Ο υπαρκτός κίνδυνος ενός τρομοκρατικού χτυπήματος

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Του Αλκη Καλλιαντζίδη, Οικονομολόγου, [email protected]   www.kalkis.eu

Κάποιες επιπτώσεις από τα μέτρα ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού 2024

Φαντάζομαι ότι δεν ξεχάσαμε τις αμέτρητες προσβολές που είχε εισπράξει η Ελλάδα, πριν να διοργανώσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας από τις 13 έως τις 29 Αυγούστου 2004. Δικαιολογημένα εν μέρη (λόγω των δικών της τότε καθυστερήσεων) αλλά και αδικαιολόγητα  μέρος της διεθνούς Κοινότητας αμφισβητούσε την ικανότητά μας για την σωστή διοργάνωση αλλά και για την ασφαλή διοργάνωση των Αγώνων. Ευτυχώς όλα πήγαν καλά και μας αναγνωρίστηκε τελικά  η επιτυχής και ασφαλής διοργάνωσή τους.

Εδώ και πολλούς μήνες κοιλοπονούν σχετικά οι Γάλλοι εταίροι μας. Ιδιαίτερα δε για τον υπαρκτό κίνδυνο ενός μεγάλου τρομοκρατικού χτυπήματος και για τις αρνητικές επιπτώσεις από τα μέτρα ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού 2024.

Claude Moniquet

Σήμερα θα ασχοληθώ εδώ με το εξαγγελθέν τρομοκρατικό χτύπημα από τους «μαχητές του τζιχάντ», όπως ανέφερε στο ραδιόφωνο Europe 1 ο πρώην πράκτορας της γαλλικής «Γενικής Διεύθυνσης της Εξωτερικής Ασφάλειας» (DGSE), Claude Moniquet, και μνημονεύεται στο δημοσίευμα της Étiennette de la Ruffie, στις 28-12-2023, στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Journal du Dimanche, με τίτλο : «Ολυμπιακοί Αγώνες 2024 : ο κίνδυνος τρομοκρατικού χτυπήματος είναι «τεράστιος», σύμφωνα με έναν πρώην της (DGSE)» (JO 2024 : le risque d’attentat est « énorme », selon un ancien de la DGSE).

Ο κίνδυνος τρομοκρατικού χτυπήματος  είναι «τεράστιος», δήλωσε λοιπόν ο Claude Moniquet στο μικρόφωνο του ραδιοφώνου Europe 1. Ερωτηθείς δε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες που θα γίνουν στο Παρίσι το 2024, ο νυν συν-διευθυντής του «Ευρωπαϊκού Κέντρου Στρατηγικής Πληροφοριών και Ασφάλειες» (ESISC) διατύπωσε τον φόβο του, αντιμέτωπος με τον κίνδυνο τρομοκρατικού χτυπήματος. «Παρακολούθησα ένα ρεπορτάζ που ονομάζεται «οι μαχητές του τζιχάντ», στο οποίο βλέπουμε την αποφασιστικότητα αυτών των ανθρώπων», εξήγησε. Βλέπουμε συγκεκριμένα έναν εμίρη που φορά γύρω του μια ζώνη με εκρηκτικά. Εξηγεί ότι η Γαλλία είναι εχθρός τους, ότι είναι μια χώρα απίστων που υποστηρίζει τους Σιωνιστές».

«Πρέπει να θωρακιστούν 12 χιλιόμετρα ποτάμιας προκυμαίας»

Γέφυρα Bir-Hakeim

Ο Claude Moniquet φοβάται ιδιαίτερα ότι ένα τρομοκρατικό χτύπημα θα διέκοπτε βίαια την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 στο Παρίσι. «Θέλουμε να οργανώσουμε κάτι που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ, που δεν έχει ιδωθεί ποτέ», ανέφερε στο ίδιο πάντα ραδιόφωνο. Υπάρχει ξεκάθαρα εν προκειμένω ένα ζήτημα της γαλλικής υπερηφάνειας που διακυβεύεται». Και πρόσθεσε: «Η τελετή έναρξης στον Σηκουάνα θα εκτυλιχθεί μέσα σε 6 χιλιόμετρα της αριστερής και δεξιάς προκυμαίας του σε γραμμική απόσταση. Τούτο σημαίνει ότι πρέπει να θωρακίσουμε δύο κρηπιδώματα, άρα σύνολο 12 χιλιόμετρα αριστερής και δεξιάς προκυμαίας». Τα εγκαίνια αναμένεται να φιλοξενήσουν 400.000 άτομα στις 26 Ιουλίου 2024. Οι ανησυχίες για ενδεχόμενο τρομοκρατικό χτύπημα συνεχίζουν να αυξάνονται, μετά και από την επίθεση που σκότωσε έναν Γερμανό τουρίστα στις 2 Δεκεμβρίου 2023, κοντά στη γέφυρα BirHakeim, στο 15ο διαμέρισμα του Παρισιού.

Έξι μήνες λοιπόν πριν από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, ο Claude Moniquet ελπίζει ότι έχει εκπονηθεί αρμοδίως κι ένα plan B. «Δεν είμαι σίγουρος ότι οι αρμόδιοι σκέφτηκαν όντως  ένα σχέδιο Β», εξήγησε. Σε κάθε περίπτωση όμως, αν  το έχουν σκεφτεί, καλύτερα είναι να μην το κοινοποιήσουν για να μην έχει ο πιθανός τρομοκράτης τη δυνατότητα να προσαρμόσει το χτύπημά του».

«Ορισμένα από τα προβλεπόμενα μέτρα θα είναι ιδιαίτερα αντι-δημοφιλή, γι’ αυτό και πολλοί Παριζιάνοι, ως άτομα, είναι δυσαρεστημένοι που οι Αγώνες θα διεξαχθούν στην πόλη τους», εξήγησε ο ειδικός σε θέματα ασφαλείας και ερευνητής του Πανεπιστημίου των Βερσαλλιών Ματιέ Ζαγκροντζκί στην DW, προσθέτοντας ότι πρόκειται για μία τεράστια πρόκληση για τις αρχές ασφαλείας της γαλλικής πρωτεύουσας.

Πέρα όμως από τα εν λόγω μεμονωμένα άτομα, θα υπάρξουν και ορισμένες επιχειρήσεις που θα επηρεαστούν αρνητικά, όπως έγραψε στις 2-1-2024 η Marion Kindermans στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Les Echos, με τίτλο : «Ολυμπιακοί 2024 : πώς οι παριζιάνικες επιχειρήσεις προετοιμάζονται για το σοκ των Αγώνων» (JO 2024 : comment les entreprises parisiennes se préparent au choc des Jeux).

Πράγματι κατά την περίοδο των Ολυμπιακών και των Παρα-ολυμπιακών Αγώνων θα επηρεαστεί έντονα η καθημερινότητα των επιχειρήσεων της πρωτεύουσας και των εργαζομένων τους, ήτοι : το κυκλοφοριακό, οι μεταφορές, οι παραδόσεις εμπορευμάτων, η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, η αιχμή ή η πτώση της οικονομικής δραστηριότητας. Το ανθρώπινο δυναμικό και οι διοικήσεις του προετοιμάζονται πυρετωδώς να διαχειριστούν αυτό το γεγονός μιας αναμενόμενης πρωτοφανούς κατάστασης.

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες αναμένεται να προσελκύσουν πάνω από 13 εκατομμύρια επισκέπτες στο Παρίσι φέτος το καλοκαίρι, γεγονός που θα δημιουργήσει μεγάλη πίεση στις μεταφορές. (σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων-AFP)

Δεν πρόκειται μόνο για τους αθλητές των Ολυμπιακών Αγώνων. Για τις χιλιάδες επιχειρήσεις του Παρισιού και της περιφέρειάς του, οι Ολυμπιακοί και οι Παρα-ολυμπιακοί Αγώνες (από τις 26 Ιουλίου έως τις 11 Αυγούστου 2024 και από τις 28 Αυγούστου έως τις 8 Σεπτεμβρίου, αντίστοιχα) θα μπορούσαν να είναι μια περίοδος υψηλού άγχους. Περιορισμοί στην κυκλοφορία, πονοκέφαλοι κατά την παράδοση, κορεσμένες μεταφορές, διαταραγμένη δραστηριότητα, ασφάλεια, επιθέσεις στον κυβερνοχώρο: οι κίνδυνοι είναι τεράστιοι. Και στην πραγματικότητα, θα είναι από τον προσεχή Απρίλιο έως τα τέλη Σεπτεμβρίου 2024, σχεδόν για έξι μήνες, που η πρωτεύουσα θα ζήσει στους ρυθμούς των Ολυμπιακών Αγώνων. Στην πρωτεύουσα καμία επιχείρηση δεν θα είναι ασφαλής. «Κανείς δεν μπορεί να πει ότι δεν τον απασχολούν οι Αγώνες, είτε για καλό είτε για κακό», υπογράμμισε η MarieSophie Ngo Ky Claverie, γενική διευθύντρια του γαλλικού συνδέσμου βιομηχάνων Medef.

Antoine Margueritte

Εκείνες που θα επηρεαστούν καθοριστικά είναι οι εκτεταμένες καθημερινές ποτάμιες μεταφορές, και ειδικότερα των δημητριακών, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Antoine Margueritte στον ιστότοπο Marianne στις 26-12-2023, με τίτλο : «Μπλοκάρισμα μεταφοράς σιτηρών: ο Σηκουάνας, ένας οικονομικός πνεύμονας… που θα βήχει λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων» (Bloquage du transport de céréales : la Seine, un poumon économique… qui va tousser à cause des JO). Ή οι Ολυμπιακοί Αγώνες ή τα δημητριακά. Διαλέξτε και πάρτε.

Λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων η ποτάμια μεταφορά των δημητριακών θα είναι άλλοτε δύσκολη και άλλοτε αδύνατη, κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών και Παρα-ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι.

Γέφυρα Mirabeau

Κάτω από τη γέφυρα Mirabeau ρέει ο Σηκουάνας αλλά και πολλές οικονομικές δραστηριότητες που θα πρέπει να θυμούνται οι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων. Γνωρίζουμε ήδη ότι η μετακίνηση με το μετρό στο Παρίσι θα είναι δύσκολη κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων. Ας ξεχάσουμε το αυτοκίνητο, ενώ ακόμη και το απλό περπάτημα θα διαταραχθεί από περιορισμούς πρόσβασης σε ορισμένες περιοχές. Αν μας παρηγοράει, δεν θα είμαστε μόνοι σας σε αυτήν την κατάσταση : οι χιλιάδες τόνοι αγαθών που περνούν καθημερινά από τον Σηκουάνα θα πρέπει επίσης να κάνουν υπομονή κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων.

Jean-François Lepy

Στο πλατό του καναλιού BFM Business στις 22 Δεκεμβρίου 2023, ο JeanFrançois Lepy, γενικός γραμματέας του φορέα Intercéales (Δημητριακά) και γενικός διευθυντής του φορέα Soufflet Négoce, εξέφρασε την ανησυχία του για τις οικονομικές απώλειες της γαλλικής γεωργίας που προκληθούν από το προσωρινό κλείσιμο της κυκλοφορίας στον Σηκουάνα κατά τη διάρκεια των  Ολυμπιακών Αγώνων. Η απρόβλεπτη ζημία θα μπορούσε να ανέλθει σε μισό δισεκατομμύριο ευρώ. Αλλά η βιομηχανία δημητριακών δεν είναι η μόνη που ανησυχεί για αυτό το κλείσιμο.

Ένα φρένο στην κρίσιμη ώρα για τα δημητριακά

Πρόκειται για το χειρότερο δυνατό χρονοδιάγραμμα. Για να διατηρηθεί η ποιότητα του νερού του Σηκουάνα και η ασφάλεια των Ολυμπιακών Αγώνων, έχουν οριστεί αρκετές περίοδοι ολικής ή μερικής διακοπής της ναυσιπλοΐας με φορτηγίδες, καθ’ όλη τη διάρκεια του αθλητικού γεγονότος. Ωστόσο, η φιλοξενία του διεθνούς διαγωνισμού συμπίπτει με την περίοδο συγκομιδής για ένα μεγάλο μέρος των γαλλικών δημητριακών. Κατά τη διάρκεια του ημερολογιακού έτους, 3.000.000 τόνοι σιτηρών συνήθως διέρχονται από τον Σηκουάνα προς τη Ρουέν και τη Χάβρη για εξαγωγή τους. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, μεταξύ 600.000 και 700.000 τόνων δημητριακών κατευθύνονται προς τις εκβολές της Νορμανδίας.

Ερωτηθείς σχετικά με αυτήν την έλλειψη προετοιμασίας, η οποία εκτιμάται επομένως να κοστίσει μισό δισεκατομμύριο ευρώ, ο Υπουργός Γεωργίας δήλωσε ότι επεξεργαζόταν μια λύση : «Συνεργαζόμαστε με τη νομαρχία της Île-de-France για να βρούμε λύσεις». Τα δεκάδες σκάφη που μεταφέρουν το σιτάρι, μεταφέρουν καθημερινά από 12.000 έως 15.000 τόνους δημητριακών. Ωστόσο, για επτά ολόκληρες μέρες, πριν την τελετή έναρξης, δεν θα μπορεί να περάσει κανένα τους, χωρίς να έχει εξευρεθεί σχετική λύση. Χρειάζονταν δύο χρόνια νωρίτερα για να εξευρεθεί μια λύση σιδηροδρομικών μεταφορών και κάθε αντικατάσταση φορτηγίδας θα απαιτούσε περίπου 50 φορτηγά αυτοκίνητα. Δηλαδή κάτι το αδύνατο. Η 5η εξαγωγική χώρα στην Ευρώπη, η Γαλλία, συνήθως στέλνει τα σιτηρά της στις θάλασσες του κόσμου αμέσως μόλις αλωνιστούν. Και δεν υπάρχει λύση προσωρινής αποθήκευσης κοντά στον Σηκουάνα ποταμό. Μόνο τα σκάφη που είναι απαραίτητα για τη γεωργία θα επιτρέπεται να ταξιδεύουν στον Σηκουάνα από τις 11 π.μ. έως τις 2 π.μ. κατά τις περιόδους έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων.

Οι Σουηδοί Βίκινγκ ανεβαίνουν από τον Σηκουάνα

Ωστόσο, τα οικονομικά ζητήματα που συνδέονται με το ποτάμι υπερβαίνουν τον αγροτικό τομέα. Από τις πηγές του στην περιοχή CôtedOr έως τις εκβολές του στην ακτή της Νορμανδίας, ο Σηκουάνας, μήκους 777 χιλιομέτρων, συνιστά έναν οικονομικό αυτοκινητόδρομο. Εκτός από τα 110 ποταμόπλοια (τα περίφημα bateauxmouches) που μεταφέρουν εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες στο Παρίσι ετησίως μέσω του ύδατος, περισσότεροι από 21 εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων διασχίζουν τη βόρεια Γαλλία κάθε χρόνο μεταξύ των τριών κύριων λιμανιών του Σηκουάνα : Gennevilliers, Rouen και Χάβρης. Αυτός ο αριθμός αυξήθηκε κατά 3,3% σε σύγκριση με το 2020. Ο Σηκουάνας συνεχίζει μια δυναμική αντίθετη από αυτή των άλλων ποταμών της Γαλλίας, οι οποίοι παρουσίασαν πτώση της δραστηριότητάς τους λόγω της οικονομικής κατάστασης και της ανόδου των τιμών της ενέργειας.

Ενώ οι μεταφορές δομικών υλικών, που αντιπροσωπεύουν το 40% του όγκου που μεταφέρεται μέσω ποταμών στη Γαλλία, έχουν μειωθεί, παρατηρείται μια «σαφής αύξηση στη μεταφορά προϊόντων με υψηλή προστιθέμενη αξία». Στον Σηκουάνα, ο σουηδικός γίγαντας Ikea είναι ένα από τα σύμβολα της προσέλκυσης μεγάλων επιχειρήσεων για «λύσεις logistics αστικών ποταμών». Από τα τέλη του 2022, μέρος των παραδόσεων της εν λόγω μάρκας στο Παρίσι γίνεται με πλοίο. Από την αποθήκη του στο Gennevilliers, που χτίστηκε το 2020, τα κιτ επίπλων ταξιδεύουν κατά μήκος του Σηκουάνα μέχρι το λιμάνι του Bercy, στο 12ο διαμέρισμα του Παρισιού, πριν ολοκληρώσουν το ταξίδι τους με ηλεκτρικό όχημα ή ποδήλατο. Οι ποτάμιες μεταφορές είναι δημοφιλείς όταν προωθούν και την οικολογική εταιρική επικοινωνία. Το 2026, η Ikea πρόκειται να ανοίξει ένα νέο κέντρο διανομής στον Σηκουάνα, στο λιμάνι του Limay (στην περιοχή Yvelines).

«365 ημέρες το χρόνο ή σχεδόν 365 ημέρες το χρόνο διαθέσιμος ο ποταμός»

Η διακοπή του εμπορίου των ποταμών θα είναι ακόμη πιο επιζήμια καθώς έρχεται ακριβώς στη μέση της «νέας στρατηγικής 2022-2026» για τον Σηκουάνα. Με τη συγχώνευση της διοίκησης των λιμανιών της Χάβρης, της Ρουέν και του Παρισιού υπό την ηγεσία του νέου διαχειριστή Haropa Port, ο Σηκουάνας πρέπει να γίνει κεντρικός. Προσέχουν πολύ, στην επικοινωνία των χειριστών του ποταμού, για να μην ξεχνάνε το οικολογικό επιχείρημα. «Τα ποτάμια εμπορεύματα παράγουν 60% λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με τις οδικές μεταφορές. Εάν το ποτάμι συνδυάζεται με τη σιδηρόδρομο, αυτό μπορεί να φτάσει έως και το 90%», διαβάζουμε στον ιστότοπο του δημαρχείου του Παρισιού.

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο Παρίσι και η εφαρμογή ολοένα και πιο περιοριστικών ορίων ταχύτητας συμβάλλουν επίσης στην επιθυμία των εταιρειών να ευνοούν αυτόν τον τρόπο μεταφοράς που αγωνίζεται να πείσει. Ο Stéphane Raison, διευθυντής της Haropa, δεν παρέλειψε να το τονίσει, το 2021, στις στήλες της εφημερίδας La Tribune : «Το ποτάμι είναι διαθέσιμο 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες το χρόνο και με μηδενική συμφόρηση. Εξ ου και ο πολλαπλασιασμός των εκδηλώσεων ενδιαφέροντος από τους φορτωτές». Η δήλωση αυτή είναι εγκωμιαστική αλλά εν μέρει ανακριβής… δυστυχώς. Αφού φαίνεται να μην έγινε η κατάλληλη προετοιμασία ώστε να αποφευχθούν οι διακοπές των ποτάμιων μεταφορών του Σηκουάνα λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων.

spot_img

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. […] Σε προηγούμενο σχετικό άρθρο μου στις Ανιχνεύσεις στις 12-1-2024 είχα αναφερθεί στον πιθανό κίνδυνο τρομοκρατικού χτυπήματος κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, εξ ου και η λήψη αυστηρών μέτρων θωράκισής τους. Καθώς και σε κάποιες επιπτώσεις τους. ΕΔΩ […]

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
28,400ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα