Σεραφείμ Μηχιώτης: ας διαβάσουμε σε δεύτερη ανάγνωση τον μηχανοδηγό κ Γενηδούνια

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

 του Σεραφείμ Μηχιώτη

Για την παρ’ ολίγον αποφευχθείσα νέα σιδηροδρομική τραγωδία, τύπου Τεμπών, την προπαραμονή των Χριστουγέννων, έγραψε προχθές στα «ΤΑ ΝΕΑ», στο εξαιρετικό αποκλειστικό του θέμα, ο καλός συνάδελφος, ειδικευμένος σε θέματα μεταφορών, Κώστας Ντελέζος.

Από το ολοσέλιδο θέμα του, παραθέτω τα εξής, προκειμένου να εξηγήσω τη συνέχεια που θεωρώ επιβεβλημένη και που δεν πρέπει να…την πάρει το ποτάμι, με κανένα τρόπο:

«Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51 (Βέλος). Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, η σύγκρουση αποφεύχθηκε …στο παρά πέντε, χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, που κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει. Σημειωτέον, ότι στην καμπίνα μηχανοδήγησης (χειριστήρια) της ίδιας αμαξοστοιχίας, επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, δεδομένου ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή.

Ο ΟΣΕ, ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού αυτού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της Hellenic Train επιχειρήθηκε αρχικά η υποβάθμισή του, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να υποστηρίζουν ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών!

Σημειώνεται, ότι υπεύθυνος για την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών της Hellenic Train είναι σήμερα ο πρώην πρόεδρος των μηχανοδηγών Κ. Γενηδούνιας, που το τελευταίο διάστημα επανήλθε στην επικαιρότητα λόγω της μη κλήσεώς του στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη. Ωστόσο, ούτε και ο αρμόδιος γενικός διευθυντής της εταιρείας προέβη σε κάποια επίσημη κίνηση, υιοθετώντας το σενάριο της… ολίσθησης»

Δεν μας πέφτει λόγος, βεβαίως, για την επιλογή της εργασιακής απασχόλησης του οποιουδήποτε, έχουμε, όμως, θεμιτό λόγο-και δη ισχυρό- να τον κρίνουμε, όταν επεδίωξε, στο παρελθόν έστω, να αποτελέσει έναν εκ των βασικών «κατηγόρων» για την τραγωδία των Τεμπών, επίδοξος για βαρύ πυροβολικό ως ειδήμων περί τα σιδηροδρομικά μας πράγματα: Όπως ο Κ. Γενηδούνιας, Πρόεδρος, τότε, του Σωματείου Προσωπικού Έλξης (μηχανοδηγών), ο οποίος είχε γίνει το «πρόσωπο της ημέρας».

Εκ των γνωστών ΣΥΡΙΖΑίων στο χώρο του συνδικαλισμού στους σιδηροδρόμους, ο Γενηδούνιας, εργαζόμενος και τότε, αλλά και ανελλιπώς μέχρι σήμερα στη Hellenic Mail, αγαπητή εταιρεία από την απελθούσα, αλήστου μνήμης, κυβερνητική εξουσία των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, που αποσπάθηκε από τον ΟΣΕ αντί πινακίου φακής (μόλις 45 εκατ. Ευρώ)από τον ΟΣΕ που εκράτησε μόνον την υποδομή, θα έπρεπε πρωτίστως να εγγυάται για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Άλλωστε, με αυτή την ιδιότητά του, υποδύθηκε τον αδέκαστο κριτή των πραγμάτων, από τη θέση του Προέδρου του Σωματείου Προσωπικού Έλξης, ιδιότητα με την οποία δόθηκε μάχη από το ΣΥΡΙΖΑ να περιληφθεί στους υπό κλήση προς εξέταση μάρτυρες της Εξεταστικής της Βουλής για την τραγωδία των Τεμπών. Και επειδή αυτό δεν πέρασε, ηγέρθη μέγας κουρνιαχτός και εξ αυτού κυρίως του λόγου (επειδή δεν «πέρασε» ο δικός τους μάρτυς) ο ΣΥΡΙΖΑ απεχώρησε από την Επιτροπή, παρασύροντας και τους λοιπούς από την αντιπολίτευση.

Από το σημείο αυτό και μετά, εγείρονται ισχυρά ερωτήματα, στοιχειώδους έστω δεοντολογίας και κατ’ επέκταση της ελάχιστης απαιτούμενης αξιοπιστίας ενός μάρτυρος:

Ερώτημα πρώτο: Όταν επροτάθη προς τούτο από το ΣΥΡΙΖΑ «του» ο Γενηδούνιας, κατείχε ή όχι την ιδιότητα του Προέδρου του Σωματείου Προσωπικού Έλξης, σε συνδυασμό με την τρέχουσα εργασιακή του θέση, ως Διευθυντή Κυκλοφορίας στην Hellenic Train; Με το συνδικαλιστικώς, αλλά και ευρύτερα δεοντολογικώς ασυμβίβαστο, να παριστάνεις τον ελέγχοντα υπό τέτοιες συνθήκες, δικαίως μπορεί να διερωτηθεί κανείς εάν τούτο προσμετρήθηκε στην μη πρόκλησή του να καταθέσει, ως και θα έδει…

Ερώτημα δεύτερο: Ανεξαρτήτως εάν συνέτρεχαν και οι δύο προηγούμενες συνθήκες, το γεγονός ότι ο Γενηδούνιας «προέρχεται» από τη Hellenic Train, με τον ίδιο στη θέση του Διευθυντή Κυκλοφορίας στη συγκεκριμένη επιχείρηση, η οποία έφθασε να αποδίδει-προφανώς όχι εν αγνοία του, εάν όχι εν πλήρει επιγνώσει-ότι μπορεί η…ολισθηρότητα των γραμμών να ευθύνεται για την παρ’ ολίγον αποφευχθείσα νέα σιδηροδρομική τραγωδία, αυτό συνιστά δεύτερο μείζονα λόγο για την αξιοπιστία του.Συνεπώς και για το απροκατάληπτο τρόπο ή μη, επί όσων επρόκειτο να καταθέσει για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.

Ερώτημα τρίτο: Σχετικώς με τη σημερινή, τρέχουσα θέση του Γενηδούνια στη Hellenic Train, χρήζει διερευνήσεως εάν η σύνθεση της καμπίνας στην αμαξοστοιχία 1313  από πιστοποιημένο βεβαίως μηχανοδηγό, συνοδευόμενο από εκπαιδευόμενο, τυγχάνει νομότυπη, δεδομένου ότι ο πρώτος δεν είχε πιστοποιηθεί και ως εκπαιδευτής μηχανοδηγός, όπως απαιτείται από τα ισχύοντα πρωτόκολλα. Πόσο γίνεται να μην εμπίπτουν τέτοια στις αρμοδιότητες ενός Διευθυντή Κυκλοφορίας σε σιδηροδρομικό δίκτυο…

Eρώτημα τέταρτο και τελευταίο: Να προεξοφλήσουμε ότι τα Ιταλικά αφεντινά της Hellenic Train δεν τρέφουν παρά την καλύτερη άποψη γιά τον Διευθυντή Κυκλοφορίας της Εταιρείας, γνωστού παραμάγαζου, όπως πολλοί επιμένουν, του κομματικού ιερατείου της Κουμουνδούρου;

Σε σχέση με όλα τα προηγούμενα, έτυχε να ακούσω τη συνέντευξη του νέου Προέδρου του Σωματείου Προσωπικού Έλξης Δημ.Κουτσιαύτη, διαδεχθέντος το Γενηδούνια, σε συνέντευξή του από την τηλεόραση του «Attica», γνωστής κοπής ΣΥΡΙΖΑ. Ο τελευταίος, μάλιστα, εμφανίσθηκε από το ραδιόφωνο του «Real fm», όπου επεδίωξε να συνεχίσει το πράγμα, γιά να λάβει, όμως, τις δέουσες απαντήσεις από τον Κώστα Ντελέζο. Ο ανηψιός του προβεβλημένου άλλοτε στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ, γνωστού οξύθυμου που έφθασε να καταστρέψει το κινητό του τηλέφωνο εις το παρελθόν εν βρασμώ ψυχής τελών, ουδέν το καινόν συνεισέφερε επί των θεμάτων των σιδηροδρόμων και της ασφάλειας των δικτύων.

Αντιλαμβάνομαι, λοιπόν, ότι το επιμόνως σκοπούμενο από τους ΣΥΡΙΖΑίους δεν είναι άλλο από τού να διασκεδάζουν (και) τις δικές τους ισχυρές και μη εκχωρούμενες ευθύνες για τα χάλια των σιδηροδρόμων στη χώρα μας ή έστω να τίς διαχέουν τεχνηέντως.

Ούτως ώστε να βρίσκει έδαφος και να ψαρεύει ακωλύτως σε θολά νερά η Πρόεδρος του Συλλόγου Θυμάτων Τραγωδίας Τεμπών, Μαρία Καρυστιανού, στο έγγραφο συλλογής υπογραφών που περιφέρει. Επιτυχώς είναι αλήθεια, πλήν όμως και άνευ σκοπού, διότι το κρατούν Σύνταγμα άλλα κελεύει…

Σεραφείμ Χ. Μηχιώτης

 

spot_img

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Για να αντιληφθεί κανείς τις παθογένειες του σιδηροδρόμου στη χώρα μας θα πρέπει να έχει ζήσει μέσα στον σιδηρόδρομο και να έχει βιώσει τη μετάβαση του το 2008 και το 2010 στην πλήρη διάλυση. Όχι ότι πριν η κατάσταση ήταν καλή. ίδιες παθογένειες σε μικρότερο βαθμό: Κομματισμός, ψευτοσυνδικαλισμός, πελατειακές σχέσεις. Έχουν γραφεί επανειλημμένα όλα αυτά. Ποιό ήταν το στοιχείο που έβαζε όρια; Ήταν η εμπειρία που μεταβιβάζονταν από γενιά σε γενιά και έβαζε όρια και αξίωνε τον σεβασμό στους κανονισμούς, στον βαθμό βέβαια που το επέτρεπε η αριθμητική δύναμη του προσωπικού στους τομείς έντασης. Με την εκδίωξη των παλιών χάθηκε αυτό. Βέβαια οι παθογένειες κάθε φορά προσωποποιούνται σε συγκεκριμένα άτομα. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως αν δεν ήταν ο Α αλλά ο Β, τα πράγματα θα ήσαν καλύτερα. Σήμερα, μετά τα Τέμπη, επί κεφαλής του ΟΣΕ είναι στέλεχος με άριστη γνώση του σιδηροδρόμου και τεράστια εμπειρία. Πόσο θα μπορέσει να επηρεάσει την πορεία του σιδηροδρόμου εργαζόμενος σε αυτό το νοσηρό περιβάλλον, σε αυτή τη νοοτροπία που διαχέεται όχι μόνον σε τομείς του σιδηροδρόμου αλλά σε ολόκληρη την κοινωνία;. Κάποτε θα πρέπει αν παραδεχθούν ότι ο σιδηρόδρομος είναι η ακτινογραφία της χώρας. Αυτό βίωσα προσωπικά 33 χρόνια. Γνώρισα υπαλλήλους γίγαντες σε τομείς αιχμής που κρατούσαν λειτουργικό και ασφαλή το σιδηρόδρομο αλλά από τη στιγμή που απογυμνώθηκε αριθμητικά ο σιδηρόδρομος και χάθηκε η εμπειρία χωρίς να μεταβιβαστεί στους νεότερους η κατάσταση έγινε από το 2011 τραγική. Ο σιδηρόδρομος δεν είναι ούτε δήμος ούτε νομαρχία, ούτε κάποια άλλη δημόσια υπηρεσία. Να ξέρετε ότι ασφάλεια κυκλοφορίας και χρώματα δεν πάνε μαζί!

    • Θα προκαλούσα την παρέμβασή σας αγαπητέ κύριε Μακροδημόπουλε ,ως ειδικός λόγω της επαγγελματικής εμπειρίας σας και σε θέση διοικήσεως -και σας ευχαριστώ για το σχόλιό σας- -αλλά θα ήθελα να επανέλθετε για τον επαρκέστατο επαγγελματικά και υπεύθυνο ως εργαζόμενο στον ΟΣΕ -όπως τον παρουσιάζουν όλοι οι αντικυβερνητικοί στην Εξεταστική- κ. Γενηδούνια .
      Δεν τον είχατε υφιστάμενο , ούτε τον αξιολογήσατε αλλά η φήμη του καθενός διαχέεται.
      Πάντως κοινή είναι η διαπίστωση ότι οι ”εργατοπατέρες συνδικαλιστές” πολύ λίγο ασχολούνται με τις εργασίες τους ,αλλά όλοι υπογράφουν τα κομματικά κείμενα εναντίον των κυβερνήσεων, όπως έκανε και ο κ.Γεννηδούνιας (ανώτατο μέλος του Σύριζα) και μας έφερε τον κατακλυσμό ,αλλά που δεν επέστησε παράλληλα και την προσοχή και των μηχανοδηγών -ψηφοφόρων του-να επαυξήσουν την προσοχή τους για κάθε ενδεχόμενο .
      Εσείς -και εγώ- ως προϊστάμενοι το κάναμε . Αυτός γιατί δεν το έκανε και συνέβαλε στην επαύξηση της ραθυμίας τους ;;;.
      Γράψτε μας έστω δια περιγραμμάτων για να διαλυθεί ο μύθος του σοφού και άτεγκτου υπαλλήλου του ΟΣΕ κ. Γενηδούνια , ο οποίος κακώς- κατά την άποψη μου- εδέχθη την ανώτερη θέση του στα υπόλογα για το δυστύχημα ”Ελληνοϊταλικά” τρένα.

  2. Ούτως ώστε να βρίσκει έδαφος και να ψαρεύει ακωλύτως σε θολά νερά η Πρόεδρος του Συλλόγου Θυμάτων Τραγωδίας Τεμπών, Μαρία Καρυστιανού, στο έγγραφο συλλογής υπογραφών που περιφέρει.
    Τί θέλετε να πείτε κ. Μηχιώτη; Ποιά είναι τα «θολά νερά»; Έχετε γνώση του ισχύοντος συντάγματος το οποίο παραβιάζει την αρχή της ισονομίας με τη πρόβλεψη διαφορετικού τρόπου απόδοσης δικαιοσύνης στους βουλευτές, και υπουργούς; Έχετε υπ’ όψη σας ότι το υπάρχον σύνταγμα:
    1. Δέν προβλέπει κυρώσεις στους βουλευτές που ψηφίζουν αντισυνταγματικούς νόμους.
    2. Δέν προβλέπει επίσημη γλώσσα του κράτους την Ελληνική.
    Τελευταίο ερώτημα:
    Συμπορεύεστε και συμπαρίστασθε στην κ. Καρυστιανού και σε όσους θέλουν να αποδοθεί δικαιοσύνη για τη τραγωδία των Τεμπών ναί ή όχι;

  3. “Ούτως ώστε να βρίσκει έδαφος και να ψαρεύει ακωλύτως σε θολά νερά η Πρόεδρος του Συλλόγου Θυμάτων Τραγωδίας Τεμπών, Μαρία Καρυστιανού, στο έγγραφο συλλογής υπογραφών που περιφέρει”

    Μάλλον η παράγραφος είναι θολή και συμφωνώ με τον Φερώνυμο ότι πρέπει να διευκρινισθεί.

    “Ἡ «Ἑστία» ἀφιερώνει τήν Ἡμέρα τῆς Γυναίκας στήν «μητέρα» τῶν Τεμπῶν, Μαρία Καρυστιανοῦ, πού κατάφερε νά κινήσει καί βουνά γιά νά ἀποδοθεῖ δικαιοσύνη στήν μνήμη τῆς κόρης της

    ΤΗΝ ἔχουν ἀποκαλέσει «μητέρα» τῶν Τεμπῶν. Μέ τήν πυγμή της ἔχει συγκλονίσει τό πανελλήνιον. Ἔχει καταστεῖ τό σύμβολο τοῦ ἀγῶνος γιά τήν ἀπόδοση δικαιοσύνης. Τό μόνο σίγουρο εἶναι ὅτι ἡ Μαρία Καρυστιανοῦ δέν θά ἤθελε σήμερα νά βρίσκεται σέ αὐτήν τήν θέση.”
    Μιά γυναῖκα μπορεῖ νά χαράξει καινούργια ἀρχή

    Ο τίτλος τού άρθρου μού θυμίζει τα λόγια τού Ιωάννου, τού Χρυσοστόμου: «Αρκεῖ εἷς ἄνθρωπος ζήλῳ πεπυρωμένος ὁλόκληρον διορθώσασθαι δῆμον»

  4. Για τον ΣΑΝ
    Όλοι οι μηχανοδηγοί είναι προσεκτικοί, διότι το πρώτο θύμα σε κάθε ατύχημα είναι ο μηχανοδηγός. Ξέρει πως αν κάνει λάθος θα το πληρώσει πρώτα ο ίδιος. Και όλοι οι συνδικαλιστές είναι κομματικοποιημένοι μέχρι το κόκκαλο. Γιατί; Διότι από εκεί αντλούν εξουσία. Το θέμα των Τεμπών δεν κλείνει εδώ.Για όσους θέλουν να καταλάβουν τί συμβαίνει, τα Τέμπη προσομοιάζουν την πορεία της χώρας σε αδιέξοδο.
    Θα επανέλθουμε.

    • Να όμως που τους αείμνηστους μηχανοδηγούς ”τους πήρε στο λαιμό του” ο αδαής -δεν είναι ο μόνος αδαής υπάλληλος στο ελληνικό κράτος της γενικής παρακμής- σταθμάρχης της Λαρίσης .
      Δεν έπρεπε να τους ενημερώσει κάποιος-προϊστάμενος τους ή ο συνδικαλιστής κ. Γενηδούνιας – για την απειρία αυτού του σταθμάρχη για να έχουν το νου τους;;;.
      Από τον υπουργό ή από όλους τους άλλους μας τα περίμεναν όλα;;;.Περιμένουμε την νέα ανάρτησή σας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,400ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα