ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: ΚΑΛΟΝ ΥΠΝΟ

Print Friendly, PDF & Email
spot_img

 

Του Παντελή Σαββίδη

Την περασμένη Τρίτη είδε το φως της δημοσιότητας απόφαση του Πρωτοδικείου Φλώρινας με την οποία αναγνωρίζεται Μη Κυβερνητική Οργάνωση η οποία θα διδάσκει την μακεδονική γλώσσα στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία και στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Η είδηση δεν απασχόλησε τα συστημικά  Μέσα Ενημέρωσης διότι χαλάει το κεντρικό αφήγημα.

Η απόφαση του πρωτοδικείου είναι βεβαίως, σύννομη. Η Ελλάδα με την συμφωνία των Πρεσπών έχει αναγνωρίζει μακεδονική γλώσσα, μακεδονική ιθαγένεια και, κατά τη δική μου ανάγνωση, την οποία δεν θα επαναλάβω, διότι έχει γίνει κατά κόρον στο πρόσφατο παρελθόν, και μακεδονική ταυτότητα.

Το πρόβλημα για όσους έχουν παρακολουθήσει το ιστορικό βάθος του «μακεδονισμού» δεν είναι το ότι υπάρχουν πληθυσμοί στον ελληνικό χώρο που μιλούν το γλωσσικό αυτό ιδίωμα και θα πρέπει να διατηρήσουν, ως πολιτιστικό στοιχείο, την γλώσσα τους. Αν περιοριζόταν εκεί, όχι, μόνο, δεν θα υπήρχε πρόβλημα αλλά και θα έπρεπε να επιδιωχθεί η διατήρησή του. Το πρόβλημα βρίσκεται στην σκοπιμότητα που κρύβει η προσπάθεια. Και η κλιμάκωση της σκοπιμότητας αυτής προβλέπει διαμόρφωση προϋποθέσεων μειονότητας και διεθνή προσπάθεια αναγνώρισής της. Αλλά και τότε δεν θα υπήρχε πρόβλημα. Το πρόβλημα θα αρχίσει όταν θα εμφανιστεί ο στόχος του γειτονικού κράτους να ενώσει όλα τα τμήματα της σύνολης γεωγραφικής Μακεδονίας. Για να είμαι ειλικρινής, δεν πιστεύω πως ακόμη και αυτό θα το εκλάβουν ως πρόβλημα όλοι οι Έλληνες ή ολόκληρο το πολιτικό σύστημα. Πάντως, όσοι πιστεύουν πως τα άτομα της ΜΚΟ που θα διδάσκει τη μακεδονική γλώσσα στους Έλληνες πολίτες το κάνουν για να διασώσουν ένα πολιτιστικό στοιχείο που μιλούσαν οι γονείς τους ή οι πρόγονοί τους και δεν έχουν άλλες σκοπιμότητες, είναι αφελείς.

Δεν είναι, ακόμη, εμφανές αλλά η νέα, κυρίαρχη, αντίληψη του κεντρικού κράτους είναι αντίληψη πόλεων κρατών. Η έννοια του εθνικού κράτους συνεχώς εξασθενεί και αναδύεται η έννοια της πόλεως κράτους. Η συνεχιζόμενη προσπάθεια υπερσυγκέντρωσης, όσο γίνεται μεγαλύτερου πληθυσμού και οικονομικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων στο λεκανοπέδιο, προδίδει αυτήν την στόχευση. Και επειδή ό,τι απευχόμαστε το εξορκίζουμε, οποιοσδήποτε θέτει αυτό το ζήτημα θεωρείται ακραίος, ή εξωπραγματικός. Ο στρουθοκαμηλισμός θα οδηγήσει σύντομα σε αδιέξοδα.

Για τους στόχους της ΜΚΟ που αναγνωρίσθηκε δεν πρέπει να υπάρχουν αμφιβολίες. Άλλους τους περιγράφει και άλλους τους υπονοεί η ίδια με την ανακοίνωση που εξέδωσε για να καταστήσει γνωστό το γεγονός.

Αξίζει να παρατεθούν δύο τρείς παράγραφοι:

« …Λόγος γίνεται για την πρώτη ΜΚΟ που αναφέρεται ρητά στη μακεδονική γλώσσα και που εγκρίθηκε νόμιμα από τις ελληνικές κρατικές αρχές. Αυτή η πράξη αντιπροσωπεύει μια de facto αναγνώριση ενός μακεδονόφωνου πληθυσμού στην Ελλάδα.

»Σημαντικό είναι επίσης και  το γεγονός ότι τα δικαστικά έγγραφα αναφέρονται επίσημα στην οργάνωση με το όνομά της στη μακεδονική γλώσσα, χρησιμοποιώντας το μακεδονικό κυριλλικό αλφάβητο (“Центар за македонски јазик во Грција”).

»Η απόφαση είναι η πρώτη αναγνώριση της μακεδονικής γλώσσας στην Ελλάδα από τις κρατικές αρχές μετά την απογραφή του 1920, όταν η μακεδονική γλώσσα καταχωρήθηκε ως γλώσσα που ομιλείται από τμήματα του πληθυσμού.

»Το σημερινό επίτευγμα δεν είναι το τέλος, αλλά η αρχή μιας εκστρατείας για την ολική εγκαθίδρυση της Μακεδονικής γλώσσας στο κοινωνικό γίγνεσθαι της Ελλάδας. Το Κέντρο θα εργαστεί, τώρα, ενεργά για την εκπλήρωση των στόχων του που περιλαμβάνουν: …

»Η μακεδονική γλώσσα είναι το παρελθόν μας… και το μέλλον μας!»

Θα κάνω δύο τρία σχόλια σχετικά με το γεγονός:

1.-Το καταστατικό της Οργάνωσης προβλέπει τη διδασκαλία της μακεδονικής γλώσσας μέσω διαδικτύου σε Έλληνες πολίτες αλλά και την εισαγωγή της στα σχολεία ως προαιρετικού μαθήματος. Περιορίζει το ενδιαφέρον και την εμβέλεια της στη Δυτική και Κεντρική Μακεδονία αλλά και στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, προφανώς, σε περιοχές που θα είχε ανταπόκριση. Και καλά, στη Δυτική και Κεντρική Μακεδονία, στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη υπάρχουν άνθρωποι που μιλούν την μακεδονική γλώσσα; Η μακεδονική- χωρίς εισαγωγικά, με την έγκριση του πολιτικού συστήματος στην Ελλάδα- προσπάθεια επιχείρησε να ενώσει τον μακεδονισμό της Δυτικής και Κεντρικής Μακεδονίας με τους Πομάκους εν ονόματι ενός σλαβικού ιδιώματος που μιλούν οι Πομάκοι και το οποίο οι Μακεδόνες θέλουν να καπηλευθούν. Δεν είναι σίγουρο ότι θα βρουν ανταπόκριση αλλά δεν αποκλείεται να συναντήσουν ευήκοα ώτα με την ενθάρρυνση της Τουρκίας σε τμήματα της μουσουλμανικής μειονότητας με τα οποία, και σήμερα, συνεργάζεται η Άγκυρα.

2.-Είναι αξιοσημείωτη η αντίδραση του πρώην Πρωθυπουργού της Βόρειας Μακεδονίας Ζόραν Ζάεφ ο οποίος διακατέχεται από το άγχος της δικαίωσης:  «Αυτοί είναι οι καρποί της Συμφωνίας των Πρεσπών. Φέρνουν χαρά σε όλους όσοι μιλούν τη μακεδονική γλώσσα», δήλωσε ο πρώην πρωθυπουργός της γειτονικής χώρας. Συνεχάρη, βεβαίως, και τους κκ Τσίπρα, επί κυβερνήσεως του οποίου υπεγράφη η Συμφωνία και Μητσοτάκη, προφανώς για την δολιότητα, υπέρ της υπογραφής της Συμφωνίας, της στάσης του. Σημειωτέον ότι ο κ. Τσίπρας περιφέρεται ανά την Βόρειο Ελλάδα και σε μια δική του αγωνιώδη προσπάθεια να δικαιωθεί με την Συμφωνία, επαναλαμβάνει το πόσο επιτυχημένη επιλογή ήταν και χειροκροτείται. Αλλά και τα δημοσκοπικά ποσοστά του κ. Τσίπρα στον βορειοελλαδικό χώρο δείχνουν πως η συμφωνία δεν απασχολεί κανέναν. Ούτε το θέμα της γλώσσας δεν θα απασχολήσει. Και η έγερση θέματος μειονότητας θα περάσει, επίσης, αδιάφορα. Όλα αυτά είναι τα προστάδια της κρίσιμης ώρας που «ο μακεδονικός λαός θα απαιτήσει την επανένωσή του». Τότε, κανείς από το σημερινό πολιτικό προσωπικό δεν θα υπάρχει. Το αν η ιστορία θα αποδώσει ευθύνες- και σε ποιους- αυτό θα αφορά τους φοιτητές που θα αποστηθίσουν το μάθημα για να το περάσουν. Αλλά και ο αναθεωρητισμός στην ιστορία είναι σύνηθες φαινόμενο. Με αφορμή τα 100 χρόνια από την μικρασιατική εκστρατεία γίνεται επίμονη προσπάθεια να μας πείσουν πόσο υποστήριζαν την Μεγάλη Ιδέα ο βασιλιάς, ο Γούναρης και ο Μεταξάς. Στην Ελλάδα έχει μπερδευτεί το παραμύθι, η πολιτική σκοπιμότητα και η ιστορία.

3.- Όπως έγραψα στην αρχή αυτού του σχολίου, τα συστημικά Μέσα Ενημέρωσης αδιαφόρησαν παντελώς για την αναπαραγωγή της είδησης. Η είδηση δημοσιεύθηκε σε ορισμένα μέσα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Που σημαίνει πως κάποιο κέντρο μεθόδευσε που και πως θα δημοσιευθεί, ώστε οι επιπτώσεις να είναι ελεγχόμενες.

Ενώ η δεοντολογία επιτάσσει, όταν κάνουμε αναφορά σε συνθήκες, συμφωνίες ή νόμους να μεταφέρουμε ακριβώς την διατύπωση που μας ενδιαφέρει, στα πανομοιότυπα δημοσιεύματα υπήρχε η εξής αναφορά: “Σημειώνεται ότι με τη Συμφωνία των Πρεσπών η «Μακεδονική» καθορίζεται ρητά ως η επίσημη γλώσσα της Βόρειας Μακεδονίας όπως αναγνωρίστηκε από την Τρίτη Συνδιάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την τυποποίηση των γεωγραφικών ονομάτων και ανήκει στην ομάδα των Νότιων Σλαβικών γλωσσών. «Δεν έχει σχέση με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό της Μακεδονίας και δεν έχει σχέση με […]την ιστορία, την κουλτούρα και την κληρονομιά» της Μακεδονίας (άρθρο 7(4)”.

Η διατύπωση, όμως, του άρθρου 7 παρ. 4 είναι διαφορετική με πολύ μεγάλη σημασία της διαφορετικότητας. Τι λέει; Επί λέξη τα εξής: “Το Δεύτερο Μέρος (σσ. δηλαδή η Β. Μακεδονία) σημειώνει ότι η επίσημη γλώσσα του, η Μακεδονική γλώσσα, ανήκει στην ομάδα των Νότιων Σλαβικών γλωσσών. Τα Μέρη σημειώνουν ότι η επίσημη γλώσσα και άλλα χαρακτηριστικά του Δεύτερου Μέρους δεν έχουν σχέση με τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό, την ιστορία, την κουλτούρα και την κληρονομιά της βόρειας περιοχής του Πρώτου Μέρους”.

Μιλάει, δηλαδή, το άρθρο για βόρεια περιοχή του πρώτου μέρους (δηλαδή, της Ελλάδας) και όχι για την περιοχή της Μακεδονίας που ανήκει στην Ελλάδα. Γιατί;

Η Συμφωνία αποφεύγει, επιμελώς, να συνδέσει την λέξη Μακεδονία με την Ελλάδα.

Όλες οι δεσμεύσεις που αναλαμβάνει η Βόρεια Μακεδονία σε μια προσπάθεια να διαχωριστεί ο μακεδονισμός τους από τον πολιτισμό και την ιστορία της αρχαίας Μακεδονίας, δεν καταγράφεται ρητά ότι αφορούν την Μακεδονία αλλά τις βόρειες περιοχές του πρώτου μέρους. Και η διάκρισή τους από τον «ελληνικό πολιτισμό» αφορά τον πολιτισμό της κλασικής Ελλάδας.

Δηλαδή, η Συμφωνία, με την υπογραφή της Αθήνας, δεν θέλησε να αναγνωρίσει τους Μακεδόνες κατοίκους της ελληνικής Μακεδονίας (αυτής που ανήκει στην Ελλάδα) ούτε καν με την ονομασία της γεωγραφικής περιοχής που ζουν. Αναγνώρισε, όμως, με την ίδια ονομασία (Μακεδόνες και Βόρεια Μακεδονία) τους πολίτες ενός άλλου κράτους.

Οι πολίτες αυτού του κράτους έχουν το σφρίγος να υπερασπίσουν την τεχνητή ταυτότητά τους.

Στην Ελλάδα όλοι κουράστηκαν.

Καλόν ύπνο.

 

spot_img

19 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κύριε Σαββίδη,

    Ενώ είστε πεπειραμένος αρθρογράφος, με λύπη μου παρατηρώ ότι τα τελευταία άρθρα σας είναι τεράστια, δυσκολοδιάβαστα, ανακατεύουν πολλά θέματα μαζί και κατά τούτο δύσκολα μπορούν να σχολιασθούν/απαντηθούν στο σύνολό των. Κάποτε γράφατε πιο “πυκνά”.

    “Η έννοια του εθνικού κράτους συνεχώς εξασθενεί και αναδύεται η έννοια της πόλεως κράτους”

    Εντελώς αυθαίρετο αυτό και μάλιστα όταν πάει να στηριχθεί στο παράδειγμα τής Αθήνας. Πού αλλού εξασθενεί η έννοια τού εθνικού κράτους;

    Οι Σκοπιανοί πέτυχαν τώρα αυτό που πάντα ήθελαν, δηλαδή την δημιουργία εθνικής μειονότητας στην Ελλάδα, για ν’ αρχίσουν προφανώς οι διεκδικήσεις και ό,τι άλλο μπορεί να ακολουθήσει.

    Θα σάς υπενθυμίσω ότι το 2005, Τουρκία (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τούρκων Δυτικής Θράκης) και Σκόπια ( “Ουράνιο Τόξο”) είχαν προσφύγει στο ΕΔΑΔ, ζητώντας αναγνώριση τουρκικής και μακεδονικής μειονότητας εν Ελλάδι αντιστοίχως και δικαιώθηκαν!! Ο Άρειος πάγος δεν ανεγνώρισε την καταδικαστική για την Ελλάδα απόφαση, διότι είχε αγνοήσει αυθαιρέτως την Συνθήκη τής Λωζάννης.

  2. Καληνύχτα Ελλάδα…

    Οι πολιτικοί (με απειροελάχιστες εξαιρέσεις) ανήκουν σε τρεις κατηγορίες: α) στους εγκαθέτους β) στους απατεώνες βολεμένους και γ) στους ιδεοληπτικούς. Αν κάποιος πολιτικός ανήκει σε μία από αυτές τις κατηγορίες, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί κάλλιστα να ανήκει και στις άλλες.

    Εμείς ο λαός, ο κοιμισμένος, ο μαστουρωμένος, ο καταναλωτικός, θα κάνουμε τίποτα;
    Μας έχει μείνει λίγη μπέσα να αντιδράσουμε; Κι αν έχουμε μείνει έστω και λίγοι που θέλουμε να αντιδράσουμε, πώς μπορούμε να το πράξουμε;
    Τώρα απαιτείται δράση. Σε ένα δυο μήνες θα είναι αργά, πολύ αργά…

  3. Ξανά η πρότασή μου να γίνει αφίσες και ”τρικάκια” η φωτογραφία των τεσσάρων” καμπαλέρος’ και να τοιχοκολλώνται και διανέμονται κάθε φορά που θα επισκέπτονται -ειδικά τώρα στην προεκλογική περίοδο- οι δικοί μας οι άφρονες ,που έβαλαν την υπογραφή σε τέτοια Συμφωνία με βάση την οποίαν χωρίς την προσφυγή σε Διεθνή Δικαστήρια -όπως το 1996- οι ΑλβανοΣλάβοι των Σκοπίων από το 2018 ομιλούν και γράφουν την ”μακεδονική γλώσσα” που ουδέποτε υπήρξε και ουδέποτε γραφόταν στο ελληνικό βασίλειο των Μακεδόνων και η οποία εφευρέθηκε μαζί με τον ”μακεδονισμό” από τον ΤΙΤΟ το 1944 ,όπως πολύ καλά γνώριζε ο καθηγητής κ. Κοτζιάς ,που ‘μας κρέμασε ” με την υπογραφή του .
    ΤΩΡΑ -είναι καταγεγραμμένο- ότι ”με βάση ΟΛΕΣ τις Διεθνείς Συνθήκες δεν τίθεται θέμα ”μακεδονικής μειονότητας στην Ελλάδα” ,όμως η ”χορτασμένη Σκοπιανή ψείρα που βγήκε τώρα στον γιακά” θα ξαναβγεί στον γιακά και με την μειονότητα.
    Θα το ζήσει αυτό-είναι μικρός – ο υπερήφανος γιαυτήν την Συμφωνία κ.Τσίπρας , ο οποίος δυστυχώς χειροκροτείται και από τους μονίμως πατριώτες -όπως ισχυρίζονται- κατοίκους της μόνης εδώ και τριάντα αιώνες Μακεδονίας.
    Αυτά τα χειροκροτήματα είναι που ”φρενάρουν’΄ την επίσημη Ελληνική Πολιτεία-κυβέρνηση και Περιφέρειες της Μακεδονίας και που διστάζουν προς το παρόν να κινηθούν επιθετικά για τροποποίηση της κακίστης Συμφωνίας, της οποίας τις συνέπειες-μη το ξεχνάμε- τις πάγωσαν από το 2019.
    Θα λυθεί οριστικά το θέμα της ΄”μακεδονικής” γλώσσας; -που είναι βουλγαρική διάλεκτος- από την επιμονή της Βουλγαρίας να βάλει ΒΕΤΟ στην είσοδο αυτής της χώρας στην Ε.Ε.
    ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΒΕΤΟ ΤΟΤΕ -ΦΥΣΙΚΑ ΟΧΙ ΜΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΣΙΠΡΟΣΥΡΙΖΑ-ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ”ΛΟΥΦΑΖΟΥΜΕ” ΑΙΓΑΙΟΥ ΚΑΙ ΚΥΠΡΟΥ ΕΝΕΚΕΝ ,ΑΛΛΙΩΣ ΤΟΤΕ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΜΦΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ- ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΜΦΗΣ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΤΟ 2018/2019 – ΚΑΙ Ο ΒΟΡΕΙΟΕΛΛΑΔΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΣΕ ΕΚΛΟΓΕΣ.
    Υ.Γ ΠΑΝΤΑ Η ΑΧΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΠΙΣΩ ΤΗΝ ΟΥΡΑ.

  4. Πολύ θα ήθελα πάντως να δω το Αρσάκειο (του οποίου, αν δεν κάνω λάθος, πρόεδρος είναι ο κ. Μπαμπινιώτης) να κάνει απανωτές αιτήσεις στα Σκόπια για άνοιγμα σχολείων – φροντιστηρίων ελληνικής γλώσσας και ιστορίας στο Μοναστήρι, στην Γευγελή, στην Στρώμνιτσα κλπ, ώστε να βλέπαμε την αντίδραση των ύπουλων γειτόνων μας -και να πράτταμε αναλόγως…

  5. Οι δίγλωσσοι της Μακεδονίας και το σωματείο για την ψευδογλώσσα

    Στο παραπάνω άρθρο υπάρχει ένα σχόλιο, με το οποίο συμφωνώ απολύτως και το μεταφέρω αυτούσιο:

    “.. και καλά για τους δίγλωσσους της Μακεδονίας, αυτοί τη δουλειά τους κάνουν. Απο τους δίγλωσσους υποκριτές του αθηνοκεντρικού κράτους, ποιός θα μας απαλλάξει; Απτό παράδειγμα ο νυν πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, η προσωποποίηση της υποκρισίας! Πριν τις εκλογές του ’19 καταφέρονταν εναντίον της συμφωνίας των Πρεσπών καθαρά και μόνο για ευνοϊκή υπερ αυτού ψηφοθηρία, αμέσως μετά την εκλογή του άλλαξε τα γράμματα κι έλεγε θα την τιμήσει, μαζί με τον ‘αλλο “κλαμ ντε μουν” Δένδια.
    Αμφότεροι θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι η υποκρισία προκαλεί πάντα την περιφρόνηση, επειδή μυρίζει δειλία που κι αυτή με τη σειρά της βασίζεται στον φόβο. Αλλά είτε είναι τόσο ανόητοι ώστε να μην αντιλαμβάνονται την αυτοκαταδίκη τους, είτε τόσο εξαρτημένοι που “αντί πινακίου φακής” παραδίδουβ μαζί με τους προκατόχους τους στα Σκόπια όνομα, ταυτότητα και γλώσσα, παραβλέποντας κι αυτά που έγραφαν οι Γερμανοί “φίλοι μας” περί εντίμου συμβιβασμού αλλ’ακόμη και τη θέση της Βουλγαρίας που μέχρι σήμερα δεν έχει αποδεχτεί “μακεδονική γλώσσα”.
    Συμπέρασμα: Κανείς δεν μπορεί να προσποιείται για πολύ καιρό γιατί τελικά οι μάσκες πέφτουν.
    Μητσοτάκης και Τσίπρας: Σκύλος που γαβγίζει στην αντανάκλασή του στον καθρέφτη, νομίζοντας πως γαβγίζει σε άλλον σκύλο!”

  6. Δυστυχώς ,αγαπητέ κ. Α.Δ.Δ η απογραφή του 2002 στο κράτος αυτό , -το οποίο από το 2018 λέγεται Βόρειος Μακεδονία -κατέγραψε μόνο 422 άτομα ,τα οποία δήλωσαν την εθνικότητά τους ως Έλληνες-και τώρα μάλλον δεν ζουν – και 9.695 που δήλωσαν ότι είναι Αρμάνοι -γνωστοί ως Βλάχοι-,
    Όλοι οι άλλοι -που προϋπήρχαν και κατέληξαν μετά τον ”εμφύλιο” ως πολιτικοί πρόσφυγες δηλώνουν ότι είναι Μακεδόνες και όσοι δεν δήλωναν φυλακίζονταν ή, εκτοπίζονταν από το κομμουνιστικό καθεστώς του ΤΙΤΟ -Γλιγκόρωφ -είχα συγγενή ,που υπέστη αυτήν την μεταχείριση-.
    Τώρα οι Σκοπιανοί Μακεδόνες ,που δεν θέλουν να λέγονται ούτε Βορειομακεδόνες παραπέμπουν την ελληνική γλώσσα ως ”μεταναστευτική-τουριστική”.
    Από τότε που δεν αποτολμήσαμε την κατάληψη του Μοναστηρίου το 1912- δεν θέλαμε να κακοκαρδίσουμε και τους συμμάχους μας τότε Σέρβους-και ήρθαν πρόσφυγες στην Ελλάδα οι Μοναστηριώτες , Γευγελιώτες ,Στρωμνιτσιώτες κλπ .έγιναν οι περιοχές τους ,όπως οι Μικρασιατικές αλησμόνητες πατρίδες, μετά δε το 1944 όσοι απέμειναν και πήγαν εκεί ως νικημένοι αντάρτες έγιναν Σλαβομακεδόνες στη συνέχεια σκέτοι Μακεδόνες , ορκισμένοι εχθροί των Μακεδόνων που πάντα ήταν Έλληνες .
    Αυτά έγραψε η Ιστορία μας ,που και δεν διαγράφεται ,αλλά και δυστυχώς δεν διαβάζεται.

  7. Αγαπητέ κ. Σ.Α.Ν.
    Με το αίτημα λειτουργίας ενός ελληνόγλωσσου εκπαιδευτικού ιδρύματος στην γειτονική χώρα, δεν ευελπιστώ ότι τμήμα των Σκοπιανών θα προσχωρήσουν στον ελληνισμό ή θα ανακαλύψουν την ελληνική τους καταγωγή (που όντως κάποιοι έχουν, ιδίως οι βλαχόφωνοι), αλλά θεωρώ ότι οι Σλάβοι θα πρέπει να βρουν μία καλή δικαιολογία για να το αρνηθούν*.
    Εφόσον λοιπόν οι Σκοπιανοί με όποια πρόφαση αποκρούσουν τα σχετικά δικά μας αιτήματα, τα δικά τους επιχειρήματα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως αντεπιχειρήματα εκ μέρους μας για να διακόψουμε την λειτουργία της προπαγανδιστικής ΜΚΟ εντός Ελλάδος.
    Με άλλα λόγια, θα ήθελα οι ελάχιστοι πατριωτικοί φορείς που υπάρχουν ακόμα στην Ψωροκώσταινα να περάσουν σε μία προπαγανδιστική αντεπίθεση.
    Χρειαζόμαστε ενεργητική δράση, όχι γόους, ούτε και εναπόθεση ελπίδων στο ψοφοδεές ελλαδικό πολιτικό σύστημα.

    *Και βέβαια θα προσπαθήσουν σε πρώτη φάση τουλάχιστον να το αρνηθούν, διότι δεν συμφέρει τον Σλαβισμό να υπάρχουν πολιτιστικές ελληνικές εστίες μέσα στα Σκόπια, μιας και τέτοια ιδρύματα θα μπορούν να προβάλλουν συστηματικώς τον ελληνικό χαρακτήρα της αρχαίας (και της βυζαντινής) Μακεδονίας, μπαίνοντας γυαλί καρφί στο μάτι των ύπουλων γειτόνων. Φανταστείτε για παράδειγμα ένα επιβλητικό κτίριο αντίστοιχο του Αρσακείου των Τιράνων, να βρίσκεται μέσα στην πόλη των Σκοπίων και να είναι φουλ διακοσμημένο εξωτερικά με έργα ελληνικού πολιτισμού, να φιλοξενεί σχετικές εκθέσεις, κινηματογραφικές προβολές κλπ. Ή φανταστείτε κάποιος ελληνικός εκπαιδευτικός φορέας να μεταφράσει την ιστορία του Ντρόυζεν στα σκοπιανά/ βουλγάρικα και να μοιράζει δωρεάν αντίτυπα μέσα στο σκοπιανό κράτος.

    (Ό,τι μου κάνεις θα σου κάνω/ κι ακόμα ένα παραπάνω -για να θυμηθούμε και το τραγούδι του Τσιτσάνη)

  8. ΕΝΤΑΞΕΙ αγαπητέ κύριε Α.Δ.Δ ,δεν θα κάνουμε κάτι απρόσφορο -από γινάτι και κατά το οφθαλμόν αντί οφθαμλμού – και επίσης για να καταγγείλουμε τους δήθεν πατριωτικούς φορείς για αδράνεια .
    Δεν αντιδικείς με τον θρασύ αδύναμο ,απλώς μπορεί και οι πατριώτες δικαστές να είχαν απορρίψει το αίτημα αυτό , ασχέτως αν ήταν δεσμευμένοι μαζί με όλους τους ελληνικούς φορείς να τηρούν την Συμφωνία των Πρεσπών. Άλλες φορές απορρίπτουν αιτήματα.
    Σε κάθε περίπτωση πρέπει να καταλάβουμε ότι αυτό το κρατίδιο στα βόρεια σύνορά μας και οι ΑλβανοΣλάβοι κάτοικοι του διδάχτηκαν να είναι -και είναι- οι χειρότεροι εχθροί μας από την Τουρκία και τους Τούρκους.
    .” Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΟΥ ΣΛΑΒΟΥ Τ’ΌΝΕΙΡΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΡΩΜΗΟΥ Η ΛΑΧΤΑΡΑ ”ΕΓΡΑΨΕ Ο ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ.
    Δεν πρέπει να πιστεύουμε τους διεθνιστές της Αριστεράς- κομμουνιστογεννείς και άλλους-που θεωρούν αυτούς και τους Τούρκους αδελφούς λαούς.
    Έτσι έλεγαν και για τους Ουκρανούς και Ρώσους.
    Υ.Σ Σκέπτομαι πολλές φορές πόσο ”απολαμβάνουν” τις διαφωνίες μας γιαυτό το θέμα (ιδίως με τον κ.Επισκέπτη , που αποδίδει ευθύνη σε όλους τους προηγούμενους πολιτικούς μέχρι και τον Θεό που μας έκανε ανθρώπους και όχι σαυτούς που διαπραγματεύθηκαν και υπέγραψαν αυτή την Συμφωνία) ο κ. κ. Κοτζιάς και ο κ.Τσίπρας , ο οποίος σήμερα επισκέπτεται την Φλώρινα ,το Πρωτοδικείο της οποίας ενέκρινε αυτόν τον Σύλλογο- ΜΚΟ.
    Από την υποδοχή του -πάνδημη ή αδιάφορη -ας εξάγουμε όλοι μας συμπεράσματα για το ενδιαφέρον των Ελλήνων πολιτών γιαυτήν την Συμφωνία.
    Τους πολιτικούς ο λαός τους εκλέγει και η Δημοκρατία στις εκλογές και στους εκλεγμένους στηρίζεται. στηρίζεται .
    ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ”ΜΟΙΡΟΛΟΓΙΑ” ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΛΕΜΕ ΣΤΑ ΚΑΦΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.

    • “ιδίως με τον κ.Επισκέπτη , που αποδίδει ευθύνη σε όλους τους προηγούμενους πολιτικούς μέχρι και τον Θεό που μας έκανε ανθρώπους”

      Ουδέποτε είχα παράπονο στον Θεό, που μάς έκανε ανθρώπους. Τού έχω, όμως, που έκανε ανθρώπους σαν κι εσένα.

      Σε διώξανε από χωροφύλακα, γιατί ήσουν μπουνταλάς. Από δημοδιδάσκαλό, γιατί σ’ έδιωξαν; Για την ίδια αιτία; Μάλλον, ε;

  9. Αξιότιμε κ. Σ.Α.Ν, σας υπολήπτομαι ιδιαιτέρως ως σχολιαστή, διότι εκφράζεστε με ευγένεια και φαίνεται ότι αγαπάτε την πατρίδα.
    Ωστόσο εδώ οφείλω να εκφράσω μία ένσταση στις θέσεις σας.
    Γράφετε:
    “…δεν θα κάνουμε κάτι απρόσφορο -από γινάτι και κατά το οφθαλμόν αντί οφθαμλμού – και επίσης για να καταγγείλουμε τους δήθεν πατριωτικούς φορείς για αδράνεια.”

    Επίσης: “Δεν αντιδικείς με τον θρασύ αδύναμο”

    Γιατί; Πρέπει να είμαστε οι “καλοί χριστιανοί” έναντι των Σκοπιανών και να τους φερθούμε με το γάντι; Ή μήπως πρέπει να αφήσουμε τον “θρασύ αδύναμο” να γιγαντωθεί;
    Από “γινάτι” έγινε η Επανάσταση του ’21 και από “γινάτι” έγινε και η επανάσταση στο Γουδί που έφερε τις επιτυχίες στους βαλκανικούς. Αλλά η σύγκριση είναι ασεβής: δεν ζητάμε τόσο μεγάλες πολιτικές πράξεις, ηρωισμό και αυτοθυσίες. Απαιτούμε το αυτονόητο. Να εκδιωχθεί τώρα αμέσως η ανθελληνική προπαγάνδα από την χώρα μας.
    Άμα ήμασταν σοβαρό εθνικό κράτος και όχι προτεκτοράτο της παγκοσμιοποίησης, θα έπρεπε να είχαμε προβεί εδώ και χρόνια σε κάμποσες απελάσεις πρακτορίσκων – γιατί αιτίες και αφορμές έχουν δοθεί πολλές φορές, αλλά ας μην επεκταθώ…
    Και στο φινάλε, αν έχεις εθνικό κράτος, αν έχεις Υπηρεσίες Εθνικής Ασφαλείας, το λιγότερο που οφείλεις να κάνεις είναι να βάλεις μυστικούς χακεράδες να μπλοκάρουν την ιστοσελίδα της ανθελληνικής ΜΚΟ. Είναι εντελώς εφικτό τεχνικώς. Παιχνιδάκι για τους Έλληνες κομπιουτεράδες. Θα τολμήσει μία τέτοια ηλεκτρονική επίθεση το ελληνικό κράτος; Πολύ αμφιβάλλω…

    Σε κάθε περίπτωση, σας ευχαριστώ για τον διάλογο!

    ΥΓ Όσον αφορά την στρατηγική πολιτιστικής διείσδυσης του ελληνισμού μέσα στα Σκόπια (που βεβαίως δεν είναι δικής μου εμπνεύσεως), όχι μόνον δεν την θεωρώ απρόσφορη, αλλά τουναντίον την θεωρώ απαραίτητη.

  10. Αξιότιμε-ανταποδίδω την προσαγόρευσή σας- κ. Α.Δ.Δ .
    Σας ευχαριστώ για τον πολιτισμένο διάλογό μας . Διαφωνούμε -λογικό και αναμενόμενο -για ορισμένα θέματα – κυρίως όσα πρέπει να υλοποιηθούν από Έλληνες -που ΚΑΙ ”δεν το λέει η περδικούλα τους” ΚΑΙ που -δυστυχώς- δεν συμφωνούν με τέτοια εξωτερική πολιτική και χειροτερεύουν τα πράγματα.
    Για σκεφθείτε πόσους πολιτικούς και πολίτες διαφωνούσαν και διαφωνούν με την Καραμανλική δήλωση του 1992 στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Θεσσαλονίκης ότι ” η Μακεδονία είναι μια και είναι Ελληνική” ή με την πατριωτική στάση του άλλου Καραμανλή στο Βουκουρέστι το 2008.
    Στην τριαντάχρονη υπηρεσία μου στην Χωροφυλακή-Αστυνομία έμαθα ότι οι επιθυμίες και τα θέλω της κρατικής διοίκησης μένουν στα συρτάρι ,επειδή δεν υπάρχουν κρατικοί λειτουργοί να τα υλοποιήσουν και αρκετοί από το 1981 κατέφευγαν και καταφεύγουν και στην σιωπηλή ”απεργία” και στην διαβολή. Είναι κατά πως λένε ”πληρωμένοι” εχθροί του κράτους μας.
    Μετά το 2015 τα πράγματα χειροτέρεψαν σε όλους τους τομείς ,γιαυτό και είμαι επιφυλακτικός στα λόγια τα μεγάλα ειδικά από άσχετους με την κρατική διοίκηση και ”ψεύτες” συνειδητά φορείς.
    Η πολιτιστική διείσδυση δεν γίνεται σε Σκοπιανούς” Μακεδόνες” , οι οποίοι μένουν ασυγκίνητοι από το ελληνισμό της Βορείου Ελλάδος ,την οποίαν επισκέπτονται από το 1995 σχεδόν καθημερινώς και για μεγάλο διάστημα το καλοκαίρι .
    ”Κόλλησαν” και επιμένουν ότι η Μακεδονία ουδέποτε ήταν Ελλάδα και τώρα με εθνότητα και γλώσσα ,που τους χάρισαν οι κ.κ. Τσίπρας και Κοτζιάς (και ο Καμμένος) θα γίνει δική τους (κάτι σαν το δικό μας ”πάλι με χρόνους και καιρούς πάλι δικά μας θ’αναι ” ).
    Έρχομαι συχνά σε διάλογο μαζί τους τα καλοκαίρια.
    Υ.Γ ΤΙ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΑΓΕΝΕΣΤΑΤΟ ΚΑΙ ΥΒΡΙΣΤΗ ”ΦΙΛΟ” ΜΑΣ ΤΟΝ Κ. ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ, ΠΟΥ ΘΕΩΡΕΙ ΓΙΑ ΔΙΑΧΥΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ ΟΤΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ ΘΑ ΤΗΝ ΥΠΕΓΡΑΦΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΤΟΥ Κ.ΤΣΙΠΡΑ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΙ -ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΗΝ ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ- ΠΡΟΦΑΝΕΣΤΑΤΑ ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΕΞΑΝ ΣΤΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ”ΞΕΝΩΝ” ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ”ΦΟΒΗΘΗΚΑΝ” ΤΗΝ ΕΝΔΟΞΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΗΓΕ ΩΣ ΤΗΝ ΒΑΚΤΡΙΑΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΝΔΙΑ .
    ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΣΑΣ.
    Α.. για τον κ. Επισκέπτη . Δεν διορίστηκα ούτε δάσκαλος ούτε δικηγόρος ούτε δημοσιολόγος. Τα πτυχία όμως τα πήρα και τα αξιοποίησα και τα αξιοποιώ- Δόξα τω Θεώ. .

    • Ο βλάκας είναι αήττητος. Αφού η Ελλάδα ψήφισε το 2007 αποδοχή μεικτής ονομασίας με γεωγραφικό προσδιορισμό erga omnes, πώς διάολο θα αρνούνταν να υπογράψει, αν οι Σκοπιανοί έλεγαν ότι αποδέχονται; Αν το τόσο πασιφανές και απλό δεν “καταλαβαίνεις”, τι φταίω εγώ και με αναφέρεις σε όλα σου τα σχόλια; Εγώ έχω κατανόηση ότι έχεις μείνει για τούς γνωστούς λόγους σε μία περίπου εφηβική ηλικία, αλλά δεν μπορείς να κάμεις το μαύρο άσπρο.

      Δάσκαλος δεν διορίστηκες, λες, το δικηγόρο, όμως, τής ΝΔούλας μια χαρά τον κάνεις, έστω κι αν δεν πείθεις κανέναν.

  11. ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΨΕΥΔΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΥΤΣΟΜΠΟΛΙΩΝ ,ΠΟΥ ΕΠΙΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ,Η, ΟΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΟΥΝ .
    ΕΣΕΙΣ Κ.ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ ΠΟΙΑΝΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΙΚΕΙΤΕ ΧΥΔΑΙΑ ΜΑΖΙ ΜΟΥ.;;;
    ΜΙΛΗΣΑΝ ΠΟΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΓΙΑ ΕΘΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ ”ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ” ΤΟ 2007 ΚΑΙ ΠΡΟ ΤΟΥ 2018 ,ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΧΑΡΙΣΑΝ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ ΟΙ Κ.Κ. ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΟΤΖΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΜΜΕΝΟΣ ;;;
    Υ.Γ ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΑΝΕΦΕΡΑ ΑΝ ΔΕΝ ΜΕ ΒΡΙΖΑΤΕ.-ΣΥΝΕΧΩΣ ΔΕ-.ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΑΜΥΝΑΣ ΣΑΣ..
    ΠΑΝΤΩΣ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΘΑ ΣΑΣ ΕΙΧΑΝ ΑΠΟΒΑΛΛΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ.

    • α) Μη γράφεις με κεφαλαία, διότι κουράζουν τα μάτια και δείχνουν ότι φωνάζεις. Σού το έχουν πει πολλές φορές, αλλά εσύ … πέρα βράχει.

      β) Το διαζευκτικό ή μπαίνει μετά πό κόμμα και όχι μεταξύ δύο κομμάτων.

      γ) Για το όνομα μίλησα, έχοντας διευκρινίσει ότι η γλώσσα και εθνότητα δόθηκαν με απόλυτη ευθύνη τής προηγουμένης κυβερνήσεως.

  12. Μα με αφορμή την ”μακεδονική” γλώσσα -και αργότερα την μακεδονική εθνότητα-μειονότητα- ”που δόθηκαν με απόλυτη ευθύνη της προηγούμενης κυβερνήσεως”- δεν την κατονομάζεται αλλά ελπίζω να εννοείται την κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ – ”συνδιαλεγόμαστε”, με ανοίκειες φράσεις και ύβρεις εσείς.
    Οι προηγούμενες κυβερνήσεις μίλησαν για σύνθετη ονομασία ,αλλά δεν την προσδιόριζαν. Κάποτε ακούστηκε και η σύνθετη ”Δημοκρατία της Κεντρικής Βαλκανικής” και νωρίτερα και η Σλαβομακεδονία, αλλά αυτήν δεν την δέχτηκαν οι Αλβανοί των Σκοπίων (το γνωρίζω καλά το θέμα).
    Υ.Γ Θα αποφεύγω τα κεφαλαία αφού σας κουράζουν -εγώ το θεωρώ λεπτομέρεια-.

    • Εάν η όποια σύνθετη ονομασία δεν περιείχε το “Μακεδονία ή παράγωγό του”, θα είχαμε αντίρρηση; Δεν θα τούς είχαμε αναγνωρίσει αμέσως μετά το 1989; Πού θα ήταν το πρόβλημα.
      Όταν λέω προηγουμένη κυβέρνηση, εσύ δεν ξέρεις ποια ήταν;
      Γιατί προσπαθείς γράφοντας ανοησίες να αποδείξεις κάτι που δεν στέκει; Όταν λέω ότι είσαι ακόμη ανώριμος το θεωρείς ύβρι. Αφού είσαι και το διατυμπανίζεις, εγώ φταίω;

      “Σλαβομακεδονία, αλλά αυτήν δεν την δέχτηκαν οι Αλβανοί των Σκοπίων” Από κακού θα ήταν.

      Δεν θ’ ασχοληθώ άλλο. Γράφε ό,τι θέλεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,751ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
23,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -spot_img

Τελευταία Άρθρα