Ο Φρέντι Μπελέρης θα είναι υποψήφιος στις ευρωεκλογές στο ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας;

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Τι αναφέρουν πληροφορίες από την πλευρά των συγγενών του

Ο Φρέντι Μπελέρης, σύμφωνα με πληροφορίες, θα είναι υποψήφιος στις ευρωεκλογές στο ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας.

Η απόφαση-κόλαφος της αλβανικής δικαιοσύνης -της αλβανικής κυβέρνησης ουσιαστικά, σύμφωνα με βάσιμες εκτιμήσεις- για την καταδίκη του Φρέντι Μπελέρη σε δύο χρόνια φυλάκιση, προκειμένου να μην αναλάβει τη δημαρχία της Χειμάρρας, έχει διαταράξει σε σημαντικό βαθμό τις σχέσεις της χώρας μας με την γείτονα.

Παρά τις πιέσεις, το ψήφισμα καταδίκης της αλβανικής κυβέρνησης από το ευρωκοινοβούλιο, και τη διατάραξη των διεθνών σχέσεων, που επηρεάζει και την ευρωπαϊκή προοπτική της Αλβανίας, όσο και παρά τα αδιάσειστα στοιχεία που καταδεικνύουν ότι ο κατηγορούμενος είναι αθώος, όπως φαίνεται ο Έντι Ράμα βάζει πάνω από όλα τον προσωπικό του σχεδιασμό για την Χειμάρρα, που αποτελεί κοιτίδα του Ελληνισμού της Βορείου Ηπείρου.

Η κυβέρνηση ωστόσο φαίνεται ότι βρήκε έναν άλλον τρόπο για να «επαναφέρει» τον Φρέντι Μπελέρη στην πολιτική, και μάλιστα σε ανώτατο επίπεδο, αυτό του ευρωκοινοβουλίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ που επικαλείται την πλευρά των συγγενών του Μπελέρη, αυτός θα είναι υποψήφιος στις ευρωεκλογές με το ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας.

Το επόμενο διάστημα θα φανεί αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες, ενώ όπως γίνεται αντιληπτό πρόκειται για μια έντονα συμβολική και όχι μόνο ενέργεια στήριξης, στον φυλακισμένο εκλεγμένο δήμαρχο Χειμάρρας.

spot_img

4 ΣΧΟΛΙΑ

    • Μην επιμένετε , μήπως αν επιλεγεί δεν ψηφισθεί ως ”γερμανοτσολιάς” . Έχουν πολλές παραξενιές οι Έλληνες.

  1. Νομίζω ότι ο κ. Μπελέρης θα πρέπει αν παραμείνει στη Β. Ήπειρο ως σύμβολο της καταδυνάστευσης των ομοεθνών μας αλλά και ως πόλος συσπείρωσής τους.

  2. Χιμάρα, όχι Χειμάρρα.

    Υ.Γ.
    Ο Πέτρο Μάρκο/Petro Marko (1913-1991), συγγραφέας από το χωριό Δρυμάδες (Dhërmi), μερικά χιλιόμετρα από τη Χιμάρα, έγραψε για τη διγλωσσία που υπάρχει στα χωριά της περιοχής:

    «Έτσι λοιπόν τι είμαστε; Αλβανοί! Αλλά γιατί χάσαμε τη γλώσσα μας; Θα πω ό,τι ξέρω: Γιατί οι μητέρες μας και οι γιαγιάδες μας ξέρουν καλύτερα αλβανικά π’ ότι ελληνικά; Γιατί τραγουδάμε και θρυνούμε στα αλβανικά; Γιατί οι παροιμίες μας είναι στα αλβανικά; Φαίνεται ότι από το 1820, ο εξελληνισμός έγινε πολιτικός στόχος από την ίδια την Ελλάδα…» (Petro Marko, Intervistë me vetveten: Retë dhe gurët, Shtëpia botuese: OMSCA, Tiranë 2000)

    Αναφερόμενος στην προσπάθεια να ανοίξουν αλβανικά σχολεία στη Χιμάρα και στα γύρω χωριά, και στην αντίσταση που επέδειξε η Ελληνορθόδοξη Εκκλησία και το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης, το οποίο είχε ως απώτερο στόχο του τον έλεγχο του πληθυσμού της περιοχής και γιατί όχι τον σταδιακό εξελληνισμό του, ο Petro Marko είχε πει:

    «Οι πρόγονοι μας πολέμησαν με τα όπλα στο χέρι προστατεύοντας την ελευθερία και την τιμή τους, αλλά ήταν σε πόλεμο και για τα αλβανικά σχολεία. Ο Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης, με τον Επίσκοπο των Ιωαννίνων καταριόταν και αφόριζε όλους εκείνους που μάθαιναν στα αλβανικά σχολεία. Είναι αυτονόητη η αγριότητα των πρακτόρων του Φαναρίου, που δεν άφησαν τίποτα χωρίς να κάνουν για να απεθνικοποιήσουν την ηρωική επαρχία της Αλβανίας, τη Χιμάρα της Λαμπερίας.» (Petro Marko, Intervistë me vetveten: Retë dhe gurët, Shtëpia botuese: OMSCA, Tiranë 2000)

    Ο Dhimitër Kamarda (1821-1882), Arbëreshë από την Ιταλία, υποστήριζε ότι οι Σουλιότες και οι Χιμαριότες ήταν Αλβανοί που είχαν εξελληνισθεί. Η άποψη του κατά την προσωπική μου γνώμη έχει σημασία, καθώς ο Καμάρντα είτε το συνολικό του έργο ήταν σωστό είτε λάθος, πέθανε 30 χρόνια πριν την ίδρυση του αλβανικού κράτους. Έτσι, η θέση του για την αλβανική καταγωγή των Σουλιοτών και των Χιμαριοτών, δεν μπορούμε να πούμε ότι προέρχεται από την ενβερχοτζική προπαγάνδα. Η Nathalie Clayer καταγράφει τη θέση του Καμάρντα: «Η ιδέα ήταν ότι οι Αλβανοί – οι Χιμαριότες, οι Σουλιότες και άλλοι – συνεργάστηκαν μαζί με τους Έλληνες για την ελευθερία.» (Nathalie Clayer, Aux origines du nationalisme albanais: la naissance d’une nation majoritairement musulmane en Europe, KARTHALA Editions, 2007, ISBN 2845868162, p.207)

    «Οι Χιμαριότες είναι σαν τους προγόνους τους την εποχή του αυτοκράτορα Καντακουζηνού, τους οποίους αποκάλεσε ‘Αλβανούς αυτόνομους νομάδες’. Οι Χιμαριότες που κατοικούν στην οροσειρά των Ακροκεραυνίων, είναι μία σκληραγωγημένη και επιθετική ράτσα Αλβανών χριστιανών, οι οποίοι μερικές φορές εξέρχονται από τους βράχους τους και μετακινούνται με βάρκες, τις οποίες βλέπουν ακινητοποιημένες απ’ τις ακτές τους. Ο καπετάνιος μας μας διαβεβαίωσε ότι πουλούν τους χριστιανούς αιχμαλώτους τους στους Τούρκους.» (Classical and Topographical tour through Greece, during the years 1801, 1805, and 1806, by Edward Dodwell, ESQ. F.S.A., London: Rodwell and Martin, 1819, vol. 1, p. 24)

    Από την άλλη, ο προσωπικός γιατρός του λόρδου Byron που έζησε από μέσα τα γεγονότα της επανάστασης του 1821 (τουλάχιστον 80-100 χρόνια πριν γράψει ό,τι έγραψε ο Eqrem bej Vlora), είπε:

    «Μερικές ημέρες ύστερα από την άφιξή μας στο χωριό αυτό, παρουσιάσθηκε στον Μαυροκορδάτο ο Σπυρομίλιος, με ένα σώμα από 200 Χιμαριότες, πού είχαν την πιό πολεμοχαρή εμφάνιση μέσα σε όλον τον στρατό. ΔΕΝ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΒΑΝΟΥΣ, γιατί το ντυσιμό τους και η γλώσσα τους είναι εντελώς αλβανικά, αλλά παρ’ όλο πού η θρησκεία τους είναι ελληνική (χριστιανική), δεν καταλαβαίνουν ούτε λέξη ελληνική.». (Julius Millingen, Memoirs of the affairs of Greece, London 1831, p. 208-209)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,200ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα