Τι τον έπιασε και θέλει την αλβανική γλώσσα στα ελληνικά σχολεία; Είτε είναι σε σύγχυση ο Κασσελάκης, είτε παίζει με τις ψήφους των Αλβανών μεταναστών ή συμβαίνει κάτι άλλο…

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Του ΝΙΚΟΥ ΜΕΛΕΤΗ, Liberal

Τελικά η έμπνευση για την πρόταση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανου Κασσελάκη για την εισαγωγή των αλβανικών ως γλώσσας επιλογής στο Δημόσιο Εκπαιδευτικό Σύστημα ήταν μια προσπάθεια να χαϊδέψει αυτιά ψηφοφόρων μιας σημαντικής ομάδας, αυτής των Αλβανών μεταναστών που έχουν ήδη ενσωματωθεί στην ελληνική κοινωνία, ήταν πρόταση για να ικανοποιήσει τις ιδεοληψίες γνωστών «δικαιωματιστών» του ΣΥΡΙΖΑ, ή κάτι άλλο;

Ο Στ. Κασσελάκης συναντήθηκε με «εκπροσώπους της αλβανικής κοινότητας στην Ελλάδα» (οι οποίοι βεβαίως δεν είναι γνωστό από ποιες διαδικασίες έχουν αναδειχθεί και πόσα μέλη εκπροσωπούν), και έχοντας πλήρη σύγχυση επί του θέματος έκανε την πρόταση για εισαγωγή της αλβανικής ως γλώσσας επιλογής στη δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα και της ελληνικής στη δημόσια εκπαίδευση στην Αλβανία.

Η πρόταση του αγνοεί και συγκρούεται με την πραγματικότητα και δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά για τις προθέσεις.

  • Η διδασκαλία της αλβανικής γίνεται εδώ και χρόνια στην Ελλάδα μέσω φροντιστηρίων αρκετά εκ των οποίων μάλιστα φιλοξενούνταν και σε ελληνικά σχολεία τις ώρες που δεν λειτουργούσαν (σε περιοχές που υπήρχε ενδιαφέρον) και μάλιστα τα βιβλία μεταφέρονταν από την Αλβανία με πρόνοια του αλβανικού κράτους και τη διευκόλυνση της Αθήνας.

Έτσι όσα παιδιά μεταναστών ήθελαν να διδαχθούν τη μητρική τους γλώσσα είχαν τη δυνατότητα, εφόσον συγκεντρωνόταν ένας επαρκής αριθμός να λειτουργήσουν αυτά τα φροντιστήρια. Με το πέρασμα των χρόνων και την ενσωμάτωση των Αλβανών μεταναστών στην ελληνική κοινωνία και καθώς οι περισσότεροι εξ αυτών παίρνουν την ελληνική ιθαγένεια, το ενδιαφέρον για τη διδασκαλία της αλβανικής γλώσσας μειωνόταν και οι νέοι κυρίως κάτω των 25 ετών οι περισσότεροι έχουν γεννηθεί και μεγαλώσει στη χώρα μας και ελάχιστοι έχουν σκοπό να επιστρέψουν στην Αλβανία, οπότε η γνώση της αλβανικής θα τους ήταν αναγκαία.

Η ένταξη μιας ξένης γλώσσας στο Δημόσιο Εκπαιδευτικό Σύστημα γίνεται με αμιγώς εκπαιδευτικά κριτήρια και όχι για να ικανοποιήσει το αίτημα μιας μικρής η μεγάλης εθνοτικής κοινότητας. Για παράδειγμα, αν είναι τόσο ανθρωπιστικά τα κίνητρα γιατί μαζί με την Αλβανική δεν πρότεινε ο κ. Κασσελάκης την ένταξη και της ουκρανικής, της βουλγαρικής, της γεωργιανής ή της κινεζικής γλώσσας, για τα παιδιά των πολυπληθών αυτών κοινοτήτων που ζουν στη χώρα μας;

Η ένταξη μιας ξένης γλώσσας στη Δημόσια εκπαίδευση έχει λόγους επιμορφωτικούς και της προσφοράς πρόσθετων γνωσιακών εφοδίων για τον νέο μαθητή. Όμως η ένταξη μιας ξένης γλώσσας που συνδέεται με μια εθνοτική ομάδα, είναι κάτι εντελώς διαφορετικό και προφανώς στον ΣΥΡΙΖΑ δεν αντιλήφθηκαν ή έκαναν ότι δεν αντιλαμβάνονται το πολιτικό και διπλωματικό βάρος μιας τέτοιας «ιδέας».

Η ένταξη της αλβανικής στο Δημόσιο Εκπαιδευτικό Σύστημα θα οδηγούσε στο συμπέρασμα περί ύπαρξης «αλβανικής μειονότητας» και όχι κοινότητας, κάτι που δυστυχώς δεν έχει εγκαταλειφθεί σαν θέση από αλβανικούς εθνικιστικούς κύκλους και θα συνιστούσε ουσιαστικά παραχώρηση δικαιωμάτων αναγνωρισμένης εθνικής μειονότητας, σε μια κοινότητα μεταναστών. Και μάλιστα θα υπερέβαινε και τις συνήθεις νόρμες, καθώς η πρόταση δεν αφορά συγκεκριμένες περιοχές ή όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός Αλβανών μεταναστών, αλλά όλη την Ελλάδα.

  • Όσο για την Αλβανία υπάρχει φυσικά η ελληνική μειονοτική εκπαίδευση, υπάρχουν τα τμήματα διδασκαλίας της ελληνικής στο Πανεπιστήμιο Αργυρόκαστρου και υπάρχουν και τα μεγάλα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα ΑΡΣΑΚΕΙΟ Τιράνων και ΟΜΗΡΟΣ ΚΟΡΥΤΣΑΣ.

Εξάλλου ο Στ. Κασσελάκης που έζησε στις ΗΠΑ, μια χώρα που δημιουργήθηκε ως πολυεθνοτική και ενσωμάτωσε μετανάστες από όλο τον κόσμο, δεν ενέταξε στο Δημόσιο Εκπαιδευτικό Σύστημα της ούτε τα ελληνικά, ούτε τα ουκρανικά, ούτε τα βραζιλιάνικα ούτε τα μεξικανικά, ούτε τα κινεζικά.

Δεν μπορεί δε να του διαφεύγει ότι ακόμη και στη φιλελεύθερη Αμερική, τα ελληνικά διδάσκονται μέχρι τώρα σε φροντιστήρια που οργανώνουν οι ελληνικές κοινότητες συνήθως σε συνεργασία με την Εκκλησία, τα οποία και αυτά φθίνουν τα τελευταία χρόνια.

Επίσης, με διακρατικές συμφωνίες λειτούργησαν Ελληνικά σχολεία στη Γερμανία, η στο Βέλγιο, αλλά είτε για παιδιά κοινοτικών υπαλλήλων, είτε Ελλήνων μεταναστών που ενδιαφέρονταν τα παιδιά τους να επιστρέψουν στην Ελλάδα… Και όλα αυτά βεβαίως με τη συνδρομή του Ελληνικού Κράτους.

Ας ελπίσουμε ότι ήταν μόνο ο ενθουσιασμός από τη συνάντηση με του εκπροσώπους της αλβανικής κοινότητας και η άγνοια αυτών των θεμάτων, και όχι άλλες σκέψεις και στοχεύσεις που οδήγησαν σε αυτή την πρόταση…

  • Τα σχόλια που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας εκφράζουν απαραίτητα τους συγγραφείς. Η ιστοσελίδα μας δεν λογοκρίνει τις γνώμες κανενός.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Στέφανος Κασσελάκης, συναντήθηκε με εκπροσώπους της Αλβανικής Κοινότητας στην Ελλάδα, στο γραφείο του, στην πλατεία Κουμουνδούρου, Αθήνα Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2024. ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

https://hellasjournal.com/2024/01/ti-ton-epiase-ke-theli-tin-alvaniki-glossa-sta-ellinika-scholia-ite-ine-se-sigchisi-o-kasselakis-ite-pezi-me-tis-psifous-ton-alvanon-metanaston-i-simveni-kati-allo/

spot_img

13 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Από αυτά πού λέει ό Κασσελακης τό 70% τού τά λένε άλλοι… τό υπόλοιπο 30% είναι κοτσανες πού τού ξεφεύγουν!!!…. Δεν είναι νά δίνεις σημασία… αυτός τά λέει αυτός τά ακούει..

    • Σημασία έχει ότι τα λέει -δεν πήγε βλέπετε και στο σχολείο του στρατού-και είναι εξ όφίτσιο-ελληνιστί-ο επί θύραις πρωθυπουργός , τρίτος τη τάξει κατά το Σύνταγμα πολιτικός παράγων ΚΑΙ -ΚΥΡΙΩΣ ΤΟ ΚΑΜΑΡΙ των (36 ) βουλευτών του Σύριζα -υπολογίζουμε και τον τέως πρωθυπουργό κ. Τσίπρα -αφού μέχρι τώρα δεν ανεξαρτητοποιήθηκε- καθώς και τον τέως Αρχηγό ΓΕΕΘΑ κ. Αποστολάκη , που μέχρι τώρα δεν διόρθωσε την ”παρόλα” του αυτήν .
      Υ.Γ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΓΑΜΟ ΤΩΝ ΟΜΟΦΥΛΩΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ- ΓΕΡΟΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ-.

  2.  Ελληνική Γλώσσα,Νομοθετικό Πλαίσιο,Προοπτικές.

    Ιστορικό: (Συνταγματικές Προβλέψεις)
    1. Σύνταγμα 1952 (ΦΕΚ τΑ 1 01.01.1952)
    « Ἄρθρον 107
    Ἐπίσημος γλῶσσα τοῦ Κράτους εἶναι ἐκείνη εἰς τὴν ὁποίαν συντάσσονται τὸ
    πολίτευμα καὶ τῆς ἑλληνικῆς νομοθεσίας τὰ κείμενα. Πᾶσα πρὸς παραφθοράν
    ταύτης ἐπέμβασις ἀπαγορεύεται.»
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19520100001
    2. Σύνταγμα 1968 (ΦΕΚ τΑ 267 15.11.1968)
    « Ἄρθρον 6
    Ἐπίσημος γλῶσσα τοῦ Κράτους καὶ τῆς ἐκπαιδεύσεως εἶναι ἐκείνη, εἰς
    τὴν ὁποίαν συντάσσονται τὸ Σύνταγμα καὶ τὰ κείμενα τῆς ἑλληνικῆς
    νομοθεσίας.»
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19680100267
    3. Σύνταγμα 1973 (ΦΕΚ τΑ 266 04.10.1973)
    « Ἄρθρον 6
    Ἐπίσημος γλῶσσα τοῦ Κράτους καὶ τῆς ἐκπαιδεύσεως εἶναι ἐκείνη, εἰς
    τὴν ὁποίαν συντάσσονται τὸ Σύνταγμα καὶ τὰ κείμενα τῆς ἑλληνικῆς
    νομοθεσίας.»
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19730100266
    4. Σύνταγμα 1975 (ΦΕΚ τΑ 111 09.06.1975)
    Δεν υπάρχει άρθρο για τον ορισμό της επίσημης γλώσσας του κράτους.
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19750100111
    5. Ισχύον Σύνταγμα:
    Δεν υπάρχει άρθρο για τον ορισμό της επίσημης γλώσσας του κράτους
    αναθεωρήσεις του μέχρι σήμερα (2023-12-31).

    – Μεταφορά του κειμένου του Συντάγματος στη δημοτική γλώσσα.
    (ΦΕΚ τΑ 24 14.03.1986)
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19860100024
    – Αναθεώρηση 2001 (ΦΕΚ τΑ 85 18.04.2001)
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20010100085
    – Αναθεώρηση 2008 (ΦΕΚ τΑ 102 2.06.2008)
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20080100102
    – Αναθεώρηση 2019 (ΦΕΚ τΑ 187 28.11.2019)
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20190100187
    Ιστορικό: (Νομοθετικές Προβλέψεις)
    1. Νόμος ὑπ’ ἀριθ. 309/1976 (ΦΕΚ τΑ 100 30.04.1976)
    Καθιέρωση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης της Νεοελληνικής Γλώσσας.
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19760100100
    2. Νόμος 1228/1982 (ΦΕΚ τΑ 15 11.02.1982)
    (Άρθρο δεύτερο)
    Καθιέρωση του μονοτονικού συστήματος.
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19820100015
    3. Υπουργική Απόφαση Φ.7/76108/ΓΔ4 (ΦΕΚ τB 2418 18.06.2020)
    Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο.
    Άρθρο Μόνο (Απόσπασμα)

    «Σκοπός της εισαγωγής της δημιουργικής ενασχόλησης των παιδιών με
    την Αγγλική γλώσσα, είναι ο εμπλουτισμός του προγράμματος του
    Νηπιαγωγείου – μεθοδολογικά και θεματικά- όχι μόνο για την γλωσσική
    αλλά και για την ολόπλευρη ανάπτυξη των ικανοτήτων των νηπίων και
    τη διαμόρφωση της ταυτότητας του ενεργού πολίτη στο σύγχρονο
    πολυπολιτισμικό περιβάλλον.»

    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20200202418
    Επιπλέον πληροφορίες:
    Για τη κατάργηση του πολυτονικού: https://www.polytoniko.org/histo.php
    Προοπτικές: (Πιθανά σενάρια.)
    α. Καθιέρωση άτονου συστήματος. (Ήδη τράπεζες στις ηλεκτρονικές
    συναλλαγές το έχουν καθιερώσει).
    β. Καθιέρωση της Αγγλικής ως δεύτερης επίσημης γλώσσας.
    γ. Κατάργηση του ελληνικού αλφαβήτου. (βλέπε Greeklish)

    • Αγαπητέ κ Φερώνυμε ,δεν είναι κόκα όλα ”που πάει με όλα αυτή η ανάρτησή σας, που την επαναλαμβάνετε .
      Επί του σοβαρού θέματος του άρθρου έχετε κάτι να πείτε ;;;.
      Μη τα φορτώνουμε όλα στον Αδάμ που έφαγε το μήλο .
      Φταίμε και εμείς για ό,τι στραβό κάνουμε.

        • Δεν φταίνε αυτοί που τα γράφουν -Ευαγγέλια, Συντάγματα και νόμους – φταίνε αυτοί που τα εφαρμόζουν στηριζόμενοι στην Δημοκρατική Αρχή ότι ο λαός ψηφίζει και αυτός είναι η υπερτάτη εξουσία και αυτός μας δίνει το δικαίωμα να αλλάζουμε τα πάντα.
          ΑΦΟΥ ΖΗΣΑΤΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ ΤΟΥ 1981,”ΓΙΑΤΙ ΕΝΟΧΟΠΟΙΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΕΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΚΑΝΕ ΑΝΡΩΠΟΥΣ”. ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ – ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΜΝΗΜΗ ΕΥΤΥΧΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ-ΜΗ ΤΗΝ ”ΣΠΡΩΧΝΕΤΕ ΣΤΟ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΣΑΣ”.
          ΕΥΤΥΧΕΙΤΕ για να θυμηθούμε και τον Οικονομίδη.

  3. Μάλλον τα καλιαρντά θα μαθαίνουν στο τέλος τα παιδιά στα σχολεία, την μέλλουσα επίσημη γλώσσα του κράτους στην Ελλάδα που ζούμε.

  4. Ἔνοχος ἤ βλάξ;

    Καλά και σωστά αυτά που γράφει το άρθρο, αλλά εμένα ένα μ’ απασχολεί. Υπάρχει άλλη Μπανανία στον κόσμο, όπου ένας τέτοιος τυχάρπαστος, εντελώς άγνωστος, θα ξεπρόβαλε από το πουθενά και θα γινόταν με την ψήφο των (κ)οπαδών ενός κόμματος αρχηγός του και μάλιστα τής αξιωματικής αντιπολιτεύσεως; Ο Κασελάκης είναι ο βλαξ, ή αυτοί που τον έκαμαν αρχηγό των, χωρίς καν να ξέρουν ποιος είναι; Το απογοητευτικά χαμηλό επίπεδο των Ελλήνων ψηφοφόρων είναι αυτό που με προβληματίζει πρωτίστως.

    • Εύστοχη η επισήμανσή σας για το επίπεδο των Ελλήνων ψηφοφόρων. Όμως υπάρχουν και δύο άλλες
      παράμετροι στο θέμα:
      1. Ο τρόπος εκλογής προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ που ουσιαστικά ήταν επί πληρωμή ψήφος από οποιονδήποτε.
      2. Η εύνοια της Βασ. Σοφίας 91, 11521 στη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα.

      • Όπως και να το πάρεις, όλα αυτά επιβεβαιώνουν το ρηθέν υπό Γ. Παπαδοπούλου “ο ελληνικός λαός δεν είναι ώριμος δια δημοκρατίαν”. Είτε μάς κακοφαίνεται, είτε όχι, δίκιο είχε.

        • Δυστυχώς δέν θα διαφωνήσω μαζί σας… Η μεγάλη πλειοψηφία των συμπολιτών μας δέν έχει ιδέα του τί εστί δημοκρατία. Στη καλλίτερη περίπτωση τη συγχέει με το πολίτευμα της κοινοβουλευτικής ολιγαρχίας που ζούμε…

          • Όλα στη ζωή έχουν ακμή και παρακμή και τώρα ο Σύριζα του άχαστου (για πολλούς Έλληνες μέχρι το 2019) κ. Τσίπρα ο οποίος δείχνει τον κομματικό δρόμο παραμένοντας ακόμη στον Κασσελάκειο Σύριζα -είναι η επιτομή της παρακμής .
            Νομίζετε πως ο κ. Τσίπρας δεν πληρώνει τη Συμφωνία των Πρεσπών και έγινε τώρα ”στυμμένη λεμονόκουπα” κατά την κομμουνιστική ρήση;;;.
            ΤΙ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ, ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΕΔΩΣΕ ΣΤΟΝ ”ΚΟΛΗΤΟ” ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΞΑΝΑΜΙΛΗΣΕ;;;.
            Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ -ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ -ΤΙ ΘΑ ΑΠΟΓΙΝΕΙ;;;;.
            Υ.Γ Την δε κοινοβουλευτική ολιγαρχία την επέβαλε το 1986 ο πρώτος αριστερός του τρίτου δρόμου προς τον σοσιαλισμό (ο Ανδρέας η ελπίδα μας …)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
33,100ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα