκειται να ξεπεράσει το όριο του 3%. (Προς το παρόν. Σε μερικά χρόνια, όταν αλλάξουν οι δημογραφικοί συσχετισμοί και με την αθρόα εισβολή λαθρομεταναστών, θα ξεπεράσει και το 10%.) Άρα, γιατί κατεβαίνει; Για να καταγράψει δυνάμεις. Για να ξεσηκώσει τους μουσουλμάνους της Ρόδου και της Κω. Για να συσπειρώσει τους μουσουλμάνους μετανάστες που έχουν αποκτήσει ελληνική υπηκοότητα και ψηφίζουν. Για να επιβεβαιώσει, πολύ πονηρά, τον ισχυρισμό του Ερντογάν ότι οι μουσουλμάνοι της Θράκης είναι Τούρκοι. Θα δείχνει η Τσιγδέμ τις ψήφους και θα λέει: αφού τόσες χιλιάδες άνθρωποι ανταποκρίθηκαν στην προτροπή μας “οι Τούρκοι να ψηφίσουν Τούρκους” ποια άλλη απόδειξη θέλετε για το πώς αυτοπροσδιορίζονται; Και για να έχει το ΚΙΕΦ δυνατό χαρτί για να “ντηλάρει” με τα κόμματα εξουσίας στις εθνικές εκλογές: τι μας δίνετε για να σας ψηφίσουμε και ποιους δικούς μας θα βάλετε στα ψηφοδέλτιά σας;

Στα 42 ονόματα του ψηφοδελτίου του ΚΙΕΦ ανάμεσα στους Αλή, τους Χασάν και τους Χουσεΐν, υπάρχει και ένα ελληνικό: Ευγενία Νατσουλίδου του Ευάγγελου. Είναι η εκπρόσωπος μιας άλλης δήθεν “μειονότητας”: των δίγλωσσων της Μακεδονίας που αυταποκαλούνται Σλαβομακεδόνες. Ετσι, το ΚΙΕΦ αποκτάει μια ευρύτερη ταυτότητα: του εκπροσώπου των “μειονοτικών πληθυσμών” σε όλη την Ελλάδα, όχι μόνο στη Θράκη.

Να το κουβεντιάσουμε λίγο περισσότερο αυτό, διότι έχουμε συνηθίσει στη χρήση του όρου “μειονότητα”, ο οποίος πάσχει και σε σημασιολογικό και σε νομικό επίπεδο. Τι σημαίνει “μειονότητα”; Ένα σύνολο πληθυσμού αποτελείται από πολλές μειονότητες. Με κριτήριο το ύψος, το βάρος, την ηλικία, το χρώμα των μαλλιών, των ματιών, του δέρματος, την καταγωγή, τη διαμονή, τις προτιμήσεις, τις συνήθειες, την κουλτούρα, τη γλώσσα, τη θρησκεία, τη μόρφωση, τις φιλοσοφικές αντιλήψεις, τις ερωτικές προτιμήσεις και με όσα κριτήρια μπορείτε να φανταστείτε, όλοι ανήκουμε σε μειονότητες. Και λοιπόν; Ναι, αλλά οι περισσότεροι μουσουλμάνοι αναλογικά με τον γενικό πληθυσμό ζουν στη Θράκη. Και λοιπόν; Και στη Σύρο ζουν οι περισσότεροι καθολικοί. Συζητήσαμε ποτέ για τα δικαιώματα της καθολικής μειονότητας; Υπάρχει κάτι που το δικαιούνται οι υπόλοιποι κάτοικοι της χώρας, αλλά αυτοί όχι; Η θρησκευτική μειονότητα είναι απομεινάρι της διοικητικής οργάνωσης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας σε “μιλέτ” δηλαδή σε αυτοδιοικούμενες εθνικοθρησκευτικές κοινότητες στις οποίες ο θρησκευτικός ηγέτης ήταν ταυτόχρονα πολιτικός ηγέτης και δικαστής. Όμως, στον 21ο αιώνα, που κανένας δεν αμφισβητεί την κοσμικότητα και την ανεξιθρησκία του δυτικού κράτους, τι νόημα έχει να υπάρχουν ειδικοί νόμοι για μια θρησκευτική μειονότητα; Όσες φορές εμφανίσθηκε η έννοια “μειονότητα” σε διεθνή νομικά κείμενα, ψηφίσματα ή διακηρύξεις, ήταν για να εξασφαλισθεί ότι τα άτομα που ανήκουν σ΄ αυτή, θα έχουν τα ΙΔΙΑ δικαιώματα με τους άλλους πολίτες, όχι περισσότερα ή διαφορετικά.

Όμως οι μουσουλμάνοι της Θράκης έχουν ήδη πολύ περισσότερα, ειδικά στην Εκπαίδευση, εις βάρος των μη μουσουλμάνων. Εισάγονται με ποσόστωση 0,5% στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μάλιστα, με πρόσφατο νόμο, η Κεραμέως κατάργησε τη βάση, μόνο, για τους μουσουλμάνους υποψηφίους. Γιατί; Διότι δεν έχουν, λέει, τις ίδιες ευκαιρίες με τους υπόλοιπους μαθητές. Γιατί δεν τις έχουν; Διότι δεν κατέχουν καλά τα Ελληνικά. Γιατί δεν τα κατέχουν; Διότι στα μειονοτικά σχολεία διδάσκεται ως κύρια γλώσσα η τουρκική. Γιατί διδάσκεται; Διότι η Τουρκία κατάφερε με τις μορφωτικές συμφωνίες του 1951 και 1968 να καθιερώσει την τουρκική γλώσσα ως μόνη μειονοτική γλώσσα εκπαίδευσης, παρά το ότι η γλώσσα των Πομάκων ή των Αθίγγανων (που αποτελούν μαζί με τους Τουρκογενείς τις άλλες δύο μουσουλμανικές κοινότητες) δεν έχει καμία σχέση με την τουρκική. Έτσι, η θρησκευτική ταυτότητα γίνεται εθνική και η Θράκη οδηγείται σε κοσσοβοποίηση. Αλλά εγώ ρωτάω: με ποια λογική τον 21ο αιώνα, στον δυτικό κόσμο, η θρησκεία θα πρέπει να καθορίζει τη συνολική εκπαίδευση ενός ανθρώπου; Γιατί πρέπει να υπάρχουν “μειονοτικά σχολεία” και μάλιστα με δυνατότητα οικονομικής και εκπαιδευτικής αυτονομίας;

Στην Ελλάδα μιλάμε Ελληνικά και ο Έλληνας φορολογούμενος προσφέρει σε κάθε μαθητή, ανεξαρτήτως του θρησκεύματος των γονέων του, την ευκαιρία να μάθει ακόμα μία “διεθνή” γλώσσα, κυρίως Αγγλικά, εντός εκπαιδευτικού συστήματος. Αν θες να μάθεις, πέρα από αυτές τις δύο, Τουρκικά, Σουαχίλι, Ουρντού ή Γραμμική β’ θα το κάνεις με δική σου πρωτοβουλία και δικά σου έξοδα. Ο Έλληνας φορολογούμενος πληρώνει για τους ιεροδιδασκάλους των μειονοτικών σχολείων που εκπαιδεύουν τους μαθητές στα υψηλά νοήματα του Κορανίου. Γιατί; Πληρώνονται οι κατηχητές της Ορθοδοξίας από το Δημόσιο; Όλος αυτός ο ρατσισμός εις βάρος των μη μουσουλμάνων αποκαλείται κατ΄ευφημισμόν “μέτρα θετικής διάκρισης” τα οποία, αντί να λύνουν, επιτείνουν το πρόβλημα. Από το 1995, που άρχισαν να εφαρμόζονται, πέρασαν σχεδόν 30 χρόνια. Κι αντί να προχωρήσει η ενσωμάτωση των μουσουλμάνων της Θράκης στον κορμό των πολιτών της χώρας, έχει τροφοδοτηθεί ένας πολυπλόκαμος αποσχιστικός μηχανισμός που έχει βάλει αμέτι-μουχαμέτι την τουρκοποίηση των μουσουλμάνων της Θράκης, ακόμα και των Πομάκων. Απόδειξη τα ποσοστά των ευρωεκλογών του 2019 που πήρε το ΚΙΕΦ στους δύο αμιγώς μουσουλμανικούς δήμους στη Ροδόπη. Στον τουρκόφωνο Δήμο Αρριανών σάρωσε με 84% και στον πομακόφωνο Δήμο Μύκης πήρε 66%. Αν υπήρχε διάθεση ενσωμάτωσης, σε έναν αιώνα μετά τη συνθήκη της Λωζάνης, κάτι θα είχε προχωρήσει, έτσι δεν είναι; Κάπως θα είχαν διαφοροποιηθεί τα κριτήρια των μουσουλμάνων, έτσι δεν είναι; Το ότι οι μουσουλμάνοι της Θράκης ψηφίζουν μονοκούκι το μουσουλμανικό κόμμα, δείχνει ότι το Ισλάμ δεν ενσωματώνεται, ενσωματώνει. Δεν απορροφάται, απορροφάει. Δείχνει επίσης ότι οι δημοκρατικοί θεσμοί λειτουργούν όταν δεν υπάρχει ένα άλλο ανταγωνιστικό νομικοπολιτικό σύστημα να τους αντιμάχεται. Όταν υπάρχει, τα εργαλεία που προσφέρει η Δημοκρατία στρέφονται τελικά εναντίον της. Πώς την φαντάζονται την ενσωμάτωση όσοι βαυκαλίζονται από την ιδέα ότι περισσότερα προνόμια στη “μειονότητα” θα έχουν καλύτερο αποτέλεσμα; Ποια αποτελέσματα είχε η όλο και μεγαλύτερη χρήση της Τουρκικής γλώσσας, ακόμα και σε δημόσια έγγραφα, ακόμα και για τα παιδιά του νηπιαγωγείου; Αυτά: να εμφανίζει ο Ερντογάν χάρτη της Τουρκίας στο προεκλογικό του σποτ στον οποίο περιλαμβάνονται η Δυτική Θράκη και τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου!

Το Ελληνικό κράτος πληρώνει επίσης τη μισθοδοσία των μουφτήδων. Γιατί; Η επίσημη απάντηση είναι πως όταν το κράτος διορίζει και μισθοδοτεί τους μουφτήδες, τους ελέγχει. Αμ, δε! Ελέγχει, ως έναν βαθμό, τους διορισμένους. Οι μουσουλμάνοι εκλέγουν τους δικούς τους, και, χρόνια τώρα, παρακολουθούμε το σήριαλ της διαμάχης των μεν με τους δε, οι οποίοι αποκαλούνται “ψευτομουφτήδες”. Κανένας δεν θίγει την ουσία του προβλήματος: ο θεσμός του μουφτή είναι ασύμβατος με το δυτικό σύστημα δικαίου! Είναι κι αυτός ένα κατάλοιπο του ισλαμικού διοικητικού μηχανισμού, στον οποίο οι έννοιες της κρατικής και της θρησκευτικής εξουσίας συμπίπτουν. Ο μουφτής δεν είναι μόνο ο ερμηνευτής του Κορανίου αλλά έχει και δικαστικές αρμοδιότητες, εφαρμόζοντας το Ισλαμικό Δίκαιο, τη Σαρία, κυρίως σε οικογενειακά και κληρονομικά θέματα, το οποίο όμως διαφέρει από το Δίκαιο της χώρας μας. Αυτή η ασυμφωνία έχει προκαλέσει τεράστια νομικά προβλήματα. Πλήθος αντιφατικών αποφάσεων ακόμα και του Αρείου Πάγου και εκτεταμένη βιβλιογραφία & αρθρογραφία προσπαθούν ματαίως να βρουν σημείο ισορροπίας, αποφεύγοντας όμως να θίξουν την ουσία: σε μια χώρα δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν παράλληλα νομικά συστήματα! Τελεία και παύλα! Αν θέλουν οι μουσουλμάνοι της Θράκης να εκλέξουν τον πνευματικό τους καθοδηγητή, είναι ελεύθεροι να το κάνουν. Δεν χρειάζεται να ασχοληθεί το κράτος με αυτό, όπως δεν ασχολείται με τους πνευματικούς ταγούς των Αντβεντιστών της 7ης Ημέρας. Αν όμως ο εκλεγμένος μουφτής ασκήσει δικαστικά καθήκοντα, θα πρέπει να συλληφθεί για αντιποίηση Αρχής. Τόσο απλά. Κι αν οι “θρησκευτικές” του απόψεις, περιλαμβάνουν και πολιτικές ερμηνείες για τη “μητέρα πατρίδα”, θα πρέπει να χάσει την ελληνική υπηκοότητα και να τον στείλουμε πακέτο στη “μαμά” του. Τόσο ξεκάθαρα. Φανταστείτε κάθε θρησκευτική κοινότητα στην Ελλάδα να φτιάχνει τους δικούς της νόμους και να απαιτεί από το κράτος όχι μόνο να τους σέβεται ως “μειονοτικό δικαίωμα” αλλά και να μισθοδοτεί τον θρησκευτικοδικαστικό της λειτουργό ως δημόσιο υπάλληλο!

Η παράνοια των δύο νομικών συστημάτων ξεκινάει από τη Συνθήκη των Αθηνών (1913) μεταξύ της Ελλάδας και της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Οι διατάξεις της (άρθρο 11) προέβλεπαν την αυτονομία των μουσουλμανικών κοινοτήτων στην Ελλάδα και την εκλογή των μουφτήδων από τους μουσουλμάνους της περιφέρειάς τους. Είχε μια πρακτική λογική αυτό, διότι το ελληνικό κράτος μόλις είχε διπλασιάσει την έκτασή του, στα νέα εδάφη ζούσαν χιλιάδες μουσουλμάνοι και επειδή ήταν ανέφικτο σε μια μέρα να επεκταθούν οι διοικητικές δομές της “Παλαιάς Ελλάδας” και στη Νέα, προτιμήθηκε η – αυτονόητα πρόσκαιρη – διατήρηση των υπαρχουσών. Καθησύχαζε και τους μουσουλμανικούς πληθυσμούς ότι δεν θα άλλαζαν οι συνθήκες της ζωής τους, εξασφάλιζε κοινωνική ειρήνη και έδινε χρόνο στη χώρα να επεκτείνει την οργάνωσή της στην Ήπειρο, τη Μακεδονία και τη Θράκη. Όμως ο Κεμάλ (Νομοθετικό Διάταγμα 308/1-2 Νοεμβρίου 1922) κατάργησε τον θεσμό των μιλέτ από τις κρατικές δομές αλλά και από την ιδεολογική ταυτότητα της νεοσύστατης τότε Τουρκικής Δημοκρατίας, ΠΡΙΝ από τη Συνθήκη της Λωζάννης (24-7-1923). Είναι εξωφρενικό, σήμερα, ένας θεσμός που έχει καταργηθεί εδώ και έναν αιώνα στην πηγή του, να εξακολουθεί να υφίσταται και μάλιστα να ενδυναμώνεται σε μια χώρα της Ευρώπης, χωρίς να ιδρώνει κανενός το αυτί γι’ αυτόν τον πολιτικό αταβισμό και τη νομική ανορθογραφία.

Η λύση είναι, και εδώ, η εφαρμογή της νομιμότητας: όσοι ζουν στην Ελληνική Επικράτεια, ως Έλληνες Πολίτες θα έχουν ίσα δικαιώματα, ίσες ευκαιρίες και ίσες υποχρεώσεις. Στα Σχολεία, στα Πανεπιστήμια, στις Δημόσιες Υπηρεσίες, στα Δικαστήρια η επίσημη γλώσσα είναι η Ελληνική. Θες να τη μάθεις; Προχωράς. Δεν θες; Δεν τελειώνεις ούτε Δημοτικό. Το τι θα κάνεις στη ζωή σου δεν μας ενδιαφέρει. Πήγαινε στην Τουρκία, να ξεδιπλώσεις τα ταλέντα σου. Αν είσαι εντάξει στο ελληνικό σχολείο και θες έξτρα θρησκευτική εκπαίδευση στο Κοράνι ή στη Ζεντ-Αβέστα, θα πάρεις δάσκαλο, ιδιωτικώς. Μα, θα τον πληρώνει ο Ερντογάν. Γιατί, και τώρα αυτό δεν κάνει; Αλλά δεν καταλαβαίνω πώς η ΑΑΔΕ βρίσκει τον περιπτερά που πούλησε τσίχλες χωρίς απόδειξη και δεν μπορεί να βρει τον πακτωλό μαύρου ισλαμικού χρήματος που εκβάλλει και εισβάλλει στη Θράκη. Και οι μυστικές υπηρεσίες της χώρας θα έχουν αυτιά και μάτια σαν τον Άργο πάνω από κάθε εκκολαπτόμενο “μειονοτάρχη” και κάθε φερέλπιδα πασιονάρια του τουρκικού ιμπεριαλισμού, με όπλα, όπως προανέφερα, την αφαίρεση της ιθαγένειας και την απέλαση για λόγους εθνικής ασφάλειας.

Και κάποτε πρέπει να καταλάβουμε πως ο ρατσισμός από την ανάποδη, δηλαδή οι “θετικές διακρίσεις” έχουν ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα από το επιδιωκόμενο: αν, το να ανήκεις σε μια μειονοτική ή ευπαθή και ευάλωτη ομάδα, σου εξασφαλίζει προνόμια, έχεις κάθε λόγο να συνεχίσεις να παραμένεις σ΄ αυτή, να αποκτήσεις εκλογική δύναμη και να διεκδικείς περισσότερα προνόμια. Δεν θέλει πολύ μυαλό για να το αντιληφθεί κάποιος αυτό, αλλά οι πολιτικοί μας δεν φημίζονται για την επάρκεια του. Ήδη, ο Ιλχάν Αχμέτ, βουλευτής Ροδόπης του ΠΑΣΟΚ, ζητάει διπλασιασμό της ποσόστωσης για την εισαγωγή στα ΑΕΙ: το 1% να είναι μουσουλμάνοι. Από το 2015, με απόφαση του τότε Υπουργού ΠροΠο Τόσκα (ΠΔ 44/2016), την οποία η ΝΔ δεν κατάργησε, για την εισαγωγή στις Σχολές Πυροσβεστών και Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, ως ειδική κατηγορία, με ποσόστωση 2%, εισάγονται μουσουλμάνοι της Θράκης!

Σε όλον τον κόσμο αντιλαμβάνονται πλέον πόσο εσφαλμένη επιλογή είναι οι “θετικές διακρίσεις” και τις μαζεύουν. Στις 29 Ιουνίου 2023, το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ αποφάσισε ότι το “φυλετικό” δεν μπορεί να είναι κριτήριο αξιολόγησης υποψηφίων για εισαγωγή στα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα, καταργώντας όλες τις διαστροφές του Affirmative Action Plan που λανσάρισε το 1961 ο Κέννεντυ, με αγαθές προθέσεις, για να καταλήξει, τελικά, κομπολόι ποσοστώσεων για μαύρους και ισπανόφωνους. Εμείς πότε θα καταργήσουμε αυτές τις αυτοκτονικές ανοησίες; Πότε θα δώσουμε τη δυνατότητα σε κάποιον να μπει στην Πυροσβεστική επειδή είναι κατάλληλος γι’ αυτή τη δουλειά, κι όχι επειδή πιστεύει στον Α ή Β θεό, μιλάει την Α ή Β γλώσσα και έχει την Α ή Β καταγωγή; Πότε θα αφήσουμε ελεύθερη την κάθε Τσιγδέμ να αισθάνεται ό,τι θέλει για την εθνική της ταυτότητα, έχοντας όμως αναλάβει το κόστος αυτής επιλογής;

Έχεις ταλέντο στην πολιτική, Τσιγδέμ. Μπορείς να φτάσεις ψηλά. Στην πατρίδα σου, όμως, την Τουρκία. Όχι εδώ. Κρίμα να ζεις τέτοιο δράμα.

* Ο Θάνος Τζήμερος είναι επιχειρηματίας, πρώην πρόεδρος της “Δημιουργίας Ξανά”

capital.gr

spot_img

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Πρώτον το όνομα είναι “Τσιγντέμ”, όχι “Τσιγδέμ”.

    Πάμε παρακάτω.

    “..Το ΚΙΕΦ είναι το ισλαμικό κόμμα…”

    Το ΚΙΕΦ είναι το μειονοτικό κόμμα και είναι κοσμικό πολιτικό κόμμα, όχι θρησκευτικό/Ισλαμικό.

    “..Στην Ελλάδα θα βρίσκεστε, αν θέλετε και κυρίως αν θέλουμε, ως αλλοδαποί παρεπιδημούντες..”

    Πρώτον θα βρισκόμαστε αν θέλουμε ΕΜΕΙΣ διότι δεύτερον δεν είμαστε αλλοδαποί. Οι μουσουλμάνοι της Δυτικής Θράκης είναι πολίτες αυτής της χώρας και όχι αλλοδαποί μετανάστες.

    “..ι εμείς θα αποφασίσουμε πόσο θα σας φιλοξενήσουμε και με ποιους όρους. Υπ’ αυτή και μόνο την ιδιότητα, ιδρύστε όποιο σωματείο θέλετε…

    Όχι, δεν θα το αποφασίσετε εσείς διότι όπως είπα οι μειονοτικοί στη Θράκη ΔΕΝ είναι αλλοδαποί. Είναι νόμιμοι πολίτες της χώρας.

    “..και Έλληνας υπήκοος και υποψήφιος για το Ευρωκοινοβούλιο και Τούρκος μαζί, δεν γίνεται!..”

    Σαφέστατα γίνεται. Κάλιστα μπορεί κάποιος να είναι Τούρκος στην εθνικότητα αλλά να έχει ελληική υπηκοότητα. Άλλο το “Τούρκος” (υποδηλώνει έθνος) και άλλο το “Τούρκος πολίτης” (υποδηλώνει υπηκοότητα).

    “..Αλλιώς, θα είσαι Έλληνας με το ζόρι!..”

    Όχι, δεν θα είσαι.

    “..μια προσθήκη που θα έδινε τη δυνατότητα στο ελληνικό κράτος να αφαιρεί την ιθαγένεια/υπηκοότητα από όποιον δηλώνει δημοσίως ότι δεν είναι Έλληνας..”

    Με πιο δικαίωμα; Κάλιστα μπορεί κάποιος να έχει ελληνική υπηκοότητα, χωρίς να είναι Έλληνας. Το είπαμε’ άλλο το “Έλληνας” και άλλο το “Έλληνας πολίτης”.

    “Είναι η εκπρόσωπος μιας άλλης δήθεν “μειονότητας”:”

    Δεν είναι δήθεν μειονότητα επειδή έτσι δεν σας αρέσει εσάς. Είναι υπαρκτοί, όσοι και αν είναι. Είναι 4.000; Είναι 20.000; Είναι 100.000; Όσοι και αν είναι, δεν έχει σημασία. Οι μειονότητες δεν υπάρχουν επειδή τους το αναγνωρίζει κάποιος νόμος. Το αντίθετο οι νόμοι ψηφίζονται για την προστασία των υπάρχοντων μειονοτήτων. Αλλά δείχνετε ποια είναι η “δημοκρατία” σας. Όπως και να χει προσωπικά δεν διαφωνώ αν οι άνθρωποι αυτοί θέλουν να ναγνωριστούν ως εθνική μειοότητα, διαφωνώ όμως με το όνομα (“εθνικά Μακεδόνες”) που χρησιμοποιούν όσοι δίγλωσσοι συμπολίτες μας αισθάνονται ότι ανήκουν σε μια εθνική μειονότητα που συνδέεται με το κράτος των Σκοπίων.

    “..παρά το ότι η γλώσσα των Πομάκων ή των Αθίγγανων..”

    Σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λωζάνης δεν υπάρχουν Πομάκοι και Αθίγγανοι στη Θράκη. Αλήθεια, σας ενδιαφέρει να διδάσκονται στα ελληνικά σχολεία τα αρβανίτικα, τα βλάχικα και τα ποντιακά; Τα σλάβικά θα έπρεπε να διδάσκονται στους δίγλωσσους της βόρειας Ελλάδας; Το δήθε ενδιαφέρον σας για τους Πομάκους και τη γλώσσα τους είναι υποκριτικό και στοχεύει ΚΑΘΑΡΑ στη διάσπαση της μειονότητας. Αφήστε τα κροκοδείλια δάκρυα λοιπόν.

    “Γιατί πρέπει να υπάρχουν “μειονοτικά σχολεία””

    Διότι υπάρχει μια συγκεκριμένη μειονότητα. Γι’ αυτό.

    ***Οι Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία που δεν είναι ΚΑΝ μειονότητα αλλά οικονομικοί μετανάστες εκεί, γιατί να έχουν ελληικά σχολεία εκεί;

    “Ο Έλληνας φορολογούμενος πληρώνει για τους ιεροδιδασκάλους των μειονοτικών σχολείων που εκπαιδεύουν τους μαθητές στα υψηλά νοήματα του Κορανίου.”

    Αυτό είναι πρόβλημα δικό σας. Οι μουσουλμάνοι της περιοχής μαθαίνουν το Κοράνι στα δικά τους θρησκευτικά κατηχητικά. Αλλά ο Έλληνας φορολογούμενος πληρώνει και τους θεολόγους καθηγητές των πλειονοτικών σχολείων.

    “Το ότι οι μουσουλμάνοι της Θράκης ψηφίζουν μονοκούκι το μουσουλμανικό κόμμα”

    Πρώτον ΚΑΛΑ κάνουν. Δεν σας αφορά. Δεύτερον είναι μειονοτικό κόμμα, όχι θρησκευτικό. Τρίτον οι Έλληνες της Αλβανίας έχουν δύο μειονοτικά κόμματα, το PNDNJ και το MEGA.

    “Οι μουσουλμάνοι εκλέγουν τους δικούς τους, και, χρόνια τώρα, παρακολουθούμε το σήριαλ της διαμάχης των μεν με τους δε, οι οποίοι αποκαλούνται “ψευτομουφτήδες”…”

    Μουφτής είναι αυτός τον οποίο αναγνωρίζει το “εκκλησίασμα” του. Οι δε Μουφτείες είναι αυτόνομα μειονοτικά ιδρύματα, ΔΕΝ είναι δημόσιες υπηρεσίες όπως θέλει το κράτος να τις μετατρέψει.

    “ο θεσμός του μουφτή είναι ασύμβατος με το δυτικό σύστημα δικαίου!”

    Δεν μας ενδιαφέρει. Είναι κομμα΄τι της θρησκείας μας. Αν δεν θέλετε να ασπαστείτε τη θρησκεία μας είναι σαφέστατα δικαίωμα σας. Αλλά θα τη σέβεστε είτε σας αρέσει είτε όχι.

    “…θα πάρεις δάσκαλο, ιδιωτικώς…”

    Αυτό κάνουν οι άνθρωποι. Δεν περίμεναν εσάς να τους το πείτε.

    “…πρέπει να καταλάβουμε πως ο ρατσισμός από την ανάποδη, δηλαδή οι “θετικές διακρίσεις” έχουν..”

    Η μειονότητα έχει το δικαίωμα να παρεμβαίνει στην εκπαιδευτική διαδικασία των μελών της, ακόμα και να διατηρεί μειονοτικά σχολεία. Το ελληνικό κράτος όμως θα πρέπει να υποχρεωθεί να εφαρμόσει ένα μειονοτικό, δίγλωσσο εκπαιδευτικό σύστημα, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης στην περιοχή:

    • Θα πρέπει να εφαρμοστούν θετικές διακρίσεις (ποσόστωση κτλ) στην εκπαίδευση για τα παιδιά της μειονότητας (ήδη εφαρμόζεται), έτσι ώστε να ισοσταθμίζεται η ανισότητα που προκύπτει από τις εις βάρος της μειονότητας διακρίσεις.
    • Οι κρατικές υπηρεσίες και ο διοικητικός μηχανισμός της περιοχής θα πρέπει να στελεχωθεί και από άτομα της μειονότητας, σε αναλογία με τον πληθυσμό της.
    • Το σύνολο των εγγράφων και αποφάσεων που αφορούν την περιοχή θα πρέπει να γράφεται και στις δύο γλώσσες (ελληνικά και τουρκικά).
    • Η επικοινωνία του κράτους με τους πολίτες στην περιοχή θα πρέπει να γίνεται και στις δύο γλώσσες. Τα άτομα της μειονότητας θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν την τουρκική γλώσσα στο δημόσιο λόγο και το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για τους μειονοτικούς Τούρκους βουλευτές.
    • Νομική προστασία της μειονότητας από τον ρατσισμό και την ισλαμοφοβία που προωθείται στην περιοχή από ακροδεξιές οργανώσεις και ομάδες.
    • Κατάργηση του εκλογικού νόμου που προϋποθέτει το 3% για την είσοδο στη βουλή, νόμος ο οποίος ψηφίστηκε για να πλήξει τα δημοκρατικά δικαιώματα της τουρκικής μειονότητας αλλά ταυτόχρονα και το σύνολο του εργαζόμενου λαού.
    • κ.α.

    “Στις 29 Ιουνίου 2023, το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ αποφάσισε ότι το “φυλετικό” δεν μπορεί να είναι κριτήριο αξιολόγησης υποψηφίων..”

    ΚΑΝΕΝΑΣ δεν αναφέρθηκε σε φυλετικό κριτήριο (ή στο DNA) αλλά σε εθνικό. Εσείς αναφερθήκατε σε “Πομάκους”, “Αθίγγανους” κ.α.

    Υ.Γ.
    Αξίζει να αναφερθεί ότι η Ελλάδα καταδικάστηκε να καταβάλει 8.000 ευρώ ως ηθική αποζημίωση για παραβίαση των άρθρων της ΕΣΔΑ σχετικά με την ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι και το δικαίωμα δίκαιης δίκης στην υπόθεση απαγόρευσης χρήσης της λέξης «Τουρκική» στο όνομα της «Τουρκικής Ένωσης Ξάνθης». Ωστόσο η Ελλάδα καταβάλλει επίμονες προσπάθειες για να μην εφαρμόσει αυτές τις αποφάσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
33,100ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα