ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΕΣΑ;

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

 

Το κοινό μειώνεται στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης στις ΗΠΑ – με ορισμένες εξαιρέσεις

MICHAEL LIPKA και ELISA SHEARER

Ένα μειούμενο ποσοστό ενηλίκων στις ΗΠΑ παρακολουθεί στενά τις ειδήσεις, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες του Pew Research Center. Και το κοινό συρρικνώνεται για αρκετούς παλαιότερους τύπους ειδησεογραφικών μέσωνόπως οι τοπικοί τηλεοπτικοί σταθμοί, οι περισσότερες εφημερίδες και το δημόσιο ραδιόφωνο – ακόμη και όταν αυξάνονται για νεότερες πλατφόρμες όπως τα podcast, καθώς και για ορισμένες συγκεκριμένες επωνυμίες μέσων.

Το Pew Research Center παρακολουθεί εδώ και καιρό τις τάσεις στη βιομηχανία ειδήσεων. Εκτός από τις ερωτήσεις έρευνας σχετικά με τις συνήθειες ειδήσεων των Αμερικανών, το έργο μας State of the News Media χρησιμοποιεί πολλές άλλες πηγές δεδομένων για να εξετάσει διάφορες πτυχές του κλάδου, όπως το μέγεθος του κοινού, τα έσοδα και άλλες μετρήσεις.

Πώς το κάναμε αυτό

Τα τελευταία δεδομένα δείχνουν μια περίπλοκη εικόνα. Εδώ είναι μερικά από τα βασικά ευρήματά μας:

Ως επί το πλείστον, η κυκλοφορία των ημερήσιων εφημερίδων σε εθνικό επίπεδο – μετρώντας τις ψηφιακές συνδρομές και την έντυπη κυκλοφορία – συνεχίζει να μειώνεται, πέφτοντας σε κάτι λιγότερο από 21 εκατομμύρια το 2022, σύμφωνα με προβλέψεις που χρησιμοποιούν δεδομένα από τη Alliance for Audited Media (AAM). Η κυκλοφορία τις καθημερινές μειώθηκε κατά 8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και 32% σε σχέση με πέντε χρόνια πριν, όταν ήταν πάνω από 30 εκατομμύρια. Από τις 136 δημοσιεύσεις που περιλαμβάνονται σε αυτήν την ανάλυση, 120 παρουσίασαν πτώση στην κυκλοφορία τις καθημερινές το 2022.
Ενώ οι περισσότερες εφημερίδες στις Ηνωμένες Πολιτείες δυσκολεύονται, μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες βιώνουν ψηφιακή ανάπτυξη. Τα δεδομένα της AAM δεν περιλαμβάνουν όλη την ψηφιακή κυκλοφορία σε τρεις από τις πιο εξέχουσες εφημερίδες της χώρας: The New York Times, The Wall Street Journal και The Washington Post. Ωστόσο, ενώ και οι τρεις αντιμετωπίζουν μειώσεις στις έντυπες συνδρομές τους, άλλα διαθέσιμα στοιχεία υποδηλώνουν σημαντικές αυξήσεις στις ψηφιακές συνδρομές για τους New York Times και τη Wall Street Journal. (Παρόμοια δεδομένα δεν είναι διαθέσιμα για την Washington Post.) Για παράδειγμα, οι New York Times σημείωσαν αύξηση 32% στις συνδρομές μόνο για ψηφιακή χρήση το 2022, ξεπερνώντας τους 10 εκατομμύρια συνδρομητές και συνεχίζοντας χρόνια ανάπτυξης, σύμφωνα με τις αρχειοθετήσεις της Επιτροπής Κεφαλαιοαγοράς των ΗΠΑ(SEC). Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους αυτά τα δεδομένα δεν είναι άμεσα συγκρίσιμα με τα δεδομένα της AAM, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι ορισμένες ψηφιακές συνδρομές στους The New York Times δεν περιλαμβάνουν ειδήσεις και περιορίζονται σε άλλα προϊόντα όπως η μαγειρική και τα παιχνίδια. Ωστόσο, αυτά τα brands αντιστρέφουν τη συνολική τάση.
Συνολικά, η ψηφιακή επισκεψιμότητα στους ιστότοπους των εφημερίδων μειώνεται. Ο μέσος μηνιαίος αριθμός μοναδικών επισκεπτών στους ιστότοπους των 50 κορυφαίων εφημερίδων της χώρας (με βάση την κυκλοφορία και συμπεριλαμβανομένων των New York Times, The Wall Street Journal και The Washington Post) μειώθηκε κατά 20% σε λιγότερο από 9 εκατομμύρια το τέταρτο τρίμηνο του 2022 , κάτω απο περισσότερο από 11 εκατομμύρια την ίδια περίοδο το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της Comscore. Η διάρκεια της μέσης επίσκεψης σε αυτούς τους ιστότοπους μειώνεται επίσης – σε λίγο λιγότερο από ενάμιση λεπτό το τελευταίο τρίμηνο του 2022.
Η επισκεψιμότητα στους κορυφαίους ιστότοπους ψηφιακών ειδήσεων δεν επιταχύνεται. Συνολικά, η επισκεψιμότητα στους ιστότοπους ειδήσεων με τις περισσότερες επισκέψεις – αυτούς με τουλάχιστον 10 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες το μήνα το τέταρτο τρίμηνο ενός δεδομένου έτους – έχει μειωθεί τα τελευταία δύο χρόνια. Ο μέσος αριθμός μηνιαίων μοναδικών επισκεπτών σε αυτούς τους ιστότοπους ήταν 3% χαμηλότερος τον Οκτώβριο-Δεκέμβριο 2022 σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021, μετά από πτώση 13% το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την Comscore. Η διάρκεια της μέσης επίσκεψης σε αυτούς τους ιστότοπους μικραίνει επίσης. (Αυτοί οι ιστότοποι μπορούν να περιλαμβάνουν ιστότοπους εφημερίδων, όπως αυτός των The New York Times, καθώς και άλλους ιστότοπους ψηφιακών ειδήσεων όπως εκείνοι του CNN, του Fox News ή του Axios.)

Σε δεδομένα πολλών χρόνων, σημειώθηκε πτώση στο κοινό των τοπικών τηλεοπτικών ειδήσεων, επηρεάζοντας εξίσου τα πρωινά, τα βραδινά και τα αργά το βραδυ χρονικά διαστήματα. Για παράδειγμα, ο μέσος αριθμός τηλεοράσεων που συντονίστηκαν σε θυγατρικές ABC, CBS, NBC και Fox για τις βραδινές ειδήσεις ήταν λίγο πάνω από 3 εκατομμύρια το 2022, από μόλις 4 εκατομμύρια το 2016.
Οι τάσεις του κοινού είναι λίγο πιο ανάμεικτες όταν πρόκειται για τηλεοπτικές ειδήσεις σε καλωδιακούς και δικτυακούς σταθμούς. Το κοινό της ώρας αιχμής (Prime Time) κατά την διάρκεια της ημέρας για το CNN, το Fox News και το MSNBC όλα αυξήθηκαν το 2020, το πρώτο έτος της πανδημίας COVID-19, πριν μειωθούν το 2021. Το κοινό του Fox News αυξήθηκε ξανά το 2022, ενώ το κοινό για τα άλλα δύο τα κανάλια συνέχισε να μειώνεται.
Το κοινό για το πρόγραμμα ειδήσεων στο ABC, το CBS και το NBC είναι σχετικά σταθερό τα τελευταία χρόνια, με κάποιες διακυμάνσεις ανάλογα με τη χρονική περίοδο. Το κοινό για τις βραδινές ειδήσεις είναι ελαφρώς αυξημένο από το 2016 και στα τρία δίκτυα, αλλά είναι ελαφρώς μειωμένο για τις πρωινές ειδήσεις.
Η ιστορία είναι ανάμεικτη και όσον αφορά το ραδιόφωνο. Το μερίδιο των Αμερικανών που ακούν επίγειο ραδιόφωνο έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, όπως και το κοινό στο NPR και το PRX. Ωστόσο, υπήρξε σαφής αύξηση του κοινού για podcast και άλλους τύπους διαδικτυακού ήχου. Αν και τα podcast συχνά δεν σχετίζονται με ειδήσεις, περίπου τα δύο τρίτα των ακροατών podcast στις ΗΠΑ λένε ότι ακούνε ειδήσεις να συζητούνται στα podcast που ακούν.
Οι οικονομικές τάσεις στον κλάδο των ειδήσεων
Οι μειώσεις στο κοινό δεν σημαίνουν απαραίτητα μείωση των εσόδων, με ορισμένες βιομηχανίες να τα πηγαίνουν καλύτερα από άλλες το 2022. Η βιομηχανία εφημερίδων και η διαδικτυακή τηλεόραση, για παράδειγμα, σημείωσαν απώλειες στα διαφημιστικά έσοδα, ενώ τα έσοδα της τοπικής τηλεόρασης ακολούθησαν τυπικά πρότυπα που σχετίζονται με τα εκλογικά έτη.

Ακολουθούν ορισμένα σημεία δεδομένων σχετικά με την οικονομική πορεία αυτών των τομέων μέσων ενημέρωσης, με βάση δεδομένα από καταθέσεις στην SEC, εταιρείες παρακολούθησης κλάδου και άλλες πηγές:

Τα έσοδα από διαφημίσεις για τις εφημερίδες συνέχισαν να μειώνονται σταθερά. Το 2020, οι προβλέψεις για τα έσοδα από την κυκλοφορία ξεπέρασαν τα διαφημιστικά έσοδα για πρώτη φορά τουλάχιστον από το 1956 (το πρώτο έτος για το οποίο υπάρχουν διαθέσιμα δεδομένα) και αυτό το μοτίβο παραμένει σταθερό τα τελευταία χρόνια. Η σύνθεση των διαφημιστικών εσόδων αλλάζει επίσης: Σχεδόν το ήμισυ των διαφημιστικών εσόδων των εταιρειών εφημερίδων (48%) προήλθε από την ψηφιακή διαφήμιση το 2022, πάνω από 19% το 2012.
Για την τοπική τηλεόραση, τα διαφημιστικά έσοδα παρέμειναν σχεδόν σταθερά στο σύνολό τους, ενισχύονται από την αυξημένη ψηφιακή διαφήμιση και τις συνεχείς αυξήσεις των εσόδων από πολιτική διαφήμιση κατά τη διάρκεια των εκλογικών ετών. Η πολιτική διαφήμιση, ειδικότερα, έχει αυξηθεί την τελευταία δεκαετία, αυξάνοντας από περίπου 600 εκατομμύρια δολάρια το έτος των προεδρικών εκλογών του 2012 σε περίπου 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 (έτος ενδιάμεσης εκλογής). Οι τοπικοί τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν επίσης αυξήσει τα έσοδα από τα τέλη αναμετάδοσης, τα οποία καταβάλλονται από καλωδιακά και δορυφορικά συστήματα για τη μεταφορά τοπικών καναλιών.
Τα έσοδα του τοπικού δημόσιου ραδιοφωνικού σταθμού αυξήθηκαν, από περίπου 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 σε περίπου 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021. Τα έσοδα για το NPR, συγκεκριμένα, αυξήθηκαν κατά 8% μεταξύ 2021 και 2022.

Οι τάσεις εσόδων για τις ειδήσεις της καλωδιακής τηλεόρασης ποικίλλουν ανάλογα με το δίκτυο. Μεταξύ των τριών μεγάλων δικτύων καλωδιακών ειδήσεων, το Fox News ηγήθηκε τόσο στα συνολικά έσοδα όσο και στα καθαρά διαφημιστικά έσοδα, τα οποία αυξήθηκαν από το 2020 έως το 2022. Το CNN και το MSNBC σημείωσαν μικρή πτώση την ίδια περίοδο.
Τα έσοδα από διαφημίσεις έχουν γενικά μειωθεί για τα προγράμματα ειδήσεων ABC, CBS και NBC από το 2020, τόσο στις πρωινές όσο και στις βραδινές ώρες.

Ο Michael Lipka είναι αναπληρωτής διευθυντής που εστιάζει στην έρευνα ειδήσεων και πληροφοριών στο Pew Research Center.

Η Elisa Shearer είναι ανώτερη ερευνήτρια που εστιάζει στην έρευνα ειδήσεων και πληροφοριών στο Pew Research Center.

www.pewresearch.org

spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
33,100ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα