ΠΟΛΙΤΕΣ, ΟΧΙ ΥΠΗΚΟΟΙ.

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Καθόμαστε σπίτι επειδή φοβόμαστε τον ιό. Αφήστε τα περί πίστης στο κράτος.
Όταν παίρνει ορθολογικά, και προς το συμφέρον του κόσμου μέτρα, το εμπιστευόμαστε. Όταν λειτουργεί ανορθολογικά το αμφισβητούμε
Λευκή επιταγή σε κανέναν. Πολίτες είμαστε, όχι υπήκοοι.

spot_img

14 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Βρήκαμε και υπακούμε στον ”ηγεμόνα” μας τον ιό .
    ”Κοπάδι” χωρίς γκεσέμι και χωρίς ”ζαβά”δεν υπάρχει.
    Τελείωσαν οι λαοκρατικοί ρομαντισμοί ,όπως απέδειξε και ο Λένον με την ίδρυση της πρωτοπορίας του ΚΚΕΣοβιετικής Ενώσεως και την εμπέδωσε ο ”πατερούλης”Στάλιν.
    Να ψηφίζουμε τουλάχιστον τα καλύτερα ”γκεσέμια” από όσα μας παρουσιάζονται.

  2. Καθόμαστε σπίτι επειδή φοβόμαστε το σύστημα, όχι τον ιό. Το σύστημα που ζούμε και μας αντιμετωπίζει σαν αριθμούς. Ο ιός σε ένα ανθρωποκεντρικό σύστημα με φροντίδα για όλους, και όχι μόνο για τους ελίτ, δεν είναι κάτι παραπάνω από βαριά γρυπούλα.

    • Πόσους άραγε Έλληνες και ξένους-ιδιαίτερα Ιταλούς-θα πείσετε ότι ο ιός αυτός δεν είναι κάτι παραπάνω από βαριά γριπούλα;;;.
      Και αυτή ”η ιατρική γνωμάτευσή σας ”για να ενοχοποιήσετε την ”΄’άτιμη κενωνία”-το σύστημα ,το οποίο πάντως απολαμβάνετε ποικιλοτρόπως.

  3. Μπράβο Παντελή, πολύ σωστό το σχόλιό σου.
    Έχει αρχίσει να γίνεται περίεργο όλο αυτό, να παίρνει ιδεολογικά χαρακτηριστικά. Χθες διάβαζα στην Καθημερινή άρθρο για το πως η κοινωνία στρέφεται στους άριστους για τη σωτηρία της, όπως τον κύριος Τσιόδρα.
    Η σπέκουλα έχει ανοσία στον κορονοϊό απ’ ότι φαίνεται.

  4. Ο κ.Γεραπετρίτης προειδοποιεί για καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας αν δεν συμμορφωθούμε.Ερώτηση.Νήπια ή υπεύθυνοι;Γίνεται να σου συμπεριφέρονται σαν νήπιο για να γίνεις υπεύθυνος;Γιατί δεν έκλεισαν τα σύνορα με Κίνα και άλλες χώρες με κρούσματα απ’την αρχή;Α,ναι,Σένγκεν,παγκοσμιοποίηση κ.λ.π. ή αλλιώς”πολλά τα λεφτά Άρη”.Κατά τ’άλλα εμείς είμαστε οι ανεύθυνοι και οι ανώριμοι.Μήπως κάποιοι ν’αυτοπεριορίσουν την τάση τους για αυταρχισμό την οποία είδαμε να εκδηλώνεται και πρόσφατα;Το κοκτέιλ απειλή θανάτου ή ασθένειας και ταυτόχρονος εγκλεισμός σε μια κοινωνία που πέρασε και περνάει πάλι μια οικονομική καταστροφή είναι επικίνδυνο.Οι ψυχικές αντοχές έχουν και όρια,ας μη μιλήσουμε δε για δημοκρατία άμεση ή έμμεση κι άλλα “γραφικά”.Πολίτες ή υπήκοοι;

  5. Α μα Άφαντε η αντιμετώπιση της επιδημίας ΕΧΕΙ ιδεολογικα χαρακτηριστικά
    “Το κράτος που ο θατσερικός Μπόρις Τζόνσον θέλησε να απαλλάξει από την δοκιμασία, προσπαθώντας να την καταστήσει ατομική ευθύνη». Αντιλήφθηκε, ωστόσο, ο βρετανός πρωθυπουργός, αν και καθυστερημένα, πόσο επιζήμιο είναι το δόγμα του «Laissez-Faire» για τη δημόσια υγεία και την κοινωνία. Πηγή: Protagon.gr”
    https://www.protagon.gr/themata/o-koronoios-diapsevdei-ton-sartr-kai-ti-thatser-44342022361

    Σιγά μη καθόμαστε σπίτι γιατί φοβόμαστε τον ιό, εδώ οι άλλοι θα πήγαιναν εκδρομή. Αλλά φαντάσου να φοβόμασταν τον ιό και να μας υποχρέωνε το κράτος να φερόμαστε σαν να μην τρέχει απολύτως τίποτσ.

  6. Είναι υποκρισία να μην παραδεχόμαστε τον πρωταρχικό ρόλο του φόβου.
    Είναι επίσης κουταμάρα να μην αντιλαμβανόμαστε ότι λόγω φόβου βγαίνουν στην επιφάνεια τα ψυχικά μας κολλήματα που ωραιοποιούμε σαν ιδεολογίες.

    Τρόμος σκόρπισε στην παράταξη των φοβούμενων το Τέρας Λεβιάθαν, έτσι όπως ζωγραφίστηκε από τον Χομπς προκειμένου να κάνει τους «φιλελεύθερους» ατομικιστές να καταπιούν το Κράτος σαν αναγκαίο κακό.
    Πάνω που άρχισαν να χαίρονται με την αποδόμηση της «σφαίρας» του Κράτους που είχε σαν δορυφόρο τη «σφαίρα» της κοινωνίας, τώρα τραβάνε τα μαλλιά τους (έχουν δεν έχουν). Είδαν την κρατικοποίηση αεροπορικών εταιρειών σαν Ζουλού που ετοιμάζουν το καζάνι για να τους βράσουν.

    Στο άλλο ψυχολογικό στρατόπεδο, έβγαλαν σημαίες με «μαμάκα» και «πατερούλη» για να γιορτάσουν την επιστροφή του Κράτους, λες και η παγκοσμιοποίηση δεν μπορεί να λειτουργήσει με την ίδια ρωμαϊκή δημόσια εξουσία σε επίπεδο Πλανητικής Διακυβέρνησης.

    Η κυρίαρχη δυτική σκέψη είναι οντολογικά ατομικιστική: δεν αντιλαμβάνεται την Κοινωνία. Δανείζεται από τη λατινική πολιτισμική παράδοση τον κρατικό έλεγχο για λόγους «αποτελεσματικότητας», όχι κοινωνικής ευαισθησίας από πίστη στη συλλογική ύπαρξη.

    Το ρωμαϊκό Κράτος είναι ένας ΕΞΩ-κοινωνικός μηχανισμός, ένας αυταρχικός μηχανισμός ολιγαρχικής εξουσίας που έχει απέναντι την Κοινωνία. Προϋπόθεση και συνέπεια της ρωμαϊκής πολιτικής είναι ο δουλοπρεπής άνθρωπος, ο «υπήκοος».

    Η Ελληνική Πολιτική Κοινωνία, είναι η ίδια η Κοινωνία, το Εμείς που έχει συνείδηση ότι ο άνθρωπος γίνεται Άνθρωπος μέσα και μέσω του τρόπου της Πόλης, δηλαδή των Αρετών. Μάλιστα, μία από τις βασικές αρετές είναι η ανδρεία: το να μη φοβάσαι τον Φόβο. Θέλει πολύ δουλειά και προπάντων να το θέλει η ίδια η Κοινωνία το να γίνουν οι άνθρωποι άφοβοι-δίκαιοι-εγκρατείς-καλοκάγαθοι Πολίτες.

    Το δίλλημα νήπια ή υπεύθυνοι είναι ψεύτικο. Οι Έλληνες που πιστεύουν στην Πολιτική τους Παράδοση, δεν χάνουν τον Λόγο τους. Διαχωρίζουν το επίπεδο της επιβίωσης και της αναγκαιότητας του κοινωνικού ελέγχου από το επίπεδο του Ευ Ζην όπου αποτελεί Ζητούμενο η ψυχική Ελευθερία.
    Το «γραφικό» δίλημμα για άμεση ή έμμεση δημοκρατία είναι μια από της μπούρδες που γεννά η δυτική σκέψη από ανικανότητα να συλλάβει το δεύτερο φυσικό επίπεδο ύπαρξης του Γίγνεσθαι της Ενέργειας (που η μοντέρνα φυσική αποκαλεί χωροχρονικό συνεχές ή μη Ευκλείδειο χώρο).

    Οι τρεις κοινωνικοί-ψυχικοί Τρόποι ύπαρξης είναι τρεις: Ο τρόπος των Βορείων που διαμορφώνει άτομα με θέληση για δύναμη («ένθυμα» χωρίς Νου/Λόγο), ο τρόπος των Ρωμαίων και της Ανατολής που διαμορφώνει άτομα δουλοπρεπή («άθυμα», χωρίς Θέληση και χωρίς Ανδρεία) και ο τρόπος των Ελλήνων που διαμορφώνει «ένθυμους» και «διανοητικούς» ανθρώπους, με ενεργό το ψυχικό μέρος των Παθών και ενεργό το ψυχικό μέρος του Νου που μεταλλάσσει τα Πάθη σε Αρετές.

    • Πολύ ωραία ανάλυση κατά την ταπεινή μου γνώμη και φρέσκια και πρωτότυπα δομημένη-εντυπωσιακά δε συμπυκνωμένη και μεστή νοημάτων-η κοσμοθεωρία σας όπως την παρουσιάσατε,αν δίνατε λίγο περισσότερη προσοχή όμως,ίσως βλέπατε ότι δεν λέμε και τόσο διαφορετικά πράγματα.Σ’ένα σύντομο σχόλιο τα πράγματα παρουσιάζονται σχηματικά,τα υπόλοιπα υπονοούνται.Χρησιμοποιούμε μια γλώσσα για να συνεννοούμαστε κι αν η άμεση δημοκρατία και η ευθύνη δεν είναι τρόποι της πόλης τότε ναι είναι δυτικές”μπούρδες”.Ίσως πάλι φταίει το ότι όλοι δεν μπορούμε να συλλάβουμε το δεύτερο φυσικό επίπεδο του Γίγνεσθαι της Ενέργειας.Πάντως εγώ Έλληνες που δεν χάνουν τον Λόγο τους και έχουν τις ποιότητες που περιγράφετε-στη πράξη όμως,και η ευγένεια είναι πράξη-δυστυχώς δεν ξέρω πολλούς.

      • 1) Το σχόλιο μου δεν αναφέρετε σε σας προσωπικά. Από τα γραφόμενά σας ασχολήθηκα μόνο με την τελευταία φράση. Και όχι τόσο για το ανύπαρκτο «άμεση-έμμεση» δημοκρατία αλλά γιατί χαρακτηρίσατε γραφική τη σημαντικότατη διάκριση ανάμεσα στον Έλληνα Πολίτη και τον Δυτικό υπήκοο. Τυχαίνει μάλιστα ο Παντελής Σαββίδης που έθεσε το ζήτημα της διάκρισης να διαθέτει τις Αρετές του Έλληνα Πολίτη: τη Σοφία και τη Φρόνηση. Να ανήκει στους λίγους που αντιστέκονται στη ψυχική-νοητική μας μετάλλαξη από τον κυρίαρχο τρόπο σκέψης και την ιδεολογία του.

        2) Η σκέψη μου δεν αποτελεί «κοσμοθεωρία» ούτε είναι «δική μου». Το νόημα και η σημασία αυτής της λέξης ανήκει στην γερμανική πολιτισμική παράδοση που δεν καταλαβαίνει το θεμέλιου του ελληνικού πολιτισμού: τον ΚΟΣΜΟ με τις δύο όψεις, το Κάλλος και το Χάος, με τις οποίες καθιστά τους Έλληνες ικανούς να συλλαμβάνουν το Γίγνεσθαι του Όντος. Η σκέψη μου είναι γνήσια ελληνική: αρθρωμένη σε ένα τρίπτυχο Κοσμολογίας-Οντολογίας-Ψυχολογίας που διαμορφώνει έναν ιδιαίτερο τρόπο ψυχικής-οντολογικής ύπαρξης. Με τα λόγια του Αριστοτέλη, αφυπνίζει το μέρος της ψυχής που έχει τον Λόγο.

  7. Ἡ ἐλευθερία τοῦ νά εἶσαι ὁ ἑαυτός σου καί ν’ ἀγαπᾶς,
    αὐτό γιορτάζουμε σήμερα.
    Αὐτό εἶναι σέ κάποια κλίμακα ἡ λειτουργία τοῦ πολίτη. Μέ τήν εὐχαρίστηση νά δημιουργεῖ, μέ τήν σκέψη ὅτι ἀνήκει σέ ἕνα σύνολο καί τό καλό τό δικό του δέν μπορεῖ νά γίνεται κακό γιά τόν ἂλλο. Πόλις σημαίνει καί τόπος, ὄχι μόνο κοινότητα ἀνθρώπων, ὑπάρχει καί σέ χρόνο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,500ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα