Κ. Κυριακόπουλος: Είναι εφικτή η ανάταξη της πατρίδας και του Ελληνισμού;;;

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Η μεταπολίτευση ιστορικά έχει χρεοκοπήσει. Η υποτιθέμενη αποκατάσταση της Δημοκρατίας, δεν αποτέλεσε το σημείο καμπής για την οριστική εγκατάλειψη του φαύλου μετεμφυλιακού καθεστώτος που οικοδομήθηκε στην πατρίδα μας, καρπός του οποίου υπήρξε μεταξύ άλλων ΚΑΙ η Δικτατορία αλλά ΚΑΙ οι εθνικές τραγωδίες που ακολούθησαν…

του Κ. ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Το πολιτικό προσωπικό που έσπευσε να καπηλευτεί την προσδοκία των πολιτών για περισσότερη Ελευθερία, για ουσιαστική Δημοκρατία, αλλά και για μια συνολικά καλύτερη ζωή, ασέλγησε με τρόπο αδίστακτο στις αυταπάτες τους αλλά και στην πολιτική ανοχή που επέδειξαν, προσβλέποντας στις καλύτερες ημέρες που τελικά δεν ήρθαν ποτέ. Έτσι…

  • Η μετεμφυλιακή φαυλότητα διατηρήθηκε και επικαιροποιήθηκε…
  • Οι ευκαιρίες για την συγκρότηση ενός σύγχρονου και σοβαρού κράτους, εκφυλίστηκαν σε επικοινωνιακά τερτίπια πάνω στα οποία δομήθηκαν οι πολιτικές καριέρες της νέας γενιάς των πρόθυμων πολιτικών διαχειριστών…

Και φυσικά, κάθε φορά που οι περιστάσεις απαιτούν να κάνουμε ταμείο σ αυτήν την χώρα, αυτό που καταγράφεται σταθερά είναι ελλείμματα. Ελλείμματα μέχρι να σβήσει ο Ήλιος.

Ελλείμματα τα οποία δεν είναι μονάχα δημοσιονομικά. Επεκτείνονται και αφορούν στα κρίσιμα δημοκρατικά διακυβεύματα που συρρικνώνονται σταθερά, στην σταθερά απαξιωνόμενη Εθνική μας κουλτούρα ως συνέπεια επιλογών που αναγορεύουν σε αρετή και προτέρημα την Εθνική αμορφωσιά, στην ανυπαρξία ολοκληρωμένης Εθνικής στρατηγικής σε ένα περιβάλλον εξαιρετικά σύνθετων προκλήσεων και απειλών, στο μηδενικό περιφερειακό όραμα, στην φαιδρότητα της πολιτικής διαχείρισης, στην ανυπαρξία αναπτυξιακής φιλοδοξίας  στον προκλητικό τρόπο με τον οποίο ασκείται πολιτική διοίκηση και φυσικά ελλείμματα κυριαρχίας, σε ξηρά, θάλασσα και αέρα.

Ελλείμματα τα οποία χαρακτηρίζουν δυστυχώς, ακόμη και τον τρόπο της πολιτικής σκέψης των νεοελλήνων, αφού στο περιβάλλον του δικομματικού πολιτικού εκφυλισμού το οποίο έχει καταστεί κυρίαρχο, οι πολιτικές συγκρίσεις γίνονται πάντα μεταξύ δυο ανεπαρκών και αποτυχημένων, στην λογική της επιλογής του μικρότερου κακού και όχι με βάση υψηλά Εθνικά οράματα και υποδειγματικά διεθνή στάνταρντς.

Δεν θα ήταν υπερβολή, εάν παραλληλίζαμε την σημερινή Ελλάδα, με την Ελλάδα της περιόδου της διακυβέρνησης Τρικούπη, κατά την οποία τα οράματα και οι προσδοκίες της εποχής, κατέρρευσαν υπό το βάρος της χρεοκοπίας, της διαχειριστικής αναποτελεσματικότητας του κράτους και της γραφειοκρατίας των καρεκλοκένταυρων που συντηρεί και αναπαράγει η πελατειακή λογική. Και μετά ήρθε ο πόλεμος… Ένας πόλεμος που έφερε την ήττα και την καταστροφή.

Στην σύγχρονη Ελλάδα βέβαια, οι Εθνικές ήττες συντελούνται χωρίς πόλεμο (προς το παρόν) αφού υπάρχουν πολιτικοί πρόθυμοι να συνθηκολογήσουν, άλλοτε με τις υπογραφές της ντροπής κάτω από κατάπτυστα κείμενα και άλλοτε με την συστηματική και διαρκή παραίτησή τους από την υποχρέωση να πράξουν τα αυτονόητα, για την υπεράσπιση των Δικαίων αυτού του τόπου. Η πτάνα η Ιστορία όμως, πήρε χαμπάρι ότι πηdιόμαστε και αποφάσισε να βγάλει στο κλαρί την μνήμη μας, επαναλαμβάνοντας τα τερτίπια της, αυτήν την φορά ως τραγική και εξαιρετικά επικίνδυνη φάρσα.

Έτσι… Μπορεί η πατρίδα μας αυτήν την στιγμή να μην στενάζει υπό το καθεστώς του «αλάθητου» βασιλιά Γεωργίου εκείνης της εποχής των αρχών του περασμένου αιώνα, η ιστορία όμως φρόντισε να μας κατσικωθεί ένας νέο-πρίγκηπας ή επί το λαϊκότερον ένας «Μεσσίας» που καμαρώνει για το δικό του αλάθητο κι ας έχει διαλύσει τα πάντα με τις επιλογές του.

Το φοβερό και πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, επιβεβαίωσε την συσσωρευμένη γύμνια μιας χώρας που φαίνεται ότι συνεχίζει να υπάρχει επειδή ίσως την αγαπά ο Θεός. Η έκρηξη της οργής και η προσωρινή αφύπνιση των πολιτών από τον πολιτικό λήθαργο δεκαετιών, συνέβαλε τα μέγιστα ώστε να κατανοήσουν οι πάντες πως τα δισεκατομμύρια που δαπανήθηκαν από τα πολιτικά σαπρόφυτα που διαχειρίζονται την ζωή μας, ΔΕΝ έπιασαν τόπο. ΔΕΝ αντιμετώπισαν ούτε τα στοιχειώδη, ούτε τα αυτονόητα για τα οποία δεν θα έπρεπε να συζητάμε καν εν έτει 2023.

Η Ελληνική κοινωνία συνεχίζει να βγαίνει στους δρόμους οργισμένη, ενδεχομένως κυριευμένη ακόμη και από ενοχές, για όλα όσα θα έπρεπε να την έχουν απασχολήσει εδώ και αρκετά χρόνια αλλά τα προσπέρασε, ωστόσο η κυρίαρχη πολιτική της συμπεριφορά παραμένει κατά τεκμήριο αμυντική.

Ζητάει – και σωστά – την σοβαρή λογοδοσία ή ακόμη και την παραίτηση της κυβέρνησης στο χέρι της οποίας έκατσε ο «Μουτζούρης», αλλά δεν καταδεικνύει την ετοιμότητά της να στοιχηθεί και να στηρίξει μια ολοκληρωμένη πολιτική πρόταση ικανή να φέρει την πολιτική ανατροπή και να βάλει την Ελλάδα σε μια άλλη πορεία.

Είναι προφανές ότι αυτή η πολιτική πρόταση επί της ουσίας ΔΕΝ έχει διατυπωθεί. Και είναι προφανέστερο όλων, ότι στον τόπο μας και κυρίως στα μυαλά των ανθρώπων, δεν έχει οριοθετηθεί η πολιτική ηγεσία εκείνη που είναι ικανή και αποφασισμένη να την υλοποιήσει.

Το 2023 δεν είναι 1908…

Κι ας είναι τόσο τραγικά όμοια, η κρατούσα κατάσταση στην χώρα. Η δυναμική που διαχέεται μέσα στην κοινωνία, δεν έχει καμία σχέση με την δυναμική εκείνης της εποχής των μάχιμων πολιτών, που έδιναν τον δικό τους αγώνα για να κρατήσουν όρθια την πατρίδα τους. Και φυσικά η παρακαταθήκη των επιτελών εκείνης της εποχής, που ήσαν αποφασισμένοι να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να απαιτήσουν τα αυτονόητα, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον ωχαδερφισμό και την ευθυνοφοβία του σήμερα, που ο καθένας «κοιτάζει την δουλειά του» και «δεν πάει να καίγεται ο κόσμος» στο επόμενο οικοδομικό τετράγωνο.

Είναι λοιπόν φανερό, ότι η δυναμική που δημιούργησε το «Κίνημα στο Γουδί» τις όμορφες αλλά εξαιρετικά δύσκολες ημέρες του 1908, δεν θα προκύψει και πάλι ως δώρο του Θεού σε μια κοινωνία συμβιβασμένων και αναποφάσιστων, επειδή απλώς ξαναζούμε την κατάντια της ιστορίας μας, ως φάρσα στην συγκεκριμένη ιστορική εποχή. Αυτήν την δυναμική, θα πρέπει να την δημιουργήσουμε, τηρουμένων φυσικά των αναλογιών και των αυτονόητων ιδιαιτεροτήτων. Να την δημιουργήσουμε πρωτίστως ως πολιτικό ρεύμα μέσα στην κοινωνία, ικανό να βγάλει στην επιφάνεια και κυρίως να αναθέσει πολιτικό ρόλο σε μια σειρά από αξιόλογους ανθρώπους (προφανώς διαθέτουμε και ονόματα αλλά δεν είναι της ώρας να γίνει συγκεκριμένη αναφορά) που δεν συμπεριλαμβάνονται στις εφεδρείες του πολιτικού συστήματος, ακριβώς επειδή διαθέτουν αντίληψη… Ιστορική γνώση… Πολιτική άποψη… Στρατηγική σκέψη… Αποφασιστικότητα… Και φυσικά πλεόνασμα εκτίμησης στην συνείδηση των πολιτών αλλά και ικανότητα να εμπνεύσουν και να συνεγείρουν τους πολίτες.

Το “Κίνημα στο Γουδί” το αγκάλιασε ο λαός, επέβαλε πολιτικές και ανατροπές που είχε ανάγκη ο τόπος και μετά αυτοδιαλύθηκε στα εξ ών συνετέθη, αφήνοντας πίσω του μια Ελλάδα πιο ισχυρή και μια κοινωνία περισσότερο χειραφετημένη…

Ας τολμήσουμε λοιπόν να ξανακοιτάξουμε απροκατάληπτα τα γεγονότα του 1908 – 1910 και τότε είναι βέβαιο ότι θα κατανοήσουμε πως η διαλεκτική σχέση ανάμεσα στην μαχόμενη κοινωνία και στις ηγετικές προσωπικότητες που θα μπορούσε να αναδείξει η κάθε ιστορική εποχή, είναι προϋπόθεση για πολιτικές ανατροπές και αυτήν την διαλεκτική σχέση μπορούμε και πρέπει να την ξαναχτίζουμε, αν θέλουμε να ανακοπεί η πορεία προς την καταστροφή και να ανοίξει διάπλατα μια νέα σελίδα για τον τόπο.

Το 1908, κάποιοι απλώς το τόλμησαν… Το 2023, όλοι εμείς θα πρέπει να σταματήσουμε να φοβόμαστε να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους…

spot_img

13 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δυστυχώς όχι δεν είναι εφικτή. Οι κοτζαμπάσηδες έχουν χειραγωγήσει τους πολίτες και τους πολιτικούς και το ποτάμι δεν γυρίζει.
    Οι δολοφόνοι του Καποδίστρια είναι εδώ και πυροβολούν στο ψαχνό.

  2. “Το 2023, όλοι εμείς θα πρέπει να σταματήσουμε να φοβόμαστε να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους…”

    Ποιος φοβάται; Δεν νομίζω ότι είναι θέμα φόβου. Απλώς, το 2023 ό,τι και να πεις δεν σ’ ακούει κανείς. Κάποτε, επί δικτατοριών, δεν μπορούσες να γράψεις/πεις ό,τι ήθελες, διότι κινδύνευες. Σήμερα, με “δημοκρατία” (sic), γράφεις/λες ό,τι θέλεις. Απλώς δεν σού δίδει κανείς σημασία. Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, μονάχα που το σημερινό είναι πιο απλό, διότι δεν χρειάζεται λογοκριτές, παρακολουθήσεις, συλλήψεις κλπ.

    Ποιος συγγραφέας είχε γράψει (Όργουελ;) “έρχομαι από έναν κόσμο, που αν έλεγες μιαν αλήθεια, μπορούσε να γίνει επανάσταση. Πηγαίνω σ’ έναν κόσμο, που ό,τι κι αν πεις δεν σού δίδει κανείς σημασία”. Αυτό είναι η Μεταπολίτευση.

    • Πολύ εύστοχη η παρατήρησή σας!
      Υπάρχει ανυπαρξία διαλόγου μέσα στην Ελληνική κοινωνία. Όσοι το επιζητούν θεωρούνται «γραφικοί»
      Παρατηρήστε ότι ελάχιστοι συγγραφείς άρθρων διαλέγονται με τους σχολιαστές…
      Καλή δύναμη!

  3. Γράφει ο κ. Κυριακόπουλος .
    ”Δεν έχει οριοθετηθεί η πολιτική ηγεσία εκείνη που είναι ικανή και αποφασισμένη να την υλοποιήσει” και
    ”να δημιουργήσουμε ως πολιτικό ρεύμα και κυρίως να αναθέσουμε πολιτικό ρόλο σε μια σειρά από αξιόλογους ανθρώπους (προφανώς διαθέτουμε ονόματα, αλλά δεν είναι της ώρας να γίνει συγκεκριμένη αναφορά), που δεν συμπεριλαμβάνονται στις εφεδρείες του πολιτικού συστήματος……με ικανότητα να εμπνεύσουν και να συνεγείρουν τους πολίτες”.
    ΟΠΟΤΕ Κ.ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΕ ΝΑ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΜΕΤΑ 4ΕΤΙΑ ΚΑΙ ΩΣ ΤΟΤΕ ΝΑ ΠΡΙΟΝΙΖΟΥΜΕ ΤΑΣ ΠΟΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΚΑΤΑΚΡΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ , ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΣΟΒΑΡΗ ΚΑΙ ΑΝΕΠΤΥΓΜΕΝΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑ ΤΟ 1949 ,ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΣΕ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΟΔΕΧΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΑ ΕΝΝΕΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΕΠΤΥΓΜΕΝΑ ΚΡΑΤΗ.
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ,ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΚΑΙ ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΤΟ ”ΤΣΟΥΒΑΛΙΑΣΜΑ”ΟΛΩΝ ;;;.
    Υ.Γ Εκτιμώ πως το πολιτικό σύστημα θα σας -μας- προλάβει να δώσει λύσεις από τις εφεδρείες του.

  4. “Το φοβερό και πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, επιβεβαίωσε την συσσωρευμένη γύμνια μιας χώρας πoυ φαίνεται ότι συνεχίζει να υπάρχει επειδή ίσως την αγαπά ο Θεός.”

    Καταρχήν – αν υπάρχει Θεός – δε νομίζω να έχει δώσει προτεραιότητα στην Ελλαδίτσα. Δεν είμαστε κάτι special άλλωστε.

    Μόλις είδα κάτι νέο – για όσους έχουν μπουχτίσει με τα ίδια.

    https://www.iefimerida.gr/politiki/idrythike-neo-komma-bolt-poioi-einai-epikefalis-poso-moiazei-me-potami

    • Και οι επιθυμίες των πολιτών διαφέρουν και δύσκολα επιλέγεις τις καλύτερες , οι δε επιθυμίες δεν είναι πολιτική ,γιατί η κυβερνητική πολιτική στην Δημοκρατία ,-όπως εμείς την καθιερώσαμε παραπάνω από 2500 χρόνια- είναι η επιδίωξη του εφικτού και η εξουσία της πλειοψηφίας για μια 4ετία ή 5ετία ,όπως στην Τουρκία.
      Μη πάμε ”στον άλλο κόσμο” με ανεκπλήρωτες επιθυμίες .Ας επιλέγουμε τους καλούς και ας τους αλλάζουμε στις εκλογές με τους καλύτερους και αν δεν υπάρχουν αυτοί ας αφήνουμε τους ίδιους. Στις αντιπροσωπευτικές Δημοκρατίες σαν την δική μας η εκλεγμένη πλειοψηφία αποφασίζει για όλους τους μη εκλεγμένους, γιατί αλλιώς βασιζόμενη σε ευμετάβλητες θελήσεις των πολιτών καταντά λαοκρατία ,αναρχία και τυραννία.

      • « Ἀρχή παιδεύσεως ἡ τῶν ὀνομάτων ἐπίσκεψις» (Σωκράτης από αναφορά του Αντισθένη)
        Ο όρος «αντιπροσωπευτική δημοκρατία» είναι συγκαλυπτικός του κοινοβουλευτισμού ο οποίος είναι ολιγαρχικό πολίτευμα.
        Αυτό που ορίζει ένα δημοκρατικό πολίτευμα είναι η δυνατότητα της αυτοπρόσωπης ψήφισης των νόμων από τους πολίτες. Είναι επιλογή σας το τί πολίτευμα θέλετε. Άν θεωρείτε τον εαυτό σας ανάξιο να ασκεί νομοθετική εξουσία, μήν διαμαρτύρεσθε για τα κακώς κείμενα της χώρας μας. Ευχαριστώ για την απόκρισή σας.

        • Κατά πρώτον ”αρχή σοφίας η των ονομάτων επίσκεψις ”. Αντισθένης
          και κατά δεύτερον με ποιο Σύνταγμα και πότε στον νεότερο κράτος μας είχαμε άμεση Δημοκρατία;;;.
          και στην Τουρκοκρατία είχαμε τους δημογέροντες που μετά την ψήφισή τους μόνοι τους αποφάσιζαν ως αντιπρόσωποι των ψηφοφόρων τους .
          Τέλος για σκεφθείτε να ψηφίζουν νόμους οι σημερινοί Έλληνες , πού και πότε θα συγκεντρώνονται ,πέραν του ότι έπρεπε να είχαμε δίπλα τους και όλα τα διαθέσιμα ασθενοφόρα.
          Δεν πιστεύω να θυμάστε τα έργα και τις ημέρες της κυβέρνησης του βουνού στην 2ετία 1944-45 ;;;. Δεν ξανάρχονται αυτά τα χρόνια και ευτυχώς.

          • Επισημάνσεις:
            1. Το ρητό αυτό αναφέρεται στο βιβλίο:
            ΑΡΡΙΑΝΟΥ ΤΩΝ ΕΠΙΚΤΗΤΟΥ ΔΙΑΤΡΙΒΩΝ
            ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟΝ
            ΕΝ ΠΑΡΙΣΙΟΙΣ
            ΕΚ ΤΗΣ ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΑΣ Κ. ΕΒΕΡΑΡΤΟΥ.
            1827
            Κεφ. ιζ (σελ. 42–42)

            Τὶς λέγει ταῦτα; μόνος Χρύσιππος καὶ Ζήνων καὶ Κλεάνθης;
            Ἀντισθένης δ᾽ οὐ λέγει; καὶ τις ἐστιν ὁ γεγραφώς,
            ὅτι ἀρχὴ παιδεύσεως ἡ τῶν ὀνομάτων ἐπίσκεψις;
            Σωκράτης δ᾽ ού λέγει; καὶ παρὶ τίνος γράφει Ξενοφῶν,
            ὅτι ἤρχετο ἀπὸ τῆς τῶν ὀνομάτων ἐπισκέψεως, τὶ σημαίνει ἕκαστον;

            Πηγή: (Απόσπασμα βιβλίου σε μορφή *.pdf)
            https://disk.yandex.com/i/Z9iN8SS-ifHJ2Q
            2.. Όλα τα συντάγματα του νεοελληνικού κράτους από της ιδρύσεώς του δέν περιέγραφαν δημοκρατικό πολίτευμα.
            3.. Ο επιθετικός προσδιορισμός «άμεση» στον όρο «δημοκρατία» είναι περιττός πλεονασμός. Η έννοια της δημοκρατίας εμπεριέχει την αυτοπρόσωπη νομοθετική εξουσία των πολιτών.
            4.. Τα περί δημογεροντίας στη Τουρκοκρατία τα αντιπαρέρχομαι. Οι Έλληνες βρισκόντουσαν υπό κυριαρχία των Οθωμανών, επομένως δέν μπορούμε να μιλάμε για «λαϊκή κυριαρχία» και «δημοκρατία».
            5.. Με τη σημερινή τεχνολογική υποδομή, δέν χρειάζεται φυσική παρουσία σε συγκεκριμένο χώρο για τη ψήφιση νόμων. Μπορεί κάλλιστα να γίνει διαδικτυακή διαβούλευση και γραπτή με την αρχή της ισηγορίας (ίσος μέγιστος αριθμός χαρακτήρων/συμβόλων για κάθε συμμετέχοντα.)
            Επομένως τα περί ασθενοφόρων δέν ευσταθούν.
            6.. Ο βίος της «κυβέρνησης του βουνού» (δηλαδή της Πολιτικής Επιτροπής Εθνικής Απελευθέρωσης (ΠΕΕΑ)) διήρκησε στο διάστημα:
            [1944-03-10, 1944-08-15].
            Στις 15 Αυγούστου του 1944 με τηλεγράφημά της στην εξόριστη κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Γ. Παπανδρέου γνωστοποίησε τη συμμετοχή της σε αυτή και διαλύθηκε.
            Επομένως τα περί διετίας 1944–1945 δέν ευσταθούν.

  5. Το ερώτημα στον τίτλο του άρθρου τοποθετείται ως αφηρημένο αίτημα.
    Καταρχάς θέλουμε μια τέτοια ανάταξη; Κατά δεύτερον, είμαστε έτοιμοι να την διεκδικήσουμε;
    Η απάντηση στο πρώτο ερώτημα είναι μάλλον αρνητική οπότε εκείνη στο δεύτερο περιττεύει.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
28,400ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα