ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΕΩΣ ΤΟΥ STATE DEPARTMENT

- Advertisement -

του Παντελή Σαββίδη
Χθές έκανα δύο σχόλια για την Έκθεση του State Department για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ελλάδα. Ορισμένες απο τις αντιδράσεις ήταν επιφυλακτικές στον σχολιασμό (παραβλέπω το παιδαριώδες ότι δεν μας παρέθεσες το λινκ να διαβάσουμε την έκθεση, που το παρέθεσα, αλλά όσοι δεν μπορούν να βρουν τα δημοσιεύματα για την Έκθεση δεν τους φταίει κανείς. Εδώ σχολιασμοί θεμάτων που γνωρίζουμε γίνονται.)
1.-Πράγματι πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι στους αμερικανούς. Οι Αμερικανοί δεν κάνουν τίποτε τυχαία. Και ορισμένα ζητήματα, όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, τα αναδεινύουν και τα χρησιμοποιούν ως όπλο της πολιτικής τους (είναι παράδοξο να επικαλούνται τα ανθρώπινα δικαιώματα οι Αμερικανοί όταν οι ίδιοι σκοτώνουν καθημερινά ανθρώπους ανα τον κόσμο, όχι, απλώς, τα δικαιώματά τους). Επειδή, ακριβώς, δεν κάνουν τίποτε χωρίς σκοπιμότητα έχει βαρύτητα ότι βγάζουν στην δημοσιότητα τον “δεδομένο” τους. Δεν αξίζει να επισημανθεί;
2.-Στην Έκθεση γίνεται αναφορά σε πολλά ζητήματα μερικά απο τα οποία τα αγνοώ πλήρως. Επισημαίνονται, όμως:
-Ζητήματα διαφθοράς. Δεν υπάρχει διαφθορά στην Ελλάδα;

-Παρακολουθήσεων. Δεν γίνονταν και, πιθανώς, να γίνονται παρακολουθήσεις;

-Ζητήματα ελευθερίας του τύπου. Αν δεν γνωρίζετε τι γίνεται στο παρασκήνιο και με ποιές μεθόδους ασκείται ο έλεγχος των ΜΜΕ μην είστε σίγουροι ότι όλα βαίνουν καλώς επειδή έχετε τη δυνατότητα να γράφετε στα κοινωνικά δίκτυα. Και στις πλέον αυταρχικές χώρες οι άνθρωποι γράφουν και χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα.

-Ζητήματα κράτους δικαίου. Πρέπει να είναι κάποιος αφελής για να μην βλέπει τις κρατικές παρεμβάσεις στη δικαιοσύνη. Αλλά κράτος δικαίου δεν είναι, μόνο οι παρεμβάσεις στη δικαιοσύνη. Είναι και οι μέθοδοι και οι τακτικές που χρησιμοποιεί το κράτος με τα παράθυρα της νομοθεσίας του, ή την αδιαφορία του, για να σου υφαρπάξει ό,τι κατέχεις. Είναι και πολλά άλλα. Ενοχλούν όταν επισημαίνονται;

-Επισημαίνονται στην Έκθεση και ζητήματα διαχείρισης των μεταναστών. Μπορεί να μην θέλουμε η χώρα να κατακλυσθεί απο μετανάστες αλλά ας φροντίσουμε να το αποφύγουμε με την πολιτική και τις πρωτοβουλίες της χώρας. Όχι με απαράδεκτες αστυνομικές, και άλλες, συμπεριφορές απέναντί τους. Απαράδεκτες απο ανθρωπιστικής απόψεως. Ο τρισκατάρατος (για εσάς) μακαρίτης πρώην πρωθυπουργός όταν η διεθνής τρομοκρατία βρισκόταν σε έξαψη είχε ακολουθήσει μια πολιτική και τακτική απέναντι στα απελευθερωτικά κινήματα που κράτησε την Ελλάδα εκτός απο την δραστηριότητά τους. Με πλακίτσες και συνομοσιούλες πολιτική δεν γίνεται.
-Υπάρχει, όμως, και ένα άλλο θέμα. Γιατί, λένε μερικοί να αναπαράγουμε κριτικές για τη χώρα άλλων δυνάμεων. Η απάντηση είναι πως όταν το πρόβλημα είναι υπαρκτό δεν έχει σημασία απο που προέρχεται η κριτική. Επι δικτατορίας δεν θέλατε την βοήθεια ξένων δυνάμεων; Σε περιπτώσεις και περιόδους που όλα ελέγχονται απο την κυβέρνηση γιατί σας προβληματίζει αν κάτι σοβαρό παίρνει δημοσιότητα απο την προβολή του στα ξένα ΜΜΕ; Αν, δηλαδή, τα ξένα ΜΜΕ προβάλλουν το θέμα της χαμηλής ποιότητας ελευθεροτυπίας στην Ελλάδα η της έλλειψης κράτους δικαίου ποιό είναι το πρόβλημα; Το θέμα του κράτους δικαίου και των παρακολουθήσεων το ανέδειξε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Δεν είναι ένας θεσμός στον οποίο συμμετέχουμε;
Τα ανθρώπινα δικαιώματα έχουν μια παγκόσμια διάσταση. Και πρέπει να τα προασπίζουμε παντού και πάντοτε. Και στη Ρωσία αλλά και στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου εκεί να δείτε πως καταπατούνται. Και στην Τουρκία αλλά και στην Ελλάδα. Αυτή είναι η θέση μας.
-Τέλος, η Ελλάδα ζει υπο μια ιδιότυπη αθηναϊκή αποικιοκρατία με ολοκληρωτικά χαρακτηριστικά. Δεν πρέπει να καταγγελθεί διεθνώς; Και αν το κάνει κάποιο ξένο έντυπο ή το επισημάνει κάποια ξένη δύναμη θα έχετε πρόβλημα; Εγώ όχι.

spot_img

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Να συμφωνήσουμε σε κάποια για το θέμα του Κράτους Δικαίου σε όλα τα κράτη.
    -Μόνο όποιος δεν δρα σε ένα κράτος δεν κάνει λάθη.
    -Τα λάθη που κρίνονται και κατακρίνονται τα κάνουν οι κρατικοί λειτουργοί ως άνθρωποι -όχι με ατσάλινους χαρακτήρες και όχι με φιλάνθρωπες συμπεριφορές- λειτουργοί που προέρχονται από τους πολίτες του κράτους ,γιαυτό και λέμε το” καθρέφτης σου είμαι κοινωνία και σου μοιάζω” .
    -Εδώ και 50 χρόνια καμιά Ελληνική κυβέρνηση δεν διατάσσει τους υπαλλήλους της να παρανομούν και όσοι παρανομούν καταλήγουν στην Δικαιοσύνη ή στα πειθαρχικά Συμβούλια ,βάσει των νόμων και των διατάξεων και αν τοι κράτος τους στηρίζει το κάνει όπως ο πατέρας του ασώτου.
    -”Να δίνουμε βάση” στις επίσημες Εκθέσεις και όχι στα Ψηφίσματα Κοινοβουλίων -και του Ευρωκοινοβουλίου- ή άλλων Συλλόγων ,Σωματείων , επειδή δεν προκύπτουν από έρευνες ,αλλά από πλειοψηφίες μελών που διαβάζουν τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων ή του διαδικτύου, με ”μπόλικη” κομματική και όχι μόνον σκοπιμότητα και ιδιοτέλεια.
    ΕΝ ΤΕΛΕΙ .
    Οι επίσημες Εκθέσεις και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του ΥΠΕΞ των ΗΠΑ δεν επιβεβαιώνουν τα μέχρι τώρα Ψηφίσματα-ψιθυρίσματα ότι η Ελλάδα δεν είναι Κράτος Δικαίου .
    Ευτυχώς απαξιώσαμε τα πολλά σχετικά ”κουτσομπολιά” των ευαίσθητων και υποκριτών Ελλήνων ,αλλά είναι καιρός να μη διαβάζουμε δεύτερη φορά τα όποια κατακριτικά ψηφίσματα και σχόλια και των ξένων ,ιδιαίτερα ορισμένων με εμφανείς σκοπιμότητες και ιδιοτέλειες.
    ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΠΕΤΑΜΕ ΣΤΟΝ ΚΑΛΑΘΟ ΤΩΝ ΑΧΡΗΣΤΩΝ ,ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΝΥΜΑ.
    Υ.Γ Είναι ματαία η προσπάθεια να πείσουμε τους Έλληνες σήμερα , -οι οποίοι από την νηπιακή τους ηλικία λένε και κάνουν ό,τι θέλουν ,χωρίς να υπολογίζουν γονείς, δασκάλους και αστυνόμους και παρ’όλα αυτά είναι κοινωνικά αποδεκτοί και μέλη πολιτικών κομμάτων και νεολαιών-ότι έχουμε ”δικτατορία” ,έστω και εντός παρενθέσεως
    Μήπως τελικά δεν έχουμε κράτος ικανό να επιβληθεί και επιβεβαιώνουμε την ρήση του γνωστού Μάο ότι ”όταν απουσιάζει το λιοντάρι από την ζούγκλα ,κάνει κουμάντο ο πίθηκος”;;;.

  2. Η ιδιότυπη αθηναϊκή αποικιοκρατία είναι ολοφάνερη στη Θράκη από το 1991, ιδιαίτερα τα τελευταία 10 χρόνια. Το αθηναϊκό κράτος δεν παραχωρεί τίποτα από όσα δεν του ανήκουν. Έτσι η χώρα αναπαράγει ένα χειρότερο παρελθόν. Η Θράκη πρώτα και η Βόρεια Ελλάδα αποτελούν τα εν δυνάμει οικονομικά κέντρα της χώρας. Της Θράκης παραχωρήθηκε σαν να πρόκειται για τριτοκοσμική περιοχή.

  3. Αγαπητέ κ. Σαββίδη,
    ξεκινώντας από το ρητό:
    «Ἀρχή παιδεύσεως ἡ τῶν ὀνομάτων ἐπίσκεψις».
    που αποδίδεται στον Σωκράτη από τον Αντισθένη, επιτρέψτε μου να σχολιάσω
    τη παρακάτω πρότασή σας στη τελευταία σας παράγραφο:
    Τέλος, η Ελλάδα ζει υπο μια ιδιότυπη αθηναϊκή αποικιοκρατία με
    ολοκληρωτικά χαρακτηριστικά.

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
    1. Η Ελλάδα ζεί υπό το καθεστώς του συνταγματικού της πλαισίου το οποίο
    κατά την άποψή μου είναι καθεστώς:
    Προεδρευομένης Κοινοβουλευτικής Ολιγαρχίας
    Το γεγονός ότι η έδρα της ολιγαρχίας είναι η Αθήνα, δέν αλλάζει το
    χαρακτηρισμό του πολιτεύματος σε «Αθηναϊκή αποικιοκρατία».
    2. Ο όρος «αποικιοκρατία» δέν είναι ορθός γιατί αναφέρεται σε σχέση
    κρατών και όχι σε σχέση περιφερειών του ιδίου κράτους.
    3. Το συγκρότημα όρων «ολοκληρωτικά χαρακτηριστικά» είναι αδόκιμο και
    ασαφές.
    – Αδόκιμο γιατί το υπάρχον πολίτευμα της χώρας όπως περιγράφεται
    στο σύνταγμα της χώρας δέν είναι ολοκληρωτικό (με τήν έννοια του
    ολοκληρωτισμού: Απαίτηση για πίστη ή μή αποδοχή συγκεκριμένων
    ιδεολογιών[*]).
    – Ασαφές γιατί δέν ορίζονται τα «χαρακτηριστικά» του ολοκληρωτισμού.
    [*] Το Ελληνικό κράτος της προδικτατορικής εποχής είχε ολοκληρωτικό
    χαρακτήρα γιατί απαιτούσε από τους δημοσίους υπαλλήλους του συγκεκριμένο
    ιδεολογικό πλαίσιο του οποίου η άρνηση επέσυρε κυρώσεις απόλυσης.
    Σύνταγμα 1952 (ΦΕΚ τΑ 1 01.01.1952)
    «Ἄρθρον 100
    Ὁ δημόσιος ὑπάλληλος ὀφείλει πίστιν καὶ ἀφοσίωσιν εἰς τὴν Πατρίδα καὶ
    τὰ ἐθνικά ἰδεώδη, εἶναι ἐκτελεστής τῆς θελήσεως τοῦ Κράτους καὶ
    ὑπηρετεῖ τὸν λαόν.
    Ἰδεολογίαι σκοποῦσαι τὴν διὰ βιαίων μέσων ἀνατροπήν τοῦ ὑφισταμένου
    πολιτειακοῦ ἤ κοινωνικοῦ καθεστῶτος ἀντίκεινται ἀπολύτως πρὸς τὴν
    ἰδιότητα τοῦ δημοσίου ὑπαλλήλου.»
    ===
    Πηγή:
    http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19520100001
    Κλείνοντας σας ευχαριστώ για τη στοιχειώδη Ισηγορία που έχετε
    στην ιστοσελίδα σας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
37,700ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα