ΜΗΝ ΠΥΡΟΒΟΛΕΙΤΕ ΤΟ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ.- ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΚΑΝΕΙ

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

του Παντελή Σαββίδη

Υπάρχει κοινός τόπος; Ή το διαλύουμε;

Δεν ξέρω για ολόκληρο τον κόσμο αλλά στην Ελλάδα οι διαμορφούμενες κοινωνικές τάσεις που ζητούν πολιτική έκφραση δεν είναι δύο. Είναι τρείς. Και αν στην φύση η ισορροπία  τριών σωμάτων είναι αδύνατη, στην κοινωνία πρέπει να επιτευχθεί. Διαφορετικά οδηγούμεθα σε σύγκρουση και διάλυση.

Η πρώτη τάση είναι αυτή που εκφράζει ο κ. Μητσοτάκης μαζί με τον κ. Κασσελάκη και τον κ. Ανδρουλάκη. Σε αυτήν πρέπει να συμπεριλάβουμε και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας η οποία εδώ και καιρό έχω υπερβεί τον συνταγματικό της ρόλο και λειτουργεί ιδεοληπτικά και κομματικά. Αυτό είναι ένα θεσμικό πρόβλημα το οποίο η κοινωνία δεν θεωρεί ούτε καν δευτερεύον, οπότε δεν έχει νόημα να το συζητήσουμε.

Η δεύτερη τάση είναι ο πουτινισμός. Ο πουτινισμός είναι παγκόσμια ιδεολογία. Επικροτεί τις κινήσεις του Πούτιν και δικαιολογεί, ακόμη και δολοφονίες όπως του Ναβάλνι. Μια ματιά στο διαδίκτυο αυτές τις ημέρες σε κάνει να φρίξεις.

Υπάρχει και μια τρίτη τάση η οποία γνωρίζει και αποδέχεται, αναγκαστικά, το καταλυτικό ρόλο των νέων τεχνολογιών και, ιδίως, της Τεχνητής Νοημοσύνης και προσπαθεί στον χρονικό ορίζοντα της δικής της βιωσιμότητας να επηρεάσει το ανθρωπολογικό είδος που διαμορφώνεται να είναι πλησιέστερα στον άνθρωπο και όχι στη μηχανή.

Δεν μιλάμε, πια, για έθνη και ανάλογες κοινότητες. Αυτά θα ανήκουν σε μερικά χρόνια στην προϊστορική φάση της εξέλιξης του νέου ανθρωπολογικού είδους.

Το ερώτημα που θέτει η τρίτη αυτή τάση είναι: μπορεί η σύνολη ανθρωπότητα σήμερα να βρει έναν κοινό τόπο ώστε οι εξελίξεις να οδηγήσουν, έστω μεταβατικά, σε ένα είδος που θα προσομοιάζει περισσότερο στον άνθρωπο και όχι στη μηχανή;

Προσωπικά δεν είμαι σίγουρος ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί. Αν και κατατάσσω τον εαυτό μου στη τρίτη τάση που αναζητά τη σύγκλιση.

Δεν πιστεύω στην συνομωσιολογία αλλά πιστεύω πως υπάρχουν διεθνή κέντρα που διαμορφώνουν τις τάσεις του μέλλοντος. Για τα κέντρα αυτά δεν έχει σημασία, πια, ούτε η εθνικότητα, ούτε το φύλο. Δεν αγωνιούν για το πόσα εκατομμύρια είναι οι Έλληνες ή οι Τούρκοι. Βλέπουν ένα είδος μετεξελισσόμενο και μεταλλασσόμενο. Το που θα σταματήσει η μετάλλαξη είναι ζητούμενο. Έχει να κάνει με την επιστήμη και τις δυνατότητές της. Τίποτε δεν θα την σταματήσει εν ονόματι των εθνών, κρατών κλπ.

Η επιστήμη προηγείται κατά πολύ της κοινωνιολογίας, της νομικής ή της ανθρωπολογίας. Οι θεωρητικοί επιστήμονες δεν μπορούν να συλλάβουν αυτήν την διαφορά. Έχουν μείνει στην αρχή πως ο,τι και να γίνει ο άνθρωπος θα έχει τον τελευταίο λόγο. Αυτό είναι μεγάλο λάθος. Η δυναμική, η διεμπλοκή και η αλληλεπίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης θα την αυτονομήσει.

Οι εξελίξεις δεν θα εξαρτηθούν από τον άνθρωπο. Ή θα εξαρτηθούν από μια συνεργασία ανθρώπου μηχανής.

Σε αυτόν τον κόσμο που είναι ορατός η έννοια της κρατικής κυριαρχίας αποτελεί παρελθόν. Βεβαίως, οι κλασικοί πολιτικοί και κοινωνικοί επιστήμονες προσπαθούν να δουν πως μεταλλάσσεται. Και προς το παρόν, θεωρούν πως τα κράτη εκχωρούν κυριαρχία αλλά υφίστανται. Και συντελούν στο διεθνές γίγνεσθαι.

Αυτή η συμβολή τους ολοένα και περισσότερο απομειούται προς όφελος της οικονομίας και των επιχειρήσεων οι οποίες και θα αναλάβουν την κούρσα της τεχνολογικής εξέλιξης.

Αυτό που σας παρέθεσα είναι ένα γενικό πλαίσιο μέσα στο οποίο ως κοινωνία θα πρέπει να αναρωτηθούμε τι θέλουμε; Έχουμε αποφασίσει πως θα ακολουθήσουμε στην κοινωνία την φυσική επιλογή, (όποιος προσαρμοσθεί σώζεται) ή θα πάμε συντεταγμένα σε μια παγκόσμια αλλαγή που δεν εξαρτάται από την Ελλάδα; Ίσως και από κανένα κράτος;

Ο πίνακας που σας παραθέτω με τα ερευνητικά κέντρα ανά τον κόσμο δείχνει πόσο ανύπαρκτοι είμαστε.

Ποιο είναι, λοιπόν, το διακύβευμα;

Όχι, μόνο, φύλα δεν υπάρχουν αλλά αμφισβητείται και το ανθρωπολογικό είδος που γνωρίσαμε.

Με αυτές τις σκέψεις, ο κ. Μητσοτάκης, ο κ. Κασσελάκης κλπ είναι οι τελευταίοι κρίκοι μιας αλυσίδας που μπορεί να μην είναι και συνεχής. Ενός χαοτικού, πολύπλοκου φαινομένου το οποίο δεν μπορεί να συλλάβει η ντετερμινιστική σκέψη. Γι αυτό μην πυροβολείτε το Μητσοτάκη. Ίσως δεν γνωρίζει κι τι κάνει. Απλώς, έχει την αίσθηση ότι δίνει διαπιστευτήρια. Και ο κ. Κασσελάκης δεν εμφανίσθηκε τυχαία στο πολιτικό προσκήνιο. Ήρθε και θα μείνει. Οι άλλοι θα εξαφανισθούν.

Καλώς ήλθατε, λοιπόν, στον νέο κόσμο. Σιγά σιγά τον συνειδητοποιούμε.

Σκεφθείτε, όμως, το διακύβευμα.

 

 

 

 

 

spot_img

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Να και ένα σύγχρονο κυριολεκτικά θέμα που σήμερα μας παρουσιάζετε αγαπητέ κύριε Παντελή Σαββίδη .
    Σας ευχαριστεί η ελαχιστότητά μου ,που το παρακολουθεί , με πολύ ενδιαφέρον αλλά χωρίς μεγάλη ανησυχία ,όσο υπάρχουν άνθρωποι , που εξ’ ορισμού έχουν και θα έχουν διαφορετικές απόψεις με πίστη ότι ένας των οποίων ”θα βάλει τάξη ” και στην τεχνητή νοημοσύνη.
    Αναμφισβήτητα η τεχνολογία προσφέρει από την αυγή του 21ου αιώνος στην ανθρωπότητα εξαιρετικές δυνατότητες προόδου και ευκολίες , πολλές από τις οποίες και δωρεάν, αλλά είναι ορατοί πια και οι κίνδυνοι από την κατάχρηση και υποδούλωση σ’αυτήν , που μας καλούν όλους-ιδιαίτερα τους αλλοπαρμένους νέους- σε σύνεση και ψηφιακή εγκράτεια, γιατί τα μηχανήματα αυτά είναι άψυχα , δεν έχουν συνειδητότητα και συναισθήματα, δεν έχουν κίνητρα και δημιουργική φαντασία , δεν έχουν ηγεμόνα νου .Είναι α-νόητα.
    Στο εξής φυσικά ο κατ’εικόνα και καθ’ομοίωσιν Θεού δημιουργημένος θα πασχίζει να δημιουργήσει την νέα του εικόνα.
    Στέκεται και θα στέκεται εκστατικός στο εντυπωσιακό δικό του δημιούργημα , άλλοτε με φόβο και άλλοτε με ουτοπικές προσδοκίες όταν δεν ανησυχεί μήπως με τη σύζευξη ανθρώπου και μηχανής προκύψει ο μετα-άνθρωπος με υπερφυσικές ικανότητες.
    Άποψή μου -και όλων πιστεύω των Ιουδαίων και Χριστιανών -είναι ότι δεν πρέπει να ξεχνά ο άνθρωπος ότι έχει την ευλογία του Θεού -Δημιουργού να κυριαρχήσει επί της δημιουργίας. (Αυξάνεσθε και πληθύνεσθε και πληρώσατε αυτήν και κατακυριεύσατε αυτής .Γεν. κεφ Α’ 28)
    Όσο για την πολιτική -διεθνή και εσωτερική- σίγουρα θα ευρίσκεται στα χέρια της ψηφιακής τεχνολογίας με τα άπειρα δεδομένα που καθημερινώς συγκεντρώνει .
    Το θέμα που θα προκύψει είναι τι θα απογίνουν -πως θα επιβιώσουν οικονομικά και ψυχικά-οι άνθρωποι που θα αντικαθίστανται στις εργασίες τους από τα ρομπότ.
    Φυσικά στις ανθρώπινες Περιφέρειες θα έχουμε και τους ελεγμένους πλήρως πολιτικούς .
    Φιλική εντολή . Ό,τι δεν μπορείς να το αλλάξεις το συνηθίζεις και προσπαθείς να το κάνεις καλύτερο και κυρίως ανθρωπινότερο .

  2. […] Σε σχόλιό μου, χθες, με τίτλο “Μην πυροβολείτε το Μητσοτάκη, ίσως δεν γνωρίζει τι κάνει» εξήγησα ποια είναι η διεθνής τάση προς ένα νέο ανθρωπολογικό είδος. Κάτι μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. ΕΔΩ […]

  3. Απάντηση: Tο διαλύου(σα)με. Ποια ειναι η Α τάση των τρίων άκηδων;. Μα κάτι που πάει προς την Γ τάση. Δηλ. αυτες οι δυο τάσεις θα ισσοροπήσουν ή η Γ θα αποροφήσει την Α. Τώρα ως προς τον Πουτινισμό δεν ειναι τιποτα αλλο απο τη την εκφραση της φυσιοκρατίας και για αυτό είναι παγκοσμιο φαινόμενο στους εχοντες ανοσία στους ‘ιους’, αν και στις δολοφονίες έπεται πολύ του μητσοτακισμου και βεβαια του μοσαντισμού (Το Ναβαλνυ το καθαρισε ο Πουτιν ή οι CIA/ ΜΙ 5/Moσαντ; α αυτοι δεν κάνουνε τέτοια πραγματα πάνε στον βομβαρδισμό κατευθείαν). Ο μητσοτακισμός όμως, επειδη ειναι αλλη ταση, αποκτήνει το εθνικο και το φυσιολογικό, άλλωστε δεν κυβερνά αυτος, αλλά ο Συριζα κυβερνωντας τα μυαλά στων κυβερνώντων. Δηλ. εχουμε μια αριστερά με καποια νεοφιλελέ χαρακτηριστικά. Κοινος παρανομαστής η ύλη και ο φιλοτομαρισμός. Τώρα για τις μηχανές βλεπουμε στο χαρτη οτι σε ενα επίπεδο εχουμε δυο ¨σωματα” Την Λευκή και την Κιτρινη Φυλή. Μέσα στη Λευκη υπάρχει και μια υποφυλή η οποία λογω της ευφυίας της κάνει κουμάντο. Η Κιτρινη Φυλή μάλλον βρισκεται πιο κοντα, ειναι δηλ πιο οικία στις μηχανές και δεν γνωρίζω εαν οι μηχανές θα αυτονομηθούν το ίδιο και στις δυο(μισι) ανθρωπολογικές κατηγορίες. Εαν στο τελος οι μηχανές οδηγησουν το ανθρωπινο ειδος στα μουσεία και αρα τα κρατη τοτε, Παντελή, λυθηκαν ολα τα εθνικά μας θέματα. Προς τι οι Μπελαρά και τα Φ35; Μετανθρωπισμός μετά των αλλοφύλων γαρ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,500ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα