Γιατί (μάλλον) πίνεις λάθος τον καφέ σου – Τα τρία κόλπα που πρέπει να κάνεις

Print Friendly, PDF & Email
spot_img

Φωτ. AP

Ο καφές, για τους περισσότερους από εμάς, θεωρείται ως το αναγκαίο ρόφημα, προκειμένου να «βγει» η ημέρα. Χωρίς αυτόν, νομίζουμε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε… βήμα (και όχι άδικα). 

Η πανδημία του κορωνοϊού έσπευσε να εδραιώσει έτι περισσότερο αυτή τη σχέση εξάρτησης, καθώς -σύμφωνα με έρευνα του Cinch Home Services– όσοι τηλεργάζονται πίνουν περισσότερες κούπες καφέ (3,1 ανά ημέρα) σε σχέση με όσους συνεχίζουν να προσέρχονται στο γραφείο (2,5 ανά ημέρα). 

Με βάση τα ευρήματα της ίδιας έρευνας, το 34% των ερωτηθέντων παραδέχεται ότι πίνει περισσότερο καφέ κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης σε σχέση με το προηγούμενο χρονικό διάστημα. 

Την ίδια ώρα δε, το 28% δηλώνει ότι ο καφές (και η καφεΐνη) τον καθιστά πιο παραγωγικό στην εργασία του. Κάτι, το οποίο εν μέρει ισχύει, όπως προκύπτει από δημοσίευμα του CNBC, στο οποίο περιγράφεται το πώς ακριβώς μπορούμε να αυξήσουμε την ενέργειά μας -και άρα την παραγωγικότητά μας- μέσω του καφέ. 

Για να το πετύχουμε, ωστόσο, απαιτούνται τρία συγκεκριμένα βήματα: 

Μην πίνει καφές αμέσως μόλις ξυπνάς 

Στην πράξη, με το να πίνουμε καφέ μόλις ξυπνάμε, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να μπερδεύουμε και να παραπλανούμε τα φυσικά επίπεδα ενέργειας του σώματός μας. Γι’ αυτό τον λόγο, ως η ιδανική ώρα για την πρώτη κούπα καφέ είναι περίπου 60 με 90 λεπτά μετά το ξύπνημα. Κι αυτό συμβαίνει, διότι η καφεΐνη παρεμβαίνει στην παραγωγή της κορτιζόλης, μιας ορμόνης που δίνει το «σήμα» στον οργανισμός μας ότι είναι ξύπνιος. Τα επίπεδα κορτιζόλης συνήθως φθάνουν στην κορύφωσή τους γύρω στις 8.30 το πρωί.

Διάλεξε τα σωστά συστατικά

Κάθε ποικιλία καφέ διαθέτει και διαφορετικά ποσοστά καφεΐνης, ανάλογα και με τον τρόπο ψησίματός τους. Εάν αισθανόμαστε νωθροί και αναζητάμε μια ενεργειακή ώθηση, είναι καλύτερα να στραφούμε στους ελαφρώς καβουρδισμένους καφέδες. Την ίδια ώρα, όσο πιο σκούρος γίνεται ο καφές, τόσο περισσότερο καίγεται η καφεΐνη.  

Σημαντικό είναι επίσης, να αναγνωρίζουμε τους καφέδες της κάθε εποχής, προκειμένου να διασφαλίζουμε τη μέγιστη δυνατή γεύση και περιεκτικότητα σε καφεΐνη. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό που πρέπει να προσέχουμε είναι το νερό. Άλλωστε, πάνω από το 98% μίας κούπας καφέ είναι σκέτο… νερό. Εάν, επομένως, έχουμε υψηλής ποιότητας νερό, τότε είναι πιθανό να έχουμε υψηλής ποιότητας καφέ.

Δοκιμάστε το «nappucino»

Ένας καφές ή ένας γρήγορος ύπνος (nap, στα αγγλικά) ενδεχομένως αποτελούν τις καλύτερες πηγές ενέργειας μέσα στην ημέρα. Όμως, έρευνα στην Αγγλία και την Ιαπωνία δείχνει ότι ο συνδυασμός αυτών των δύο δημιουργεί ένα «αχτύπητο» δίδυμο. Εάν, επομένως, πίνουμε έναν καφέ αμέσως πριν πάρουμε έναν σύντομο ύπνο, διάρκειας 20 λεπτών ή λιγότερο, τότε αυξάνουμε σημαντικά την αποδοτικότητά μας, σε επίπεδα πολύ υψηλότερα αν πιούμε απλώς έναν καφέ ή κοιμηθούμε λιγάκι. H καλύτερη δε, ώρα για αυτό είναι μεταξύ 2.00 και 4.00 το μεσημέρι. 

moneyreview.gr

spot_img

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,656ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
18,100ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -spot_img

Τελευταία Άρθρα