Εγκώμια του Γερμανού πρέσβη για την ελληνική γλώσσα: Χιλιάδες μαθητές στη Γερμανία μαθαίνουν αρχαία ελληνικά

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Με έναν ξεχωριστό τρόπο ο ελληνομαθής πρέσβης της Γερμανίας στην Ελλάδα, Αντρέας Κιντλ, έστειλε το δικό του μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας.

Μιλώντας άπταιστα ελληνικά, ο Αντρέας Κιντλ, αφού ανέφερε πως σπούδασε Αρχαία Ελληνικά στο πανεπιστήμιο, εκμυστηρεύθηκε πως τον έχουν εμπνεύσει σε όλη του τη ζωή.

«Τα ελληνικά είναι μια αρχαία γλώσσα, αλλά είναι επίσης μια σύγχρονη και ζωντανή γλώσσα. Στη Γερμανία πάνω από 10.000 μαθητές μαθαίνουν τα αρχαία ελληνικά στο σχολείο και ο αριθμός τους αυξάνεται τα τελευταία χρόνια. Προσωπικά, σπούδασα τα αρχαία ελληνικά στο πανεπιστήμιο και η ελληνική γλώσσα με έχει εμπνεύσει σε όλη μου τη ζωή. Γι’ αυτό είμαι ευγνώμων. Ν’ είστε καλά» ανέφερε στο μήνυμά του στον προσωπικό του λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο αναδημοσίευσε στον επίσημο λογαριασμό της και η γερμανική πρεσβεία.

“https://www.iefimerida.gr/ellada/elliniki-glossa-arhaia-ellinika-germania-presbis”>Εγκώμια του Γερμανού πρέσβη για την ελληνική γλώσσα: Χιλιάδες μαθητές στη Γερμανία μαθαίνουν αρχαία ελληνικά

spot_img

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1.  Ελληνική Γλώσσα,Νομοθετικό Πλαίσιο,Προοπτικές.

    Ιστορικό: (Συνταγματικές Προβλέψεις)
    1. Σύνταγμα 1952 (ΦΕΚ τΑ 1 01.01.1952)
    « Ἄρθρον 107
    Ἐπίσημος γλῶσσα τοῦ Κράτους εἶναι ἐκείνη εἰς τὴν ὁποίαν συντάσσονται τὸ
    πολίτευμα καὶ τῆς ἑλληνικῆς νομοθεσίας τὰ κείμενα. Πᾶσα πρὸς παραφθοράν
    ταύτης ἐπέμβασις ἀπαγορεύεται.»
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19520100001
    2. Σύνταγμα 1968 (ΦΕΚ τΑ 267 15.11.1968)
    « Ἄρθρον 6
    Ἐπίσημος γλῶσσα τοῦ Κράτους καὶ τῆς ἐκπαιδεύσεως εἶναι ἐκείνη, εἰς
    τὴν ὁποίαν συντάσσονται τὸ Σύνταγμα καὶ τὰ κείμενα τῆς ἑλληνικῆς
    νομοθεσίας.»
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19680100267
    3. Σύνταγμα 1973 (ΦΕΚ τΑ 266 04.10.1973)
    « Ἄρθρον 6
    Ἐπίσημος γλῶσσα τοῦ Κράτους καὶ τῆς ἐκπαιδεύσεως εἶναι ἐκείνη, εἰς
    τὴν ὁποίαν συντάσσονται τὸ Σύνταγμα καὶ τὰ κείμενα τῆς ἑλληνικῆς
    νομοθεσίας.»
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19730100266
    4. Σύνταγμα 1975 (ΦΕΚ τΑ 111 09.06.1975)
    Δεν υπάρχει άρθρο για τον ορισμό της επίσημης γλώσσας του κράτους.
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19750100111
    5. Ισχύον Σύνταγμα:
    Δεν υπάρχει άρθρο για τον ορισμό της επίσημης γλώσσας του κράτους
    αναθεωρήσεις του μέχρι σήμερα (2023-12-31).

    – Μεταφορά του κειμένου του Συντάγματος στη δημοτική γλώσσα.
    (ΦΕΚ τΑ 24 14.03.1986)
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19860100024
    – Αναθεώρηση 2001 (ΦΕΚ τΑ 85 18.04.2001)
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20010100085
    – Αναθεώρηση 2008 (ΦΕΚ τΑ 102 2.06.2008)
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20080100102
    – Αναθεώρηση 2019 (ΦΕΚ τΑ 187 28.11.2019)
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20190100187
    Ιστορικό: (Νομοθετικές Προβλέψεις)
    1. Νόμος ὑπ’ ἀριθ. 309/1976 (ΦΕΚ τΑ 100 30.04.1976)
    Καθιέρωση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης της Νεοελληνικής Γλώσσας.
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19760100100
    2. Νόμος 1228/1982 (ΦΕΚ τΑ 15 11.02.1982)
    (Άρθρο δεύτερο)
    Καθιέρωση του μονοτονικού συστήματος.
    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=19820100015
    3. Υπουργική Απόφαση Φ.7/76108/ΓΔ4 (ΦΕΚ τB 2418 18.06.2020)
    Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο.
    Άρθρο Μόνο (Απόσπασμα)

    «Σκοπός της εισαγωγής της δημιουργικής ενασχόλησης των παιδιών με
    την Αγγλική γλώσσα, είναι ο εμπλουτισμός του προγράμματος του
    Νηπιαγωγείου – μεθοδολογικά και θεματικά- όχι μόνο για την γλωσσική
    αλλά και για την ολόπλευρη ανάπτυξη των ικανοτήτων των νηπίων και
    τη διαμόρφωση της ταυτότητας του ενεργού πολίτη στο σύγχρονο
    πολυπολιτισμικό περιβάλλον.»

    Πηγή: http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20200202418
    Επιπλέον πληροφορίες:
    Για τη κατάργηση του πολυτονικού: https://www.polytoniko.org/histo.php
    Προοπτικές: (Πιθανά σενάρια.)
    α. Καθιέρωση άτονου συστήματος. (Ήδη τράπεζες στις ηλεκτρονικές
    συναλλαγές το έχουν καθιερώσει).
    β. Καθιέρωση της Αγγλικής ως δεύτερης επίσημης γλώσσας.
    γ. Κατάργηση του ελληνικού αλφαβήτου. (βλέπε Greeklish)

    • Οι ξένοι μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα από την Αρχαιότητα και αν ρωτήσετε τους Ελληνιστές στενοχωρήθηκαν πολύ όταν η κυβέρνηση της Αλλαγής νομοθέτησε τον μονοτονικό , με το οποίο δεν μπορείς να κατανοήσεις αρχαία ,επειδή με την δασεία άλλαζαν γράμματα προ της λέξεως .
      Η ΕΛΛΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ HELLAS ΓΙΑΤΙ ΔΑΣΥΝΟΤΑΝ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ Ε ΚΑΙ Η ΔΑΣΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ ΗΤΑΝ ΤΟ H.
      Τότε έγινε η ζημιά και τον νόμο του ΠΑΣΟΚ τον ψήφισαν μόνο 11 βουλευτές με την μεγαλύτερη να γράψουν στην δημοτική με το μονοτονικό και το Σύνταγμα μετά την τροποποίηση του 1986. Αργότερα γλύτωσε η Εφημερίς-και όχι η Εφημερίδα- της κυβερνήσεως στο ΦΕΚ.
      Τι αραδιάζετε συνεχώς τους προ αυτού νόμους;;;.

      • Απάντηση:
        1. Για να δούν οι προβληματιζόμενοι αναγνώστες ότι το Σύνταγμα Καραμανλή — Τσάτσου μεταξύ άλλων προέβλεπε και τη μελλοντική εξαφάνιση της Ελληνικής γλώσσας ως επίσημης γλώσσας (όπως προέβλεπε και τη κατάργηση του υπάρχοντος συντάγματος μέσω του άρθρο 28 για την «Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση».)
        2. Επίσης να πληροφορηθούν οι προβληματιζόμενοι αναγνώστες το τί προέβλεπαν τα
        τρία αμέσως προηγούμενα συντάγματα της χώρας.
        Σχόλια
        1. Τα θέματα που θίγω είναι:
        α. Η μή συνταγματική κατοχύρωση της Ελληνικής γλώσσας ως επίσημης γλώσσας του
        κράτους από το σύνταγμα Καραμανλή–Τσάτσου (1975–σήμερα).
        β. Η προσπάθεια επιβολής της Αγγλικής γλώσσας ως δεύτερης γλώσσας στην
        εκπαίδευση από τη βαθμίδα του Νηπιαγωγείου.
        Εσείς τα παραβλέπετε αυτά και εστιάζεστε στη (κακώς κατά τη γνώμη μου) κατάργηση του
        μονοτονικού, που έγινε μέσω τροπολογίας σε νόμο για τη τεχνική εκπαίδευση (βλέπε παραπάνω σύνδεσμο).
        2. Μιά ερμηνεία αυτής της μονομέρειάς σας: Η υπεράσπιση του συντάγματος της Προεδρευομένης Κοινοβουλευτικής Ολιγαρχίας που περιγράφεται στο υπάρχον σύνταγμα
        και προήλθε σαν φυσικό επακόλουθο από τη Μεταπολίτευση Made in USA
        3. Είναι ευτυχής συγκυρία ότι ο κ. Π. Σαββίδης επιτρέπει την Ισηγορία στην
        ιστοσελίδα και έχουμε το προνόμιο να έχουμε δημόσιο λόγο. Καλό θα ήταν να κάνουμε διάλογο προσπαθώντας να βρούμε την αλήθεια των πραγμάτων. Βασική προϋπόθεση:
        «Αρχή παιδεύσεως ἡ τῶν ὀνομάτων ἐπίσκεψις» (Σωκράτης κατά τον Αντισθένη)
        Δηλαδή να ορίζουμε για τι πράγμα συζητάμε.

        • Μα είναι εύκολη η απάντησή μου στο ερώτημά σας -το made in USA είναι στα μυαλά σας και όλων των αντιΚαραμανλικών- .
          Και αν ακόμη προέβλεπε το Σύνταγμα του 1975 ως επίσημη γλώσσα την καθαρεύουσα η διάταξη δεν θα ήταν μη αναθεωρούμενη και το ΑνδρεοΠασόκ, απλώς θα νομοθετούσε το δολοφονικό της γλώσσας μας μονοτονικό μετά την ευρεία αναθεώρηση του Συντάγματος του 1986 , κατά την οποίαν καθιέρωσε και τον κοινοβουλευτικό δικτάτορα πρωθυπουργό και όχι μόνο. Με καθαρεύουσα και πολυτονικό θα ανέβαινε στην εξουσία ο αφισοκολλητής του ;;;.
          Να υποστηρίζουμε τους πρωθυπουργούς που ψηφίζαμε και αγαπάμε ,αλλά όταν τους προδίδουν τα βλαπτικά για το έθνος έργα τους αδικούμε την νοημοσύνη μας.
          ΕΥΤΥΧΩΣ Η Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙ ΟΛΑ ΣΤΑ ΚΙΤΑΠΙΑ ΤΗΣ. Ποιος την διαβάζει όμως.

          • Δυστυχώς δεν μπορείτε να διεξάγετε διάλογο με επιχειρήματα. Διαβάσατε το κείμενο Μεταπολίτευση Made in USA; Αν ναί, έχετε κάτι να αντικρούσετε; Άν όχι, προς τί ο χαρακτηρισμός μου ως «αντιΚαραμανλικού»; Αυτός ο επιθετικός προσδιορισμός προσθέτει κάτι σε αυτά που παραθέτω;
            Παρατηρώ επίσης δυστυχώς ότι τοποθετείτε θέμα δημοτικής–καθαρεύουσας ενώ εγώ επισημαίνω απουσία ορισμού επίσημης γλώσσας του κράτους από τα συνταγματικά κείμενα του 1975 μέχρι σήμερα. Δηλαδή αλλάζετε αντικείμενο συζήτησης. Παρακαλώ τοποθετηθείτε (εφ’ όσον ασχολείσθε με τα σχόλιά μου) με αυτά που αναφέρω.

          • Άδικα χάνεις τον καιρό σου προσπαθώντας να συζητήσεις μ’ αυτόν τον γέρο-στόκο, ο οποίος ουδέποτε διαβάζει αυτά που τού δίνουν και ούτε πια μπορεί ν’ αλλάξει γνώμη. Γι αυτόν τα πάντα περιστρέφονται γύρω από τούς καραμανλήδες, το να είσαι δε “αντι-Καραμανλικός” (sic)
            είναι η μεγαλύτερη αμαρτία που μπορεί να διαπράττει κανείς.

            “Λίγα χρόνια αργότερα ο Καραμανλής έδωσε το πράσινο φως για την κατάργηση των τόνων και των πνευμάτων (κάτι που τελικώς υλοποίησε αρκετά αργότερα η κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου). Ο τότε αρμόδιος υπουργός Παιδείας, συντηρητικός και κατά τινας άτομο οπισθοδρομικό, δεν τολμούσε να διαφωνήσει ανοιχτά με τον Καραμανλή, φοβούμενος την απόλυσή του από την κυβέρνηση. Για τον λόγο αυτό, όπως ο ίδιος ο Καραμανλής έχει αφηγηθεί, ο οπισθοδρομικός αυτός υπουργός ειδοποίησε τον Κ. Τσάτσο, που είχε ήδη γίνει Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Ο Κ. Τσάτσος έσπευσε να τηλεφωνήσει στον Π. Μολυβιάτη, ζητώντας του να πει στον πρωθυπουργό ότι ήταν έτοιμος να υποβάλει την… παραίτησή του αν η Κυβέρνηση Καραμανλή προχωρούσε στην κατάργηση των τόνων…” (από το άρθρο Μαρτυρία: Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ήθελε την λατινοποίηση του αλφαβήτου

            Κι ο Καραμανλής ένας βασιβουζούκος ήταν, που ήθελε να μιμείται πάντα τούς Ευρωπαίους. Φοβερό κόμπλεξ κι αυτό.

          • Αγαπητέ Επισκέπτη,
            σε ευχαριστώ για την επιπλέον τεκμηρίωση. Συμφωνώ απόλυτα με τη τελευταία σας παράγραφο, και θέλω να προσθέσω ότι το «Ευρωπαϊκό κόμπλεξ» διατρέχει σύμπασα την Ελληνική κοινωνία η οποία βρίσκεται κατά τη γνώμη στο έσχατο όριο πνευματικής αποχαύνωσης. Είναι παρήγορο που υπάρχουν φωνές σαν τη δική σας σήμερα. Νάστε πάντα καλά!

  2. ᾿΄Αν κάποτε κατανοήσουμε τήν σημασία τῆς ῾Ελληνικῆς γλώσσας, καί τήν ἀξία της ὄχι μόνο γιά τόν ῾Ελληνισμό ἀλλά καί γιά τόν παγκόσμιο πολιτισμό, ὄχι ὡς ἱστορική γλώσσα ἀλλά ὡς πρός τήν δημιουργία της, τήν ἐτυμολογία τῶν λέξεων, τήν ὀντολογική σημασία της, τήν πνευματικότητά της, θά ἔπρεπε νά ἀνακαλύψουμε αὐτά καί ἄλλα πολλά μέσα ἀπό στοχευμένη ἔρευνα. ᾿΄Αν ξεφύγουμε ἀπό τά στεγανά τῶν κομματικῶν ἀντιπαλοτήτων πού γίνονται τροχοπέδη προόδου, ἀντί νά ὁδηγοῦν σέ ἀνταγωνισμό ποιοτικῆς προόδου γιά τόν ἄνθρωπο.

    Δύο κείμενα γιά τήν ἱστορία τῶν τόνων καί τῶν πνευμάτων στήν ῾Ελληνική γλώσσα.

    https://www.protothema.gr/stories/article/1405833/oi-tonoi-stin-elliniki-glossa-monotoniko-kai-polutoniko-sustima/

    https://armynow.gr/katargisi-politonikou-sistimatos/

    Καί ἕνας σχολιασμός τοῦ ᾿Ελύτη γιά τήν Εὐρώπη, τήν Εὐρώπη, χαριέντως νά πῶ, πού πρέπει νά ἀναζητήσει τά φωνήεντα.

    https://youtu.be/4rmdMGmwzGc?si=FTuOZVTeDBN8j3vb

  3. Σας ευχαριστώ αμφοτέρους -κ.κ. Φερώνυμε και Επισκέπτη, ιδίως εσάς κ .Επισκέπτη-διότι στην παραπομπή σας στο άρθρο ΜΑΡΤΥΡΙΑ. ”Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ήθελε την λατινοποίηση του αλφαβήτου” (υπάρχει κάτι που ήθελε και δεν το έκανε ) ,υπάρχει στο τέλος και ένα άρθρο με τίτλο ”Με κυνισμό και αθωότητα” του κ. Χρήστου Γιανναρά στην Καθημερινή της 16.03.2013, το οποίο συνιστώ και σε εσάς και σε όλους τους αναγνώστες των Ανιχνεύσεων -και όχι μόνο- να το διαβάσετε.
    Υ.Γ Βασιβουζούκος , λοιπόν ο Καραμανλής.
    Μακάρι να ξαναείχαμε άλλον τέτοιον θα σας πουν αν ερωτηθούν και οι σημερινοί Έλληνες. .
    Ευχαριστώ σας που επιβεβαιώσατε τον αντι-Καραμανλισμό σας.
    ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΚΙΑ ΣΑΣ ΘΑ ΜΕΙΝΕΤΕ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
33,100ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα