Η Καρολάιν και η «αποτυχία» της δημοσιογραφίας

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Η ελβετική Neue Zürcher Zeitung κάνει λόγο για αποτυχία των ΜΜΕ στην κάλυψη της δολοφονίας στα Γλυκά Νερά. Νέο δημοσίευμα για το φαραωνικό έργο του Ερντογάν.

    «Ο δολοφόνος ήταν Έλληνας, όχι Γεωργιανός» είναι ο τίτλος σε εκτενές δημοσίευμα της ελβετικής Neue Zürcher Zeitung (NZZ) το Σαββατοκύριακο, που αναφέρεται στη στυγερή δολοφονία της Καρολάιν. Η εφημερίδα σημειώνει ότι μόλις έγινε γνωστή η δολοφονία «τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, όπως κάνουν πολύ συχνά, άρχισαν να διατυπώνουν εικασίες για εμπλοκή αλλοδαπών, χωρίς να διαθέτουν καμία σχετική ένδειξη. Σε πολλά ρεπορτάζ η κεντρική ιδέα ήταν ότι μόνο Αλβανοί ή Γεωργιανοί μπορεί να είναι τόσο κτηνώδεις, ώστε να διαπράξουν ένα τέτοιο έγκλημα».

Αυτή δεν είναι η μοναδική ιδιαιτερότητα στη δημοσιογραφική κάλυψη, επισημαίνει η εφημερίδα της Ζυρίχης: «Στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης τα βαριά εγκλήματα δεν αναφέρονται απλώς ως είδηση, αλλά αποτελούν το κύριο μενού της ειδησεογραφίας στην καλύτερη ζώνη τηλεθέασης. Τόσο οι δημόσιοι, όσο και οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί υιοθετούν μία δημοσιογραφία ταμπλόιντ με δημοσιογράφους, αστυνομικούς, ψυχολόγους και γείτονες να διαδίδουν σενάρια και αδιακρισίες. Το κάθε βήμα της δικαστικής έρευνας ανακοινώνεται σε πραγματικό χρόνο, η δημοσιότητα ‘ενημερώνεται’ για οποιαδήποτε υποψία ή υπόθεση, ακόμη και για την πλέον ανώριμη».

Η ανατομία των ελληνικών ΜΜΕ

Τηλεοπτικά συνεργεία έξω από τα δικαστήριαΤο αστυνομικό δελτίο καταλαμβάνει μεγάλο μέρος των ενημερωτικών εκπομπών, σημειώνει η Neue Zürcher Zeitung

Με αυτή την ευκαιρία η Neue Zürcher Zeitung πηγαίνει ένα βήμα πιο πέρα και αναφέρεται στους ιδιοκτήτες των μέσων: «Τα ελληνικά ΜΜΕ- τηλεοπτικοί σταθμοί, εφημερίδες ή ενημερωτικές ιστοσελίδες- ανήκουν σε μεγαλοβιομήχανους, οι οποίοι ελάχιστα ενδιαφέρονται για την ποιοτική δημοσιογραφία, ενώ συχνά εξαρτώνται από το διαφημιστικό χρήμα του κράτους ή των τραπεζών, το οποίο διασφαλίζουν με τις καλές σχέσεις που διατηρούν σε πολιτικό επίπεδο. Έρευνες υποδεικνύουν ότι οι σχέσεις της πολιτικής ελίτ και των ΜΜΕ έγιναν ακόμη πιο στενές στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης και των σκληρών μέτρων λιτότητας που ακολούθησαν, μάλιστα το 2013 έκλεισε για δύο χρόνια ακόμη και η κρατική ΕΡΤ».

«Όποιος διάκειται φιλικά προς την κυβέρνηση ή τουλάχιστον δεν την επικρίνει, μπορεί να προσδοκά περισσότερα χρήματα. Είναι και αυτός ένας λόγος, για τον οποίο μία χαμηλού κόστους δημοσιογραφία της κλειδαρότρυπας γεμίζει τα δελτία ειδήσεων. Σύμφωνα με σχετικές έρευνες η εμπιστοσύνη του κόσμου στα ΜΜΕ μειώνεται σταθερά εδώ και χρόνια, το 2019 μόλις το 27% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι εμπιστεύεται τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης. Αντ’ αυτού όλο και περισσότεροι ενημερώνονται από ιστοσελίδες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία ωστόσο διαθέτουν ακόμη λιγότερους πόρους για τη διασταύρωση ειδήσεων».

Το έργο που διχάζει την Τουρκία

Ερντογάν στη θεμελίωση της διώρυγαςΟ Ταγίπ Ερντογάν επιμένει στο φαραωνικό έργο της νέας διώρυγας

Η Süddeutsche Zeitung εστιάζει στις φαραωνικές φιλοδοξίες του Ταγίπ Ερντογάν για μία νέα διώρυγα στον Βόσπορο και επισημαίνει για μία ακόμη φορά τους περιβαλλοντικούς κινδύνους,τους οποίους μάλιστα συνδέει με τη «θαλάσσια βλέννα» που πρόσφατα εμφανίστηκε στη Θάλασσα του Μαρμαρά και στο βορειοανατολικό Αιγαίο. Μεταξύ άλλων διαβάζουμε: «Οι επικριτές της διώρυγας υποστηρίζουν ότι η περιβαλλοντική καταστροφή που συντελείται αυτές τις μέρες στη Θάλασσα του Μαρμαρά μας προϊδεάζει για τους κινδύνους από την κατασκευή της διώρυγας. Λόγω υπερβολικής αναπαραγωγής του πλαγκτόν, η επιφάνεια της θάλασσας καλύπτεται εδώ και πολλές εβδομάδες από μία βλέννα. Σύμφωνα με τους ειδικούς η θαλάσσια βλέννα οφείλεται στην εκβιομηχάνιση των περασμένων ετών και στη σημαντική αύξηση πληθυσμού, τόσο στην Κωνσταντινούπολη, όσο και στα παράλια της Θάλασσας του Μαρμαρά».

Μισό εκατομμύριο για φαγητό στη Μύκονο;

Ο ποδοσφαιριστής Έρλινγκ ΧάαλαντΈρλινγκ Χάαλαντ, ένας από τους πρωταγωνιστές στην περσινή Μπούντεσλιγκα

Πολλοί επώνυμοι κάνουν διακοπές στα ελληνικά νησιά, κάποιοι πληρώνουν και κάτι παραπάνω. Αλλά η πληροφορία που δημοσίευσε πρόσφατα η ελληνική αθλητική εφημερίδα Sportime προκάλεσε αίσθηση: ο Νορβηγός ποδοσφαιριστής ‘Ερλινγκ Χάαλαντ, που αγωνίζεται στη Μπορούσια Ντόρτμουντ, ένας από τους καλύτερους επιθετικούς της «Μούντεσλιγκα», βρέθηκε σε ένα από τα πιο ακριβά κλαμπ της Μυκόνου και λέγεται ότι ξόδεψε με την παρέα του 500.000 ευρώ για φαγητό, ενώ άφησε και 30.000 ευρώ για φιλοδώρημα.

Το «σενάριο» σχολιάζεται από γερμανικές εφημερίδες, αλλά και από τον ίδιον τον ποδοσφαιριστή, ο οποίος πολύ απλά το διαψεύδει με ειρωνική διάθεση: «Νομίζω ότι ξέχασαν τα κυρίως πιάτα», δηλώνει ο Χάαλαντ μέσω Twitter. Το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA) σημειώνει ότι «η Μύκονος, νησί του διεθνούς τζετ-σετ, είναι γνωστή για τις αστρονομικές τιμές της. Κάθε χρόνο εμφανίζονται δημοσιεύματα για λογαριασμούς εκατοντάδων ευρώ μετά από μερικά ποτά και σνακ. Αλλά μισό εκατομμύριο για μία επίσκεψη σε εστιατόριο- κάτι τέτοιο φαντάζει υπερβολικό, ακόμη και για το συγκεκριμένο μέρος».

Γιάννης Παπαδημητρίου

DW

spot_img

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Οἱ δολοφόνοι δέν εἶναι «στάρ»

    Έχει δίκιο η “ΕΣΤΙΑ”, έχει παραγίνει πια το κακό. ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ! Από την αρχή απέφυγα να σχολιάσω αυτήν την τργωδία. Δεν το έκαμα από αδιαφορία, αλλά από σεβασμό. Αλλά τώρα κατάντησε πια το πράγμα αηδία. Ανοίγεις την πρωινή εφημερίδα, “Καρολάιν”, ανοίγεις το λαπτοπ, “Γλυκά Νερά”, ανοίγεις τηλεόραση, εκεί κι αν γίνεται το έλα να δεις. Φτάνει πια. Ας βρουν και κάτι άλλο για “ξεκάρφωμα” έστω.

    Οι Ελβετοί γράφουν μερικά σωστά, αλλά σ’ ένα κάνουν λάθος, διότι δεν γνωρίζουν. Τα ΜΜΕ μιλούσαν ευθύς εξ αρχής για αλλοδαπούς, των οποίων μάλιστα ο ένας είχε συλληφθεί στα σύνορα κλπ., κλπ., διότι αυτά τούς έδιδε η ΕΛΑΣ. Είναι παγία η τακτική τής παραπληροφόρησης, για ν’ αποπροσανατολίζουν τον δράστη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
32,400ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα