Η ανοικτή ιστορία και οι εχθροί της.

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -


Προσκεκλημένος του Παντελή Σαββίδη ο π. Νικόλαος Λουδοβίκος. Μιλά για το θέμα του τελευταίου βιβλίου του “Η ανοικτή ιστορία και οι εχθροί της”.

spot_img

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αυτόκλητος Μεταφραστής
    με τους “Κωδικούς” του Αριστοτέλη, πράγμα που έκαναν οι Έλληνες Πατέρες: τόσο οι Καππαδόκες όσο και ο Μάξιμος και ο Παλαμάς.

    Το Όν και ο Όν δεν είναι Ουσία αλλά Γίγνεσθαι = (άκτιστη) ΕΝΕΡΓΕΙΑ = Αληθινή/Αιώνια Ύπαρξη
    Ο Όν = θεϊκός ΛΟΓΟΣ = Δημιουργός είναι το ένα πρόσωπο του τριαδικού Θεού = Ουσία/Πατέρας, Ενέργεια/Υιός, Πνεύμα/αντι-ύλη

    Η Ουσία/Πατέρας υπόκειται στο (κτιστό) Χάος της Ύλης = στο πρώτο υπαρξιακό επίπεδο = του Χρόνου = της γέννησης και της φθοράς.
    Η Ενέργεια/Υιός/Λόγος βρίσκεται ΜΕΣΑ στα Όντα/ Πρόσωπα = στο δεύτερο υπαρξιακό επίπεδο της Φύσης/Κόσμου/Μορφής= στο άκτιστο επίπεδο. Διαθέτοντας θεϊκή Ενέργεια, τα όντα (=αληθινές υπάρξεις) υπάρχουν αδιαχώριστα το ένα από το άλλο (επειδή η Ενέργεια δεν τεμαχίζεται) = ΚΟΙΝΩΝΟΥΝ

    Στον άνθρωπο όμως ο Λόγος βρίσκεται στο δεύτερο ψυχικό επίπεδο (στο Ασυνείδητο) το οποίο στον συνήθη άνθρωπο βρίσκεται σε κατάσταση ύπνου (sleeping mode). Για να αφυπνιστεί το δεύτερο, το πρώτο πρέπει να υπολειτουργεί = το Ασυνείδητο ενεργοποιείται όταν δεν είναι ενεργό το Συνειδητό (όπως συμβαίνει στον ύπνο με τα όνειρα).
    Το Συνειδητό είναι μια κλειστή νοητική και ψυχική κατάσταση κατασκευασμένη με ιδιαίτερο τρόπο από την κάθε κοινωνία. Το Ασυνείδητο = η ελευθερία από την προκατασκευασμένη σκέψη και ψυχή, πάλι μόνο η κοινωνία μπορεί να το αφυπνίσει επειδή πρόκειται για τον τρόπο των Αρετών (Δικαιοσύνη, Αφοβία, Σοφία, Φιλοκαλία) οι οποίες δεν αφορούν την ηθική αλλά το συλλογικό Νόημα-Σκοπό Ζωής = ο Άνθρωπος ΓΙΝΕΤΑΙ αληθινό ΟΝ.

    Μόνο μια αληθινή ΚΟΙΝΩΝΙΑ μπορεί να θέσει το Νόημα-Σκοπό του ΚΟΙΝΩΝΕΙΝ.
    Η ενεργοποίηση του θεϊκού ΛΟΓΟΥ γίνεται μόνο με τον τρόπο της ΚΑΛΟΚΑΓΑΘΙΑΣ =ελαχιστοποίηση του πρώτου ψυχικού επιπέδου = του επιπέδου των Επιθυμιών = μετάβαση από το αίσθημα στο ΣΥΝ-ΑΙΣΘΗΜΑ και μετατροπή των Παθών (της Βουλευτικής Όρεξης) σε Αρετή=Δικαιοσύνη=Αγάπη.
    Η τέλεια Κοινωνία βγάζει τους ανθρώπους από τη ψευδαίσθηση/μεταφυσική/θρησκευτική πίστη πως ο θεός και τα αληθινά όντα είναι ΟΥΣΙΕΣ, άρα είτε θα είναι πολλά «υποκείμενα» και η ζωή «Ιστορία» είτε θα είναι μια «ενότητα» και η ζωή «Φύση».

    Μόνο μια φιλοσοφική Κοινωνία (με παιδεία το φιλοσοφείν) μπορεί να δώσεις στους ανθρώπους να καταλάβουν πως εκτός από το πρώτο επίπεδο ύπαρξης (των 3 διαστάσεων) υπάρχει και ένα δεύτερο: η 4η διάσταση ή άκτιστο ή Ενέργεια ή Γίγνεσθαι ή Λόγος ή Κοινωνείν

    «Ουδ’ εν παντεί έθνη» το φιλοσοφείν (Επίκουρος)

  2. Αν ο Ακινάτης μπορούσε να καταλάβει τον Αριστοτέλη με τη γοτθική γλώσσα-σκέψη του, δεν θα έλεγε τις αδιανόητες μπούρδες περί naturaliter socialis = δηλαδή η θνητή φύση του ανθρώπου είναι να ζει σε αγέλη.
    Ο «πολιτικός» άνθρωπος είναι το ολοκληρωμένο-αληθινό όν = αυτό που έγινε η Φύση-Σκοπός του= αυτό που «ήταν να γίνει»: ένας αληθινός Άνθρωπος με αφυπνισμένο Λόγο. Δηλαδή κάτι εντελώς άσχετο με το «λογικό-ιδιοτελές υποκείμενο» του Ακινάτη.

    Η νέα φυσική (4η διάσταση και γίγνεσθαι) σίγουρα προσφέρεται καλύτερα από τον Ακινάτη για να κατανοηθεί ο Γρηγόριος Παλαμάς και ολόκληρη η πατερική και φιλοσοφική παράδοση των Ελλήνων.

    Στην ψυχή του απλού ελληνικού λαού (όχι στους σημερινούς διανοούμενους ούτε στη σημερινή Εκκλησία) διατηρείται ζωντανή η ελληνική Σοφία: Στα δημοτικά τραγούδια η Κοινωνία είναι η αληθινή = η άκτιστη = της καλοκαγαθίας

    Οι ΘΕΣΜΟΙ στην ελληνική παράδοση δεν έχουν σχέση με το Κράτος γιατί αφορούν το επίπεδο της Αρετής/Ελευθερίας = το άκτιστο.

    Οι Δυτικοί, λόγω εγκλωβισμού στο ένα επίπεδο ύπαρξης και ψυχής, πολώνουν το ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΟ Όν σε Φύση και Ιστορία, Ολότητα-Μέρη, Θρησκεία-Εκκοσμίκευση, Κράτος-Υποκείμενο, Ανάγκη-Ελευθερία.

    Στον 13ο αιώνα πραγματοποιήθηκε στη Δύση ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ από τον ουνιβερσαλισμό/Ενότητα/Φύση στον παρτικουλαρισμό/Άτομο/Ιστορία. Σήμερα, επιστρέφουμε στο άλλο άκρο του εκκρεμούς.

    Αυτό σημαίνει 1) ότι ο τρόπος ψυχικής ύπαρξης ξαναγίνεται «ελαχιστοποιημένος» = χωρίς ΘΥΜΙΚΟ/ΒΟΥΛΗΣΗ = κομφορμισμός-ανορθολογισμός-αντικοινωνικότητα και 2) ότι η Θέληση για Δύναμη ανήκει στην Τεχνολογία και την Εξουσία = Μεσαιωνικός Ολοκληρωτισμός

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα