Κώστας Πικραμένος: Με τήρηση των προδιαγραφών ασφαλείας η διαλεύκανση της υπόθεσης των υποκλοπών

Print Friendly, PDF & Email
spot_img

του Κώστα Πικραμένου*

Ο Κώστας Βαξεβάνης, δημοσιογράφος και εκδότης της εφημερίδας Documento δημοσίευσε ένα άρθρο – άποψη στο documentonews.gr (23/8/2022) με αφορμή την σύσταση εξεταστικής επιτροπής για την υπόθεση των υποκλοπών. Δεν συνηθίζω να αρθρογραφώ επί των όσων γράφει κάποιος για το εν λόγω θέμα αλλά στην προκειμένη περίπτωση καταλαβαίνω και συμμερίζομαι την αγωνία του Κ. Βαξεβάνη να μην εκτροχιαστεί η υπόθεση αυτή (από την ουσία της) και να μην αναλωθούν τα κόμματα σε προεκλογικούς και επικοινωνιακούς τακτικισμούς.

Όπως γράφει και ο ίδιος: “Η Αντιπολίτευση πρέπει να ζητήσει εξηγήσεις γι όλα αυτά και να τοποθετηθεί δημόσια, ώστε να ενημερωθεί και ο κόσμος, για το ρόλο κομματιού της ηγεσίας της Δικαιοσύνης. Το σημαντικό όμως που πρέπει να κάνει η Αντιπολίτευση, είναι να σταματήσει να πολιτικολογεί γενικώς, να εξετάζει δήθεν τακτικισμούς και αποδοτικές επικοινωνιακές συμπεριφορές και να κάνει χρήση του δικαιώματος ελέγχου που έχει η Βουλή, βάζοντας το δάχτυλο στα σημάδια των υποκλοπών

Ο Κ. Βαξεβάνης εκτιμώ ότι έγραψε το άρθρο ΤΩΡΑ για να προλάβει και να πιέσει τρόπον τινά την Αντιπολίτευση να το πάει “μέχρι τέλους”. Αντιλαμβάνεται και ο ίδιος ότι υπάρχει μια ΔΙΣΤΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ και μια ΑΜΗΧΑΝΙΑ εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ κυρίως…Ο λόγος αυτής της συμπεριφοράς της μείζονος αντιπολίτευσης είναι διττός:

  • Στην Κουμουνδούρου δεν ξέρουν πως πρέπει να χειριστούν θέματα ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ εν γένει και ΕΥΠ ειδικότερα και προσπαθούν να συμμετάσχουν στη κριτική μέσω της στήριξης των πρωτοβουλιών του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ.
  • Φοβούνται ότι αν η Εξεταστική επιτροπή καλύψει και την περίοδο 2015-2019 θα υπάρχουν ενδεχομένως και δικοί τους “σκελετοί στη ντουλάπα” που θα έρθουν στο φως.
  • Αν γίνουν Κυβέρνηση θα πρέπει εκ των πραγμάτων να ξυλώσουν ένα θεσμικό πλαίσιο (του 1994) και να εκσυγχρονίσουν μια ΑΔΑΕ (του 2003). Δεν ξέρω κατά πόσο θα ήθελαν να υπάρχουν απαραβίαστες δικλείδες ασφαλείας εν όψει ελέγχου όλων των αρμων της εξουσίας…

Ο Κ. Βαξεβάνης τα γνωρίζει αυτά αλλά ενδεχομένως έχει προσωπική βεντέτα με τον Κ. Μητσοτάκη και θέλει η Αντιπολίτευση να το πάει μέχρι τέλους και σε βάθος….Την ίδια στιγμή ο Κ. Βαξεβάνης που ΔΕΝ γνωρίζει ή θέλει να υποβαθμίζει έννοιες όπως ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΏΝ ή το χρυσό κανόνα NEED ΤΟ ΚΝΟW που ισχύει για το χειρισμό διαβαθμισμένων πληροφοριών κανει μια ΕΠΙΠΟΛΑΙΗ πρόταση.

Υποστηρίζει ότι “Υπάρχουν πάνω από 15.000 (ίσως και 17.000) διατάξεις παρακολούθησης. Σε άλλες υπάρχουν τα ονόματα παρακολουθούμενων και σε άλλες μόνο ο αριθμός τηλεφώνου. Σύσσωμη η Αντιπολίτευση, οφείλει να ζητήσει οι διατάξεις αυτές να παραδοθούν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής και να ονομαστικοποιηθούν πλήρως τα αρχεία παρακολούθησης. Ποιος παρακολουθείται και γιατί; Να καλέσει στη συνέχεια όπως έχει δικαίωμα τα στελέχη της ΕΥΠ και την Εισαγγελέα, να δώσουν εξηγήσεις για αυτές τις παρακολουθήσεις.”

Επειδή ο Κ. Βαξεβάνης έχει ταυτιστεί τηλεοπτικώς με το ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ, θέλω να τον ενημερώσω ότι η πρόταση του αυτή είναι και επικίνδυνη και αντιπαραγωγική.

  • Είναι επικίνδυνη γιατί ΔΕΝ χρειάζεται να μαθεί ΚΑΝΕΙΣ τα ονόματα δεκάδων χιλιάδων (συγκεντρωτικά σε βάθος δεκαετίας) που ήταν υπό τηλεφωνική παρακολούθηση για λόγους που είχαν να κάνουν με 1) αντικατασκοπεία 2) αντιτρομοκρατία 3) οργανωμένο έγκλημα 4) προστασία του Πολιτεύματος. Αυτο που προτείνει ο Κ. Βαξεβάνης ως απόδειξη ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ δεν γίνεται πουθενά στο κόσμο. Θα ισοδυναμούσε μεταξύ άλλων με την κατάλυση κάθε έννοιας ασφάλειας πληροφοριών, επιχειρησιακής ικανότητας των Υπηρεσιών Ασφαλείας και Πληροφοριών και θα έθετε ακόμη σε φυσικό κίνδυνο στελέχη της ΕΥΠ και της ΔΔΙΑΠ/ΕΛΑΣ (των οποίων οι υπογραφές βρίσκονται στα αιτήματα άρσης απορρήτου). Όταν πονάει το δόντι, δεν κόβουμε το κεφάλι. Όταν υπάρχουν υποθέσεις “παράνομων” υποκλοπών δεν ανοίγουμε τα αρχεία των Υπηρεσιών σε δημόσια θέα.
  • Είναι αντιπαραγωγική διότι τα μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας δεν έχουν ΟΥΤΕ τις γνώσεις ΟΥΤΕ την τεχνοκρατική γραμματειακή υποδομή να εξετάσουν δεκάδες χιλιάδες εισαγγελικές διατάξεις κατά πόσο πληρούνται οι προϋποθέσεις νομιμότητας. Ο γράφων έχει εξηγήσει σε πρόσφατη διαδικτυακή εκπομπή (Ανιχνεύσεις Web TV) ποια είναι τα κριτήρια άρσης απορρήτου επικοινωνιών.

Ο Κ. Βαξεβάνης γράφει ότι “Στελέχη της ΕΥΠ τα οποία εμπλέκονται υπηρεσιακά στις παρακολουθήσεις, διαρρέουν ότι αν αποκαλυφθεί ποιοί ήταν υπό παρακολούθηση, θα επέλθει πολιτικός σεισμός. Σε κάθε περίπτωση, ο μοναδικός τρόπος για να ελεγχθεί αν οι παρακολουθήσεις έγιναν παράνομα, είναι να γίνει γνωστό ποιοί ήταν υπό παρακολούθηση. Το χάος και η αοριστία συμφέρει μόνο τον εγκληματία. Τα πράγματα πρέπει να γίνουν πολύ συγκεκριμένα.

Κατ’αρχας το γεγονός των διαρροών αποτελεί εξ αντικείμενου ένα σοβαρό πρόβλημα που καταδεικνύει την νοσηρή κατάσταση που επικρατεί σε μια Υπηρεσία στην οποία θα έπρεπε να διαρρεούν ΜΟΝΟ τα απόβλητα από τις τουαλέτες!!! Αν στελέχη της ΕΥΠ των οποίων οι υπογραφές βρίσκονται σε αίτηματα άρσης απορρήτου μιλούν για πολιτικό σεισμό, ομολογούν ότι συμμετείχαν και οι ίδιοι στις παράνομες “νόμιμες συνακροάσεις”;

Τι πρέπει να γίνει;

Κατ’αρχας ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας να εμπλακεί με το έργο εξέτασης δεκάδων χιλιάδων εισαγγελικών διατάξεων….Εξηγήσαμε το γιατί.

Θα πρέπει να συσταθεί μία ad hoc ομάδα εργασίας με τεχνοκρατική γραμματειακή υποδομή. Στην εν λόγω ομάδα πρέπει να συμμετέχουν στελέχη 1) της Διεύθυνσης Β (ΔΙΣΥΑΠ – Β) της ΕΥΠ 2) της εισαγγελίας του Αρείου Πάγου 3) μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας (ένα μέλος από κάθε κόμμα) 4) μέλη της ΑΔΑΕ. Η ομάδα θα υποστηρίζεται απο δικαστικούς υπάλληλους και τεχνικό προσωπικό. ΑΠΑΝΤΕΣ θα δεσμεύονται με ποινική ρήτρα μυστικότητας για 10 χρόνια τουλάχιστον.

Αποστολή της ad hoc ομάδα εργασίας θα είναι η εξέταση των ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ προυπόθεσεων άρσης του απορρήτου. Επειδή μιλάμε για δεκάδες χιλιάδες εισαγγελικές διατάξεις τα στελέχη της Διεύθυνσης Β (ΔΙΣΥΑΠ – Β) της ΕΥΠ θα αναλάβουν το έργο να κατηγοριοποιήσουν, να ταξινομήσουν και να ταυτοποιήσουν τις εισαγγελικες διατάξεις με βάση τα αρχεία της ΕΥΠ (υποθέσεις αντικατασκοπείας, αντιτρομοκρατίας, οργανωμένου έγκληματος και προστασίας του Πολιτεύματος).

Όσες διατάξεις δεν περιλαμβάνονται στις ως άνω περιπτώσεις θα τύχουν ειδικής εξέτασης προκειμένου να εξακριβωθεί ο πραγματικός λόγος της άρσης του απορρήτου. Αν αποδειχτεί ότι δεν συντρέχουν οι προυποθέσεις, θα καλείται στην έδρα της ad hoc ομάδα εργασίας ο ιδιώτης – θύμα για κατ’ιδίαν ενημέρωση. Σε περίπτωση που επιθυμεί να προσφύγει στα δικαστήρια (στα πλαίσια αστικής αγωγής) η ad hoc ομάδα εργασίας θα μπορεί να του προτείνει προκαθορισμένο ποσό αποζημίωσης.

Με αυτό το τρόπο μπορεί να αντιμετωπιστεί με θεσμικό τρόπο χωρίς τραγελαφικές διαστάσεις και επικίνδυνες συνέπειες για την ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ένα πολύ σοβαρό θέμα που αφορά τον πυρήνα της φιλελεύθερης αστικής δημοκρατίας και ειδικότερα τον σεβασμό της ιδιωτικής ζωής. Εν κατακλείδι, θέλω να ελπίζω ότι το πολιτικό σύστημα θα συμπεριφερθεί με ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ για την ριζική θεσμική μεταρρύθμιση των Υπηρεσιών Πληροφοριών και Ασφαλείας που δεν γίνονται ούτε με τροπολογίες της τελευταίας στιγμής ουτε με ΠΝΠ υπό πανικό….Ο τολμών νικά!

*Διευθυντής Ερευνών CP Consulting

Εμπειρογνώμων στο Ευρ. Κοινοβουλίο σε Θέματα Τουρκίας και Υπηρεσιών Πληροφοριών

Συγγραφέας “ΜΙΤ Η Φωλιά του Τουρκικού Παρακράτους” &

Οι Μυστικές Υπηρεσίες στον 21ο αιώνα

spot_img

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Ωραίο κείμενο, συμπληρωματικό στη θαυμάσια ενημέρωση που είδαμε live τις προάλλες.

    Ένα σχόλιο μόνο:

    Στο καφενείον η Ελλάς, 10 χρόνια μυστικότητα θα αποτελέσει μεγαλύτερο θαύμα και από το Euro του 2004. Θα είναι σαν να πήραμε το Μουντιάλ. Δεν υπάρχει αυτό.

    Αν το καλοσκεφτεί ο κ. Πικραμένος, μυστικότητα υπήρξε μόνο στη 17Ν. Δεν είχε ιδέα κανείς για τίποτα. Ούτε για ξηρούς ξέραμε, ούτε για χλωρούς. Μοναδική περίπτωση.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,746ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
22,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -spot_img

Τελευταία Άρθρα